Bielik 744 Opublikowano 1 września 2020 Opublikowano 1 września 2020 Tak, snajpera warto mieć, ale dobrze też postawić na postać walcząca wręcz, taki tank z obrażeniami w zwarci później to też niezły skarb. Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 1 września 2020 Opublikowano 1 września 2020 Więcej niż jednego snajpera w drużynie też nie warto bo takie postacie są na strzała przeważnie. DMG ma super ale tylko raz podczas tury może strzelić. A np pan z karabinem automatycznym i 3 razy (a można np strzelić, rzucić granat i ustawić wieżyczkę przy jednej turze) . Tank to podstawa szczególnie później. Bez dobrego tanka który zagrodzi drogę i skupi na sobie atak pewne postacie długo nie pożyją. Cytuj
Elitesse 382 Opublikowano 1 września 2020 Opublikowano 1 września 2020 2 godziny temu, blantman napisał: U mnie odpowiednio snajper ma - nerdowski skill (czyli takie hakerstwo) i gadane (lizus) plus snajperki wysoko, tank ma - intimidate, otwieranie zamków i bronie obuchowe, następny - ciężka broń, materiały wybuchowe (warto to łączyć bo rakietnice wymagają i tego i tego), modyfikacja broni oraz zwierzęta na 3, nastepny - małe bronie (shotgun to mała broń) , mechanike (super jak chcemy np używać wierzyczek strzelniczych podczas walki), pierwsza pomoc i zwierzęta, nastepny - rozbrajanie pułapek, broń automatyczna (karabiny, uzi etc), otwieranie tosterów (mega ważne dużo fajnych itemów można zdobyć w ten sposób), ostatnia postać małe bronie, modyfikacja pancerzy, handel i też zwierzęta. Jeżeli coś bym teraz po kilku godzinach gry zmienił to snajper miałby i lizusa i intimidate a hakowanie dałbym tankowi. Często w grze podczas walki hakowanie się przydaje a snajper daleko od pola walki jest i przez to rzadko korzystam w walce. Raczej służy mi tylko ten skill przy eksploracji. Mógłbyś dopisać jakie cechy otrzymały tworzone postacie? Chodzi o inteligencje, spostrzegawczość, szczęście itp. Próbowałem tworzyć swoją drużynę ale zrezygnowałem, bo zwątpiłem czy dobrze rozdysponowałem początkowe cechy jak okazało się, że np. mogę postaci dać tylko jeden przedmiot do rzucania. Niby nic ale stwierdziłem, że zaraz może się okazać taka postać niegrywalna albo będzie rozgrywka kulała przez to bardziej niż przez zawiechy i crashe btw czy Twój Tank posługuje się tylko bronią białą? Jakich cech użyć aby skupiał się na nim ostrzał przeciwnika? Cytuj
Bielik 744 Opublikowano 1 września 2020 Opublikowano 1 września 2020 Tank wystarczy wysunąć jak najbardziej naprzód w przeciwników, chociaż nie zawsze AI się na to łapie i mimo wszystko często obierają za cel najsłabsze ogniwa drużyny (gram na normalu). Atrybuty i cechy w porównaniu do poprzedniej części są mega dobrze opisane, wiadomo co odpowiada za co, także wystarczy, że się trochę wczytasz i będziesz wiedział w co rozdawać punkciki. Dodam, że w przypadku umiejętności w danym orężu opis informuje nas w co najlepiej pchać punkty charakteru. Zrypać całkowicie build to według mnie będzie sztuka, bo tak naprawdę 2 rekrutów możemy sobie dobrać z gotowej puli lub stworzyć samemu. Wydaje mi się, że można tak w nieskończoność, chociaż nie próbowałem i nie wiem czy wyrówna jakoś exp nowo zatrudnionego członka drużyny. Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 1 września 2020 Opublikowano 1 września 2020 5 godzin temu, Elitesse napisał: Mógłbyś dopisać jakie cechy otrzymały tworzone postacie? Chodzi o inteligencje, spostrzegawczość, szczęście itp. Próbowałem tworzyć swoją drużynę ale zrezygnowałem, bo zwątpiłem czy dobrze rozdysponowałem początkowe cechy jak okazało się, że np. mogę postaci dać tylko jeden przedmiot do rzucania. Niby nic ale stwierdziłem, że zaraz może się okazać taka postać niegrywalna albo będzie rozgrywka kulała przez to bardziej niż przez zawiechy i crashe btw czy Twój Tank posługuje się tylko bronią białą? Jakich cech użyć aby skupiał się na nim ostrzał przeciwnika? Tak jak @Bielik pisze ja sugerowałem się tym co skille danej broni ma w opisie czyli snajper wpierw inteligencja potem koordynacja i szczęście. Tank to siła na maksa a potem jadę koordynację i chyba szybkosc. I tak każda postać pod broń jaka wybierzemy. Tutaj pamiętaj że statsy nie są ważne przy np rozmowach albo eksploracji tak jak w innych RPG. Np charyzma nie przydaje się w rozmowie tu musisz mieć skill lizus albo twardziel. Dlatego wpierw leveluj wszystko co skill danej broni ci wskazuje a nie zginiesz 1 Cytuj
Elitesse 382 Opublikowano 2 września 2020 Opublikowano 2 września 2020 Próbowałem tak robić kierując się skillem np. broń automatyczna, broń krótka, itp. ale są też cechy typu kondycja, (od której zależy jakość noszonego pancerza, no i energia postaci), inteligencja (odpowiadająca za ilość zdobywanych punktów), szybkość (od której zależała ilość punktów akcji) przy których nie wiedziałem ile zostawić aby było optymalnie. Jak w efekcie zobaczyłem, że moja postać ma tylko jeden slot do rzucania przedmiotów to stwierdziłem, że coś za bardzo zamieszałem Albo jak chciałem stworzyć postać używającą karabinów to już nie mogłem zrobić dwóch strzałów na turę tylko jeden Wróciłem wtedy do proponowanych domyślnie przez grę postaci. Rzucę okiem najpierw na statystki gotowych postaci i na ich podstawie zacznę robić członków drużyny. Jak grałem już drugi raz to widziałem, że są rzeczy (choćby w bazie), które mogę ogarnąć za pomocą np. naprawy, medycyny, nerdowskich umiejętności, handlu, twardziela, lizusa to też w tym kierunku rozwijałem swoje postacie obok broni. Na początku się to sprawdziło i mam nadzieję, że będę mógł grać tak też dalej. Cytuj
GSPdibbler 174 Opublikowano 2 września 2020 Opublikowano 2 września 2020 Ale ta gra jest dobra. Chyba mój kandydat do gry roku, a doszedłem dopiero do Denver. Klimat świata po zagładzie z przymrużeniem oka, ale broń Boże nie cukierkowy i kolorowy jak gdzieś wyczytałem takie żale. Jest brutalny świat w ktory rządzi się swoimi prawami. To co najwazniejsze w grze rpg czyli dialogi, fabuła, możliwość różnych rozwiązań problemów jest tutaj idealnie zrealizowane. Po akcji w Denver cały czas zastanawiam się czy dobrze zrobilem Spoiler Pomogłem robotom, wydały mi się bardziej ludzkie niż ludzie. I o to chodzi, nie ma jednoznacznych wyborów, każdy odczujemy w inny sposób. Dialogi są świetnie napisane i z dużą dawką czarnego humoru. Nie zlicze ile razy się śmiałem z rozmów z npc. Jak to w rpg mamy wiele współczynników i umiejętności i na każdym kroku z nich korzystamy, nie ma bezsensownych. Do każdego celu jest wiele rozwiązan. Walka jest ok ale na Strażniku wydaje mi się za łatwa, ale bałem się że na najwyższym będzie przegięcie. Wieżyczki do rozstawiania wydają mi się zbyt przegięte, ale ogólnie starcia sprawiają przyjemność. Nawiązań do poprzedniej odsłony jest sporo, warto znać 2 część dla smaczków. Jak napisałem wcześniej jestem dopiero na początku, a już gra wywarła na mnie ogromne wrażenie, takich tytułów już się nie robi, oby się dobrze sprzedała. Zapomnialem dodać że ścieżka dźwiękowa jest boska, utwór z loadingu do małego Vegas pasowałby do Cyberpunku 2077 1 Cytuj
drozdu7 2 872 Opublikowano 2 września 2020 Opublikowano 2 września 2020 Włączyłem grę na normalu i w jednej z pierwszych potyczek jedna z moich postaci padła, nie podnosiłem jej i bach, walke skończyłem ale jej juz nie da sie podnieść. Tu jest permadeath? Albo ja coś nie umiem w to grać. Wogóle to tworzy się na początku dwie postaci tylko? Potem jak doszedłem do bazy to w zarządzaniu postaciami kolejny slocik był wolny Cytuj
