Homelander 2 082 Opublikowano 19 października Opublikowano 19 października Gry na Steamie też premierowo kosztują 60/70$. Więc nie są tańsze. A w promocji są non stop te same tytuły, zmienia się to tylko cyklicznie, wtedy ceny też podobne do konsolowych. Mowa o dużych grach. Są, oczywiście, dziesiątki milionów indyśmieci po dolarze Cytuj
iluck85 2 902 Opublikowano 19 października Opublikowano 19 października Wukong PSN 299zł Steam 249zł GOW Ragnarok na PSN 339zł Steam 259zł Na dwóch grach już masz 130zł w kieszeni. Gdzie GOW ma 2 lata i nadal na PSN kosztuję ponad 3 stówy. A teraz wchodzimy do sklepu kolegi z forum i https://perfectblue.pl/produkt/gra-ps5-god-of-war-ragnarok/?termiczny&utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=cf6c72a3-674f-186e-e1ef-6a3a41f7ee44 I możesz to puścić dalej. Dla mnie cyfra to nieporozumienie. Rozumiem że ktoś woli, bo wygoda itp, Ale jestem za wyborem. 3 1 Cytuj
Homelander 2 082 Opublikowano 19 października Opublikowano 19 października Jasne, że wybór jest zdecydowanie potrzebny. Ja patrzę na swoje ceny i u mnie kosztują te gry tyle samo. 60-70$. Space Marine 2 na Steamie jest tańszy o 10. Ale gry od Playstation Studios zdecydowanie droższe, nawet w promocjach 1 Cytuj
grzybiarz 10 294 Opublikowano 19 października Opublikowano 19 października Pamiętam jak tłumaczyli nam że gry cyfrowe będą tańsze bo nie ma opłaty magazynującej i omija się dystrybutorów. A dziś po prostu są tanie indyki, a gry AAA droższe niż pudełkowo. No chyba że na promocji - ale to samo jest w sklepach stacjonarnych. Pamiętam np rdr2 z ok 200 na 119. I tak kupiłem większość gier i cyfrówki i pudełkowo. A ponad 200 zł to płaciłem za swój pierwszy i ostatni preorder na Mortala z ps3 Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 24 października Opublikowano 24 października (edytowane) Olśniło mnie dzisiaj w temacie tej dyskusji i niedawnych informacji jakoby sprzedaż cyfrowa stanowiła 70% sprzedaży gier na konsole... Co jeśli dana statystyka uwzględnia WSZYSTKIE sprzedane gry w roku, a nie tylko nowości? Tego typu informacje często są wykorzystywane jako argument w tytułowej dyskusji, ale spójrzmy na taką sytuację - jeśli kupię SH2 w pudełku i dodatkowo kupię 2 stare gry w promo z PS Store po 20 PLN każda, mamy 1:2 dla cyfry. Problem w tym, że te zakupy nie powinny być wrzucane do jednego worka. Aby uzyskać prawdziwy obrać sytuacji musielibyśmy porównywać statystyki sprzedaży konkretnego tytułu w okolicy premiery, a nie zbierać wszystkie sprzedaże z roku. End of the story. Edytowane 24 października przez Masamune Cytuj
drozdu7 2 790 Opublikowano 24 października Opublikowano 24 października A to nie liczą na podstawie ogólnego przychodu? Tu na forumku lubimy się straszyć że zaraz nie będzie płyt, albo którejś konsoli(hehe). Ale jakoś nadal ukazują się wersje fizyczne gier tych które fizyczne miały nie być. I to nawet na Xboxie! Więc nadal jest to spory zarobek, pomimo rynku wtórnego Cytuj
krzysiek923 1 658 Opublikowano 24 października Opublikowano 24 października i tak najbardzie bawi sprzedaż gier fizycznych na "xbox series x/s" liczona łącznie, na obu konsolach, jak series s nie ma kurwa napędu xd 1 1 1 Cytuj
ASX 14 653 Opublikowano 24 października Opublikowano 24 października 49 minut temu, Masamune napisał(a): Olśniło mnie dzisiaj w temacie tej dyskusji i niedawnych informacji jakoby sprzedaż cyfrowa stanowiła 70% sprzedaży gier na konsole... Co jeśli dana statystyka uwzględnia WSZYSTKIE sprzedane gry w roku, a nie tylko nowości? no bo tak jest, to nie jest żadna tajemnica Cytuj
