Lukas_AT 1 209 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 (edytowane) Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach. No niestety tak to juz nie dziala. Jak bedzie PS5 to i tak przez dlugi czas beda wychodzic cross-geny - deweloperom nie oplaca sie robic gry na nowy sprzet z mala baza uzytkownikow na starcie, szczegolnie jak ma to byc rozbudowany projekt, a produkcja trwa kilka lat. Edytowane 5 listopada 2016 przez Lukas_AT Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 (edytowane) Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach. Otóż to. Już na pecetach muszą się zmagać z tego typu problemami i co mamy? Częste problemy z optymalizacją i w ogóle blacharz będzie tańczyć tak, jak mu konsole zagrają. Nowa generacja konsol = nowy wymiar grania dla całego growego świata. Edytowane 5 listopada 2016 przez Masamune Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach. Otóż to. Już na pecetach muszą się zmagać z tego typu problemami i co mamy? Częste problemy z optymalizacją i w ogóle blacharz będzie tańczyć tak, jak mu konsole zagrają. Nowa generacja konsol = nowy wymiar grania dla całego growego świata. Oczywiście nie masz racji - słaba optymalizacja na pc to nie jest kwestia starszego hardware'u, który developer powinien brać pod uwage. Po pierwsze i mniej ważne: trend idzie już od dłuższego czasu w kierunku co raz lepszych doznań wizualnych. Kilka lat temu wypasem była karta graficzna za 800zł (8800GT), teraz smok (970GTX) kosztował 1500zł a obecne karty są jeszcze droższe. Gracze na pc nie mają problemu z kupowaniem GPU o wartości jednej waszej konsoli bo tak było od zarania dziejów. Ale teraz najważniejsze: Na grach PC nie zarabia się zupełnie tak samo jak na grach konsolowych. Największe studia wypuszczają gry na konsole bo z tego jest największa kasa przy okazji niskim kosztem (i potem słabym efektem) robią port na PC aby prz okazji dorobić sobie kilka złotych ale lwia częśc zysków zawsze była na konsolach dlatego wszyscy mają w du pie optymalizację na pc. I to nie jest nawet kwestia tego, że gracze ze starszym i słabym sprzętem mają problemy. Takie gry jak Hitman czy Tomb Raider chodziły przeciętnie na topowych kartach graficznych za 3000 zł. Oczywiście nie dotyczy to gier stricte pod PC czyli jakieś CSy, LoLe, WoTy, WoWy, Eve'y i inne tytuły nie portowane z konsol. A nowe konsole niczego nie zmienią bo GPU w konsoli i tak dalej będzie co najwyżej mocno przeciętny w porównaniu do PC bo ani MS ani Sony nie wypuści konsoli, która będzie kosztowała 3 tysiące aby wsadzić tam bebechy ze średniego komputera osobistego. 1 1 Cytuj
Faka 4 046 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 (edytowane) Mówiąc w skrócie to już nie te czasy konsol, co nie każdy przeciętny kowalski nie mógł sobie pozwolić na zakup PS2/PS3 z powodu ceny jaka była wystawiona za konsolę, a oferowała takie doznania graficzne i wizualne, nie wspominając o feelingu grania, gdzie taki PC w tamtych czasach mógł wciągany być dupą, a wyjmowany nosem, bo to była 2-3 wyższa liga jeśli chodzi o konsole. Dzisiejsze czasy to inne pod tym względem, że większy nacisk gier i więcej hajsu jest z multiplatform typu cody raki batlefildy agaty meble i urwy owerłacze, gdzie skupiają większość na społeczne granie ot co, większy zysk z tego po prostu mają, a doszły koszta typowo jak utrzymywanie serwerów wypluwając przez te DLC i większe koszta developingu, co już nie mamy takich czasów, że stwórcy mogli sobie pozwolić na wydanie dodatków z uj większym contentem. Parafrazując konsole > PC jeśli chodzi o zysk z kasy na dzień dzisiejszy i mało kogo obchodzi teraz devsom jakas optymalizacja z blacharni i tyle. Edytowane 5 listopada 2016 przez Faka Cytuj
