Gość Opublikowano 23 marca 2017 Opublikowano 23 marca 2017 Na my3ds tak pisali nawet nie sprawdzilem w eshopie czy sie zgadza Cytuj
Elanczewski 63 Opublikowano 23 marca 2017 Opublikowano 23 marca 2017 A ja właśnie pytałem po to, żeby to na my3ds edytować xd Gry z 3DSa i Wii U mogę sobie sprawdzić, a Switcha nie mam. Cytuj
Gość Opublikowano 23 marca 2017 Opublikowano 23 marca 2017 (edytowane) To wszystko wiemy juz hehe. Edytowane 23 marca 2017 przez Gość Cytuj
Di 839 Opublikowano 26 marca 2017 Opublikowano 26 marca 2017 Po jakim czasie w eShopie na 3DS-ie zaczęły pojawiać się promocje? :D Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 26 marca 2017 Autor Opublikowano 26 marca 2017 Po jakim czasie w eShopie na 3DS-ie zaczęły pojawiać się promocje? :D Na gry AAA od Nintendo nie ma promocji do dnia dzisiejszego. Raz Ocarina była lekko przeceniona ale Marian w 3D itp trzymają stałą cenę. Jedyna obniżka cen była jak wchodziła seria Nintendo Select. Gry od Capcom i Ubi dosyć szybko były przeceniane. Cytuj
Di 839 Opublikowano 26 marca 2017 Opublikowano 26 marca 2017 Zeldy czy inne Mariany będę chciał mieć w pudełku, myślałem raczej o indykach. Chętnie kupię kiedyś Shovel Knighta czy Blaster Master Zero, ale spokojnie poczekam na jakieś promocje. Cytuj
chrno-x 901 Opublikowano 26 marca 2017 Opublikowano 26 marca 2017 Zeldy czy inne Mariany będę chciał mieć w pudełku, myślałem raczej o indykach. Chętnie kupię kiedyś Shovel Knighta czy Blaster Master Zero, ale spokojnie poczekam na jakieś promocje. Nintendo się nie śpieszy przy Switchu z usługą cyfrową oraz Virtual Console, więc raczej już teraz uzbrój się w cierpliwość na obniżki. Nie pamiętam aby kiedykolwiek Shovel Knight na Wii U zszedł poniżej 40zł a normalnie kosztował 60 (cyfra bo pudełko w naszych sklepach śmiga za 120/130zł). Swoją drogą nie wolisz poczekać na Shovel Knighta w pudełku na Switchu ze wszystkimi wydanymi dodatkami? Skoro samo Yacht Club Games podawalo, że to na platformy Nintendo ta zacna platformówka sprzedawała się najlepiej (bijąc PS4 i PC-ta na głowę) to obstawiam, że Switchowa wersja pudełkowa to tylko kwestia czasu. Cytuj
Di 839 Opublikowano 27 marca 2017 Opublikowano 27 marca 2017 Jak najbardziej, tylko szansa na to jest bardzo niska, zwłaszcza biorąc pod uwagę dodatkowe koszty związane z nośnikiem na Switchu. Cytuj
Rayos 3 170 Opublikowano 27 marca 2017 Opublikowano 27 marca 2017 A tam, wydali pudło na vite bo fani męczyli to i na switcha w końcu puszcza. Będę brał ostro, nigdy dość Shovela Cytuj
funditto 657 Opublikowano 28 marca 2017 Opublikowano 28 marca 2017 Za dwa dni pierwszy Metal Slug ląduje w eshopie Cytuj
chrno-x 901 Opublikowano 28 marca 2017 Opublikowano 28 marca 2017 Jak najbardziej, tylko szansa na to jest bardzo niska, zwłaszcza biorąc pod uwagę dodatkowe koszty związane z nośnikiem na Switchu. Jako, że gra nie zajmuje nawet kilku GB to koszt takiego Carta mający 2/4GB to jest pikuś. Najwięcej Yacht Club Games zarobiło na Wii U i 3DS'ie. Tak więc moim zdaniem to tylko kwestia czasu jak wydadzą pudło na Switcha. Tym bardziej, że to Nintendo poszło do nich z prośbą o wydanie Shovel Knighta a i na razie jako jedyni otrzymali możliwość stworzenia Amiibo (który też dobrze się sprzedał). Cytuj