iluck85 2 902 Opublikowano 24 października Opublikowano 24 października Teraz będzie że pudełko ssie, bo Alan 2 na płycie sprzedał się gorzej. Te statystyki będą miały rację bytu jak podadzą konkretny tytuł, jest pudełko/ cyfra i wtedy jak wygląda sprzedaż. To jest to co pisałem, kupno gówno gierki za 30zł dla platyny w kwadrans i do tego zakup w 3 regionach, bo w 45 min typ z rankingu ma 3 platyny. Kiedyś patrzałem na tych z czołówki, mi by się nie chciało tego ściągać nie mówiąc o uruchomieniu i nawet zagraniu.... Ale jak mają ciśnienie na bycie w top. Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 24 października Opublikowano 24 października 1 hour ago, iluck85 said: Teraz będzie że pudełko ssie, bo Alan 2 na płycie sprzedał się gorzej. Te statystyki będą miały rację bytu jak podadzą konkretny tytuł, jest pudełko/ cyfra i wtedy jak wygląda sprzedaż. To jest to co pisałem, kupno gówno gierki za 30zł dla platyny w kwadrans i do tego zakup w 3 regionach, bo w 45 min typ z rankingu ma 3 platyny. Kiedyś patrzałem na tych z czołówki, mi by się nie chciało tego ściągać nie mówiąc o uruchomieniu i nawet zagraniu.... Ale jak mają ciśnienie na bycie w top. Czysta manipulacja. Niestety dopóki nośnik fizyczny dla wydawcy = mniejszy zarobek, dopóty wszystko będzie zmierzać w tę stronę, a nie w przeciwną. Jedyna opcja pozytywna dla nas graczy jest taka, że w momencie gdy już przejdziemy 100% na cyfrę to pozostałe platformy staną się poważną konkurencją dla PS Store i być może spowoduje to systemowe obniżki standardowych cen na nowe produkcje. Może być też odwrotnie i ceny gier na platformach PC pójdą w górę Cytuj
dominalien 263 Opublikowano 26 października Opublikowano 26 października No i właśnie (wczoraj wieczorem) szlag mnie trafił. Czekałem jak ten debil na Ys X na Steam do piątku, ograłem demo na stimdeku i nie chciałem zaczynać od nowa na konsoli. I na steamie jest najdrożej. 275 zł, już w sklepie sony cyfra jest taniej, a u yaczesa w pudełku to już w ogóle. Żeby jeszcze się wkurzyć bardziej poszedłem na steamdb i tylko w Szwajcarii i UK jest drożej niż u nas, bo my tak świetnie wszyscy zarabiamy. Nawet w euro cena jest lepsza. I teraz nie gram w ogóle, bo nie będę sie dawał r w d i czekam na jakąś promkę. No żesz kurde, macie tę waszą świetlaną cyfrową przyszłość. 1 1 Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 26 października Opublikowano 26 października (edytowane) Ciekawa sprawa, spec od statystyk sprzedażowych cyfra vs pudło z tego filmu publikuje dane, zrzut wygląda jak z Twitter ale faktycznie nie istnieje na Twitterze. Spróbujcie go wyszukać Dodatkowo, czy zwróciliście kiedyś uwagę, że pobierając nowe demo lub grę F2P za każdym razem dostajecie potwierdzenie z PS Store - dziękujemy za zakup 0.00 PLN ?? Świetny sposób na budowanie statystyk sprzedażowych! Edit: znalazłem gościa, publikuje na "zdecentralizowanym", pewnie też niezależnym klonie Twittera... https://bsky.app/profile/matpiscatella.bsky.social Edytowane 26 października przez Masamune Cytuj
