Skocz do zawartości

NBA 2k17


xtomashx

Rekomendowane odpowiedzi

Gra już prawie 2 tygodnie na rynku, a tutaj nawet tematu nie ma. Jak tam wrażenia? Ja dopiero dzisiaj dostałem swoją kopię więc nie mogę się wypowiedzieć zbytnio. Tak naprawdę to ostatnia plusowa wersja 2k16 spowodowała że kupiłem nowszą odsłonę. Do tej pory tylko Fifa i Fifa. Teraz będzie można pograć w prawdziwą sportową gierkę. Chętni do gry na ps4 niech ślą zaproszenia. Zwykłe 1vs1 czy mypark mile widziane.

Odnośnik do komentarza

Mam od premiery, więc krótkie podsumowanie mogę zrobić.

Co się rzuca w oczy dla weteranów w serii? Przede wszystkim przemodelowany system zbiórek i kolejny raz gra w post upie, obie na duży plus, obie z masą nowych animacji, przy zbiórkach w tym roku box-out to podstawa, nie pamiętasz o tym, a możesz być pokarany na tablicach mocno (on-line miałem mecz z przewagą 20 reb, co przy 5 minutowych kwartach jest gigantyczną liczbą - tylko dlatego, że przeciwnik nie wiedział co robi), cieszy powrót tap-inów (animacja kontekstowa), w post-upie łatwiej przepchnąć przeciwnika, oczywiście odpowiednim graczem, z odpowiednimi statystykami. Fizyczność gry ogólnie została zwiększona, co w parze z mocno ulepszonym systemem fizyki samej piłki, daje oczekiwane rezultaty - zwiększenie "realności" to zawsze pożądany efekt. No i tak jak pisałem MASA nowych animacji kontekstowych (trącanie biodrem, rozpychanie się łokciami po zbiórce, kontakt w powietrzu, wychylanie się na obrońców itp).

Oczywiście wraz z fizyką musiał dojść nowy system driblingu, tym razem dużo mniej "canned animations", bo wszystko zostało rozbite na części - teraz de facto trzeba częściej stosować combosy i płynnie przechodzić w kolejne zagrania. Mamy bardzo dużą swobodę, wykorzystanie kątów, przyśpieszenia i poszczególnych zagrań to podstawa, co przy bardzo responsywnym sterowaniu (chyba najlepiej od czasów 2k11/2k9 - a w zasadzie najlepiej) jest naturalną ewolucją w kierunku bardziej "skillowego grania", zmieniono też shoot meter i dodano go do lay-upów, kolejnym dodatkiem jest "celowanie z gałki" przy jump shootach z niej. Po drugiej stronie parkietu przemodelowali trochę intense-d i użycie prawego analoga, dodając do niego swipe'y do odbioru piłek (znowu nowa fizyka = dużo lepszy kontakt w defensywie, zresztą doszedł nowy slider: Ball Sensivity"), poprawiono (mocno) charge, więc łatwiej i naturalniej złapać kogoś na ofensywny faul, zresztą w ogóle wreszcie ilość fauli kręci się w normalnych liczbach (przy 12 min q), a nie jest zaniżana mocno, nie trzeba eksperymentować ze slidersami wreszcie.

Pora na A.I. Na wstępie dodam, że to co robią DaCzar i OG nie ma sobie specjalnie równych w grach sportowych (może MLB trochę)  i choć w tej edycji nie wszystko wyszło dopieszczone (o wadach wspomnę na końcu), tak zachowanie zawodników ich ruch po boisku, wykorzystywanie zasłon, wypełnianie lane'ów przy kontrach, stosowanie zagrywek itp. - jest na tyle blisko realnej koszykówce na ile pewnie można (na razie). W tym roku poszczególne poziomy trudności zostały podzielone również względem wykorzystywanego systemu ACE (Adaptive Coach Engine), pierwsze dwa mają wyłączony, all-star ma poziom pierwszy, Superstar kolejny, a HoF ma wszystkie. I generalnie to widać. Jako osoba, która najwięcej czasu spędza w MyLeague i MyGM, gra z CPU jest dla mnie ważna i żadna seria sportowa nie daje mi takiej satysfakcji jak ta.

Oprawa: dużo się nie zmieniło, ulepszyli oświetlenie, dodali nowych komentatorów (teraz łącznie jest 11 osobowa obsada), face scany bardzo dobre, z sylwetkami różnie, parkiety przez wspomniane oświetlenie też lepiej wyglądają, zmieniono dźwięk i animacje związane z tablicą i obręczą, zmienili menusy (na lepsze) i menusy meczowe (nie mam zdania na razie, ale chyba są mniej intuicyjne). Soundtrack to kwestia gustu, ale tym razem dla mnie to jeden z 3 najgorszych w historii serii. Nadal średnio działa system liczb związanych ze statystykami, ale ja go nie używam, wolę pełen przekrój (doszło dużo nowych, potrzebnych).

