Skocz do zawartości

Cyfra vs Pudło


Godot

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gry na Steamie też premierowo kosztują 60/70$. Więc nie są tańsze. A w promocji są non stop te same tytuły, zmienia się to tylko cyklicznie, wtedy ceny też podobne do konsolowych. Mowa o dużych grach. Są, oczywiście, dziesiątki milionów indyśmieci po dolarze

Opublikowano

Wukong PSN 299zł 

Steam 249zł 

 

GOW Ragnarok na PSN 339zł

Steam 259zł 

 

Na dwóch grach już masz 130zł w kieszeni. Gdzie GOW ma 2 lata i nadal na PSN kosztuję ponad 3 stówy. 

A teraz wchodzimy do sklepu kolegi z forum i 

https://perfectblue.pl/produkt/gra-ps5-god-of-war-ragnarok/?termiczny&utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=cf6c72a3-674f-186e-e1ef-6a3a41f7ee44

 

I możesz to puścić dalej. 

 

Dla mnie cyfra to nieporozumienie. Rozumiem że ktoś woli, bo wygoda itp, Ale jestem za wyborem. 

  • Plusik 3
  • beka z typa 1
Opublikowano

Jasne, że wybór jest zdecydowanie potrzebny. 

 

Ja patrzę na swoje ceny i u mnie kosztują te gry tyle samo. 60-70$. Space Marine 2 na Steamie jest tańszy o 10. Ale gry od Playstation Studios zdecydowanie droższe, nawet w promocjach

  • Lubię! 1
Opublikowano

Pamiętam jak tłumaczyli nam że gry cyfrowe będą tańsze bo nie ma opłaty magazynującej i omija się dystrybutorów. A dziś po prostu są tanie indyki, a gry AAA droższe niż pudełkowo. No chyba że na promocji - ale to samo jest w sklepach stacjonarnych. Pamiętam np rdr2 z ok 200 na 119. I tak kupiłem większość gier i cyfrówki i pudełkowo. A ponad 200 zł to płaciłem za swój pierwszy i ostatni preorder na Mortala z ps3 :) 

Opublikowano (edytowane)

Olśniło mnie dzisiaj w temacie tej dyskusji i niedawnych informacji jakoby sprzedaż cyfrowa stanowiła 70% sprzedaży gier na konsole...

 

Co jeśli dana statystyka uwzględnia WSZYSTKIE sprzedane gry w roku, a nie tylko nowości? 

 

Tego typu informacje często są wykorzystywane jako argument w tytułowej dyskusji, ale spójrzmy na taką sytuację - jeśli kupię SH2 w pudełku i dodatkowo kupię 2 stare gry w promo z PS Store po 20 PLN każda, mamy 1:2 dla cyfry.

 

Problem w tym, że te zakupy nie powinny być wrzucane do jednego worka. Aby uzyskać prawdziwy obrać sytuacji musielibyśmy porównywać statystyki sprzedaży konkretnego tytułu w okolicy premiery, a nie zbierać wszystkie sprzedaże z roku.

 

End of the story. 

Edytowane przez Masamune
Opublikowano

A to nie liczą na podstawie ogólnego przychodu?

 

Tu na forumku lubimy się straszyć że zaraz nie będzie płyt, albo którejś konsoli(hehe). Ale jakoś nadal ukazują się wersje fizyczne gier tych które fizyczne miały nie być. I to nawet na Xboxie! 

Więc nadal jest to spory zarobek, pomimo rynku wtórnego 

Opublikowano
49 minut temu, Masamune napisał(a):

Olśniło mnie dzisiaj w temacie tej dyskusji i niedawnych informacji jakoby sprzedaż cyfrowa stanowiła 70% sprzedaży gier na konsole...

 

Co jeśli dana statystyka uwzględnia WSZYSTKIE sprzedane gry w roku, a nie tylko nowości? 

no bo tak jest, to nie jest żadna tajemnica

Opublikowano

Teraz będzie że pudełko ssie, bo Alan 2 na płycie sprzedał się gorzej. 

