Graczdari 297 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Nie przesadzajmy z tym, że 4K jest abstrakcją, bo da się to bez problemu osiągnąć 4K/30 przy detalach zbliżonych do dzisiejszych gier na zwykłym PS4. Ja to widzę tak, że po podpięciu PS4 do TV 4K i ustawieniu takiego trybu w konsoli, gra nam pozwoli wybrać jakość: 4K lub 1080p, gdzie 4K będziemy mieli w tych 30, a 1080p powinno trzymać się 60. Cytuj
Ryuk 1 505 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 (edytowane) Nie przesadzajmy z tym, że 4K jest abstrakcją, bo da się to bez problemu osiągnąć 4K/30 przy detalach zbliżonych do dzisiejszych gier na zwykłym PS4. 4k bedzie tylko w filmach,moze jakies indyki 2d i tyle. Gpu za 800€ dopiero sobie zaczynaja radzic z 4k w +30fps. A oni mysla,ze konsola za 400-500€ bedzie odpalac gry w 4k30fps Edytowane 11 sierpnia 2016 przez Wolfie_ Cytuj
Paliodor 1 817 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Nie zapominajmy o PS3 mającym mielić gierki w 1080p,potem PS4,pora na Neo. Do trzech razy sztuka xD Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 (edytowane) pozdrawiam fanek Edytowane 11 sierpnia 2016 przez _Be_ Cytuj
Graczdari 297 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 (edytowane) Załamać się można GPU za 800€ czyt. GTX 1080 radzi sobie z 4K w 30k/s+ w praktycznie każdej grze na ULTRA !!!! Na dzień dzisiejszy powiedzmy, że GPU PS4 to będzie odpowiednik RX480. Generalnie specyfikacja się zgadza o czym pisałem już wiele miesięcy temu na blogu. Weźmy pierwszą grę z brzegu: GTA V 4K, Very High i mamy 26,2 k/s średnia wydajność. Po małych cięciach i optymalizacyjnych sztuczkach wyciągniemy 30. Miałem podobne GPU w domu (poprzedniego Radka z takim samym układem rdzeni) i potrafiłem za symulować takiego PS4 NEO i w 4K przy niższych detalach dawał rade. Chyba będę musiał jakiś nowy blog napisać.... Edytowane 11 sierpnia 2016 przez Graczdari Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Autor Opublikowano 11 sierpnia 2016 Graczdari - oczywiście, że da sie 4K/30 ale jakim kosztem? nie chce mi sie wierzyć, że gra jest warta świeczki by uzyskać 4K i ciąć detale low/medium i miałoby by to lepiej wyglądać niż 1080p high/ultra, dlatego napisałem abstrakcja. Sony raczej nie popełni tego błędu i będzie po prostu skalowanie ze strony konsoli do 4K, aby marketing dobrze wyglądał i był znaczek 4K. MS troche się rozpędził na E3 mówiąc "granie w natywnym 4K, pixel w pixel bez żadnych kompromisów na stracie poziomu grafiki". Pomimo zamkniętej architektury konsoli wzg konfiguracji PC, na granie w 4K jest jeszcze za wcześniej bo jest to cenowo (hardware konsoli) nieopłacalne. 8 Cytuj
Gość yaczes Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 ten graczdari ma 13 lat? To jest prowo czy on w to wierzy? Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 No karta warta dwóch PS4 ledwo cisnie w 30 fpsach faktycznie to jest dowód na to, że Neo uciągnie gry w 4K/30 fpsów. Cytuj
McDrive 3 114 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 BloodBorne w 60 klatkach I to jest powód dla którego mogę to kupić. Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Rozmawiałem też ostatnio ze znajomym, który pracuje przy produkcji gry, polskie studio (tytułu gry oczywiście nie wymienie), produkcja na PC, Xbox i PS4, mają już devkity NEO od wielu miesięcy, a ten dokument który wypłynął w tamtym miesiącu o specyfikacji i napisie CONFIDENTIAL w rogu, to jest fake. Jeśli ktoś wczyta się dokładnie zauważy, że nie ma tam nic nowego czego byśmy nie wiedzieli już do tej pory. Macio aka Zielone Gatki? Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Fanek i jak upgradeowali to Neo, tak jak pisałeś? czy jednak dostaniemy tylko delikatny przyrost mocy? zniknąłeś z forumka, gdy już poważnie zastanawiałem się nad kupnem Cytuj