NemoKOF 676 Opublikowano 29 marca 2017 Opublikowano 29 marca 2017 Ale ty wiesz jakie są koszta tego carta że jesteś taki pewny? Że to pikuś? Pikuś dla korpo jakieś wielkiej, dla małej firmy może to być dużo, i jeszcze musisz to wyłożyć na start. Cytuj
chrno-x 901 Opublikowano 29 marca 2017 Opublikowano 29 marca 2017 (edytowane) Oczywiście, że nie ale ta narastająca nagonka o droższym nośniku przypomina mi nawet czasy GaCka, gdzie narzekano na pojemność płytek mini-DVD ich koszt i buńczucznych kosztów licencji od Nintendo. Po latach wszystko okazało się ściemą: większość gier nie zapełniała nawet jednej płyty DVD, koszt licencji nie był wyższy niż te od MSa i Sony a te biedne porty graficzne od zachodnich developerów to były zwykłe porty z PS2 przerzucone po najmniejszej linii oporu (skoro PS2 wykorzystywało podstawowy poziom graficznych shader'ów z których korzystał Xbox i PC to po co się trochę pomęczyć i przysiąść przy GaCkowym TEVie i wyciągnąć więcej z konsoli niż kiedykolwiek mogli z PS2 a niejednokrotnie z Xa - przede wszystkim fizyka i tekstury wody na GC biły Xa na kilometr). Najlepszym przykładem jest seria Prince of Persia i Splinter Cell. Pierwszy był tworzony należycie do samego konca, prezentując jakość z czasem lepszą od PS2 lub X'a a drugi po wydaniu pierwszej odsłony to prostackie porty z PS2. Podobnie będzie tutaj i to będzie zależne od developerów. Skoro Shovel Knight wyszedł na Carcie fizycznie na 3DS'a, wyszedł fizycznie na Wii U (oraz PS4 i Vita), gdzie platformy Nintendo to 2/3 sprzedaży gry (w tym i cyfrowo) to dlaczego mieliby nie wydać gry na Switchu na Carcie mającym 1/2GB pojemności. Nie róbmy z tego paranoi że taki Cart jest droższy w produkcji od 50GB płyty Blu-Ray bo nie uwierzę, tym bardziej że przy premierze 3DS'a i Vity nie było o tym mowy a teraz nagle gry na Switcha są droższe bo Cart jest z du.py droższy. Litości. To się nazywa pazerność, tak jak Ubisoft w grach na 3DS'a (i 3DSa) na siłę próbować wykorzystywać Carty o najmniejszej pojemności ale żądał tyle samo co konkurencja za największe Carty i wydawał popeliny graficzne i gameplayowe. A potem jest ból d.upy bo gry na platformach Nintendo się nie sprzedają. Pewnie, jak się mają sprzedawać jak już od czasów GaCka wielu developerów leciało w wuja i się nie wysiliało nad portami do tych platform. Edytowane 29 marca 2017 przez chrno-x Cytuj
NemoKOF 676 Opublikowano 29 marca 2017 Opublikowano 29 marca 2017 (edytowane) TL; DR Płyty są tanie. I to bardzo. Spójrz na proces technologiczny, jak to wygląda, rozlewasz farbę na plastik i tyle. 0 lutowania, 0 miedzi, srebra chyba 0 (tego pewien nie jestem). Zobacz ile miedź kosztuje.Natomiast co do kosztów produkcji to jak masz mieć zupełnie inny team do pisania gry, a sprzedaż poprzedniej części cię nie zadowoliła albo pokryła po prostu koszty, to ty byś pchał w to siano? Sam zauważyłeś, że pierwsza część była robiona pod daną konsolę. Może nie zarobiła i chcieli puścić syfek dla jakiegoś tam ochłapu po kosztach? Jasne, to ich nie tłumaczy, ale nikt nie robi gier dla zabawy poza amatorami. Między innymi z tego faktu PS4 i XOne są na architekturze X86_64. Chodzi właśnie, żeby nie wymuszać na firmach oddzielnych, dużych teamów. Mam nadzieję, że mimo architektury