chrno-x 901 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 (edytowane) @Lukas_AT Z tego co pamiętam to studio zaczęło pracować nad Days Gone od 2014r. Dlaczego zajęło im to tyle lat? Myślę, że odpowiedź jest prosta jeżeli sprawdzimy samo studio. Bend Studio przed wydaniem Days Gone przez blisko dekadę tworzyła tylko i wyłącznie gry na handheldy. Dwie odsłony Syphon Filter z Resistance Retribution na PSP (swoją drogą bardzo dobre gry) oraz Uncharted Golden Abyss na Vitę. Dzięki temu stali się specjalistami od przenośniaków do takiego stopnia, że pomagali Sony od strony technicznej przy Vicie. Przed DG to Bend było stosunkowo małym studiem, które no wiedziało co robi i co potrafi stworzyć ale specjalizowali się w zamkniętych grach z nastawieniem na narrację. Na pewno im nie można odmówić znajomości know how od strony technicznej bo i przy Days Gone spisali się bardzo dobrze, tym bardziej jeżeli wiemy, że: a) to pierwszy od kilkunastu lat tytuł na stacjonarki i tutaj przeskoczyli z ery PS2 do zbliżającego się końca żywota PS4 czyli ominął ich okres żmudnej nauki tworzenia gier HD na PS3 i szlifowania produktu na PS4 jak to miała w zasadzie reszta ekip od Sony. b) nigdy wcześniej nie stworzyli jakiegokolwiek open worlda. c) nawet po dołączeniu do studia nowych pracowników na potrzeby Days Gone to nijak się ma to do 600 osobowej ekipy pracującej nad każdą odsłoną Asssyna (tam przeważnie pracują dwa studia nad jedną grą a i tak obecnie dostają 3 lata na stworzenie gry). d) wykorzystali zewnętrzny silnik (Unreal Engine 4) a nie własny przygotowany już pod ich potrzeby lub pod specyfikację danej konsoli jak ponownie reszta ekip tworzących exy na PS4. Dla porównania Ubi tworzy swoje Assassyny na nowej generacji Anvila, który powstał na potrzeby tej serii. e) jako, że UE4 nie obsługuje gier wyścigowych to nawet rzekomo w motocyklach nie istnieją koła dla jednośladów (czyt. motocykl porusza się tak jakby nie posiadał kół). Studio musiało ten element dodać do silnika. Edytowane 29 kwietnia 2019 przez chrno-x 4 Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 (edytowane) 30 minut temu, chrno-x napisał: @Lukas_AT Z tego co pamiętam to studio zaczęło pracować nad Days Gone od 2014r. Dlaczego zajęło im to tyle lat? Myślę, że odpowiedź jest prosta jeżeli sprawdzimy samo studio. Bend Studio przed wydaniem Days Gone przez blisko dekadę tworzyła tylko i wyłącznie gry na handheldy. Dwie odsłony Syphon Filter z Resistance Retribution na PSP (swoją drogą bardzo dobre gry) oraz Uncharted Golden Abyss na Vitę. Dzięki temu stali się specjalistami od przenośniaków do takiego stopnia, że pomagali Sony od strony technicznej przy Vicie. Przed DG to Bend było stosunkowo małym studiem, które no wiedziało co robi i co potrafi stworzyć ale specjalizowali się w zamkniętych grach z nastawieniem na narrację. Na pewno im nie można odmówić znajomości know how od strony technicznej bo i przy Days Gone spisali się na bardzo dobrze, tym bardziej jeżeli wiemy, że: a) to pierwszy od kilkunastu lat tytuł na stacjonarki i tutaj przeskoczyli z ery PS2 do zbliżającego się końca żywota PS4 czyli ominął ich okres żmudnej nauki tworzenia gier HD na PS3 i szlifowania produktu na PS4 jak to miała w zasadzie reszta ekip od Sony. b) nigdy wcześniej nie stworzyli jakiegokolwiek open worlda. c) nawet po dołączeniu do studia nowych pracowników na potrzeby Days Gone to nijak się ma to do 600 osobowej ekipy pracującej nad każdą odsłoną Asssyna (tam przeważnie pracują dwa studia nad jedną grą a i tak obecnie dostają 3 lata na stworzenie gry). d) wykorzystali zewnętrzny silnik (Unreal Engine 4) a nie własny przygotowany już pod ich potrzeby lub pod specyfikację danej konsoli jak ponownie reszta ekip tworzących exy na PS4. Dla porównania Ubi tworzy swoje Assassyny na nowej generacji Anvila, który powstał na potrzeby tej serii. e) jako, że UE4 nie obsługuje gier wyścigowych to nawet rzekomo w