GSPdibbler 174 Opublikowano 2 września 2020 Opublikowano 2 września 2020 Jak postać padnie i skończy się odliczanie to tylko takim specyfikiem który się chyba nitro nazywa wskrzeszarz, musisz go użyć na sobie i ekipa się odradza. Cytuj
Dante 450 Opublikowano 2 września 2020 Opublikowano 2 września 2020 Możesz mieć 4 postacie stworzone przez siebie +2 NPC z gry plus zwierzątko. Do ratowania życia padniętych jest jeden z przedmiotów leczniczych, które da się kupić lub zdobyć. Może doktorek w bazie będzie też w stanie pomóc? Cytuj
Elitesse 382 Opublikowano 4 września 2020 Opublikowano 4 września 2020 Pytanie: wyjechałem w końcu z pierwszego miasta, zaraz dostałem komunikat, że jakiś konwój potrzebuje pomocy więc do jego pojechałem. Na miejscu zrobiłem co trzeba (tj. wytłukłem zagrożenie i udzieliłem pomocy rannym) i co dalej? Jak zakończyć tą mini misję by mi ją zaliczyło i bym dostał nagrodę (w tym przypadku pancerze)? Jak chcę wyjść z lokalizacji to radio ze mną się kontaktuje w sprawie postępu w tym zadaniu ale moja drużyna nie odpowiada (nie ma opcji dialogowej). Jest to trochę dziwne zważywszy, że przy złapaniu kogoś miałem opcję zabrać go do siebie albo odstawić do szeryfa. Swoją drogą to czy coś to zmienia gdzie odstawiamy przestępców? Poszedłem za waszą radą i zainstalowałem grę na PC. Niebo a ziemia. Gra ani razu nie zaliczyła żadnego crasha ani innego błędu (chyba, że to co opisuję powyżej jest jakimś błędem). Loadingi trochę trwają ale nie są jakoś przesadnie długie jednak mam wrażenie że im dalej w las tym są dłuższe. Już nawet nie chcę sobie wyobrażać ile by to trwało na konsoli. Stworzyłem nowe postacie wzorując się tymi, które były dostępne do wyboru: żołnierz plus medyk. Potem dodałem prof. Higinsa (naprawia tostery + nauka) i kogoś od ciężkiej broni i materiałów wybuchowych. Cytuj
Bielik 744 Opublikowano 4 września 2020 Opublikowano 4 września 2020 Ta pierwsza sytuacja po wyjeździe to taki wymuszony wybór, jeśli wybrałeś Spoiler ratowanie pancerzy wspomaganych zamiast ranczerów, to powinieneś dostać komunikat o plusiku do reputacji u strażników w mieście, a i będzie widać, że ochrona w colorado będzie chodziła w lepszym sprzęcie. Ty żadnego pancerza z tej misji nie dostajesz. Sam to wybrałem, więc nie wiem jak to wygląda po uratowaniu wieśniaków. 1 Cytuj
Bielik 744 Opublikowano 4 września 2020 Opublikowano 4 września 2020 Wiem, że post pod postem, ale gra ukończona. Powiem tyle - niesamowita to była przygoda nie zapomnę jej długo. Polecam inwestowanie w skill handel i następnie wykupienie odpowiedniego perka, nagle ze śmieci leci tyle kasy, że wykupywałem wszystko u handlarzy i gra na normalu stała się aż za łatwa. Kończyłem tytuł z 400k$ i setkami medykamentów, granatów itp itd. Podejmę się jeszcze zrobienia innego zakończenia i dziękuję bardzo, mam nadzieję, że inexile weźmie na warsztat kolejną część z POTĘŻNYM wsparciem microsoftu. Cytuj
KrYcHu_89 2 370 Opublikowano 6 września 2020 Opublikowano 6 września 2020 (edytowane) Do twórcy wątku: Czy Wasteland 3 nie powinno być w dziale RPG? Edytowane 6 września 2020 przez KrYcHu_89 Cytuj
