Skocz do zawartości

Gry, które się nie zestarzały i do dziś są miodne


Godot

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak na szybko:

 

Heroes of M&M 3 - chyba każdy grający w latach 1999-2005 zetknął się z tym tytułem. Do dzisiaj perfekcyjny jeśli chodzi o strategie turowe (szczególnie w trybie

lokalnego multi).

 

Worms Armageddon - kolejny multiplayerowy hit, w którego grali kiedyś prawie wszyscy. Dzięki kreskówkowej grafice 2d i nikłej konkurencji (nie licząc kolejnych części 

Wormsów) do dzisiaj nie postarzał się prawie w ogóle.

 

The Legend of Zelda: Wind Waker - moja ulubiona Zelda i idealny przykład zastosowania cell shadingu. Mimo ogrania jeszcze lepszej wersji HD do dzisiaj oryginał z Gacka

jest genialny.

 

Paper Mario: Thousand Years Door - kolejna gra 2d - tym razem od specjalistów z Intelligent System (twórcy Fire Emblem). Świetny pomysł na walki, ponadczasowa grafika, elementy RPG, których nie ma niestety w późniejszych częściach, fabuła wyróżniająca się od innych gier z Mariem i humor na naprawdę niezłym poziomie. Gra trudna do dostania, ale warta każdych pieniędzy.

 

Starcraft - miliony graczy na battlenecie do dzisiaj nie znudziło się Starcraftem i nie ma się co dziwić, bo to nadal jedna z najlepiej wyważonych strategii w historii gier

 

Super Mario World - jeśli Super Mario Bros stworzyła podstawy pod większość klasycznych platformerów, a SMB 3 podniósł to poziom wyżej tak Super Mario World poprawił płynność ruchów Mariana i dał nam Yoshi'ego. Bezapelacyjnie jedna z najlepszych platformówek w historii. O jej ponadczasowości świadczy również to jak dobrze gra się w poziomy oparte na tym stylu graficznym (oraz sposobie poruszania się Mariana) w Super Mario Maker

 

Desperados: Wanted Dead or Alive - kiedyś gry taktyczne były na PC wielkimi hitami. Prym wiodła oczywiście seria Commandos, jednak to Desperados w mojej ocenie zachowało większą świeżość. Przyjemniejsza paleta kolorów, więcej możliwości przechodzenia poziomów oraz trochę niższy poziom trudności do dzisiaj stawia tą grę na najwyższym miejscu wśród gier taktycznych.

 

 

Crash Bandicoot 3 - jeśli jakaś platformówka 3d się nie zestarzała to jest to Crash..nie Mario.. ponieważ 64 mimo swojej jakości może stanowić barierę nie do przeskoczenia

dla niektórych nowych graczy (ze względu na dosyć surową grafikę)

 

SSX 3 - najlepsza gra o sportach zimowych w historii ? Prawdopodobnie tak. Najwyższy poziom gier arcade w historii ? Prawdopodobnie też...

 

Super Smash Bros. Melee - najlepszy brawler w historii, do dzisiaj żywa scena turniejowa. Kto nie grał w Melee, a podobały mu się Brawl lub wersje na 3DS/WiiU niech koniecznie sprawdzi Melee !

 

Pokemon Fire Red/Leaf Green - pierwsza generacja była według wielu najlepsza. Ja tak nie uważam, ale sam też muszę przyznać, że ich remake to gra świetna i ponadczasowa. Przeszedłem ją lekko ponad 50 razy - ostatnio kilka miesięcy temu i nadal jest tak samo grywalna.

 

The Legend of Zelda: Minish Cap - niektórzy wolą Zeldy w 2D, a ta jest jedną z najlepszych w tym stylu. Niedawno ogrywałem na WiiU w VC i nadal pomysły w niej zawarte są dosyć świeże, a grafika w żaden sposób nie razi.

Edytowane przez funditto
Opublikowano

IMO Starcraft zestarzał się bardzo. Grałem jakieś dwa lata temu po ograniu dwójki i Warcrafta 3. No nie jest za dobrze: nieczytelna na dużym ekranie grafika, przesadna prostota. Klimat i fabuła rządzi, ale sama oprawa i rozgrywka wymaga odświeżenia gruntownego

Opublikowano (edytowane)

Silent Hill 2\3\4

Homeworld

Half-Life

Return to Castle Wolfenstein
 

Worms Armageddon i World Party
 

Shadow of the Colossus

 

Fatal Frame 1/2/3

 

Red Alerty

 

Red Dead Revolver

Metal Gear Solid 1\2\3

Resident Evil

God of War 1 i 2

Onimushe wszystkie...

w sumie większość gier z PS2 to do dziś sam miód :)
 

Edytowane przez Frantik
Opublikowano

MGS 1 i RE jeżeli nie kierujesz się sentymentem są niegrywalne

 

wytłumacz nam w takim razie co pojmujesz przez niegrywalność bo tak to możemy się obrzucać do (pipi)ej smierci, ktoś napisze, że dla niego Daggerfall nadal daje rade a druga osoba napisze, że jezu bez mapy i strzałki to gra jest niegrywalna, neeext. 