Te statystyki będą miały rację bytu jak podadzą konkretny tytuł, jest pudełko/ cyfra i wtedy jak wygląda sprzedaż.

To jest to co pisałem, kupno gówno gierki za 30zł dla platyny w kwadrans i do tego zakup w 3 regionach, bo w 45 min typ z rankingu ma 3 platyny. Kiedyś patrzałem na tych z czołówki, mi by się nie chciało tego ściągać nie mówiąc o uruchomieniu i nawet zagraniu.... Ale jak mają ciśnienie na bycie w top.

 

Opublikowano
1 hour ago, iluck85 said:

Teraz będzie że pudełko ssie, bo Alan 2 na płycie sprzedał się gorzej. 

Te statystyki będą miały rację bytu jak podadzą konkretny tytuł, jest pudełko/ cyfra i wtedy jak wygląda sprzedaż.

To jest to co pisałem, kupno gówno gierki za 30zł dla platyny w kwadrans i do tego zakup w 3 regionach, bo w 45 min typ z rankingu ma 3 platyny. Kiedyś patrzałem na tych z czołówki, mi by się nie chciało tego ściągać nie mówiąc o uruchomieniu i nawet zagraniu.... Ale jak mają ciśnienie na bycie w top.

 

 

Czysta manipulacja.

Niestety dopóki nośnik fizyczny dla wydawcy = mniejszy zarobek, dopóty wszystko będzie zmierzać w tę stronę, a nie w przeciwną. 

 

Jedyna opcja pozytywna dla nas graczy jest taka, że w momencie gdy już przejdziemy 100% na cyfrę to pozostałe platformy staną się poważną konkurencją dla PS Store i być może spowoduje to systemowe obniżki standardowych cen na nowe produkcje. Może być też odwrotnie i ceny gier na platformach PC pójdą w górę :D

Opublikowano

No i właśnie (wczoraj wieczorem) szlag mnie trafił. Czekałem jak ten debil na Ys X na Steam do piątku, ograłem demo na stimdeku i nie chciałem zaczynać od nowa na konsoli. I na steamie jest najdrożej. 275 zł, już w sklepie sony cyfra jest taniej, a u yaczesa w pudełku to już w ogóle.

 

Żeby jeszcze się wkurzyć bardziej poszedłem na steamdb i tylko w Szwajcarii i UK jest drożej niż u nas, bo my tak świetnie wszyscy zarabiamy. Nawet w euro cena jest lepsza.

 

I teraz nie gram w ogóle, bo nie będę sie dawał r w d i czekam na jakąś promkę. No żesz kurde, macie tę waszą świetlaną cyfrową przyszłość.

  • Plusik 1
  • Smutny 1
Opublikowano (edytowane)

 

 

 

Ciekawa sprawa, spec od statystyk sprzedażowych cyfra vs pudło z tego filmu publikuje dane, zrzut wygląda jak z Twitter ale faktycznie nie istnieje na Twitterze. Spróbujcie go wyszukać :)

 

 

Screenshot_20241026-092640.png

 

 

Dodatkowo, czy zwróciliście kiedyś uwagę, że pobierając nowe demo lub grę F2P za każdym razem dostajecie potwierdzenie z PS Store - dziękujemy za zakup 0.00 PLN ?? Świetny sposób na budowanie statystyk sprzedażowych!

 

Edit: znalazłem gościa, publikuje na "zdecentralizowanym", pewnie też niezależnym klonie Twittera...

https://bsky.app/profile/matpiscatella.bsky.social

Edytowane przez Masamune
Opublikowano

Dema raczej nie są zaliczane do tych statystyk :balon:

Raportuje się zazwyczaj "new full games sales", dlatego nie ma w nich dem, mikrotranskacji, dlc i innych dostępnych cyfrowo produktów. 