Wady: za dużo udanych 2-and-One, za łatwo o green release, czasami lekko zbugowane moving screens, przesadzone offensive consistency (zbyt łatwo i za mocno działa), jak całe defensywne A.I jest dobre, to zdarzają się głupie breakdowny (po obu stronach CPU i USER). Jest też delikatnie za łatwo (ale mówię to jako weteran serii, który w ramach przygotowań do tej odsłony rozegrał 20-30 meczy na HoF we wrześniu), większość tego nie odczuje, a nawet będzie narzekała, że za trudno (patrząc po necie).

No dobra, chyba nie wyszło krótko xD

Podsumowując: na przestrzeni całej serii to prawie jej ukoronowanie, jeśli wszystko naprawią w patchach to będzie niekwestionowanym numerem jeden, jeśli nie, to cóż: będzie na równi z 2k11 i tuż nad 2k16.  W tym roku wydali bardzo wcześnie, więc spodziewałem się, że docieranie będzie trochę trwało, ale nie spodziewałem się, że prosto z pudełka będzie tak dobrze (mimo wad).

Edit:

W sumie punktowa laurka jeszcze - 9/10, z zadatkami na więcej.

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Seria świetna i to także prawdziwy wzór jak zrobić bardzo dobrą serie sportową. Od NBA2K11 do teraz trzyma bardzo równy poziom, chociaż osobiście najwięcej grałem w NBA2K11, nie wiem, ale ta część coś miała za(pipi)istego w sobie (może klimat, łatwiejszy gameplay), nawet teraz sobie czasami włączę aby zagrać meczyk czy na treningu się pobawić we wsady i rzuty Jordanem.

Odnośnik do komentarza

Kup VC ;P ale w tym roku nawet one mniej dają :)

 

Ogólnie jak chcesz szybko się levelować to graj krótkie mecze i dużo w MC. Wiadomo czym wyższy poziomo trudności to lepszy mnożnik ale o wiele trudniej o wygraną zespołu, a za winy (szczególnie za wygranie z mocnym rywalem) jest duży bonus VC. Moim zdaniem idealny poziom trudnośc mnożnik/szansa na win to All star, szczególnie na początek.

 

No i wiadomo jak ma się zgraną ekipą to najszybciej levele lecą w parku. Ja gram z 3 kumplami od kilku edycji. Park i online dla mnie to podstawa w 2k. Z konsolą obojętnie jak dobre AI będzie to po kilku meczach gra mi się mega nudno. Za dużo sam w życiu nagrałem się w kosza + ciągłe oglądanie NBA żeby nie widzieć tych schematów.

Edytowane przez balon
Odnośnik do komentarza

Hendrix - fajnie pocztać opinie kogoś, kto się zna na koszu.

Co do wymienionych przez Ciebie wad:

- te 2+1 to chyba tylko jak się z CPU gra, bo konsola przy faulach w trumnie na wysokich poziomach trudności zapewne ma green release (przynajmniej tak sądze, bo po rozegraniu około 100 meczów online - obecnie liga NBA - w ogóle mi się nie rzuciła nadmierna ilość 2+1, jeżeli już to powiedziałbym, że jest ich za mało)

- co do green release - w tej częsci można grać świetną obronę, obrońcy mega szybko reagują na polecenia, dlatego jak się jest ograniętym w klawiszologii można świetnie kontestować rzuty i wtedy bradzo trudno przeciwnikowi o green release (tez mówie to na podstawie gry online, nie chwaląc się zbytnio potrafie utrzymać leszczy grających GSW w wyższych ligach na poziomie 45% z gry grając Cleveland, co z ich niesamowitym rzutowo składem jest nie lada wyczynem - co do obrony gram przez 95% czasu onball).

O breakdownach w obronie gdzies czytałem, że to umyślnie, żeby oddać błędy obrońców, które też zdarzają się w rzeczywistości - ale wiadomo - gadka developerów :).

Polecam Ci filmy Sam Phama odnośnie obrony w 2K17 i odpowiednich ustawień - ogólnie rzecz biorąc na AUTO obrońcy szaleją przy przekazaniach w obronie, po zmianie kilku ustawień można grać świetny defense - ogólnie w tej części defense mnie bardziej jara niż atak, w końcu można wygrac mecz dobra obroną.

Ogólnie gra marzenie.

