YETI 10 988 Opublikowano 2 października 2019 Opublikowano 2 października 2019 Poczytajcie wrażenia dziennikarzy, w większości tekstów przewija się wzmianka o świetnym AI. Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 2 października 2019 Opublikowano 2 października 2019 16 minut temu, suteq napisał: Tak, tak, w jedynce też miały być super zachowania przeciwników rodem z prezentacji na E3, a wyszli debile nawet na najwyższym poziomie trudności. Nie uwierzę póki nie zobaczę. Już w U4 potrafili pozytywnie zaskoczyć, mimo że zawiodłem się na grze z innych powodów to o AI nie mogę złego słowa napisać. 1 Cytuj
Gość suteq Opublikowano 2 października 2019 Opublikowano 2 października 2019 Nie pamiętam jak było w U4, ale w TLL AI było fatalne. Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 2 października 2019 Opublikowano 2 października 2019 19 minut temu, suteq napisał: Nie pamiętam jak było w U4, ale w TLL AI było fatalne. Czy ja wiem, czy aż takie fatalne? To trzeba było zagrać na grounded na Rambo Cytuj
YETI 10 988 Opublikowano 2 października 2019 Opublikowano 2 października 2019 Wpada w ucho, jeszcze jak. 1 Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 2 października 2019 Opublikowano 2 października 2019 (edytowane) Spoiler Design miejscówek niszczy, ten domek w zimie, tunel metro z czerwonym filtrem, czy moja ulubiona, czyli zatopione osiedle, przez które Ellie płynie motorówką. Podobnie było w jedynce, miasteczko Billa, hotel, tama w górach, no było tego trochę, te zróżnicowanie miejscówek robiło robotę. Do tego różne możliwości zabawy, skradanie, strzelanie (które miało powera) i walka (efektowna, brutalna). W tym całym zróżnicowaniu był jeszcze prosty, przyjemny crafting, z przyjemnym szukaniem zasobów. No i takie smaczki, jak strzelanie do góry nogami, pchanie auta, czy akcja ze snajperką. Do tego ogółem dwa rodzaje przeciwników (ludzie i zarażeni), a teraz dojdą jeszcze psy. Do jazdy konno dojdzie motorówka. Niech mi ktoś powie, że ta gra nie była zróżnicowana, była bardzo, ale takie smaczki trzeba umieć dostrzec. TLOU to mój nr1, i jeśli dwójka to przebije to robię pokłony przy creditsach do TV, jak do Allaha. Kto widział trailer może zaglądnąć :). Edytowane 2 października 2019 przez zdrowywariat 1 Cytuj
Wredny 9 545 Opublikowano 2 października 2019 Opublikowano 2 października 2019 10 godzin temu, YETI napisał: Poczytajcie wrażenia dziennikarzy, w większości tekstów przewija się wzmianka o świetnym AI. Akurat ja do AI przeciwników nie mam zbyt wielu zarzutów, raczej zaskakiwali na plus. Pamiętam, że mieli nieszablonowe trasy patroli, więc nie dało się wzorem Hitmana, czy innego MGS, odczekać w krzakach na dogodny moment. Do tego jeszcze szturmowanie naszej pozycji, gdy usłyszeli klik pustego magazynka. Uncharted może i nie grzeszyło inteligencją przeciwników, ale TLoU to zdecydowanie wyższa półka i spodziewam się, że w PART II też będzie spoko pod tym względem. 