Opublikowano (edytowane)

Tak na mega szybko to pierwsze co przychodzi do głowy to Soul Reaver. No gra jest tak kur.evsko toporna, że nie idzie w to grac. Probówałem się przełamac chyba z 5 razy, ale no nie idzie. Super menu i intro i tyle kończy się granie w te gry na dziś dzień.

To już można pociagnac temat i napisac które się mega zestarzały. Nawet nie doczytałem do końca tytułu tematu i już napisałem, że Soul Reaver...

Edytowane przez XM.
Opublikowano

Killer 7

Heroes III- de facto ostatnia godna czesc serii ktora nie zasluzyla sobie na taki los...

Far Cry- Graficznie wychodzi mu to calkiem dobrze, gameplayowo szanowalem raczej srednio

Commandos 1/2- ktore ma coraz bardziej pod gorke ale to dalej calkiem przyjemna gra

Devil May Cry 3

Fallout/ F2- Chociaz dla mnie, ze wzgledu na pewne archaizmy jest to juz troche bol dupy, niemniej dalej miodna gra

Re Volt

Street Fighter 3rd Strike

pewnie dziesiatki innych ktore akurat nie przychodza mi do glowy

Opublikowano

tak samo grywalne x lat temu jak i dzisiaj:

 

Warcraft 3

Okami

Devil May Cry 3

Tekken 3 i 5

Soul Calibur 2

Crash Team Racing

 

 

trochę mniej ale jednak wciąż mega miodne:

 

HOMM3

Tony Hawk 2-3

Ninja Gaiden/ Black/ Sigma 1

RE4

Black

Fallout 1&2

Planecape Torment

Opublikowano (edytowane)

Theme hospital grałem nie tak dawno i dungeon keeper 2. Obie zjadliwe. 

 

Ostatnio skończyłem planescape Torment ponownie i po dodaniu moda na widescreen ta gra nadal jest piękna :)

Edytowane przez blantman
Opublikowano

Wszystkie Crashe od ND, no moze z wyjatkiem jedynki, bo pomijajac, ze jest dosyc hardkorowa to jednak ten z(pipi)a.ny system sejwow to nie jest najlepszy pomysl w platformowce. W survival horrorach jak najbardziej, ale tutaj nie widze zastosowania.

Opublikowano (edytowane)

Kijowy temat, powinno być, stare gry, które są do dziś miodne, bo powiedzmy sobie szczerze, tytuły podawane przez was są w większości stare jak chvj mumii faraona, co nie znaczy, że nie są dalej ciekawe oczywiście.

 

Jak dla mnie nie zestarzały się w ogóle izometryczne crpg z prerenderowanymi tłami: Torment, Wrota Baldura, Icewind Dale, a to dzięki modom podbijającym rozdziałkę, bo w 800x600 nie wygląda to za miło. 
 

Edytowane przez Andreal
Opublikowano

 

MGS 1 i RE jeżeli nie kierujesz się sentymentem są niegrywalne

 

 

wytłumacz nam w takim razie co pojmujesz przez niegrywalność bo tak to możemy się obrzucać do (pipi)ej smierci, ktoś napisze, że dla niego Daggerfall nadal daje rade a druga osoba napisze, że jezu bez mapy i strzałki to gra jest niegrywalna, neeext.

Problemem w tych grach są sterowanie i kamery. Ja wiem, że i przez Ciebie i przeze mnie przemawia sentyment, ale popatrz na te gry jak na dzisiejsze produkcje. Grałbyś w nie w takiej formie?

Opublikowano (edytowane)

 

 

MGS 1 i RE jeżeli nie kierujesz się sentymentem są niegrywalne

 

wytłumacz nam w takim razie co pojmujesz przez niegrywalność bo tak to możemy się obrzucać do (pipi)ej smierci, ktoś napisze, że dla niego Daggerfall nadal daje rade a druga osoba napisze, że jezu bez mapy i strzałki to gra jest niegrywalna, neeext.

 

Problemem w tych grach są sterowanie i kamery. Ja wiem, że i przez Ciebie i przeze mnie przemawia sentyment, ale popatrz na te gry jak na dzisiejsze produkcje. Grałbyś w nie w takiej formie?

 

Nie wiem nie grałem ostatnio w RE bo akurat seria nie jest moją ulubioną i mam remastera na dysku więc się nie wypowiem. MGS nadal cudownie się chlonie, klimat, muzykę, reżyerie scenek ale tak gameplay jest cięzki do przegryzienia, sterowania nie ma analgowego, można tylko biegać albo się czołgać (nie ma skradania w skradance - top kek) ale w sumie nie patrze na to z tej perspektywy, że gra musi być dzisiejsza. Oglądając filmy z lat 60 też nie patrze na nie pod tym kątem, że ich montaż czy dzwięk jest totalnie nie pasujący do współczesnych standardów. Ale tak masz racje patrze na takie gry przez okulary z napisem sentyment, do fajnych czasów w któych każda gra to było unikalne doświadczenie, zróżnicowane sterowanie, pomysły i to coś co przykuwało do pada na długie godziny.

Edytowane przez _Be_
Opublikowano

Diablo 2, Tetris, Final Fantasy od Vki do IXtki, Chrono Trigger, Chrono Cross. Chcialbym tez napisac Baldur's Gate, Fallout czy Planescape, ale te gry moim zdaniem slabo sie zestarzaly glownie przez UI.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...