Graczdari 297 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 (edytowane) ten graczdari ma 13 lat? To jest prowo czy on w to wierzy? Nie, nie mam. Za to widziałem w temacie dość by się wypowiadać 4K będzie do osiągnięcia, oczywiście kosztem detali (raz mniej, raz bardziej - zależy od gry, bo przy takim GTA V nie trzeba wiele ciąć). Natomiast nie ma żadnego problemu by stworzyć wybór, gdzie po prostu sobie klikniemy co nam bardziej odpowiada. Dla SONY to żadne ryzyko. Takie rozwiązania już się stosuje na PS4, jak np. Nioh Edytowane 11 sierpnia 2016 przez Graczdari Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Autor Opublikowano 11 sierpnia 2016 (edytowane) Rozmawiałem też ostatnio ze znajomym, który pracuje przy produkcji gry, polskie studio (tytułu gry oczywiście nie wymienie), produkcja na PC, Xbox i PS4, mają już devkity NEO od wielu miesięcy, a ten dokument który wypłynął w tamtym miesiącu o specyfikacji i napisie CONFIDENTIAL w rogu, to jest fake. Jeśli ktoś wczyta się dokładnie zauważy, że nie ma tam nic nowego czego byśmy nie wiedzieli już do tej pory. Macio aka Zielone Gatki? Co kur.wa, nie robią fps-a, studio nie jest super znane, ale to będzie duży tytuł, piękny graficznie mają rozmach, są już gameplaye z tego. Kiedyś robiłem bliżej przy środowisku gier, teraz podpytałem ludzi których poznałem na różnych wyjazdach. Edytowane 11 sierpnia 2016 przez Fanek Cytuj
Daddy 4 243 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Rozmawiałem też ostatnio ze znajomym, który pracuje przy produkcji gry, polskie studio (tytułu gry oczywiście nie wymienie), produkcja na PC, Xbox i PS4, mają już devkity NEO od wielu miesięcy, a ten dokument który wypłynął w tamtym miesiącu o specyfikacji i napisie CONFIDENTIAL w rogu, to jest fake. Jeśli ktoś wczyta się dokładnie zauważy, że nie ma tam nic nowego czego byśmy nie wiedzieli już do tej pory. Macio aka Zielone Gatki? Co kur.wa, nie robią fps-a, studio nie jest super znane, ale to będzie duży tytuł, piękny graficznie mają rozmach, są już gameplaye z tego. OMG! Superhot 2 confirmed. Cytuj
Gość yaczes Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Rozmawiałem też ostatnio ze znajomym, który pracuje przy produkcji gry, polskie studio (tytułu gry oczywiście nie wymienie), produkcja na PC, Xbox i PS4, mają już devkity NEO od wielu miesięcy, a ten dokument który wypłynął w tamtym miesiącu o specyfikacji i napisie CONFIDENTIAL w rogu, to jest fake. Jeśli ktoś wczyta się dokładnie zauważy, że nie ma tam nic nowego czego byśmy nie wiedzieli już do tej pory. Macio aka Zielone Gatki? Co kur.wa, nie robią fps-a, studio nie jest super znane, ale to będzie duży tytuł, piękny graficznie mają rozmach, są już gameplaye z tego. Kiedyś robiłem bliżej przy środowisku gier, teraz podpytałem ludzi których poznałem na różnych wyjazdach. Ehe, a rok temu pytales JAKIE sa teraz konsole na rynku Cytuj
Daffy 10 630 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 fanek to jednak alterego maciomaniaka, powaga xDD Cytuj
Ryuk 1 505 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 ten graczdari ma 13 lat? To jest prowo czy on w to wierzy? Nie, nie mam. Za to widziałem w temacie dość by się wypowiadać No chyba jednak nie . Rx480 to gpu duze,to co ma ps4 to mobilny gpu. Dla przykladu Gtx 1070 w gta v wyciaga 152fps na ultra 1080p, mobilny gtx 1070 na takich samych ustawieniach wyciaga 48fps. Dochodzi rowniez problem CPU ,Sony moze wsadzic 4 tytany xp a CPU i tak bedzie powodowalo bottleneck. Grzania sie to kolejny problem jezeli gpu sie bedzie grzalo za bardzo to jego wydajnosc spada. Cytuj