motocyklach nie istnieją koła dla jednośladów (czyt. motocykl porusza się tak jakby nie posiadał kół). Studio musiało ten element dodać do silnika. Days Gone powstawało bodajże około 7 lat. A zgaduje że gdyby nie mega przyjazny i bardzo uniwersalny i łatwo modyfikalny UE4 to pewnie robiliby tę grę nie 7 a14 lat. Tak samo nie przesadzajmy z tym jak Bend miało ciężko bo musiało dodać motocykl do swojej gry. Nigdy nie słyszałem aby ktoś w ten sposób tłumaczył twórców, a niejednokrotnie tutaj na forum je.bano znacznie bardziej ambitne gry, powstajace w krótszym czasie i robione przez mniejsze zespoły. Edytowane 29 kwietnia 2019 przez ASX Cytuj
Paolo de Vesir 9 130 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 30 minut temu, ASX napisał: Days Gone powstawało bodajże około 7 lat. Mogliby jeszcze dwa lata pociągnąć i byłby hiciorek na 9. 2 Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 @Lukas_AT Nie tylko ciała nie znikają, wróciłem na jednego spota po paru godzinach i dalej leżały w tych samych miejsach pułapki na niedzwiedzie które rozstawiłem, trochę mnie to zaskoczyło 1 Cytuj
chrno-x 901 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 (edytowane) @ASX Z wywiadów wynika, że pełna produkcja nad Days Gone rozpoczęła się w styczniu 2015r. Przed tym przez blisko 2 lata tworzyli różne prototypy, które mogłyby powstać jako całkowicie nowe IP. To nie jest tak, że studio stworzyło 2/3 prototypy w 3 miesiące po premierze Golden Abyss i wszystko ruszyło z kopyta z dnia na dzień. Co do motocyklu to jest tylko ciekawostka wyciągnięta z jednego z ostatnich wywiadów a nie wymówka (wiesz niektórych to może interesować). Na pewno można zrozumieć, że studio przez blisko dekade pracowało tylko na handheldach Sony a obecnie stworzenie dużej gry AAA zajmuje czasu i potrzeba ludzi, tym bardziej, jeżeli studio się nie specjalizowało w danym gatunku gry. Raczej zamiast zbierać cięgi bo nie wszystko jest idealne i perfekcyjne jak niektórzy mają już pod tym względem nas.rane w bani to powinno się ich chwalić bo wykonali kawał dobrej roboty. P.S. Mówisz o takim przyjaznym i łatwym w programowaniu UE4 a większość developerów ma problem z utrzymaniem stabilnych 30 klatek i niejedna gra ma taki stuttering i zły frame pacing a popatrz Bend Studio udało się to wyeliminować. Owszem dropy się zdarzają ale stutteringu nie ma a frame pacing jest równy, zwłaszcza podczas starć z hordami freakersów. Edytowane 29 kwietnia 2019 przez chrno-x Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 1 minutę temu, chrno-x napisał: @ASX Z wywiadów wynika, że pełna produkcja nad Days Gone rozpoczęła się w styczniu 2015r. Przed tym przez blisko 2 lata tworzyli różne prototypy, które mogłyby powstać jako całkowicie nowe IP. To nie jest tak, że studio stworzyło 2/3 prototypy w 3 miesiące po premierze Golden Abyss i wszystko ruszyło z kopyta z dnia na dzień. no proste, na tym właśnie polega preprodukcja nowego IP, na ekperymentowaniu z różnymi pomysłami i mechanikami. Dopiero gdy wszystko siądzie na swoim miejscu zaczyna się proces pełnej produkcji czyli szlifowaniu końcowego rezultatu. Te 6-7 lat powstawania nowego IP to typowy czas produkcji AAA w dzisiejszych czasach. Ale nie można napisać że Bend pracowało nad grą 4-5 lat bo w rzeczywistości pracowało znacznie dłużej. Pre produkcja to pełnowartwościowa i najważniejsza część prac nad grą. To tak jakby napisać że Anthem powstał w 18 miesięcy (bo tyle znajdłował się w pełnej produkcji) gdy tymczasem Bioware pracowało nad nim około 7 lat. Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Misja z samolotem pierwsze spotkanie z wielkim bydlakiem, wziąłem go na klate, a potem przeszedłem się po miejscowce i mozna bylo to fajnie taktycznie zrobic ;( 1 Cytuj