1 Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 2 października 2019 Opublikowano 2 października 2019 26 minut temu, Wredny napisał: Akurat ja do AI przeciwników nie mam zbyt wielu zarzutów, raczej zaskakiwali na plus. Pamiętam, że mieli nieszablonowe trasy patroli, więc nie dało się wzorem Hitmana, czy innego MGS, odczekać w krzakach na dogodny moment. Do tego jeszcze szturmowanie naszej pozycji, gdy usłyszeli klik pustego magazynka. Uncharted może i nie grzeszyło inteligencją przeciwników, ale TLoU to zdecydowanie wyższa półka i spodziewam się, że w PART II też będzie spoko pod tym względem. Też nie wiem, o co niektórym chodzi? AI adwersarzy nie było złe, tylko Ellie się czasem potrafiła zamotać pod nogami. Ale, ale moim zdaniem najtrudniej jest zrobić AI pomocnika w skradance, to wyższa szkoła, a teraz jeszcze z psami to już w ogóle poziom grounded. Ciekawe, czy kiedyś doczekamy, że w opcjach nie będzie poziomu trudności, który zwykle różni się naszą wytrzymałością i odpornością adwersarzy, tylko poziom AI adwersarzy. Cytuj
YETI 10 988 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 Twórcy The Last of Us 2 ujawnili, że na potrzeby gry opracowali system, który wiernie odwzoruje bicie serca Ellie oraz wszystkich pozostałych napotykanych postaci - także potworów i psów. Mechanizm nie wpłynie na bezpośrednią rozgrywkę, ale w rozmowie z serwisem Polygon współreżyser projektu - Anthony Newman - przekonuje, że przełoży się na warstwę audio. Okazuje się, że po wysiłku bohaterki, usłyszymy, jak zmienia się oddech dziewczyny. - Ellie posiada tętno, które może rosnąć i spadać. Wzrasta, kiedy biega, walczy wręcz, otrzymuje obrażenia i gdy zauważy przeciwników. Zmiana pulsu modyfikuje dźwięki związane z oddychaniem - tłumaczy deweloper. Każda działanie wpłynie więc na odgłosy wydawane przez główną bohaterkę, urealniając przedstawiane wydarzenia. Warto zaznaczyć, że sam system odpowiedzialny jest również za bicie serca wrogów, w tym zainfekowanych. - To niesamowite, ponieważ zabawa w kotka i myszkę z potworami stała się lepsza, dzięki temu, że mogłem zrozumieć zachowanie mutantów po generowanym hałasie. U ludzi kwestie dotyczące biegania i oddechu działają podobnie - wyjaśnia Newman. https://www.eurogamer.pl/articles/2019-10-02-w-the-last-of-us-2-kazdej-postaci-bije-serce 2 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 123 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 Oj, ależ kręcisz hype Oczywiście ogram na słuchawkach, szkoda spłycać sobie doświadczeni z takiego sztosa. Cytuj
Pupcio 18 418 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 xD uwielbiam takie pyerdolenie przed premierą gierek 4 1 Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 aha aha... a potem sytuacja w grze: nakurwiamy do wszystkiego co sie rusza, biegniemy przez jakieś krzaki, uciekamy przed pieso-kalafiorem i nagle scenka przerywnikowa, gdzie wszystko jest cacy i nikt nawet nie jest spocony. tak będzie Cytuj
Andżej 2 268 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 (edytowane) czekam, az yeti wklei newsa o tym, ze kazdej postaci w TLOU2 beda smiedzialy stopy, czego nie odczujemy w grze, ale to tam bedzie i jest to rozwiazanie rewolucyjne, oparte o autorski algorytm psiakow, przeznaczony na next geny. a co do AI przeciwnikow w jedynce, to na grounded to byla smiechu warta parodia akcje z kompanami i ludziska uzbrojone w dwumetrowe flinty, goniace sie do okola slupa Edytowane 3 października 2019 przez Andżej 2 Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 (edytowane) 23 minuty temu, Andżej napisał: czekam, az yeti wklei newsa o tym, ze kazdej postaci w TLOU2 beda smiedzialy stopy, czego nie odczujemy w grze, ale to tam bedzie i jest to rozwiazanie rewolucyjne, oparte o autorski algorytm psiakow, przeznaczony na next geny. a co do AI przeciwnikow w jedynce, to na grounded to byla