Skocz do zawartości

Dirt 4


Ryuk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To nie jest ten sam model jazdy, ale nie zgodzę się z tymi, którzy twierdzą że jest to arcade. Pewne aspekty modelu jazdy zostały usprawnione w stosunku do Dirt Rally: lepsza jest aerodynamika, ciężar aut, bardziej realistyczne zachowanie samochodu przy hamowaniu. Z negatywów to niestety zbyt duża przyczepność tylnej osi, przez co auta nie chcą wchodzić w nadsterowność, a jak już wejdą, to zazwyczaj szybko z niej wychodzą. Ten problem jest jednak naprawdę widoczny tylko w przypadku samochodów na tylną oś oraz niektórych klas. Z kolei przednionapędówki oraz samochody R5 i N4 prowadzi się moim zdaniem tak jak należy. 

 

Samochód łatwiej utrzymać na trasie w stosunku do D:R, ale jest to spowodowane charakterystyką proce.duralnie generowanych odcinków, które są po prostu łatwiejsze.

 

Pisałem o trybie symulacji, trybu casualowego nie tykam. Pozdrawiam!

Edytowane przez _White_
  • Plusik 1
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Skończyłem ostatnio Dirt 4. Trochę późno, ale jakoś tak wyszło, nie było czasu. Platyna niby wbita, ale mam mieszane odczucia. Jakoś mnie nudziła ta gra. Mam wrażenie, że głównym jej problemem są nudne trasy, nie ma w nich prawie wcale charakterystycznych miejsc, a większość zakrętów jest podobna do siebie. Poskładane są z fragmentów tak jak można sobie samemu ustawić jakąś randomową trasę. Grałem w Dirt Rally i po pewnym czasie zapamiętywałem przebieg odcinka, pamiętałem charakterystyczne miejsca, jakieś drzewa, pola czy miejsca z kibicami. Pamiętałem jak mniej więcej można wejść w zakręt i spróbować zrobić to jak najlepiej. W Dirt 4 wszystkie odcinki były bardzo podobne do siebie, a niektóre elementy jak watersplashe potrafiły pojawić się dwa razy w jednym odcinku w identycznej konfiguracji. Nudne to i monotonne. Do tego dochodzą same miejscówki. W Dirt Rally były według mnie fajniejsze. Dobrze, że przynajmniej została Walia i Szwecja, Australia też tragiczna nie jest, ale USA i Hiszpanię to bym wywalił z miejsca. Na tych asfaltach czułem się jakbym grał w słabe WRC 4. Kiepsko to wygląda, a same odcinki też są nudne (powtarzający się jeden i ten sam nawrót). Rajd Niemiec z Dirt Rally był duuuuuuużo lepszy.  Sam model jazdy podobny do Dirt Rally, ale zauważyłem większą nadsterowność aut (nawet tych 4x4, wspomagacze wyłączone oprócz ABS'u na 2 ;)). Musiałem się do tego przyzwyczaić. Na duży plus Rallycross - więcej torów. Wyścigi ciężarówek bez rewelacji, ale na szczęście dużo tego nie było więc jakoś przebrnąłem ;) Wybór aut spory, nie ma niestety WRC 2010, ale za to jest klasa R5. 

Do tego dochodzi spory problem z wbiciem pucharków za multi bo ono... nie działa, a dokładniej mówiąc matchmaking nie działa. Odpalasz odcinek w aucie na dany dzień i czekasz na innych graczy, a po 15 minutach........nadal czekasz. Coś jest skopane i najczęściej gra nie dobiera ludzi. Podobno to jest z tym problem bo chętni są. Pewnego pięknego dnia miałem ogromnego farta bo matchmaking zadziałał, auto przypasowało i zdobyłem wymagane punkty. 

Niedawno poszła plotka o Dirt Rally 2. Czekam niecierpliwe na koniec września bo podobno wtedy pojawią się jakieś konkretne informacje. O Dirt 4 już zapominam, wyleciał z dysku natychmiast po wpadnięciu platyny. W Dirt 3 bawiłem się lepiej, a w Dirt Rally tłukłem przez ponad rok. 

  • Plusik 4
  • 6 lat później...
Opublikowano (edytowane)

Wiem, że archiwalny temat ale dałem tej grze 2 szansę i jestem bardzo zadowolony, a momentami zachwycony. Na PS5 graficznie rewelacja, niewiele gorzej od WRC24. To co mnie najbardziej pozytywnie rozwaliło to stojąca woda podczas deszczu lub po deszczu! Rewelacja. Nie wiem czy ja tego za pierwszym podejściem nie widziałem, czy dodali te efekty z czasem. Auto reaguje na kałuże, czuć delikatny uslizg. Najlepszy efekt jest w Walii w czasie ulewy. Na torach rally też są kałuże, choć za delikatne moim zdaniem. Nie rozumiem dlaczego nowsze tytuły są tego efektu pozbawione. Zawsze brakuje mi tego syfu na trasie. Nigdy nie przepadałam za Szwecją, ale tu jest petarda. Nawierzchnia co chwila zmienia się z lużnej na twardą co słychać też w słuchawkach. W karierze Rally na drodze spotkać można przelatujące przed maską ptaki, zwierzęta i co jakiś czas uszkodzone auto rywala, dron, chelikopter.  Na trasie nie tylko można wymienić koło, ale też dolać płynu do chłodnicy! Przypomniało mi się WRC z czasów PS2. 

Ogolnie cała kawiera jest świetna. Kreowanie zespołu, dobieranie sponsorów, ulepszanie części i cały wątek finansowy... Próżno tego szukać w nowym WRC. Nie wspomnę o innych dyscyplinach. Do tego całość po Polsku z lektorem, Polskiego pilota pominę. 

Wozy wydają się nieco za lekkie aly wystarczy zabrać 2 koła zapasowe i ustawić zawieszenie na miękko, różnica zauważalna. Najnudniej jest na asfalcie i w USA. Ale za to pogoda jest dynamiczna i ta mgła... No kurde gra z 2017r jak się nie mylę. 

Dźwięki to miód szczególnie z zewnątrz. Z wad to to, że czasem sponsor się pomyli i policzy nam karę za coś co się nie wydarzyło. No i mimo wszystko mała ilość miejscówek. Jest za to bardzo fajny plac testowy. 

Moim zdaniem gra unikat bardzo niedoceniony z nawiązaniem do czasów Dirta z PS3/X360. 

 

Dla mnie zawsze Dirt Rally będzie na 1 miejscu jak do tej pory, jest taki poważniejszy i jak dla mnie z lepszą fizyką mimo wszystko. No ale tu są terenówki!

 

Polecam

Edytowane przez Lucky77
Efekty
  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...