Skocz do zawartości

PSV Scena, Underground.


grzybiarz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@kubson Automatów nie sprawdzałem, ale RetroArch jest mało zoptymalizowany i są problemy nawet ze SNESem... Pozostałe emulatory i tak są wyciągnięte z "rdzeni" RA, więc lepiej nie działają. Moja ocena jest taka, że średnio (GB/GBC/NES ok, GBA słabo, SNES i GEN zależy od gry i emulatora, PSX zależy od gry, reszty nie sprawdzałem).

 

Ale jeśli jest jakiś emulator, który dobrze chodził na PSP to możesz go użyć, jako że jest pełny CFW PSP (Adrenaline) na PSV/PSTV. Niestety w rozdzielczości PSP co na PSV zbytnio nie boli, ale już na PSTV wygląda to tragicznie źle (natywna rozdzielczość emulowanej gry rozciągana do natywnej PSP, rozciągana do natywnej PSP lub 1080i).

 

@triboy ^^"

Edytowane przez Berion
  • Dzięki 2
Opublikowano (edytowane)

@Ficuś Jeśli tylko do retro to nie ma sensu. Lepsze emulatory znajdziesz na Androidzie, z mocniejszym sprzętem i nie tak zamkniętym jak konsole. Ten pociąg już chyba odjechał. Jeśli Fuchia zastąpi Androbiedę i będzie zamknięta jak iOS to trend może jeszcze się odwrócić, no ale to daleka przyszłość (jeśli w ogóle).

Edytowane przez Berion
  • Dzięki 1
Opublikowano

Mam kilka pytań odnośnie wgrywania programów trzecich na ps vitę. Zechciałby ktos odpowiedzieć mi na kilka pytań pw?

 

Problem z aktualizacja vity do 3.65 z 3.60. bez problemu przenosze pliki, zainstalowałęm viashell, henkaku. problem w aktualizacji. wywala errory. Podczas aktualizacji z safe mode pokazuje ze mam najnowszą wersje. podczas aktualizacji przez qcma nie wykrywa nowego pliku update( chyba) bo pokazuje że mam najnowszą wersje. Ktoś ma jakieś pomysły jak to ugryźć? męczę sie juz drugi dzień 

Opublikowano (edytowane)

@jarzi Nie zadałeś żadnego pytania związanego z wgrywaniem programów, tylko z aktualizacją fw. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

 

Poza tym PSTV aktualizujesz bezpiecznie z pendrive, podczas gdy PSV tylko przez sieć, co wymaga prox'y i przekierowania na własny serwer (lub jakiś zaufany). Inaczej wgrasz najnowszą wersję i pożegnasz się z homebrew (3.69).

 

CMA/OCMA/QCMA to gówno.

 

I po co Ci tak w ogóle coś nowszego niż 3.60? Chcesz zagrać w gry wymagające nowszych wersji? Bo jeśli tylko do homebrew to niczego nie zyskujesz, a wręcz tracisz, szczególnie na 3.68 który już ma załatany SBLDR (czyli nie działa Enso).

Edytowane przez Berion
Opublikowano

aktualizuje konsole, nie mma pstv. chciałem wgrać enso, ale z tego co wiem permamentne jest na 3.65. z drugiej strony totalnie sie nie znam.  Wyczytałem ze najlepiej wgrac 3.65. niestety konsola wywale errory, pokazuje ze mam najnowszą wersje(a mam 3.60) po 8 godzinach walki juz nie mam siły i pomysłów.
 

 

Opublikowano

To mówicie, panowie, że wcale nie jest tak różowo z tą emulacją na Vicie? Ostatnio znów za mną chodzi, zacząłem się nawet rozglądać za jakąś używką w miarę dobrym stanie, ale jak czytam ostatnie strony, to wychodzi na to, że nadal PSP będzie lepszym wyborem do ogrania kilku pozycji z tegoż i ewentualnie PSX-a

Opublikowano (edytowane)

