hav7n 5 936 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Wymieniacie marki, które praktycznie w ogóle nie mają już znaczenia i równie dobrze mogłoby to być całkowicie nowe IP :) MS nie inwestuje w nisze? A ReCore, Ryse, Phantom Dust, Halo Wars 2 (siła marki jest, ale mówimy o konsolowym RTSie)? Typowy bełkot garniturów z MS. To IP słabe, to się nie sprzeda, musimy im wcisnąć kolejne Halo tylko tym razem może rts? Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 (edytowane) Najpierw piszecie o jakimś mocnym uderzeniu, a później wymieniacie jakieś paździerze, których dzisiaj nikt by kijem nie tknął poza małą grupą zapaleńców. Zastanówcie się więc czy chodzi Wam o gry, na miarę Halo i Girsa, czy kolejne produkcje, które nawet na koszty nie zarobią :p Killer Instinct kiedyś schodziło w milionach no i co to dzisiaj znaczy? Zupełnie nic. Edytowane 5 stycznia 2017 przez DonSterydo Cytuj
wrog 609 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Po co Ci bagaż takiego Too Human z historią jego twórcy, kiedy możesz zacząć z czystą kartą? Kogo obecnie Panzer Dragoon albo Otogi? Dopiero co była tutaj dyskusja, że za mało nowych IP, a teraz, że trzeba przecież zapomniane starocie wskrzeszać. Cytuj
Masamune 153 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 A tam, gadacie, Gearsofhaloforza na emeryturę? COD się trzyma tyle lat, od II WŚ doszli już do tematów chyba 3 albo i 4 wojny w kosmosie, a zaraz pewnie i i na innych planetach będzie. Więc jak widać, można tak ciągnąć i jeszcze kasę na tym robić. Halo RTS to chyba też żadna nowość, bo to już było? Ktoś wcześniej pisał, o stworzeniu trzeciej odnogi serii Forza, na wzór PGR, no a dlaczego by po prostu nie wskrzesić marki PGR? Chyba że praw na nią nie mają? Cytuj
Masamune 153 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 (edytowane) No to gratulacja! :) Z resztą, Forza Horizon robi już w jakimś stopniu za PGR'a i nawet więcej, więc nie wiem czy to miałoby sens. Edytowane 5 stycznia 2017 przez Masamune Cytuj
hav7n 5 936 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 (edytowane) Trzecia odnoga serii Forza, spin-off Gearsow, coś w swiecie Halo i juz trzy nowe duże tytuły. Garnitury MS będą zadowolone, a że w 4k to już totalny odjazd. Edytowane 5 stycznia 2017 przez hav7n Cytuj
Masamune 153 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 (edytowane) Nowe IP to nie jest taka prosta sprawa. Wystarczy spojrzeć na rynek, nie wiem, czy to po prostu target się zmienił, czy może dzisiejsi developerzy są w dużej mierze do bani, ale często to nie wychodzi. Sony niby się stara, ale już dwa nowe ip w postaci Knacka i The Order dały plamę i okazały się produkcjami bardzo miernymi. Knack nie porwał serc graczy, a The Order nie wykorzystał potencjału do bycia Girsami konsoli PlayStation. Zamiast mięsistego strzelania z dodatkiem co-opa, mamy detektywa z wąsem i zwiedzanie Londynu. Edytowane 5 stycznia 2017 przez Masamune Cytuj
Paolo de Vesir 9 130 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 "Tylko broń Boże nowych pomysłów. Może dodajmy śnieg do wyścigów, a do Halo i Gears nowy rodzaj wroga. My nie ryzykujemy, a fani dostają coś świeżego." Poza tym Otogi i Jade Empire paździerzem? Czo ja czytam... Cytuj
II KoBik II 2 635 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Sam lepiej sie bawie w sprawdzonych markach. Odpalam Girsy w sieci. Boom uwielbiam. Odpalam ostatnio Hitamana, boom swojskie klimaty. Odpalam nowe IP i huy lezy na OLX. Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 "Tylko broń Boże nowych pomysłów. Może dodajmy śnieg do wyścigów, a do Halo i Gears nowy rodzaj wroga. My nie ryzykujemy, a fani dostają coś świeżego." Poza tym Otogi i Jade Empire paździerzem? Czo ja czytam... Chodzi o to, że nikt tego by dzisiaj nie kupił. Sentyment nie sprzedaje gier. Cytuj
Paolo de Vesir 9 130 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Dobra reklama już tak. MS-owi brakuje na nią pieniędzy? Nigdy nie uwierzę. Z resztą co tu dużo mówić: Bioware i From Software + reklama to świetna promocja dla MS-u. Tyle, że im nie zależy, bo jak ktoś już słusznie zauważył, Xbox nie jest priorytetem MS-u, a Playstation dla Sony już tak. Cytuj