 

Mat Piscatela usunął profil ma Twitterze jakiś czas temu bo go fanboye atakowali. A koleś jedynie publikuje dane sprzedażowe z USA. 

 

A jak kogoś interesuje dane i jak sprzedaż pudełka do cyfry rozkłada się na poszczególne tytuły bez doszukiwania się spisków i manipulacji statystykami to polecam artykuł

 

W skrócie, dużo to zależy od przypadku, gry singlowe często sprzedają się stosunkowo dobrze w pudełkach, natomiast gry nastawione na multi lepiej sprzedają się w cyfrze. I choć tendencja jest taka że pudełka z roku na rok tracą na popularności, to wśród singlowych tytułów i gier Nintendo mają swój bastion i szybko nie zginą. Dlatego też ten współczynnik cyfra/pudełek się tak zmienia z kwartał na kwartał, bo dużo zależy od tego jakie gry wyszly w tym okresie, jeśli nie było mocnych singlowych premier to dominacja cyfry w tych okresach będzie naturalnie silniejsza.

 

 

Opublikowano (edytowane)

@ASX Mat odszedł , bo hejterzy?? No to jakoś zbyt emocjonalnie jak na czołowego specjalistę branży analitycznej, bardzo nieprofesjonalne zachowanie. Poza tym dlaczego nie postował z ramienia swojego korpo Circana? Może dlatego, że od roku Circana jest martwa na topowej platformie medialnej X?? Przecież ta firma to ewidentnie jakiś "Fake News".

 

 

 

Odnośnie tej "analizy", którą przytoczyłeś -  potwierdza, że Astro, RE4 i Hogwarts Legacy to zdecydowanie pudła. Warhammer i Helldivers trochę lepiej w cyfrze. Nadal jednak porównywane są ilości. Brane pod uwagę miały być gry AAA i AA, z czego te drugie to raczej szmelc, którego nikt normalny nie kupi w pudełku na premierę więc jest to naciąganie analizy na korzyść digitala. 

 

 

 

Jedyna analiza jaka miała by sens to analiza obrotów dla obydwu form sprzedaży. To by pokazało ile faktycznie zarabiają gry kupione w pudełku, a ile gry sprzedane na promkach platform cyfrowych.

Edytowane przez Masamune
Opublikowano
W dniu 27.10.2024 o 08:59, Masamune napisał(a):

Mat odszedł , bo hejterzy?? No to jakoś zbyt emocjonalnie jak na czołowego specjalistę branży analitycznej, bardzo nieprofesjonalne zachowanie. Poza tym dlaczego nie postował z ramienia swojego korpo Circana? Może dlatego, że od roku Circana jest martwa na topowej platformie medialnej X?? Przecież ta firma to ewidentnie jakiś "Fake News".

Wciąż pracuje w Circanie (wcześniej w NPD), po prostu przestał prowadzić na twitterze prywatne konto. Gdzie często dzielił się dodatkowymi danymi i wchodzi w interakcje.. I Circana to nie jest fake news, to jedyne rzetelne źródło o rynku amerykańskim, nie ma lepszego.

 

Jeśli uważasz że  podawanie statystyk ilościowych jest zmanipulowane, to są też inne raporty które podawały szacunkowe przychody obu sposobów dystrybucji jak np ostatni raport Newzoo z listopada 2023. Co prawda ten raport podaje ogólny przychód nie tylko ze sprzedaży gier, ale i tak  pokazuje pewien obraz. 

image.png.901eee892c9bc3cea51515bc0125e751.png

https://www.gamesindustry.biz/gamesindustrybiz-presents-the-year-in-number-2023

 

Warto na to spojrzeć chłodnym okiem, bez zakładania że wszystkie statystyki chcą cię oszukać i są zmanipulowane. 