Jakbyś mógł tylko rozwinąć ten minus odnośnie offensive cosistency, bo nie bardzo rozumiem.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza

Ja mam problem z obroną właśnie. Zainteresował mnie strasznie ten myteam i gram domination. Kilka meczy bez problemu wygrałem ale zatrzymałem się na Jazz którzy niszczą mnie totalnie. Moja obrona gubi się strasznie. Często pod koszem jest sam center przeciwnika lub na skrzydle ogromna dziura dająca idealną pozycje do rzutu za trzy. Gram z nimi już czwarty raz i za każdym razem porażka powyżej 20pkt. To tylko pro. Nie chcę pomyśleć co będzie na wyższym poziomie. Jakieś rady?

 

Jak używać playbooków? Mam jeden Nets ale nie wiemy jak wybierać tam zagrywki podczas gry.

Odnośnik do komentarza

Przede wszystkim zapoznaj się dokładnie z tymi tutorialami:

https://www.youtube.com/channel/UCWvaIytNgjkxK-CB1LmlDDg

Szczególnie tymi dotyczącymi obrony.

Poza tym napisz skąd wynikają te dziury w obronie? W którym momencie się rozsypuje? Generalnie podstawową zasadą jest to, że jeżeli grasz z help defense to każde zostawienie przeciwnika, którego kryjesz, powoduje, że podchodzi inny z twoich obrońców do pomocy i wtedy zostaje wolny ten, którego on krył. Dlatego podstawą jest nauczenie się dobrej on ball defense i obrony pick and roll (w tych tutorialach masz świetnie pokazane jak się broni PnR w różnych sytuacjach).

Możesz też spróboać zagrać kilka meczy z wyłączonym help defense i bez pomocy przy pick and roll, wtedy każdy z obrońców niezależnie od tego jak będziesz krył przeciwnika z piłką zostanie przy swoim zawodniku i nie będzie udzielał pomocy, nikt wtedy nie będzie pozostawał bez krycia oprócz zawodnika z piłką, jeżeli go nie upilnujesz. Tak możesz sobie potrenować dobry on ball defense.

Ale ogólnie to tylko tak na spróbowanie, bo pomoc jest potrzebna, tylko trzeba zrozumieć jak to wszystko działa, żeby potem tak jak piszesz wyżej, nie zostawały dziury w obronie.

Odnośnik do komentarza

Zagrywki wybierasz wciskając L1 i potem wybierasz zawodnika (button nad głową) i potem konkretną zagrywkę. Musisz jeszcze w coach settings włączone pokazania zagrywek, czyl gdzie przebiec, zaśłonić itp.

 

Jak masz dziurę pod koszem to może przełącz obronę na jakąś strefę?

Odnośnik do komentarza

Zagrywki też warto przećwiczyć sobie na treningu, trzeba znać ruchy zawodników i ewentualne opcje rozegrania (szczególnie z zagrywek w High post,  jeśli drużyna takowe posiada). Co do obrony, to w tej edycji trzeba bardziej uważać i czasami korygować ustawienie przełączając się na off-ball defence, tym bardziej jeśli ktoś nie radzi sobie z pickami i graczem rollującym - a tego jest dużo, jak we współczesnym NBA (to samo ciąganie po zasłonach). Help defence też jest ważna, zresztą czasami warto zostawić trudniejszą pozycję, cofając się kilka kroków przed zawodnikiem atakującym i blokując wjazd do trumny, oczywiście później i tak staramy się przeszkodzić w rzucie.

Można też zmieniać ustawienia defensywy w locie, robimy to wciskając lewo na d-padzie i wybieramy prawym analogiem, tak jak zagrywkę w ofensywie/defensywie ( w menu są podstawowe komendy).

Odnośnik do komentarza

Na szybko sprawdzając to nie można tego zmienić. Kiedyś w jakiejś edycji wiem, że byłą opcja czasu meczu simów itp. Z drugiej strony grając kwartę 5min to swoim grajkiem można dość realne staty wykręcać. Dla mnie jest to lepsze niż jakbym grał 5 min i reszta ligi w statystykach czy league liders miało takie śmiesznie niski cyferki, typu król strzelców z 14 pkt na mecz itd.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Siema, znajdę gdzieś jakiś poradnik dla początkującego z wyjaśnieniem klawiszologii ? Mam obecnie 2k15 i zamierzam zakupić 2k17 z myślą, że poświecę więcej tej odsłonie bo w 15ke jestem bardzo cienki. Jak wy zaczynaliście ? poszliście na żywioł i poprawialiście własne umiejętności metodą prób i błędów, czy pomagaliście sobie jakimiś poradnikami z podstawami z YT ? Ta seria jest rewelacyjna, ale naprawdę trudna do ogarnięcia w pełni.

