Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam takie pytanie. Grajac w bf4 (duzy podboj) 60fps jest w momencie kiedy wokol ciebie nic sie nie dzieje. Natomiast przy akcji, niekoniecznie intensywnej framerate spada tragicznie- na moje oko to 35-40fps, i tak przez wiekszosc rundy. Czy Ps4 pro, ze swoim mocnym hardware, pozwoli mi na betonowe 60fps? Powinno, skoro mamy 2x mocniejszy hardware.

Opublikowano

Nie no jak usuna cienie i zrobia rozmazane tekstury to pewnie nawet ps4 pro da rade natywne 4k wykrecic, ale jaki jest w tym sens skoro upscalowane z normalnymi detalami bedzie robic pewnie lepsze wrazenie?

 

Dopoki nie zobacze jak byk potwierdzenia ze gra X lub Y bedzie chodzic w natywnym 4k to pozostane sceptyczny i bede podejrzewal ze Sony chce zgrabnie uniknac tematu zaslaniajac sie HDRem. Bo poki co przez cala konferencje tak robili.

  • Plusik 3
Opublikowano (edytowane)

Natywne 4k... nikt Cię do wiary nie zmusza :reggie: Chyba przy pójściu na takie kompromisy, że od razu się wróci do full hd.

 

Graczdari weź nie bądź naiwniak ja Cię proszę.

Edytowane przez MYSZa7
Opublikowano

During the livescast following the PlayStation Meeting held in New York, PS4 System Architect Mark Cerny gave more color on the newly announced PS4 Pro, and on the goals that Sony has set for the machine.

You can read a summary of what he said below.

  • PS4 Pro “is not the start of a new generation nor it is a console that is going to blur the lines between generation.” According to Cerny, that’s important because there is “a certain cadence to game development.” At the start of a generation there’s a lot of work to be done, and adjustment as developers adapt to the new tools and tech. It allows them to create entirely new types of games, but there’s a cost associated with it. The target for Sony is to bring the PS4 experience to a new level without the disruption caused by a new generation.
  • The console is targeted mainly at higher fidelity graphics and smoother frame rate, which is important because they don’t alter the fundamental gameplay.
  • Support from publisher developers has been “great,” adapting “very quickly” to the new platform.
  • Sony is “asking” developers to support 4K with all new titles, and the same goes with HDR.
  • According to Cerny, a third of the TVs sold this year are 4K compatible, while HDR is “definitely further out there” in terms of adoption, but having the console out now means that the games will be “ready and waiting” as HDR penetration increases.
  • A 4K TV is not needed to enjoy PS4 Pro, with the game experience being enhanced in “any number of ways” on ordinary HDTV, and it also “dovetails very nicely” with PlayStation VR, granting “much crisper” and more detailed graphics on PS4 Pro.
  • Sony is “working very hard” to ensure that PS4 remains a “single, unified community.” Most of the user experience is similar, the games are the same, and the network is the same. The one difference is that PS4 Pro gives developers to make their games more impactful and immersive, and Cerny is looking forward to see how developers take advantage of it.

http://www.dualshockers.com/2016/09/07/ps4-pro-mark-cerny-gives-more-details-on-the-the-new-console-and-on-its-goals/

Opublikowano (edytowane)

Nie no jak usuna cienie i zrobia rozmazane tekstury to pewnie nawet ps4 pro da rade natywne 4k wykrecic, ale jaki jest w tym sens skoro upscalowane z normalnymi detalami bedzie robic pewnie lepsze wrazenie?

 

Z Marketingowego punktu widzenia nie ma to żadnego sensu. Lepiej dać możliwość zrobienia opcji np. 1080/60 i 4K/30, gdzie ta druga opcja w jawny sposób ucierpi na efektach, ale DF i inni będą mogli pisać o 3840x2160 na PS4 PRO. Czy trzeba jakoś wybitnie ciąć tą grafikę? Bez przesady. W grach są często opcje wizualne, który mocno dociążają sprzęt a ich szczególnie nie zauważamy. 

 

Tu się popuści efekty cząsteczkowe, tam przytnie cienie w tle, gdzie indziej znowu podetnie efekty przezroczystości, upuści się krwi teselacji. Subtelnie się po manipuluje obrazem i finalnie oczywiście - w DigitalFoundry to zobaczą, ale jak ktoś będzie miał TV 4K to przypuszczam, że bardziej ucieszy go ostry jak żyleta obraz aniżeli ciut mniej wypasiony dym, czy braki w teselacji, której wielu nawet nie widzi. Trzeba zrozumieć, że masowego klienta przyciąga co innego - KOLOR i OSTROSC OBRAZU. Dlatego w sklepach tak się stawia na to, by wyeksponować te cechy. Upscale nawet najlepszy to zawsze problem.

 

Robienie mocniejszej konsoli pod sam upscale, ew. więcej detali i 60k/s nie ma sensu, to znaczy jest - można to dać jako opcje, ale 4K ładnie wygląda w reklamach telewizyjnych. HDR wcisnęli do normalnego PS4, więc to żadna karta przetargowa.