smiechu warta parodia akcje z kompanami i ludziska uzbrojone w dwumetrowe flinty, goniace sie do okola slupa To, że raz się coś odje... to nie znaczy, że tak było przez całą grę. Kilka razy Ellie mi przebiegła przed przeciwnikiem i ten jej nie widział, kilka na 20h gry. Nie robiła tego notorycznie, często kucała obok mnie za meblem i to było naturalne. Powiedz ile razy zdarzyła Ci się akcja ze słupem? Bo u mnie było tego tyle, że niewiele takich bugów pamiętam, tylko świetną całość. Edytowane 3 października 2019 przez zdrowywariat Cytuj
YETI 10 988 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 Do świetnego AI, nowego poziomu świadomości wrogów, bijącego serca dochodzi genialna animacja. Bardzo dobry wywiad o działaniu Motion Matching, coś co inni develoiperzy osiągną na nowej generacji. 3 Cytuj
Paolo de Vesir 9 123 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 9 minut temu, YETI napisał: coś co inni develoiperzy osiągną na nowej generacji. Nic trudnego, bo ta zacznie sie 9 miesięcy później. 1 Cytuj
Andżej 2 268 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 Godzinę temu, zdrowywariat napisał: To, że raz się coś odje... to nie znaczy, że tak było przez całą grę. Kilka razy Ellie mi przebiegła przed przeciwnikiem i ten jej nie widział, kilka na 20h gry. Nie robiła tego notorycznie, często kucała obok mnie za meblem i to było naturalne. Powiedz ile razy zdarzyła Ci się akcja ze słupem? Bo u mnie było tego tyle, że niewiele takich bugów pamiętam, tylko świetną całość. takie cyrki odyebywaly sie za kazdym razem, kiedy kompanow jak i zakapiorow bylo wiecej, niz w liczbie 1 i zostawalem zauwazony. normalnie beny hill xd moment z billem na parkingu szkolnym to tez niezly kabaret byl, wszyscy biegali jak koty z pecherzem, a oczywiscie ja ginalem. Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 (edytowane) 50 minut temu, Andżej napisał: takie cyrki odyebywaly sie za kazdym razem, kiedy kompanow jak i zakapiorow bylo wiecej, niz w liczbie 1 i zostawalem zauwazony. normalnie beny hill xd moment z billem na parkingu szkolnym to tez niezly kabaret byl, wszyscy biegali jak koty z pecherzem, a oczywiscie ja ginalem. Szukanie dziury w całym. Snake przemieszczał się pod kartonem i nikt nie narzekał. Do ideału było daleko, ale w drugą stronę też, w drugą stronę to takie pier dla samego pier. Nie zapominaj, że to jest gra, już samo rzucanie butelką, stukanie, czy gwizdanie (występujące w innych skradankach) jest głupie, bo jaki idiota w realu by się na to nabrał? Więc wiesz. Już się ktoś dop o plecak Ellie wystający z trawy, coś jak trzy światełka Sama w SC :). Edytowane 3 października 2019 przez zdrowywariat Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 W dniu 2.10.2019 o 12:04, YETI napisał: Wpada w ucho, jeszcze jak. OST miażdży. Będzie jeszcze większy geniusz, niż w jedynce. Jakie to dobre. Więcej nie słucham. Cytuj
Andżej 2 268 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 (edytowane) 6 godzin temu, zdrowywariat napisał: Szukanie dziury w całym. Snake przemieszczał się pod kartonem i nikt nie narzekał. Do ideału było daleko, ale w drugą stronę też, w drugą stronę to takie pier dla samego pier. Nie zapominaj, że to jest gra, już samo rzucanie butelką, stukanie, czy gwizdanie (występujące w innych skradankach) jest głupie, bo jaki idiota w realu by się na to nabrał? Więc wiesz. Już się ktoś dop o plecak Ellie