YETI 11 045 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 (edytowane) Gracze na pc nie mają problemu z kupowaniem GPU o wartości jednej waszej konsoli bo tak było od zarania dziejów O jakim procencie mówisz, bo statystyki ze steama pokazują, że to pc master coś tam, to jedna wielka bujda, tylko niewielki procent gra na bardzo wysokich ustawianiach, a o 4k to nawet nie wspominam. Oczywiście, że przy obecnym rozwoju technologi w konsolach nigdy nie znajdziemy topowych kart, ale co z tego, skoro takie słabe PS4 ma tak wyglądające U4 czy Horizon. Edytowane 5 listopada 2016 przez YETI Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach. Rak. Jakoś Nintendo wspierało kompatybilność wsteczną i inne rzeczy. Microsoft robi to dla graczy a Sony nie bo po co? Lepiej wypuscić gierkę z PS2 w cenie 60zl. Cytuj
Daffy 10 630 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 akurat wsteczna kompatybilnosc na stacjonarkach sony od momentu kiedy wyyebali mozliwosc odpalania gierek z ps2 na ps3 to czysty okropny rak - lekko podrasowane gierki z ps2 za 60zl, remastery, ps now Cytuj
SzczurekPB 2 254 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 (edytowane) Rak. Jakoś Nintendo wspierało kompatybilność wsteczną i inne rzeczy. Microsoft robi to dla graczy a Sony nie bo po co? Lepiej wypuscić gierkę z PS2 w cenie 60zl. Ja mówię o robieniu gier tylko na jeden sprzęt (PS5) i tradycyjnym podziale na generacje, a ty wyskakujesz z wsteczną kompatybilnością. OK. Edytowane 5 listopada 2016 przez SzczurekPB Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Odpowiadam YETIemu który wypowiada się na temat PC, ale niech będzie. Ile jest graczy na Steamie? Jak sobie to przemnożysz nawet przez ten Twoim zdaniem mały procent to się okazuje, że graczy z dobrymi konfigami jest sporo. A że jest 3x tyle każuli z lapkami za 1000 zł? Good for them, odpalają sobie jakieś doty czy CS-a 1.6 i też grają. Procent bez powiedzenia o czego procent to jest nie mówi za wiele. PC master coś tam? CW poza CW maybe, halo moderacja111 Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Rak. Jakoś Nintendo wspierało kompatybilność wsteczną i inne rzeczy. Microsoft robi to dla graczy a Sony nie bo po co? Lepiej wypuscić gierkę z PS2 w cenie 60zl. Ja mówię o robieniu gier tylko na jeden sprzęt (PS5) i tradycyjnym podziale na generacje, a ty wyskakujesz z wsteczną kompatybilnością. OK. No bo widać jakie sony ma do tego podejście, doić golić frajerów do cna. Nintendo do pewnego momentu (switch) i MS od niedawna jednak widzi, że robienie swojemu community dobrze procentuje. Ale z drugiej strony rozumiem też twoje podejście, ale wydaje mi się, że tworzenie słabszej wersji sprzętowej można zlecić jakimś wyrobnikom jak przy cross genowych portach lub cokolwiek. Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Gracze na pc nie mają problemu z kupowaniem GPU o wartości jednej waszej konsoli bo tak było od zarania dziejów O jakim procencie mówisz, bo statystyki ze steama pokazują, że to pc master coś tam, to jedna wielka bujda, tylko niewielki procent gra na bardzo wysokich ustawianiach, a o 4k to nawet nie wspominam. Oczywiście, że przy obecnym rozwoju technologi w konsolach nigdy nie znajdziemy topowych kart, ale co z tego, skoro takie słabe PS4 ma tak wyglądające U4 czy Horizon. Bardzo łatwo przytoczyć ogólną ankietę ze Steama, z której za dużo nie wynika bo ona nie odnosi się w ogóle do tego co napisałem. Wyniki z ankiety ze steam jest jak dyskusja o popularności języka angielskiego - najpopularniejszy jest chiński bo statystycznie jest najwięcej jego użytkowników na świecie. Mimo wszystko gierki wychodzą głownie po angielsku a nie po chińsku. Tak samo jak rozmawiamy o grach AAA, które wychodzą na konsolę i PC czyli Assasiny, jakieś Fallouty, Wiedzminy a nie 134 000 indie games, w które ochoczo zagrywają się miliony userów z ukrainy i polski na steamie na swoich komputerach Pentium 4 z 2GB ram. Większość graczy PC, która chce sobie pograć w tytuły AAA używa kart typu 750TI, GTX960/970 i wyższych. To jest dla mnie gaming a nie setki tysięcy graczy dalej męczących Diablo2, minecrafta albo tibie. Jeśli ktoś śledził premiery topowych i średnich gpu ten wiedział, że producenci już kolejną generację nie nadążają za popytem, ceny są coraz bardziej chore. I najwazniejsze: GPU kosztuje 300-600 dolarów albo euro. To że w Polsce na 1080GTX trzeba wydać dwie minimalne pensje to jest zupełnie coś innego. // specjalnie przekoloryzowałem Cytuj