Elitesse 382 Opublikowano 7 września 2020 Opublikowano 7 września 2020 W dniu 4.09.2020 o 21:43, Bielik napisał: Wiem, że post pod postem, ale gra ukończona. Powiem tyle - niesamowita to była przygoda nie zapomnę jej długo. Polecam inwestowanie w skill handel i następnie wykupienie odpowiedniego perka, nagle ze śmieci leci tyle kasy, że wykupywałem wszystko u handlarzy i gra na normalu stała się aż za łatwa. Kończyłem tytuł z 400k$ i setkami medykamentów, granatów itp itd. Podejmę się jeszcze zrobienia innego zakończenia i dziękuję bardzo, mam nadzieję, że inexile weźmie na warsztat kolejną część z POTĘŻNYM wsparciem microsoftu. Wiem o jaki perk Ci chodzi, bo też go wykupiłem jednak u mnie nie jest jeszcze tak kolorowo. Na obecnym etapie cierpię jeszcze na brak gotówki i amunicji, co dodaje grze atrakcyjności. Odnośnie tego perka to zastanawiam się jak to dokładnie działa, bo Spoiler czasami uda się coś sprzedać za większą kwotę ale nie zawsze. Nie wiem czy gra umożliwia taką sprzedaż jak mamy mało zasobów i gotówki czy jest to bardziej losowe - bo akurat udało mi się sprzedać śmieci jako antyk jak byłem pod kreską i potrzebowałem hajsu. Z drugiej strony zastanawia mnie czy jak bym sprzedawał u tego samego kupca śmieci, a potem je kupował i znów sprzedawał to czy za każdym razem jest wtedy szansa sprzedania czegoś jako antyk za większą kasę. Jak do tego może się mieć sprzedawanie śmieci pojedynczo, a hurtowo. Póki co nie kombinuję za bardzo aby nie zepsuć sobie zabawy Nabieram ochoty aby ponownie przejść Wasteland 2, a później znów Wasteland 3. Kolejna część też mogą robić ale dobrze by było połatać najpierw wersję na konsole + wprowadzenia drobnych poprawek np. przy sprzedaży w przypadku omyłkowej sprzedaży nie mogę odkupić towaru za tą samą cenę, a zdarzyło mi się tak kilka razy kiedy sprzedawałem elementy sprzętu a wskaźnik wracał na pierwszy przedmiot w ekwipunku zamiast następny. Mogliby poprawić szybkość doczytywanie się lokacji, bo wydaje się, że trwa to coraz więcej czasu. Brakuje możliwości teleportacji albo szybkiej podróży, mam nadzieję że to dodadzą. Nie wiem czy to jest subiektywne wrażenie ale wydaje mi się, że spóźnia się czas reakcji podczas używania opcji "rozmowa" czy dialogów. Mam coś takiego od drugiego uruchomienia gry, że naciskam na padzie 'a' i muszę czekać sekundę zanim gra zareaguje. Czasami po naciśnięciu 'a' nic się nie dzieje więc poprawiam drugi raz i jest dobrze, a czasami okazuje się, że wybrałem pierwszą opcję dialogową Może to kwestia łączności pada z PC, bo na xboxcie czegoś takiego nie pamiętam. Zresztą jest to do przełknięcia w porównaniu do bugów wersji konsolowej. Cytuj
_Red_ 12 061 Opublikowano 18 września 2020 Opublikowano 18 września 2020 (edytowane) Eh coś się nie wkręcam póki co. Gra jest jakaś zglitchowana i niedorobiona, topornie się steruje drużyną i wydaje rozkazy (czasem kompletnie nieresponsywnie), loadingi trwają długo, grafika brzydsza niż kilkuletnie Diablo III, framerate haczy w mieście. W2 jakoś tak zle nie wspominałem. Nie wiem czy cisnąć dalej i liczyć, że potem będzie wypas, czy odpuścić i przeznaczyć kilkadziesiąt godzin na coś ciekawszego. Edytowane 18 września 2020 przez _Red_ Cytuj
Elitesse 382 Opublikowano 19 września 2020 Opublikowano 19 września 2020 Jeżeli grasz na konsoli to moim zdaniem nie warto jest się męczyć. Zacząłem grać na xboxie ale potem się poddałem. Wersja na PC już nie miała tyle bugów i nie stwarzała problemów. Z tego co widziałem to wydali teraz jakieś patche więc musieli jeszcze nie naprawić wszystkich problemów. Jakiś czas temu skończyłem całą kampanię na PC i jestem zadowolony, że to właśnie tą wersję wybrałem. Jestem ciekaw czy u was też Spoiler pojawiło się starcie ze złotym skorpionem? Przeciwnik nie był aż tak wymagający na jakiego wyglądał jednak z tego co zrozumiałem to spotkanie z nim należy do rzadkości. Co więcej, na planszy gdzie się znajduje zostały zakopane fajne rzeczy oraz list od twórców gry! Osoby, które go znajdą i prześlą im screen lub zdjęcie mają szansę na wygranie nagród o wartości 500$! Składają się na nią wydania gier z serii Wasteland i jakieś fanty 1 Cytuj