wystający z trawy, coś jak trzy światełka Sama w SC :). ty chyba nie kumasz, o co mi chodzi xd. ja nie mowie o elementach rozgrywki czy konwencji, ktore w prawdziwym zyciu by nie mialy zbytniego sensu, tylko o spyerdolonym (albo inaczej: nie az tak zayebistym, za jakie niektorzy je uwazaja) AI, ktore wlasnie najlepiej wychodzi w sytuacjach, jakie tu przytaczam. odpal sobie pare momentow na grounded, gdzie smigacie np z ellie i marlene i zrob zadyme, to zobaczysz, o czym mowie. beda ci te ku rvy biegac pod nogami albo dookola smietnika, mimo, ze sa uzbrojone, a ty i tak dostaniesz wpyerdol. nawet w pojedynke, pamietam, na grounded wyczyscilem hotel w taki sposob, ze stalem za winklem i dusilem jednego po drugim, bo przylazili w interwalach 10cio sekundowych, zeby sprawdzic, co sie stalo kolegom i mi sie kupka 10 trupow zrobila w jednym miejscu. dlatego twierdze, ze inteligencja w tlou byla na poziomie w najlepszym przypadku standardowym dla tamtej generacji, mimo zapowiedzi developerow i ta w dwojce tez sie nie bedzie roznic zbytnio, bo to akurat element, ktory w grach idzie strasznie opornie do przodu. i nie jaralbym sie clickbaitami yetiego, ktore tu wrzuca bezkrytycznie jak jakis ad bot, o patentach N.D. rodem z nowej generacji, tylko dlatego, ze ten epitet to jego ulubiony. ta cala "inteligencja" w tlou moze byc co najwyzej wzbogacona o kilka dodatkowych funkcji, ale to wciaz beda te same schematy i zasada dzialania od lat i N.D. magicznie nie sprawi nagle, ze przeciwnicy beda opyerdalali kasparowa w szachy podwodne. ja bym zrozumial te zachwyty i objawienia, w przypadku, gdy trzeba by bylo 30 dodatkowych konsol do odpalenia TLOU2 i kazda z nich przypadalaby na "rozum" pojedynczego zakapiora, ale to tylko gra na plejstejszyn, zrobiona w ten sam sposob, jak kazda inna. zeby nie bylo, ze sie przypyerdalam, to od razu mowie, ze jaram sie TLOU2 w opor i wyczekuje na ten tytul bardziej, niz na sajberpanka. obecnie moj top. tylko mowie, ze robienie z nd bogow od inteligencji, a z tlou jakies objawienie w tej kwestii, to bezsens, bo tak poprostu nie jest i nie bedzie. AI w grach z generacji na generacje mozna co najwyzej dopracowac, albo troche urozmaicic, bo to nie jest grafika, ani rozdzielczosc, w ktorej widac zauwazalna roznice z epoki na epoke. podsumowujac: przechwalanie sie AI to zwykle marketingowe sra nie w banie ze strony ND. peace Edytowane 3 października 2019 przez Andżej 2 1 Cytuj
nobody 3 504 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 Sziiit. Czytam sobie przelotnie powyższy post i myślę "całkiem niegłupi ten ussr, jak spojrzy krytycznie na pewne sprawy, ciekawe skąd mu się to nagle wzięło?" A tutaj na samym dole: Edytowane 16 minut temu przez Andżej XDDD Plotwist jak u Pana Kojimy 2 Cytuj
Andżej 2 268 Opublikowano 3 października 2019 Opublikowano 3 października 2019 ja tak wczoraj czytalem jakis swoj post i juz "mu" chcialem dac plusa, tylko ze szybko sie zorientowalem, ze skads znam ten niechlujny styl forumingu Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 4 października 2019 Opublikowano 4 października 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Andżej napisał: ty chyba nie kumasz, o co mi chodzi xd. ja nie mowie o elementach rozgrywki czy konwencji, ktore w prawdziwym zyciu by nie mialy zbytniego sensu, tylko o spyerdolonym (albo inaczej: nie az tak zayebistym, za jakie niektorzy je uwazaja) AI, ktore