@Frantik PSP jest lepsza, ale PSV/PSTV mają wirtualizator PSP, więc obecnie odpalasz sobie bąbel Adrenaliny i odpala się CFW z PSP, czyli zhakowane XMB itd. Tylko widzisz, główną łyżką dziegciu jest tutaj brak dostępu do co najmniej karty pamięci z poziomu komputera. Odbywa się to na Vicie wyłącznie przez program CMA, który szpieguje i który jest zresztą bardzo ograniczony. Na hakowanej Vita, która ma USB OTG (nie wszystkie) można wystawić ux0 (karta) jako host USB (tyle, że TexFAT nie jest w pełni obsługiwany przez Windows, a fuse-exfat w ogóle (jest jakiś fork do zastąpienia)). Można też przez FTP po Wi-Fi, ale transfery są marne. W PSTV można za pomocą pendrive'a, ale tutaj z kolei są problemy z wykrywaniem (trzeba wyczuć timeouty bo inaczej np. VitaShell nie zamontuje i trzeba ponownie wyjmować i wkładać; no i HUB USB odpada bo nie można jednocześnie ładować joypada i czytać z pendraka). Najlepszym rozwiązaniem jest więc kupno SD2Vita, czyli adaptora na MicroSD, tyle że to w port growy, a więc wtedy kiedy jest podłączony nici z grania w oryginalną grę. A więc to do czego dążę, to to że bardzo niewygodnie zarządza się danymi na tej konsoli. Natywne emulatory to w zasadzie tylko to co jest w RetroArch, najczęściej emulacja jest gorsza nawet od tej na PSP... W zasadzie tylko era 8bit jest grywalna dla konesera, 16 wiąże się z problemami (no ok, Genesis akurat mi ładnie chodzi, ale SNES tylko na SNES9x z 2005 roku, który może i jest najszybszy ale wielu gier nie odpalisz jak np. Star Ocean). Moim zdaniem to porażka w tej kwestii, którą pieczętuje sam niestabilny RetroArch (najczęściej GPU crashe, a save'y są trzymane w RAM, więc zapisywane dopiero po wyłączeniu aplikacji (co za idiota wpadł na ten pomysł to nie wiem...) co w tym przypadku oznacza ich utratę, tak samo jak się zapomnisz i "odbąblujesz" aplikację...). Oszczędzisz sobie frustracji i pieniędzy kupując PSP (byle z dobrą baterią i bez bad pikseli, i rzecz jasna na CFW).

Edytowane przez Berion
  • Lubię! 2
Opublikowano (edytowane)

@jarzi Widzę, że nie rozumiesz pojęć. Więc po kolei: HENkaku to nazwa exploitu na webkit dla fw v3.60 (czyli przez przeglądarkę). TaiHENkaku to jego następca, który pozwala dodatkowo ładować moduły (czyli umownie je nazwijmy: specjalne programy) po załadowaniu exploitu. HENkaku Installer to coś co zaszywa exploit w emailu (więc trzeba mieć konto). Później wyszedł Enso Installer, który na fw v3.60 exploitował Secure Boot Loader i odpalał TaiHENkaku niemal przy starcie konsoli (czyli zastąpił sposób z mailem). Wraz z pojawieniem się fw 3.65, udało się zachować Enso, ale wejść można było wyłącznie z 3.60 z już wgranym Enso, i tylko za pomocą specjalnego instalatora 3.65 (czyli nie w oficjalny sposób). Ponownie minęło trochę czasu i pojawiły się kolejne fw, w których Sony załatało i wykorzystane luki w webkitcie i w SBL dlatego nie ma już TaiHENkaku i Enso w pierwotnej formie na wyższych firmware. ALE. Znając sposób generowania klucza CMA (czyli syfu, którym jest podpisywany/szyfrowany backup) można wjechać do konsoli preparując save'a do konkretnej gry, który exploituje już nie webkit tylko grę, wszystko wgrywane za pomocą właśnie CMA. Nazwane zostało to H-Encore. Niestety 3.68 to ostatni fw (obecnie mamy 3.69), na którym owy exploit działa (ale z pewnością jest ich więcej, więc choćby przez fazery ktoś prędzej czy później znajdzie inny tytuł i podobny sposób).

 

Wraz z HENkaku/taiHENkaku/H-Encore wgrywany zostaje manager plików (MolecularShell lub VitaShell) i to za jego pomocą "instalujesz" inne programy (z plików *.vpk).