ARM fakt, że w Switchu jest nVidia coś tam poprawi. Liczę na to bardzo.Shovel jako multiplatforma nie jest dobrym przykładem, ta gra chodziła by w przeglądarce dobrze. Malusieńkie wymagania, ew. braki w optymalizacji zrekompensuje ci sprzęt, więc portowanie pewnie jest proste w miarę. Pytanie - wielu graczy na Ninny może tą grę mieć - nie każdy chce kupić ją 2-3 razy. Więc może oni się po prostu boją? Dużo firm przerzuca koszty na klienta bojąc się porażki.Czytniki i nagrywarki płyt różnią się kosztami, jasne. Ale pamiętaj, że oryginalne płyty są wybijane z matryc. Koszt DVD vs Blu-Ray nie różni się aż tak bardzo. Przy kartach masz dużo więcej materiałów. Samo to podnosi ci koszt. Być może ceny spadną z czasem, ale myślę, że kosztów płyt nie osiągną nigdy.Natomiast pazerność pazernością. Jak zaczną się sprzedawać konsole i gry, i się to zacznie rozchodzić to może ceny spadną trochę. Dajmy się temu rozbujać. W ogóle gry ciągle drożeją, z generacji na generację AAA idą w górę, gry an PC też poszły w górę w moim odczuciu. Gra na konsole 59.99 euro, na PC 49.99 euro - na PC oczywiście wyłącznie cyfrowo, tam rynek fizycznych nośników z grami umarł praktycznie. Więc co do pazerności się zgadzam, ale koszty produkcji są wyższe. Jeszcze nie każdy zauważył, bo nie siedzi w tym, ale niesamowicie ceny wszelkim pamięci NAND które są podstawą tego wszystkiego. Dyski SSD cały czas idą w górę bo ich główny składnik poszedł w górę, nie chce się to zatrzymać. Może to mieć jakiś wpływ, natomiast korporacje mogą to wziąć na siebie spokojnie. W spoilerze polecam ci 2 filmiki, jeden z produkcji kart pamięci a drugi płyt. Różnica w procesie produkcji jest ogromna. Tak, karty nie są tymi do Switcha, ale proces się mocno nie zmienia, inne kości, inny rozmiar. Materiały i proces podobne. Edytowane 29 marca 2017 przez NemoKOF Cytuj
chrno-x 901 Opublikowano 29 marca 2017 Opublikowano 29 marca 2017 Ja wcale nie twierdzę, że ogólnie Cart jest droższy w produkcji. Chodzi mi o to, że niemożliwe jest aby 1/2GB Cart na Switcha nagle kosztował w produkcji więcej niż swego czasu Carty dla 3DS'a i Vity mające max. po 8 i 16GB (wiadomo developer może wybrać mniej pojemne wersje) lub płyty Blu-Ray mające 50-66GB pojemności. Lecz Nintendo powinno darować sobie maczanie Cartów w sikach i wymaganiu tego na producentach/developerach indie bo na pewno to też podnosi koszt (niewielki ale na pewno jakiś % ma w tym swój udział). Moim zdaniem ceny gier na Switcha będą o te 10 Euro/Dolców wyższe głównie u developerów/wydawców, którzy nie wydawali wcześniej żadnych gier na 3DS'a/Vitę. Warner Bros nie wydaje port Lego City Undercover drożej na Switchu bo wydawał już gry na handheldy i wie ile co kosztuję i ile na tym mogą zarobić (tym bardziej Lego również najlepiej sprzedają się na platformy Nintendo). Co do reszty, cóż Image&Form czyli twórcy Serii Steamworld w kwestii wydania Steamworld Dig 2 najpierw na Switcha jawnie powiedzieli, że robią to bo jest to nowa konsola, mają dzięki temu większe szansę na reklamę i rozgłos bo są jednym z pierwszych porządnych Indie developerów do których uderzyło samo Nintendo. Sami nawet przebąkują o wydaniu poprzednich tytułów na Switcha. Kwestia portowania jest już zależna od samych umiejętności