kanabis 22 645 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Tego nie wie narazie nawet sony z tego co czytam ale sadzac po tym ze pro jest sporo mocniejsze przynajmniej sadzac z dotychczasowych zapowiedzi specyfikacji to obstawiam ze wogole nie beda robione wieksze pozycje na zwykle ps4. Jakies liniowe produkcje, cinematic ikspyriens moze i tak ale gry z wieksza swoboda cxy otwartym swiate, jestem przekonany ze beda wychodzic tylko na proTak, na pewno jakis deweloper porzuci baze 50 mln posiadaczy PS4 i zacznie robic wysokobudzetowego open worlda tylko na Pro. To tak jakbys otworzyl sklep spozywczy i chcial sprzedawac chleb na osiedlu tylko ludziom z jednej klatki. Biznes by sie krecil. Poza tym open worldy maja sie dobrze na PS4 - Wiedzmin 3, MGS5, Horizon, wiec nie rozumiem czemu maja nagle przestac wychodzic na PS4, ale z gorsza grafika od wersji na Pro. Chodzi mi o open worldy na vr a nie ogolnie na ps4. Czytaj ze zrozumieniem. Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach. Otóż to. Już na pecetach muszą się zmagać z tego typu problemami i co mamy? Częste problemy z optymalizacją i w ogóle blacharz będzie tańczyć tak, jak mu konsole zagrają. Nowa generacja konsol = nowy wymiar grania dla całego growego świata. Oczywiście nie masz racji - słaba optymalizacja na pc to nie jest kwestia starszego hardware'u, który developer powinien brać pod uwage. Po pierwsze i mniej ważne: trend idzie już od dłuższego czasu w kierunku co raz lepszych doznań wizualnych. Kilka lat temu wypasem była karta graficzna za 800zł (8800GT), teraz smok (970GTX) kosztował 1500zł a obecne karty są jeszcze droższe. Gracze na pc nie mają problemu z kupowaniem GPU o wartości jednej waszej konsoli bo tak było od zarania dziejów. Ale teraz najważniejsze: Na grach PC nie zarabia się zupełnie tak samo jak na grach konsolowych. Największe studia wypuszczają gry na konsole bo z tego jest największa kasa przy okazji niskim kosztem (i potem słabym efektem) robią port na PC aby prz okazji dorobić sobie kilka złotych ale lwia częśc zysków zawsze była na konsolach dlatego wszyscy mają w du pie optymalizację na pc. I to nie jest nawet kwestia tego, że gracze ze starszym i słabym sprzętem mają problemy. Takie gry jak Hitman czy Tomb Raider chodziły przeciętnie na topowych kartach graficznych za 3000 zł. Oczywiście nie dotyczy to gier stricte pod PC czyli jakieś CSy, LoLe, WoTy, WoWy, Eve'y i inne tytuły nie portowane z konsol. A nowe konsole niczego nie zmienią bo GPU w konsoli i tak dalej będzie co najwyżej mocno przeciętny w porównaniu do PC bo ani MS ani Sony nie wypuści konsoli, która będzie kosztowała 3 tysiące aby wsadzić tam bebechy ze średniego komputera osobistego. No ok, co do optymalizacji to masz rację - devsi mają gdzieś PCty i optymalizację nań, bo to wokół konsol kręci się branża i pieniądze. laptopy z biedronki nie robią tutaj żadnej różnicy. Nie masz racji natomiast, jeśli chodzi o to, czy nowa generacja konsol coś zmieni. Piszesz że to nie ma znaczenia bo i tak będą miały GPU słabszy niż w PC. Zauważ, że nawet mimo tego faktu, gry pokroju Battlefront, czy BF1, lub nawet AC:Unity kiedyś były poza zasięgiem nawet najmocniejszych pc-tytanów, które nawet w tym 2013 spokojnie by sobie z tym poradziły. Poza zasięgiem z bardzo prostego powodu - bo konsole były na to za słabe i nikt nie chciał w to inwestować, bo co to za pieniądz z rynku pc. Wraz z nową generacją sprzętu, dostaliśmy nową generację gier. Kolejne generacje konsol to jest to co napędza rynek gier, i rozwój wizualiów w grach. PC nigdy nie dostanie wiele więcej niż są nam w stanie dać konsole. Dlatego uważam, że Szczurek ma rację, podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Z kalsycznym podziałem generacji, devsi zaczynają z czystą kartą i każdy gracz wyjdzie na tym lepiej, bo ma gwarancję skoku jakościowego. Jeśli producenci konsol zaczną się bawić w coroczne ulepszenia PS4 czy XO, zatrzymamy się na pewnym poziomie i w zasadzie postęp będzie znikomy. To tak jak niedawne poczynania MS - FH3, GOW4, te gry na ultra PC nie wychodzą poza możliwości XO. Wszystko w zasadzie jest takie same, tylko w wyższej rozdzielczości i framerate. PS4 Pro, na razie też się nie wyróżnia, ot 4k, lub lepszy AA w 1080p. Dopiero prawdziwa następna generacja ruszy wszystko do przodu. Cytuj