Edytowane przez Berion
Opublikowano

Witam Panów i Panie,
Powiedzcie mi czy uda się z sd2vita na 3.69? Chodzi mi tylko o miejsce na gry z ps store, kupiłem kilka gier z psp i chciałbym mieć wszystkie na Vicie. Z tego co czytam to Sony nie banuje już konsol?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Aby używać adaptora, z tego co wiem to musisz mieć zhakowaną konsolę, a na 3.69 exploitu jeszcze nie ma (i tylko do 3.65 włącznie przy starcie bo w 3.68 już załatali lipę w SBL). To nie są zwykłe przelotki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam 

Ja mam przerobiona konsole ps Vita emulatory dzialaja grac w gry gba psp psx ps Vita gry z pc typu doom quake 2 itd mozna podkrecic vite  jest mnostwo  tego obecnie walcze z emulatorem amigi mozna zajrzec  na moj amatorski kanal dotyczacy ps vity 

https://youtu.be/b8IPbLltRWI

https://youtu.be/1cGhGPIWrQ4

I powtarzam jeszcze raz nie jestem zadnych youtuberem to jest amatorski kanal dotyczacy ps vity nic wiecej wiec jak chcecie fajne filmy itd to do quaza lub nrgeeku 

Opublikowano (edytowane)

@fullas FW 3.69 ponoć jest złamane (jeśli wierzyć Fl0wowi, który przygotował save exploit dla 3.65 i 3.68). ALE, hack jest niepubliczny... Więc na chwilę obecną złamane są: 3.60 (taiHENkaku), 3.65 i 3.68 (H-Encore) z czego tylko do 3.65 włącznie działa Enso, a wszystkie wtyczki tylko na 3.60 (ponieważ część nie jest już rozwijana i nie ma komu przeportować).

Edytowane przez Berion
Opublikowano
21 godzin temu, dragon0 napisał:

Witam 

Ja mam przerobiona konsole ps Vita emulatory dzialaja grac w gry gba psp psx ps Vita gry z pc typu doom quake 2 itd mozna podkrecic vite  jest mnostwo  tego obecnie walcze z emulatorem amigi mozna zajrzec  na moj amatorski kanal dotyczacy ps vity 

https://youtu.be/b8IPbLltRWI

https://youtu.be/1cGhGPIWrQ4

I powtarzam jeszcze raz nie jestem zadnych youtuberem to jest amatorski kanal dotyczacy ps vity nic wiecej wiec jak chcecie fajne filmy itd to do quaza lub nrgeeku 

Spoko, też tak kiedyś chciałem amatorsko prowadzić kanał o grach :)

Opublikowano

A propos filmiku: jak słyszę słowo "przeróbka" to krew zaczyna mi się gotować w żyłach. ;p Ludzie, ja Was proszę, nauczcie się używać terminologii. Nie tylko nazw urządzeń czy rozwiązań (tutaj: taiHENkaku, HENkaku, H-Encore, Ensoo), ale choćby tak prostych słów jak exploit tego śmego i owego. A dlaczego? A dlatego, że słowo przeróbka nie niesie w sobie żadnej treści (pomijając już nawet to, że niczego się nie przerabia "przerabiając").

 

Druga sprawa: pewnego dnia to będzie nielegalne, a prawo działać wstecz. Ja bym się mocno zastanowił nad takimi filmami na platformie niezapewniającej jakiejkolwiek prywatności, a wręcz przeciwnie, wyłudzającej ocean danych. Zabawa w scenę może być fascynująca, przyznaję bo sam jeszcze do niedawna coś tam dłubałem. Ale publikowanie takich materiałów bez żadnego tzw. dupochronu jest co najmniej nierozsądne (i ta beztroska dotknęła swego czasu również i mnie...).

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ej pany to jak jest z tymi emulatorami teraz na Vicie? Bo przeglądam sobie youtube, czytam i ponoć gry chodzą przyzwoicie, prawda to?

Opublikowano
17 minut temu, kubson napisał:

Ej pany to jak jest z tymi emulatorami teraz na Vicie? Bo przeglądam sobie youtube, czytam i ponoć gry chodzą przyzwoicie, prawda to?


Jest oficjalny port RetroArcha ,a PSVite, dograj sobie lolicon plugin co by podkręcic jeszcze bardziej Vite i powinno dość ładnie śmigać:
http://wololo.net/2018/08/24/lolicon-overclocking-plugin-for-the-psvita-released-the-psvita-pstvs-cpu-can-now-be-overclocked-to-500mhz-from-444mhz-for-better-performance-in-games/
https://www.retroarch.com/?page=platforms

  • Dzięki 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...