Andrew21 856 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Tymczasem Days Gone miało najlepszy start w UK ze wszystkich gier w tym roku mimo premiery w tym samym tygodniu co Mortal Kombat XI. Także można juz oficjalnie stwierdzić że gra osiągnęła ogromny sukces. Start w UK lepszy w 2019 od takich mulitplatformowych hitów jak Sekiro, Devil May Cry 5, Metro i Mortal Kombat. 1 Cytuj
Banan91PL 34 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 14 minut temu, Andrew21 napisał: Tymczasem Days Gone miało najlepszy start w UK ze wszystkich gier w tym roku mimo premiery w tym samym tygodniu co Mortal Kombat XI. Także można juz oficjalnie stwierdzić że gra osiągnęła ogromny sukces. Start w UK lepszy w 2019 od takich mulitplatformowych hitów jak Sekiro, Devil May Cry 5, Metro i Mortal Kombat. No i to jest news cieszę się ogromnie daje to nadzieje może na kontynuacje Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 No i bardzo dobrze, że się ludzie nie kierowali marnymi reckami. Mnie juz dwoch kumpli pytało, czy się nie bałem kupowac days gone bo oceny słabe 1 Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Fantastyczna informacja. Będę bardzo zdziwiony, jeżeli nie powstanie kontynuacja. Sony docenia swoje studia, wiec Bend po niepokojących ocenach od niektórych serwisów może spać spokojnie. Ludzie bedą dalej mieli prace i powinni dostać zielone światło na kontynuacje. Chcialem usiąść i opisać wrażenia z weekendu z DG, ale jak zobaczyłem post Starha Ale później i tak coś skrobnę, ta gra jest tego warta 1 Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 A odpowiesz mi, kto tutaj pisał, że pochlebne opinie dla gry od grających to racjonalizowanie sobie zakupu? Wciąż czekam. Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 (edytowane) Jestem na miejscowce z pokazu, od(pipi)alem moze polowe hordy i juz nie mam zabawek. ;( robi wrazenie Zwiedzilem tartak jak horda wrocila do gniazda, swietnie zaprojektowana, juz plan w glowie jest, wroce jak nazbieram troche materialow wybuchowych Edytowane 29 kwietnia 2019 przez Shen 1 Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 5 godzin temu, Lukas_AT napisał: . I tu nasuwa mi się pytanie, dlaczego oni nad tym tytułem pracowali tyle lat. 4 chyba. Nie jest to taki kaliber jak RDR lub Horizon. Nic tego nie uzasadnia, no chyba że w Bend pracuje mała ekipa i stąd potrzebowali tyle czasu. Nawet Assassin’s Creed: Oddyssey jest większym i bogatszym tytułem, a powstawał krócej (chyba). Ponoć 7 lat gra powstawała, ale to że gierka jest mniejsza niż RDR, którego robiło łącznie ponad 1000 osób przez 6 lat albo do gry Ubisoftu, którego team składał się z około 500 osób w tym wiele rzeczy było robione równolegle w innych biurach Ubi to nie ma co porównywać. Bend to małe studio, które z tego co pamiętam to w chwili obecnej liczy 90+ pracowników. Cytuj
Starh 3 170 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Dlatego oby Sony jednak było zadowolone i rozbudowało to studio. Cytuj
second 3 695 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Kurde, kusicie panowie. Czytając recenzje, nawet te pochlebne, odrzuciło mnie od tej gry to, że niemal każda nazywała DG "ubigame". O ile potrafię się dobrze bawić w open worldach i sandboxach, to wszelkie Far Craje i Assassiny odrzucają mnie straszliwe i zwyczajnie się przy nich nudzę. Męczy mnie w tych grach powtarzalność, wtórność i pewne utarte schematy, np zabij 15 borsuków żeby móc nieść więcej eq, pierdyliard takich samych sidequestów, czy eliminacja po raz nty takich samych obozów bandytów. Natomiast chociażby RDR 2 przeszedłem i się bawiłem dobrze, mimo że pewne aktywności mnie po czasie nużyły. Setting post-apo zaś mi wybitnie leży, nawet w Fallout 4 przez większość czasu byłem zadowolony (oczywiscie olałem chociażby zadania minutemanów i skupiałem się głównie na survivalu i eksploracji). Tak więc pytanie- czy jest ktoś tutaj co wysiada przy wszelkich grach od ubi (i podobnych), a w Days Gone gra mu się przyjemnie i czuje się tutaj jak świnka w błotku? Cytuj