developerów. Jedni podają, że ich tytuły przeportowali na Switcha w od 3 dni do średnio 9 tygodni a więc w porównaniu do Wii U (gdzie stworzenie portu zajmowało min. 6 miechów) to przepaść. Wielu indie developerów również się cieszy na sam fakt, że Switch jest bez blokady regionalnej, więc nie muszą wydawać dodatkowej kasy na pozwolenia w każdym regionie na każdy format z całą masą innych pierdół. Co również wyjaśnia dlaczego tylu Indie developerów tak ochoczo ma obecnie w produkcji nowe tytuły lub portuje gry na Switcha (koszt Devkita również swoje robi bo 450 $ za devkit Switcha to nie 5000$ jak za devkit Wii U) Cytuj
NemoKOF 676 Opublikowano 29 marca 2017 Opublikowano 29 marca 2017 Kort wszystkich kartów jest większy niż BluRaya. Rozmiar 50gb czy DVD nie ma znaczenia, nie przy produkcji masowej. Kwestia innych matryc, niewielka różnica. WB jest ogromną firmą, wiedzę z czym to się je. Natomiast inne firmy może z czasem obniżą ceny. Szkoda, że tak jest. To może ludzi zniechęcić. O portach wypowiadali się devi że jest duuuuużo lepiej. Ktoś z Ubi bodaj z kolei pisał o WiiU, że nie opłaca się im portować. Zupełnie nowy team, konsola zupełnie inna a sprzedaż słaba. Stąd lipa z tym była. Wychodzi na to, że jest dużo łatwiej więc dla nas dobrze. Tylko ja czekam na większe gry 3rd party i Nintendo. Mnie ten Isaac nie bawi, mam mało czasu i w drobnicę się nie bawię, chyba, że jest naprawdę fajny. Np Isaac do mnie nie przemawia w ogóle. Nie obrażę się na jakieś nowele graficzne, idealne do podróży. No i po raz setny - niech dadzą porty hitów z GC/Wii/WiiU! Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 30 marca 2017 Autor Opublikowano 30 marca 2017 Jest patch do Shovela. Wrzuca full hd jak gramy na tv i naprawia kilka pomniejszych błędów. Cytuj
Daffy 10 553 Opublikowano 30 marca 2017 Opublikowano 30 marca 2017 Patche switch sciaga automatycznie czy trzeba wymusic recznie? Cytuj
Emtebe 2 524 Opublikowano 30 marca 2017 Opublikowano 30 marca 2017 Można ustawić by było automatycznie Cytuj
second 3 695 Opublikowano 30 marca 2017 Opublikowano 30 marca 2017 Jak wygląda tryb kooperacji w Shovel Knight? Bo w szmatlawcu napisali, że jest ale nic poza tym. Można rozegrać całą kampanię we 2 osoby? Cytuj
second 3 695 Opublikowano 30 marca 2017 Opublikowano 30 marca 2017 I o takiego Shovela nic nie robiłem. To jest właśnie piękne w Switchu, przypomina mi jak za dzieciaka grało się z kumplami na kanapie na psx. Tylko tu nie trzeba kanapy, telewizora, przenosnej torby z konsolą, kabli i padów. Cytuj
Rayos 3 170 Opublikowano 30 marca 2017 Opublikowano 30 marca 2017 ale coop juz byl na Wii U, tylko potrzebowałeś amiibo Cytuj
second 3 695 Opublikowano 30 marca 2017 Opublikowano 30 marca 2017 O tym nie wiedziałem, nie miałem Wii U a Shovela ogrywalem na Vicie. Swoją drogą miałem sobie wowczas kupić amiibo rycerza z łopatą, nie mając nawet nic wtedy od Nintendo (poza gba). Ładnie by wyglądał na półce. Cytuj
Rayos 3 170 Opublikowano 30 marca 2017 Opublikowano 30 marca 2017 O tym nie wiedziałem, nie miałem Wii U a Shovela ogrywalem na Vicie. Swoją drogą miałem sobie wowczas kupić amiibo rycerza z łopatą[...] Ładnie by wyglądał na półce. jeszcze jak Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.