_Red_ 12 061 Opublikowano 19 września 2020 Opublikowano 19 września 2020 Tak na konsoli. I nie mogę znieść tego interfejsu. Z jednej strony ułatwienia typu automatyczne wybranie danego czlonka druzyny do np. otwarcia zamka, gdyż posiada on daną umiejętność. Z drugiej - często nie reagują, trzeba klikać kilka razy, zakleszczaja się. w ogóle squad 6-osobowy plus NPC plus napisy dialogowe obok każdej postaci i robi się festyn na ekranie przyprawiony dropami animacji. No szkoda kurde, post apo to moje klimaty, ale fallout 1 czy 2 przyjemniej chodzi niż to. Wolę stare ładne 2D niz tak brzydkie 3D z paskudnymi teksturami i 15fps. Cytuj
messer88 6 578 Opublikowano 19 września 2020 Opublikowano 19 września 2020 Ciekawe czy te loadingi będą już normalne na xss/xsx? Cytuj
_Red_ 12 061 Opublikowano 19 września 2020 Opublikowano 19 września 2020 (edytowane) Ja pj3rdole. Podchodze do sprzedawcy, wchodzę w tryb handlu i jedyne co działa to "x" (sprzedaż). Nie da się zmienic filtrowania itemow (r3), nie da się wyjść nawet z handlu (kółko). Ta gra to kupa złomu na konsoli. Nie jestem sam: https://amp.reddit.com/r/Wasteland/comments/iirxie/bugxboxone_stuck_in_merchant_screen_and_cannot/ edit a teraz crash na niebiesko i powrót do pulpitu PS. Dramat. A nawet zaczęło mi się podobać po wyczyszczeniu Dorseyow za pomocą fotosoczewki. edit2 a teraz w kasynie zaatakowala mnie gromada niewidzialnych szeryfów xD Widać tylko otoczkę sylwetki. Dość, czuję się jakbym grał we wczesna betę. edit 3 niektore walki zaczynają się po obowiazkowym dialogu z wrogami, po których wróg zaczyna pierwszy (mimo że podchodzilem poza linią wzroku) i nie ma nawet opcji wcześniej się rozstawić na mapie. Nie, odpuszczam to. Otoczka zbyt kuleje bym chciał dalej zgłębiać historyjke. Edytowane 20 września 2020 przez _Red_ Cytuj
Sedrak 789 Opublikowano 20 września 2020 Opublikowano 20 września 2020 18 hours ago, _Red_ said: Ja pj3rdole. Podchodze do sprzedawcy, wchodzę w tryb handlu i jedyne co działa to "x" (sprzedaż). Nie da się zmienic filtrowania itemow (r3), nie da się wyjść nawet z handlu (kółko). Ta gra to kupa złomu na konsoli. Nie jestem sam: https://amp.reddit.com/r/Wasteland/comments/iirxie/bugxboxone_stuck_in_merchant_screen_and_cannot/ edit a teraz crash na niebiesko i powrót do pulpitu PS. Dramat. A nawet zaczęło mi się podobać po wyczyszczeniu Dorseyow za pomocą fotosoczewki. edit2 a teraz w kasynie zaatakowala mnie gromada niewidzialnych szeryfów xD Widać tylko otoczkę sylwetki. Dość, czuję się jakbym grał we wczesna betę. edit 3 niektore walki zaczynają się po obowiazkowym dialogu z wrogami, po których wróg zaczyna pierwszy (mimo że podchodzilem poza linią wzroku) i nie ma nawet opcji wcześniej się rozstawić na mapie. Nie, odpuszczam to. Otoczka zbyt kuleje bym chciał dalej zgłębiać historyjke. Widzę, że nie dałeś rady z wersją na konsole i na targu wylądowała? Cytuj
_Red_ 12 061 Opublikowano 20 września 2020 Opublikowano 20 września 2020 Tak. Szkoda mi się męczyć. Może kiedyś wrócę w wersji remastered director's cut bugfree enhanced edition, ale teraz to dla mnie mordęga do grania. Szkoda bo polowałem na wydanie steelbuczne. Cytuj
adi 189 Opublikowano 20 września 2020 Opublikowano 20 września 2020 Mam to samo.Gra sama w sobie lepsza od drugiej części.Otoczka, historia,klimat-absolutny top.Niestety granie i ciągłe zastanawianie, czy coś nie nie wykrzaczy odbiera całą radość, więc sobie odpuściłem. Cytuj
Gregorius 503 Opublikowano 23 września 2020 Opublikowano 23 września 2020 Do pobrania dość spora łatka (4.1GB) skupiająca się głównie na problemach o których pisaliście - czyli poprawie stabilności na konsolach. Następne patche w drodze, a pełna lista poprawek tutaj: https://www.inxile-entertainment.com/post/wasteland-3-patch-1-1-1-now-live 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.