wlasnie najlepiej wychodzi w sytuacjach, jakie tu przytaczam. odpal sobie pare momentow na grounded, gdzie smigacie np z ellie i marlene i zrob zadyme, to zobaczysz, o czym mowie. beda ci te ku rvy biegac pod nogami albo dookola smietnika, mimo, ze sa uzbrojone, a ty i tak dostaniesz wpyerdol. nawet w pojedynke, pamietam, na grounded wyczyscilem hotel w taki sposob, ze stalem za winklem i dusilem jednego po drugim, bo przylazili w interwalach 10cio sekundowych, zeby sprawdzic, co sie stalo kolegom i mi sie kupka 10 trupow zrobila w jednym miejscu. dlatego twierdze, ze inteligencja w tlou byla na poziomie w najlepszym przypadku standardowym dla tamtej generacji, mimo zapowiedzi developerow i ta w dwojce tez sie nie bedzie roznic zbytnio, bo to akurat element, ktory w grach idzie strasznie opornie do przodu. i nie jaralbym sie clickbaitami yetiego, ktore tu wrzuca bezkrytycznie jak jakis ad bot, o patentach N.D. rodem z nowej generacji, tylko dlatego, ze ten epitet to jego ulubiony. ta cala "inteligencja" w tlou moze byc co najwyzej wzbogacona o kilka dodatkowych funkcji, ale to wciaz beda te same schematy i zasada dzialania od lat i N.D. magicznie nie sprawi nagle, ze przeciwnicy beda opyerdalali kasparowa w szachy podwodne. ja bym zrozumial te zachwyty i objawienia, w przypadku, gdy trzeba by bylo 30 dodatkowych konsol do odpalenia TLOU2 i kazda z nich przypadalaby na "rozum" pojedynczego zakapiora, ale to tylko gra na plejstejszyn, zrobiona w ten sam sposob, jak kazda inna. zeby nie bylo, ze sie przypyerdalam, to od razu mowie, ze jaram sie TLOU2 w opor i wyczekuje na ten tytul bardziej, niz na sajberpanka. obecnie moj top. tylko mowie, ze robienie z nd bogow od inteligencji, a z tlou jakies objawienie w tej kwestii, to bezsens, bo tak poprostu nie jest i nie bedzie. AI w grach z generacji na generacje mozna co najwyzej dopracowac, albo troche urozmaicic, bo to nie jest grafika, ani rozdzielczosc, w ktorej widac zauwazalna roznice z epoki na epoke. podsumowujac: przechwalanie sie AI to zwykle marketingowe sra nie w banie ze strony ND. peace Ja odczułem lepsze AI w U4, choć ta gra była spier z innych względów. I ta gra też miała być większa i w ogóle naj, a finalnie okazało się, że najlepsze dalej jest U2. Więc podchodzę z dystansem do obietnic w związku z TLOU2. Acz pewne rzeczy już teraz widać, że będą lepsze, tak, na pewno będzie lepsze AI, bo jest, co poprawiać, bo wiem to po AI w U4. Grafika, co chyba oczywiste, i muzyka, bo te kawałki stronę wcześniej to małe arcydzieła. Po trailerze widać też, że design miejscówek będzie niszczył. Tak że tylko dwóch rzeczy się obawiam, żeby fabuła dała radę, jak w jedynce, i żeby nie było za dużo spier chodzenia nie wiadomo za czym, jak w U4. W zasadzie trzech, i żeby to wszystko było przemyślane i dobrze zmontowane. Żeby było dużo gry w grze. Edytowane 4 października 2019 przez zdrowywariat Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 4 października 2019 Opublikowano 4 października 2019 (edytowane) @YETI wrzuć coś o ulepszonym crafitngu i drzewku umiejętności, które będzie można rozwijać pod własny styl grania Edytowane 4 października 2019 przez zdrowywariat Cytuj
Paolo de Vesir 9 123 Opublikowano 4 października 2019 Opublikowano 4 października 2019 brzmi jak PR-owy bełkot to drzewko umiejętności to potrzebne tej grze jak świni siodło Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.