ASX 14 653 Opublikowano 26 października Opublikowano 26 października Dema raczej nie są zaliczane do tych statystyk Raportuje się zazwyczaj "new full games sales", dlatego nie ma w nich dem, mikrotranskacji, dlc i innych dostępnych cyfrowo produktów. Mat Piscatela usunął profil ma Twitterze jakiś czas temu bo go fanboye atakowali. A koleś jedynie publikuje dane sprzedażowe z USA. A jak kogoś interesuje dane i jak sprzedaż pudełka do cyfry rozkłada się na poszczególne tytuły bez doszukiwania się spisków i manipulacji statystykami to polecam artykuł W skrócie, dużo to zależy od przypadku, gry singlowe często sprzedają się stosunkowo dobrze w pudełkach, natomiast gry nastawione na multi lepiej sprzedają się w cyfrze. I choć tendencja jest taka że pudełka z roku na rok tracą na popularności, to wśród singlowych tytułów i gier Nintendo mają swój bastion i szybko nie zginą. Dlatego też ten współczynnik cyfra/pudełek się tak zmienia z kwartał na kwartał, bo dużo zależy od tego jakie gry wyszly w tym okresie, jeśli nie było mocnych singlowych premier to dominacja cyfry w tych okresach będzie naturalnie silniejsza. Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 27 października Opublikowano 27 października (edytowane) @ASX Mat odszedł , bo hejterzy?? No to jakoś zbyt emocjonalnie jak na czołowego specjalistę branży analitycznej, bardzo nieprofesjonalne zachowanie. Poza tym dlaczego nie postował z ramienia swojego korpo Circana? Może dlatego, że od roku Circana jest martwa na topowej platformie medialnej X?? Przecież ta firma to ewidentnie jakiś "Fake News". Odnośnie tej "analizy", którą przytoczyłeś - potwierdza, że Astro, RE4 i Hogwarts Legacy to zdecydowanie pudła. Warhammer i Helldivers trochę lepiej w cyfrze. Nadal jednak porównywane są ilości. Brane pod uwagę miały być gry AAA i AA, z czego te drugie to raczej szmelc, którego nikt normalny nie kupi w pudełku na premierę więc jest to naciąganie analizy na korzyść digitala. Jedyna analiza jaka miała by sens to analiza obrotów dla obydwu form sprzedaży. To by pokazało ile faktycznie zarabiają gry kupione w pudełku, a ile gry sprzedane na promkach platform cyfrowych. Edytowane 27 października przez Masamune Cytuj
ASX 14 653 Opublikowano 28 października Opublikowano 28 października W dniu 27.10.2024 o 08:59, Masamune napisał(a): Mat odszedł , bo hejterzy?? No to jakoś zbyt emocjonalnie jak na czołowego specjalistę branży analitycznej, bardzo nieprofesjonalne zachowanie. Poza tym dlaczego nie postował z ramienia swojego korpo Circana? Może dlatego, że od roku Circana jest martwa na topowej platformie medialnej X?? Przecież ta firma to ewidentnie jakiś "Fake News". Wciąż pracuje w Circanie (wcześniej w NPD), po prostu przestał prowadzić na twitterze prywatne konto. Gdzie często dzielił się dodatkowymi danymi i wchodzi w interakcje.. I Circana to nie jest fake news, to jedyne rzetelne źródło o rynku amerykańskim, nie ma lepszego. Jeśli uważasz że podawanie statystyk ilościowych jest zmanipulowane, to są też inne raporty które podawały szacunkowe przychody obu sposobów dystrybucji jak np ostatni raport Newzoo z listopada 2023. Co prawda ten raport podaje ogólny przychód nie tylko ze sprzedaży gier, ale i tak pokazuje pewien obraz. https://www.gamesindustry.biz/gamesindustrybiz-presents-the-year-in-number-2023 Warto na to spojrzeć chłodnym okiem, bez zakładania że wszystkie statystyki chcą cię oszukać i są zmanipulowane. Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 28 października Opublikowano 28 października @ASX no dobra, poddaje się. Szkoda, że szczegółowe statystyki nie są w otwartym dostępie. Jak się spojrzy na chociażby Remake SH2, cena między wersją cyfrową a pudełkową nie różni się aż tak bardzo, być może w Stanach ludzie faktycznie mają wywalone na pudło w takiej sytuacji i kupują w cyfrze. Ja osobiście przy tych cenach w Polsce nie kupię ani jednej ani drugiej opcji, z tym że na przyszłość bardziej atrakcyjna wciąż byłaby dla mnie wersja w pudełku. Cyfra tylko w cenie < 100zł, no ale może ja jakiś dziwny jestem, skoro cały świat ma inaczej Cytuj