Opublikowano

@ASX no dobra, poddaje się. Szkoda, że szczegółowe statystyki nie są w otwartym dostępie. Jak się spojrzy na chociażby Remake SH2, cena między wersją cyfrową a pudełkową nie różni się aż tak bardzo, być może w Stanach ludzie faktycznie mają wywalone na pudło w takiej sytuacji i kupują w cyfrze. Ja osobiście przy tych cenach w Polsce nie kupię ani jednej ani drugiej opcji, z tym że na przyszłość bardziej atrakcyjna wciąż byłaby dla mnie wersja w pudełku. Cyfra tylko w cenie < 100zł, no ale może ja jakiś dziwny jestem, skoro cały świat ma inaczej :)

Opublikowano
21 minutes ago, Masamune said:

@ASX no dobra, poddaje się. Szkoda, że szczegółowe statystyki nie są w otwartym dostępie. Jak się spojrzy na chociażby Remake SH2, cena między wersją cyfrową a pudełkową nie różni się aż tak bardzo, być może w Stanach ludzie faktycznie mają wywalone na pudło w takiej sytuacji i kupują w cyfrze. Ja osobiście przy tych cenach w Polsce nie kupię ani jednej ani drugiej opcji, z tym że na przyszłość bardziej atrakcyjna wciąż byłaby dla mnie wersja w pudełku. Cyfra tylko w cenie < 100zł, no ale może ja jakiś dziwny jestem, skoro cały świat ma inaczej :)

Po prostu w Polsce kupno gry to nadal spory wydatek, dlatego rządzi pudełko bo pozwala odzyskać większość pieniędzy. 

Opublikowano
55 minutes ago, Czoperrr said:

Po prostu w Polsce kupno gry to nadal spory wydatek, dlatego rządzi pudełko bo pozwala odzyskać większość pieniędzy. 

 

W moim przypadku nie chodzi o to, żebym miał możliwość odsprzedania, zazwyczaj odsprzedaję tylko te tytuły, które miały być hitami, a w ten czy inny sposób mi nie podeszły. Tytuły które na prawdę lubię zostawiam na półce. Cyfra nie daje mi takich możliwości.

Opublikowano
W dniu 28.10.2024 o 17:50, GearsUp napisał(a):

Ciekawa byłaby taka statystyka, kto kupuje pudełka żeby przejść i puścić a kto na półkę.

 

Wydaje mi się ,że sporo osób tak robi, jednak tych punktów z grami dalej jest sporo. Uwzględniając oczywiście popularność cyfrowej dystrybucji. No i wiadomo ,że takie zjawisko w Polsce będzie popularniejsze niż w bogatych krajach. Jednak fajnie jakby ktoś kiedyś zrobił badanie na większej próbie graczy. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
17 minut temu, pattro napisał(a):

Nie wiem w co gra Sony (lub krajowy dystrybutor) ale napędy są na magazynach (przynajmniej dla dużych sieci sklepów), tylko sygnał poszedł z góry że ograniczamy dostępność. Czyżby naprawdę Sony chciało w brutalny sposób przekonać nas na cyfrę? 

 

Czyli to sony jako pierwsze wypowiada wojnę pudełkom, jebać tę firmę

  • Lubię! 1
Opublikowano
3 godziny temu, GearsUp napisał(a):

 

Czyli to sony jako pierwsze wypowiada wojnę pudełkom, jebać tę firmę

Nie nie nie, Sony wydaje swoje gry na płytach. Na Xboxie nie ma gier na płytach i to MS chce zabić fizyki

Opublikowano
7 minut temu, drozdu7 napisał(a):

Nie nie nie, Sony wydaje swoje gry na płytach. Na Xboxie nie ma gier na płytach i to MS chce zabić fizyki

 

MS dalej wypuszcza konsole z wbudowanymi napędami i tam póki co są tylko domysły a tutaj jest jawne przyznanie się do ubijania fizyków przez ograniczenie dostępności napędów

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...