 

Kolega na RX470 wyciąga 4K i 30k/s we wszystkich grach i tak ładnie sobie wszystkie suwaki ustawia, że gra wygląda naprawdę świetnie na jego 65 calach 4K, a gpu na papierze wolniejsze od tego w PS4 PRO. Wszystko rozbija się o to czy twórcą będzie się chciało w to bawić. Tym first party na pewno, a reszcie? cholera wie. 

 

Byle tylko nie dłubali w tym aż tak bardzo, bo w Rise of TR maja być trzy opcje.....to wiecie. Niedługo dadzą okienka z PC i sami sobie ustawiajcie :D

Edytowane przez Graczdari
Opublikowano (edytowane)

To niezle, skoro nawet GTX 1070 sobie czesto srednio radzi z I7 na pokladzie. Jasne mozna obnizyc zawsze suwaki, by uzyskac wiecej niz zawrotne 28 fpsow - ale i tak beka, ze kompy po 7-8 kola maja problemy z ta rozdzialka i plynnoscia, a Ci wierza, ze Horizon bedzie im w 4 k dzialac na sprzecie za 1500 zl... Jedyna nadzieja w NEO to fakt, ze moze czesc producentow oleje rozdzialke i bedzie mierzyc w plynnosc w grach - jezeli nie to niech sobie ten sprzet wsadza w dupe, bo za granie w fourK z ustawieniami na LOW w 20 fpsach to dziekuje!

Edytowane przez easye
Opublikowano

Co do upscalu to spoko, ale nie z 1080p. Różne systemy można wykorzystać, jak magia z KZ: Shadow Fall ew. render w np. 2560x1440 lub 3200x1800 i upscale do 4K. Upscale z 1080p to według mnie kretynizm.

 

Generalnie całe oprogramowanie dale ogrom możliwości. Najlepiej chyba czekać w tym temacie na wsparcie dla UNCHARTED 4 - ta gra nam wiele w temacie powie.

Opublikowano (edytowane)

tr_1920_2.png
Sama karta (Prawie 2 razy wiecej Terafankow niz PS4 PRO), płyta + procek 5 koło i oto osiągi w TR:
tr_4k_2.png
 
Juz widze te natywne 4k w 30 fpsach na Playstation...

Edytowane przez easye
Opublikowano

Super. Czyli nawet nie mając tv 4k i tak zobaczę spora różnice. Betonowe 60 przy 1080p plus lekkie szlify graficzne?

 

Jak sobie narysujesz to zobaczysz.

 

Widze ze ten ich marketing dezinformacji zaczyna dobrze dzialac skoro takie posty sie juz pojawiaja.

 

Poki co potwierdzili kilka gier ktore beda troche lepiej wygladac dzieki downsamplingowi i moze troche plynniej dzialac, ale o betonowych 60 fpsach nie ma tu absolutnie zadnej mowy w grze ktora przykladowo ledwo 30 trzyma, i oczywiscie nie we wszystkich grach te 'usprawnienia' beda wprowadzane w zycie. Poki co lista gier wspieranych jest zalosnie mala.

 

Hardcorowcy poczekaja na Digital Foundry i wyjdzie szydlo z worka, a janusze oslepieni pustymi haslami typu 4k poleca do sklepu, marketing Sony jak zwykle w szczytowej formie. :)

Opublikowano (edytowane)

tr_1920_2.png

Sama karta (Prawie 2 razy wiecej Terafankow niz PS4 PRO), płyta + procek 5 koło i oto osiągi w TR:

tr_4k_2.png

 

Juz widze te natywne 4k w 30 fpsach na Playstation...

 

Z detali VERY HIGH....

 

Jeśli trzymać się wykresu, to mamy tutaj też GTX'a 970 który papierowo ma ok. 3,5 TFLOPA (czyt. mniej niz PS4 PRO) a wyciąga średnio 20 k/s w 4K i detalach VERY HIGH. Tak więc miksując opcje graficzne da radę ustabilizować grę na 30 klatkach w 4K. Bo chyba nikt nie myśli o detalach ULTRA z PC i 4K? Nie, nie - cudów nie ma. Ale pokombinować i wykombinować to i owo się da.

 

Znam ludzi posiadających duże TV 4K, którzy są wstanie przymknąć oko na niedostatki wizualne w postaci gorszej jakości oświetlenia czy cieni na rzecz ostrego i gładkiego obrazu. Dla nich taka opcja jest ciekawą alternatywą, a jak developer pokombinuje to i straty w grafice nie będą się tak rzucały w oczy.