michu86- 394 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Ja, przy AC:Origins wysiadłem bardzo szybko a przy DG nie mogę się doczekać kolejnego włączenia konsoli, chrum chrum! Wielkim fanem sandboxów nie jestem - ale tutaj klimat robi swoje! 1 Cytuj
second 3 695 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 @michu86- Dzięki za cenną dla mnie opinię! Dużo gb jest do ściągnięcia na dzień dobry? Cytuj
Wiolku 1 592 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Też już czuję się mocno mącony tymi opiniami, ale czas odciąć hajpa i ładnie odczekać z miesiąc, dwa, bo wjedzie nowy TV, tryb survival i oczywiście tryb jano cena Setting mi leży po całości, a jak zobaczyłem hordę w akcji na YT to mi się morda sama cieszy. Cytuj
Faka 3 996 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Niecałe 19 gb patch i to już 1.05 do ściągnięcia. Zaraz sam niedługo wejdę w klimat postapo. Cytuj
Ryo-San 1 756 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Ten 1.05 to waży 130mega no chyba że ktoś zasysa od zera to wtedy 19 Cytuj
Faka 3 996 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 No od nowa tak tyle na dzień dobry waży. Cytuj
oFi 2 469 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 (edytowane) 28 minut temu, second napisał: @michu86- Dzięki za cenną dla mnie opinię! Dużo gb jest do ściągnięcia na dzień dobry? Cytat Days Gone Update Version 1.04 has been released, Client Patch 1.04 is ready for download. Like patch 1.03, this update is pretty big, you have to download and install a proud 13 GB. If you want to buy and play the game today or tomorrow, you first have to download and install around 23 GB. This results from all previously published updates. Cytat Days Gone Update 1.05 Patch NotesReleased April 28, 2019136MB in sizeBug fixes Edytowane 29 kwietnia 2019 przez oFi 1 Cytuj
Sep 1 624 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 7 godzin temu, Lukas_AT napisał: Ciała nie znikają, a leżą cały czas i to jest zadziwiające. Nie wiem czy wszystkie, ale nadal widzę wiele ciał świrusów, które zabiłem 5h temu. Musieli tu wykorzystac jakąś sztuczkę. Ma to duże znaczenie dla immersji. Jedziesz sobie i na drodze pełno ciał. Buduje to klimat i teraz widać jak to ważne, by ciała zostawały. No też mnie to zaskoczyło. Przejeżdżałem przez miejscówkę z początku przygody po paru dniach co minęły w grze a tam Spoiler leżą zwłoki Wieczystych co przypalali Boozera i marnie skończyli. 7 godzin temu, Lukas_AT napisał: W poprzednim poście wspominałem co gra pożycza od innych open worldów, a teraz znalazłem kolejne rzeczy. Radio wzięte ze Spider-Mana. I znów, Days Gone robi to gorzej. Nie mam ochoty słuchać tego gościa, gdzie w Spider-Manie to wypaliło, bo morda się uśmiechała Radio w Spider-Manie było genialne i chciało się tego słuchać. Tutaj niestety jest słabo. To samo te nagrania Nero, na razie nic w nich ciekawego. Ogólnie znajdźki w Days Gone nie porywają, na szczęście nie są nachalne i wpadają samoistnie w większości. Choć nie widziałem jeszcze wszyskich kategorii więc może coś tam fajnego jest. Mało co korzystam jak na razie z broni palnej podstawowej (karabiny i pistolet). Raz że jak nie wejdzie headshot to delikwent przyjmuje 6 strzałów by paść, a dwa jako że SI jest mocno tępe w tej grze to można bez problemu deską z gwoździami wyjaśnić trzech typów stojących obok nas i próbujących nas zastrzelić. No i nie oszukujmy się strzelaniu brakuje powera. Więc głównie stealth, ewentualnie obrzyn/shotgun no i broń specjalna. Informacja po zdobyciu snajperki że to potężna broń która zdejmuje kilka celów więc dobrze żeby byli w linii daje do myślenia jak można to wykorzystać na hordzie Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Opublikowano 29 kwietnia 2019 Strzelanie na poczatku ssie i biegałem głównie z toporem. Jak zgarniesz z pozniejszego obozu karabin maszynowy i odblokujesz kilka skilli w tym penetracje celu to mozesz hordy kosic. 1 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.