Graczdari 297 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Chyba jednak tak. To, że coś jest mobilne lub nie w nazwie nie ma żadnego znaczenia, liczy się budowa. Cytaty z mojego bloga wyciągnę bo mi się nie chce pisać od zera. Weźmy na tapetę PS4 w wersji standard i budowę GPU: 1152 ALU, 64 jednostki teksturujące, 32 ROP'y + zegar 800MHz co odpowiada GPU między Radeon R7 265, którego budowa wygląda tak: 1024:64:32 (odpowiednio: ALU, tekstury i ROP'y), a Radeon R9 270, który to prezentuje się tak: 1280:80:32. I ma to swoje przełożenie w grach PC, gdzie jeśli ta nie jest skopana, osiągamy identyczne detale i wydajność jak na PS4. GPU w PS4 według informacji ma mieć układ: 2304:144:32, czyli jeśli pójdą w POLARISa to będzie odpowiednik RX480 z najpewniej niższym zegarem, aczkolwiek biorąc to pod uwagę można pewne rzeczy kreować. W 4K CPU będzie zachowywał się bardzo podobnie jak w 1080p, czyli powiedzmy jeśli szklany sufit będzie do 30fps to żaden problem, bo to GPU i tak w 4K nie pozwoli na więcej. Kwestia grzania się sprzętu to jedyna nie wiadomo. Nowy RX480 ma przeciętną sprawność w tym temacie, ale jeśli PS4 NEO będzie odpowiednio zbudowane to można to jakoś opanować. Cytuj
Ryuk 1 505 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 (edytowane) Nawet jezeli bedzie to RX480 to bedzie to uposledzony RX480. RX480 ma Core Clock 1266 MHz i Effective Memory Clock 8000 MHz neo ma podobno core clock na poziomie 911 MHz i Effective Memory Clock 6812 Mhz. A teraz sobie przejrzalem GPU od amd i gpu neo ma podobna specyfikacje do RX470 ale i tak gpu neo jest duzo wolniejsze od RX470. 4k w grach AAA nie bedzie do ps5 neo 2.0 Sony rowniez powiedzialo,ze neo robia zeby ludzie nie przechodzili na pc gdzie moga miec lepsza grafe i fps,wiec watpie ze wypuszczanie gier w 4k/24fps z gorszymi detalami zatrzymywal takich ludzi. Bedzie 1080p60fps. Edytowane 11 sierpnia 2016 przez Wolfie_ Cytuj
Graczdari 297 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 (edytowane) Jasne, że układ w PS4 będzie miał odkręcony zegar, aczkolwiek jest to kwestia do opanowania. Co do 4K/24.....albo ludzie nie czytają, albo nie umieją Będzie 1080p/60 i jest możliwa opcja wrzucenia 4K/30 jako "wyboru". W takim GTA V np. detale VERY HIGH 1080p/60 i HIGH 4K/30.....to nie jest opcja niemożliwa, a dla posiadaczy TV 4K jest to zresztą ciekawa alternatywa. Natomiast przyjmijmy Twoją wersje, że będzie to RX470....gdzie w grach póki co nie ustępuje szczególnie RX480 (choć na papierze to robi) Edytowane 11 sierpnia 2016 przez Graczdari Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Graczdari ale wiesz, że ciągle mówisz o samej karcie która kosztuje tyle co praktycznie całe PS4 czyli Neo nawet jakby sprzedawali za 500 dolarów to nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić. Cytuj
Gość Orzeszek Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 jeszcze na direct x11 tabela XDDDD jak jakaś bieda. Cytuj
Graczdari 297 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Opublikowano 11 sierpnia 2016 Graczdari ale wiesz, że ciągle mówisz o samej karcie która kosztuje tyle co praktycznie całe PS4 czyli Neo nawet jakby sprzedawali za 500 dolarów to nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić. Powiedzmy ten RX470 ma cenę sugerowaną na półce 179$ a RX480 239$.....nie zapominaj jednak, że to są ceny dla plebsu. Tutaj dogadują się dwie ogromne korporacje, na dostarczenie setek, milionów chipów, gdzie nie ma hurtowni i sklepów, nie ma marży różnego typu. Tutaj wchodzą inne rozliczenia w grę i taki CHIP będzie dla SONY znacznie tańszy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.