Edytowane przez Graczdari
Opublikowano

Ja centralnie w duupie mam te 4k. Liczy sie fakt, ze bedziemy mieli 60fps przy 1080p, co dla 90% gier na chwile obecna jest to niemozliwe- 30fps sprawia, ze gra wyglada jak z poprzedniej generacji. Ciesze sie z ps4 pro, ale jednoczesnie posylam solidne faki dla Sony, za niska cene ps4 na premiere. Przeciez to kpina byla. Moja pierwsza mysl- przeciez to k@rwaa bedzie slabe!  Polewke mam z idiotow, ktorzy zareagowali jak ten asfalt :D

 

Opublikowano

A będziemy miec te 60 klatek? Bo z tego, co widze zero informacji na ten temat. Sam chciałem brać tylko slimke ale skoro dopłata do pro do dwie gierki na premiere to nie ma to takiego sensu. A natywne 4K jest możlwie, jak piszę Graczdari. Obniżą tekstury, wyłaczą cienie, pogorszą oświetlenie i gotowe? Tylko, czy ma to jakikolwiek sens? Nie wiem, może i są osoby dla których obraz ostry, jak żyleta jest wyżej w hierarchii niż efekty graficzne. Sama konsola brzydka ale wieksza, przez co istnieje nadzieja, ze będzie lepiej chłodzona. Poczeka sie na testy i opinie i można będzie brać.

Opublikowano

Jeden z przedstawicieli Crystal Dynamics podczas wywiadu przeprowadzonego po konferencji Sony zdradził, że w Rise of the Tomb Raider odpalonym na PS4 Pro dostaniemy aż trzy ustawienia związane z grafiką.

 

- tryb 4K, w którym będziemy mogli cieszyć się wysoką rozdzilczością, jednak niektóre efekty zostaną stonowane, aby wszystko chodziło jak trzeba

- tryb 1080p, gdzie jak sama nazwa skazuje tytuł śmigał będzie w 1080p i powyżej 45 klatek na sekundę. W porywach do 60. W tym trybie możemy liczyć na większą liczbę efektów graficznych niż w 4K

- tryb 1080p działający w stałych, zablokowanych 30 klatkach. W wersji tej wszystkie bajery graficzne ustawione zostaną na maksymalne obroty

Gość Orzeszek
Opublikowano

nadal nie rozumiem decyzji o wydaniu dwóch nowych konsol i vr w jednym kwartale. Pewnie mądre głowy w sony podliczyli tabelke w exelu i sie cyferki zgadzały. 

Opublikowano (edytowane)

Jaki jest sens obcinania detali zeby dobic do rozdzialki 4k? Chyba tylko po to zeby jakis graczdari zalozyl sobie swoja wlasna wiare.

Edytowane przez hav7n
Opublikowano

Jakieś ustawienia graficzne, dyskusje o rozdzielczościach, tesselacji, efektach cząsteczkowych i tabelki ze specyfikacjami. Na końcu i tak wszystko będzie działało i wyglądało tak samo, czyli ch,ujowo. 4K na sprzęcie za $400 dolców xD. Jeśli dobrze pamiętam to już PS3 miało dawać FHD i 120fps, teraz się uda wierzę. Ciekawe czy za rok, dwa znowu coś wypuszczą. Powoli więcej wersji PS4 się robi niż dobrych, ekskluzywnych gier na nią.

 

A, no i brzydka ta konsola jak jasny pieron.

Opublikowano

Brak konkretnego info o stalych 1080/60 to jest jakas kpina. No ile jeszcze dekad musi uplynac w technologiach zeby plastikowe pudelka w koncu doczekaly sie tej magicznej rozdzielczosci. Jak tak dalej pojdzie i pojawi sie 4k, 8k i 16k to 1080 bedzie w opcjach ustawien zaznaczana jako "low". Ale to chyba za kolejne 2 generacje sprzetu. Wierze.

  • Plusik 1
Opublikowano

Jeden z przedstawicieli Crystal Dynamics podczas wywiadu przeprowadzonego po konferencji Sony zdradził, że w Rise of the Tomb Raider odpalonym na PS4 Pro dostaniemy aż trzy ustawienia związane z grafiką.

 

- tryb 4K, w którym będziemy mogli cieszyć się wysoką rozdzilczością, jednak niektóre efekty zostaną stonowane, aby wszystko chodziło jak trzeba

- tryb 1080p, gdzie jak sama nazwa skazuje tytuł śmigał będzie w 1080p i powyżej 45 klatek na sekundę. W porywach do 60. W tym trybie możemy liczyć na większą liczbę efektów graficznych niż w 4K

- tryb 1080p działający w stałych, zablokowanych 30 klatkach. W wersji tej wszystkie bajery graficzne ustawione zostaną na maksymalne obroty

 

Niech od razu dadzą opcje ustawiania cieni, oświetlenia, tekstur itp. Jak robić z tego PC-a, to dobrze a nie w porywkach.

Opublikowano

Wklejasz ale to jest jedna gra i to w dodatku roczna. Na samym pokazie bo konferencją bym tego nie nazwał unikali tematu 1080p/60 fps.

Pchają się w 4K a w wywiadach z twórcami słyszałem jak przynajmniej dwóch z nich mówi że nie mają telewizorów 4K xD

Opublikowano

Kotaku. A Pro owner who merely has a current-standard 1080p TV may also see marginal improvements to games that are programmed to use the more powerful console’s power for non-4K/HDR effects. According to developers working on games for the Pro, these gamers may see the game they’re playing running at a more stable framerate or with some improved graphical details.

 

 

Więc jakieś zmiany na zwykłym tv będą.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...