Czoperrr 5 118 Opublikowano 28 października Opublikowano 28 października 21 minutes ago, Masamune said: @ASX no dobra, poddaje się. Szkoda, że szczegółowe statystyki nie są w otwartym dostępie. Jak się spojrzy na chociażby Remake SH2, cena między wersją cyfrową a pudełkową nie różni się aż tak bardzo, być może w Stanach ludzie faktycznie mają wywalone na pudło w takiej sytuacji i kupują w cyfrze. Ja osobiście przy tych cenach w Polsce nie kupię ani jednej ani drugiej opcji, z tym że na przyszłość bardziej atrakcyjna wciąż byłaby dla mnie wersja w pudełku. Cyfra tylko w cenie < 100zł, no ale może ja jakiś dziwny jestem, skoro cały świat ma inaczej Po prostu w Polsce kupno gry to nadal spory wydatek, dlatego rządzi pudełko bo pozwala odzyskać większość pieniędzy. Cytuj
Mejm 15 306 Opublikowano 28 października Opublikowano 28 października Co widac po wysypie sh2 remake na olx. "Ogralem za 30zl". Tacy "gracze" tez istnieja. Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 28 października Opublikowano 28 października 55 minutes ago, Czoperrr said: Po prostu w Polsce kupno gry to nadal spory wydatek, dlatego rządzi pudełko bo pozwala odzyskać większość pieniędzy. W moim przypadku nie chodzi o to, żebym miał możliwość odsprzedania, zazwyczaj odsprzedaję tylko te tytuły, które miały być hitami, a w ten czy inny sposób mi nie podeszły. Tytuły które na prawdę lubię zostawiam na półce. Cyfra nie daje mi takich możliwości. Cytuj
GearsUp 194 Opublikowano 28 października Opublikowano 28 października Ciekawa byłaby taka statystyka, kto kupuje pudełka żeby przejść i puścić a kto na półkę. 2 1 Cytuj
Ukukuki 6 992 Opublikowano 1 listopada Opublikowano 1 listopada W dniu 28.10.2024 o 17:50, GearsUp napisał(a): Ciekawa byłaby taka statystyka, kto kupuje pudełka żeby przejść i puścić a kto na półkę. Wydaje mi się ,że sporo osób tak robi, jednak tych punktów z grami dalej jest sporo. Uwzględniając oczywiście popularność cyfrowej dystrybucji. No i wiadomo ,że takie zjawisko w Polsce będzie popularniejsze niż w bogatych krajach. Jednak fajnie jakby ktoś kiedyś zrobił badanie na większej próbie graczy. Cytuj
GearsUp 194 Opublikowano 9 listopada Opublikowano 9 listopada 17 minut temu, pattro napisał(a): Nie wiem w co gra Sony (lub krajowy dystrybutor) ale napędy są na magazynach (przynajmniej dla dużych sieci sklepów), tylko sygnał poszedł z góry że ograniczamy dostępność. Czyżby naprawdę Sony chciało w brutalny sposób przekonać nas na cyfrę? Czyli to sony jako pierwsze wypowiada wojnę pudełkom, jebać tę firmę 1 Cytuj
drozdu7 2 790 Opublikowano 9 listopada Opublikowano 9 listopada 3 godziny temu, GearsUp napisał(a): Czyli to sony jako pierwsze wypowiada wojnę pudełkom, jebać tę firmę Nie nie nie, Sony wydaje swoje gry na płytach. Na Xboxie nie ma gier na płytach i to MS chce zabić fizyki Cytuj
GearsUp 194 Opublikowano 9 listopada Opublikowano 9 listopada 7 minut temu, drozdu7 napisał(a): Nie nie nie, Sony wydaje swoje gry na płytach. Na Xboxie nie ma gier na płytach i to MS chce zabić fizyki MS dalej wypuszcza konsole z wbudowanymi napędami i tam póki co są tylko domysły a tutaj jest jawne przyznanie się do ubijania fizyków przez ograniczenie dostępności napędów Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.