musoil 47 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 No to gratulacja! :) Z resztą, Forza Horizon robi już w jakimś stopniu za PGR'a i nawet więcej, więc nie wiem czy to miałoby sens. No właśnie nie robi, Horizon to dopasiony Test drive unlimited, nie ma odpowiednika pgr-a na 8gen, najbliżej chyba driveclubowi. spin-off gearsów - był judgement i tak sobie wyszło. Może coś w uniwersum gearsów ale żeby tak kompletnie po bandzie pojechali, np. przerobili na fps-a, albo wyścigi kartów? :D coś z halo - niech się dogadają z gościami od XCOM-a, żeby zrobili coś podobnego tylko w uniwersum halo, w takie coś to bym zagrał bardzo chętnie. Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 (edytowane) Dobra reklama już tak. MS-owi brakuje na nią pieniędzy? Nigdy nie uwierzę. Z resztą co tu dużo mówić: Bioware i From Software + reklama to świetna promocja dla MS-u. Tyle, że im nie zależy, bo jak ktoś już słusznie zauważył, Xbox nie jest priorytetem MS-u, a Playstation dla Sony już tak. Reklama nie sprzedaje gier. To czy gra się sprzeda, to czysty przypadek. Gdyby reklama gwarantowała sukces, to każda gra miałaby marketing droższy niż sama produkcja gry. To za sukcesem gry idą środki na reklamę, a nie na odwrót. Sęk w tym, że w tym biznesie nie ma jasnej odpowiedzi na to co się sprzedaje. Edytowane 5 stycznia 2017 przez DonSterydo Cytuj
Paolo de Vesir 9 130 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Pewności nie masz, ale gwarantuję Ci, że dobra reklama, dystrybucja i jakość gry zwiększa diametralnie szansę na sprzedaż. Rozumiem, że skoro popularność tytułu jest przypadkiem, a nie wypadkową wymienionych przeze mnie czynników to MS powinien usiąść na (pipi)e i trzepać bez tołku halo, forzę i gearsy na zmianę? Pragnę zauważyć, że z wymienionych przez Ciebie nowych IP na One (Quantum Break, Ryse czy ReCore) nie ma ani jednej gry więcej, niż niezłej. Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 (edytowane) Nie wiem skąd u Ciebie takie wnioski skoro nic takiego nie napisałem. SO miało jakoś, dobry marketing, dobre oceny i dupa. QB dobra gra, reklamowano udziałem aktorów z popularnych produkcji telewizyjnych i sprzedaż jeszcze gorsza. State of Decay nie miało żadnej reklamy i sprzedało się lepiej niż SO i QB razem wzięte. Jak gra ma się nie sprzedać, to żadna reklama nie pomoże, bez względu na to jak dobra będzie sama gra. Edytowane 5 stycznia 2017 przez DonSterydo Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Oj don z tą reklamą to też nie tak do końca. Zobacz BF1 jest pod skrzydłami Microsoftu i mimo gorszej wersji to sprzedaje się bardzo podobnie jak na PS4 gdzie zawsze multiplatformy mają przewage na konsoli Sony. Tak samo było na przykład z GTA V gdzie wystarczył marketing danego producenta i gra sprzedaje się lepiej na tę konsole, ktora jest reklamowana. Myslisz, że Wiedzmin osiągnałby taki sukces gdyby nie hype, kampania reklamowa etc? Gry pokroju Dishonored 2 czy Titanfalla zbombiły bo kampania była skromna (no i że wyszły w niefortunnym okresie to też oczywiście) ale jednak kampanie mają ogromne znaczenie jeśli chodzi o sprzedaż. Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Bluber, BF1 to się może sprzedaje podobnie na Xone w USA gdzie tej konsoli jest najwięcej. Poza USA sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Cytuj
Masamune 153 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 No to gratulacja! :) Z resztą, Forza Horizon robi już w jakimś stopniu za PGR'a i nawet więcej, więc nie wiem czy to miałoby sens. No właśnie nie robi, Horizon to dopasiony Test drive unlimited, nie ma odpowiednika pgr-a na 8gen, najbliżej chyba driveclubowi. Odpalasz wyścig w mieście i jakaś tam namiastka PGR'a jest. Klimat trochę nie ten, ale... lepsze to niż nic. Co do DC, to nie wiem czy mogę się zgodzić, poza punktami a la Kudos, to co tam jest z PGR'a? Dobra reklama już tak. MS-owi brakuje na nią pieniędzy? Nigdy nie uwierzę. Z resztą co tu dużo mówić: Bioware i From Software + reklama to świetna promocja dla MS-u. Tyle, że im nie zależy, bo jak ktoś już słusznie zauważył, Xbox nie jest priorytetem MS-u, a Playstation dla Sony już tak. Gdyby reklama gwarantowała sukces, to każda gra miałaby marketing droższy niż sama produkcja gry. To za sukcesem gry idą środki na reklamę, a nie na odwrót. Wydaje mi się, że taki stan rzeczy to już jest obecny w wielu przypadkach. Gdyby środki na reklamę były przyznawane w zależności od sukcesu gry, to reklamy byśmy widzieli po premierze, a o niektórych grach typu No Man's Sky w ogóle byśmy nie słyszeli, bo przecież sukcesu jeszcze nie ma to i reklamy brak. Także całkiem możiwe, że na rozpędzanie hype-train'u idzie więcej kasy niż na same gry. Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 NMS jechało na kłamstwach a nie reklamie. Jaką niby reklamę miało, trailery na YT? To samo ma każda gra. Cytuj
Masamune 153 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 (edytowane) NMS jechało na kłamstwach a nie reklamie. Jaką niby reklamę miało, trailery na YT? To samo ma każda gra. No to czym jest reklama w takim razie? O grze mówiło się wszędzie, otwierasz lodówkę, a tam NMS. W internecie pełno tego było. Może nie jest to przykład pokazujący sytuację, gdzie na reklamę poszło więcej niż na produkcję, ale ten przykład pokazuje, że reklama wcale nie jest uzależniona od sukcesu jaki odniosła produkcja (bo produkcja przecież nie istniała, nowe ip). W tym przypadku, reklama kreowała sukces. No i na to posżły hajsy, na kreowanie sukcesu i gra chyba się jednak sprzedała, bo bardzo wiele osób łyknęło przynętę i później hejtowało na necie. Z podobnymi akcjami kojarzą mi się jeszcze Destiny i Final Fantasy XV, tylko tutaj ostatecznie wyszło lepiej niż NMS, chociaż nie obyło się bez krytyki. Edytowane 5 stycznia 2017 przez Masamune Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 No ja nie wiem czy zamieszczanie trailerów w necie świadczy o dobrej reklamie, bo to robi każdy developer, więc nie jest to nic specjalnego. Żadnego specjalnego wysiłku w promocję NMS nie włożo. Opowiedziano po prostu na samym początku bajkę, w którą ludzie uwierzyli. Cytuj
wrog 609 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 (edytowane) Ano nie mają. Mają, PGR należy do MS. Trzecia odnoga serii Forza, spin-off Gearsow, coś w swiecie Halo i juz trzy nowe duże tytuły. Garnitury MS będą zadowolone, a że w 4k to już totalny odjazd. Rozumiem, że gdyby Forza Horizon 3 nie miała Forza w nazwie to byłaby jeszcze lepsza? Dobra reklama już tak. MS-owi brakuje na nią pieniędzy? Nigdy nie uwierzę. Z resztą co tu dużo mówić: Bioware i From Software + reklama to świetna promocja dla MS-u. Tyle, że im nie zależy, bo jak ktoś już słusznie zauważył, Xbox nie jest priorytetem MS-u, a Playstation dla Sony już tak. MS współpracował już w tej generacji z Crytek, Capcom, Remedy czy Insomniac. W drodze jest owoc wspólnego projektu z Platinum. Rozumiem, że gdyby wzięli From Software to nagle gwarancja sukcesu? Edytowane 5 stycznia 2017 przez wrog Cytuj
MaiorZero 1 400 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Dla mnie mało ważne jest ile teraflopów będzie miało Scorpio. Liczę na to, że MS chce odświeżyć markę i zaoferuje konsolę z dobrymi podzespołami w rozsądnej cenie. Chociaż cena 499$ może im przeszkodzić, może pójdą na jakieś kompromisy i dadzą 399$. Chciałbym by wykorzystali swoje studia do tworzenia ciekawych gier a nie produkcji odgrzewanych kotletów. Sony spoczęło na laurach i chciałbym by ten rynek był tak dynamiczny jak w poprzedniej generacji. Domniemana moc Scorpio to chyba za mało jednak na nową generację. Cytuj
Paolo de Vesir 9 130 Opublikowano 5 stycznia 2017 Opublikowano 5 stycznia 2017 Insomniac zrobiło bardzo udaną grę i myślę, że te 1.2mln sztuk (fizycznych i cyfrówek jak mniemam) to dobry deal dla MS-u, bo po dziś dzień gra uchodzi za jeden z najlepszych exów na konsoli. BB też oszałamiącego sukcesu nie osiągnął, a jest czołówką gier tej generacji. Więc tak, uważam, że deal z From Software to gwarancja sukcesu, przynajmniej wizerunkowego. Appeal konsoli to jej gry dlatego Sony ma 2x więcej sprzedanych konsol i praktycznie ustawiony 2017/2018, a MS jest w (pipi)e. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.