Masorz 13 216 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Gdzie Graczdari? Gdzie relacja z Prosiaka? Cytuj
Shen 9 696 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Nie ma, takie sciemnianie powinno byc karalne. 1 Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 Embargo jest do 7 listopada! Jeśli kto chce mieć wcześniej konsolę, to obstawiam, że Pro jest dostępny w outlecie w Białymstoku w Media Expert. PSVR też mieli chyba tydzień przed premierą już na półce. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 5 listopada 2016 Autor Opublikowano 5 listopada 2016 Embargo jest dla prasy i ludzi z branzy, graczdarii grubby trolling i troche plusow zgarnal xD Kiedy on w ogole sie logowal ostatnio? Pisze z tel Cytuj
Kyokushinman 38 Opublikowano 5 listopada 2016 Opublikowano 5 listopada 2016 A co on niby ciekawego Ci powie? To samo co się dowiesz za 2-3 dni w sieci. Cierpliwości, bo to nie nowa generacja, tylko konsola które nigdy nie wykorzysta swoich możliwości. $ony nie może od tak sobie olać zwykłej PS4 i zrobić na Pro dużo lepsze graficznie giery a że 4k jest coraz bardziej popularne to wspaniała okazja dla nich, ponieważ podniesienie rozdzałki w grach na Pro nie jest takie straszne i żaden posiadacz zwykłej PS4 o to nie będzie zazdrosny, buntował się czy też wyzywał firmę od śmieci itp. 1 Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 6 listopada 2016 Opublikowano 6 listopada 2016 Masamune, napisales totalne bzdury w swoim poscie i widac, ze nie masz calkowitego pojecia o rynku pc i grach na nim. 1 1 Cytuj
kanabis 22 645 Opublikowano 6 listopada 2016 Opublikowano 6 listopada 2016 A co on niby ciekawego Ci powie? To samo co się dowiesz za 2-3 dni w sieci. Cierpliwości, bo to nie nowa generacja, tylko konsola które nigdy nie wykorzysta swoich możliwości. $ony nie może od tak sobie olać zwykłej PS4 i zrobić na Pro dużo lepsze graficznie giery a że 4k jest coraz bardziej popularne to wspaniała okazja dla nich, ponieważ podniesienie rozdzałki w grach na Pro nie jest takie straszne i żaden posiadacz zwykłej PS4 o to nie będzie zazdrosny, buntował się czy też wyzywał firmę od śmieci itp. Trzeba zaznaczyc tez ze to dokonala okazja do zarobienia na tv 4k Edit: prosze cie zmien avatar z tej mary nocnej bo razi w oczy Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 6 listopada 2016 Opublikowano 6 listopada 2016 Masamune, napisales totalne bzdury w swoim poscie i widac, ze nie masz calkowitego pojecia o rynku pc i grach na nim. bo pc jest dla biedy Cytuj
Lipa 521 Opublikowano 6 listopada 2016 Opublikowano 6 listopada 2016 Graczdari zawsze się chwali, że coś ma prędzej, a później leci w kulki Cytuj
Kyokushinman 38 Opublikowano 6 listopada 2016 Opublikowano 6 listopada 2016 Rozdziałka jest a 60fpsów w 1080p brak. Pro..ależ konsola dla graczy Wychodzi raczej tylko po to aby sprzedać tv 4k. Cytuj
Papaj 465 Opublikowano 6 listopada 2016 Opublikowano 6 listopada 2016 Od 60 klatek jest PC. Tak jest już od dawna(wyjątek Nintendo).Na konsolach ludzie są skazania na łaskę dewelopera. Może i bedą robić gry na Pro w 60 klatkach. Raz na jakiś czas komuś się zdarzy. Większość twórców, pewnie podbije AA, tekstury, cienie i inne pierdoły ale o 60 klatkach w grach na PRO zapomnijcie, bo to nie jest PC i nie działa w ten sposób, jak na PC. 1 Cytuj
masta_g 63 Opublikowano 6 listopada 2016 Opublikowano 6 listopada 2016 Od 60 klatek jest PC. Tak jest już od dawna(wyjątek Nintendo).Na konsolach ludzie są skazania na łaskę dewelopera. Może i bedą robić gry na Pro w 60 klatkach. Raz na jakiś czas komuś się zdarzy. Większość twórców, pewnie podbije AA, tekstury, cienie i inne pierdoły ale o 60 klatkach w grach na PRO zapomnijcie, bo to nie jest PC i nie działa w ten sposób, jak na PC. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.