Odnośnik do komentarza

Siema, znajdę gdzieś jakiś poradnik dla początkującego z wyjaśnieniem klawiszologii ? Mam obecnie 2k15 i zamierzam zakupić 2k17 z myślą, że poświecę więcej tej odsłonie bo w 15ke jestem bardzo cienki. Jak wy zaczynaliście ? poszliście na żywioł i poprawialiście własne umiejętności metodą prób i błędów, czy pomagaliście sobie jakimiś poradnikami z podstawami z YT ? Ta seria jest rewelacyjna, ale naprawdę trudna do ogarnięcia w pełni.

Ja miałem tak rok temu i byłem w ogóle zielony, pierwsze NBA 2K w życiu. Wydrukowałem sobie nawet sterowanie, ale praktycznie z tego nie korzystałem, bo wyszło samo z siebie. Dla świeżaków może trochę odstraszać, ale teraz z biegiem czasu doceniam jak solidnie zostało to wymyślone.

Odnośnik do komentarza

W zeszłym roku kosmiczne ilości VC dawała apka-karcianka na telefon, nawet nie trzeba było grać, wystarczyło obstawić mecze i co noc można było dostać z odpalenia apki + kilka dobrych typów wyciągnać ~1000VC. Dodatkowo grałem trochę na kibelku i przed snem i jeśli się nie myle, to z samej apki wyciągnąłem kolo 50.000 VC. Chciałem w tym roku ściagnąć, ale opinie na google play widziałem, że poszli w kierunku mikropłatności za wszystko w apce :/

 

W koncu tez mam swoja kopie na start sezonu NBA (co prawda PC, ale pada od xboxa mam ;) ). Grał ktoś MyCareer? Zawsze mnie strasznie jarał ten tryb, a z opinii wynika, ze przede wszystkim poprawili AI wspolgrajkow. W zeszłym (poza sama fabula...) był dla mnie nieakceptowalny z jednego powodu - miałem po końcu Spike-Lee kariery overall bodajże 76-77, gdzie pojedynczy najwyższy stat był koło 75, a statystyki rzutowe nie wyszły z 6 z przodu. Maksymalny pułap na większości statystyk to było może z 85-88. 

Odnośnik do komentarza

No ale w tamtym roku MC w sumie dopiero się zaczynał jak kończyła się ta sztywno-denna fabuła. Co do MC w tym roku to faktycznie mega poprawione IQ zarówno rywali, jak i co ważne twoich kolegów z drużyny. W tamtym roku odpier dalali taki akcje, że grać się odechciewało. W tej edycji VC lecą znacznie wolniej i jeszcze ciężej o progres zawodnika. Ja jestem dalej niż w połowie pierwszego pełnego sezonu i już widzę, że po 1 sezonie i 82 meczach będę miał ovl. w okolicach 77, no chyba że dostanę jakiegoś sporego boosta za PO? bo chyba awansujemy. Dużo umiejętności też ma locka (na moje jeszcze mocniejszego niż w 2k16) na niskim poziomie ale biorąc udział w treningach możemy zwiększać ilość możliwych dopałek. W tej edycji trochę dodatkowych VC wpada za kontrakty reklamowe z KIA, NIKE itp. oraz branie udział w różnych eventach o zdrowej żywności itp.

Podsumowując to najlepszy tryb MC w historii i jak ktoś jara się tym trybem to będzie w niebo wzięty.

Odnośnik do komentarza

Akurat powolny progres to jest imo fajny, w 2K15 w drugim pełnym sezonie to już byłem all-star mvp 90 overall, no ale może to przez boosty z aplikacji MyNba2K. 

Czytam sobie forum 2k Sports i widzę, że jest jakiś lock na atrybuty do 95 i specjalne umiejętności dopóki czegoś tam nie odblokujemy w My Park czy któregoś poziomu nie osiągniemy... Dla mnie głupota totalna, MyPark na PC to siedlisko cziterów i idiotów, w 2k16 spedzilem tam 5 minut i mialem dosc.

Odnośnik do komentarza

To idealna sytuacja, jak tylko zakupie konsole co pewnie niedlugo nastapi pewnie zmienie nastawienie :) Niestety na PC dwa dni po premierze połowa graczy ma już 99 OVR i od lat nic z tym nie robią, ale w sumie się nie dziwie, sprzedaz na PC to jakies okruszki (innych danych niz vgchartz nie mam, tam podaja okolice 100k kopii na PC worldwide przy prawie 9mln na konsole). Trzeba sie cieszyc, ze w ogole jest, chociaz od lat kazda edycja ma te same bugi i pierwsze 2-3 patche sa prawie identyczne ;) Do tego NBA 2K to jedna z chyba ostatnich gier na PC, która jest piracona jeszcze przed premierą rok do roku bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...