Skocz do zawartości

Ori and the Will of the Wisps


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
31 minut temu, creatinfreak napisał:

Na one s lekko to rozmazane, ale nadrabia stylem i kolorami w HDR.

Ty nie miałeś koksa?

 

 

Co do gry to ja spadki uświadczyłem w prologu przed patchem wieczornym 4,93 gb jak pograłem ok 15 godziny przez 40 minut. Wieczorem po 20 grałem 3 h i już większych spadków nie zauważyłem. Miałem je może w 3 miejscach i tylko jeden był irytujący. Pierwszy wyścig jak biegłem w dół akurat miałem czkawkę jak czesałem spoko czas i walnąłem w ścianę z kolcami :P@Hum nie udało mi się ciebie pobić :( 

 

I tak mapka ma 2-3- sekundowy czas ładowania brakuje płynności ale to tylko mapa.

 

Co do samej gry to cudo. Nie jestem i nigdy nie byłem fanem platformówek i mało które platformówki czy metroidvanie kończę ale ta gra jest nawet dla mnie wybitna. uruchomiłem wieczorem na 1 h a spędziłem w grze 3,5 h i dopiero mus wstania rano spowodował że grę z bólem wyłączyłem. Gra świetnie rozwija pomysły z poprzedniczki i dla mnie podstawowa moc ori czyli "miecz świetlny" jest o wiele fajniejsza niż strzelanie z 1. Fajnie że mamy npc i poznajemy więcej świata. Super dodatkowe elementy rpg (których normalnie nie lubię ale tutaj pasują idealnie). Te elementy rpg dają możliwości kustomizacji niespotykane raczej w takich grach. Umiejętności które ja odblokuje zmieniają mocno gameplay (szczególnie walkę).  

 

Wygląd zasługuje na dodatkowy akapit po tych 4 h z grą. Gra jest PRZEŚLICZNA i to małe dzieło sztuki. Dodatkowo nie sama grafika jest tutaj wybitna bo i ścieżka dźwiękowa od razu trafiła na moją listę ulubionych w spotify. Gra to arcydzieło wizualne i dźwiękowe. 

 

Na razie dla mnie nowy ori jest lepszy w każdym aspekcie od poprzednika a więcej napisze jak skończę gre. 

Opublikowano
Teraz, Paolo de Vesir napisał:

S-ka robi upscaling pod 4K czy telewizor roziąga FHD to natywnej?

po pierwsze gra nie chodzi w FHD na esce, tylko w dynamicznej rozdziałce 720p-900p.

  • Haha 1
Opublikowano

@blantmannawet dwa razy :p 

Tv odbiera sygnał 4k, to one s z tego 720-900p upscaluje do 2160p ale co to daje? Pewnie tylko trochę mniejsze rozmazanie niż natywnie. 

Co do Ori to jest przy pająku i żuczku z odsłoniętą dupą, (pipi)a Ola razy ja już tu zginąłem xD gram na trudnym oczywiście. Gra jest tak samo miodna jak pierwowzór ale łatwiejsza pod względem respawna i czeckpointów.

Opublikowano (edytowane)

Mi sie za to wczoraj zbugowala gierka podczas jednego poscigu. Najpierw myslalem ze robie cos zle i nie widze gdzie isc ale dzisiaj sprawdzilem i po prostu jedno przejscie mialem zawalone ktore powinno byc odkryte xD No troche sie wqrwilem wczoraj jak padlem z 20 raz w tym samym miejscu

 

Sama gierka za to kapitalna, co tu duzo gadac. Podoba mi sie dodanie elementow rpg (questy, wybieranie pasywow) no i oczywiscie poziom trudnosci. Na hardzie jest ciezkawo ale sprawiedliwie, poza wymienionym bugiem smierci mnie nie irytowaly wcale bo wynikaly z moich bledow (no moze troche komary wqrwialy xD).

 

Mial byc sztos i jest, zero zaskoczenia w sumie

 

ps: na 970 sa jednak drobne spadki (gram w fhd), glownie jak sie jakis nowy obszar doczytuje, nie psuje to zbytnio odbioru gry. No i lekki lag przy odpalaniu mapy troche irytuje ale to tyle z uporczywych technikaliow poki co

Edytowane przez teddy
Opublikowano
16 minut temu, ASX napisał:

ma  wbudowany upscaling do 4k. Ale co to zmienia gdy gdy gra chodzi w 720p?

Prawidłowa obsługa TV 4K. Co nie zmienia faktu, że nieco słabo z rozdziałką na one S.

Opublikowano
35 minut temu, MarekCol napisał:

Zainstalowane, wygląda i działa świetnie, ale wydaje mi się, że u mnie na PC jest blokada na 60fps. Może ktoś potwierdzić, że da się wyżej?

Da się wyżej. 

BTW: skok, machnięcie "mieczykiem" skok daje lepszy efekt niż duble jump. Ori też skacze wyżej ale tu już trzeba dać gałe w górę. Testowane :lapka: 

W sumie nie wiem gdzie to może się przydać bo spokojnie dolatuje się na duble jumpie ale tak informacyjnie piszę. 

Opublikowano

skończyłem dzisiaj młyn. Jest dobrze.

 

 Trochę przytłacza mnie ilość zadań pobocznych xd mam wrażenie że za każdym rogiem jest npc który chcę żebym coś dla niego znalazł/coś przyniósł xd

 

Fajnie działają elementy rozwoju postaci, wyboru builida, rodzaju ataków itd. System wydaje sie wystarczająco glęboki. Mój Ori lata z młotem xd

 

Lokacje, przeciwnicy, muzyka, gameplay, flow klasa. Gram juz ok. 4-5h i mam wrażenie że wciąż dopiero liznąlem gierke

Opublikowano
12 godzin temu, teddy napisał:

Mi sie za to wczoraj zbugowala gierka podczas jednego poscigu. Najpierw myslalem ze robie cos zle i nie widze gdzie isc ale dzisiaj sprawdzilem i po prostu jedno przejscie mialem zawalone ktore powinno byc odkryte xD No troche sie wqrwilem wczoraj jak padlem z 20 raz w tym samym miejscu

 

Nie tylko tobie, po 10 śmierciach zwróciłem uwagę, że postać ma przed sobą niewidzialną ścianę i zrozumiałem że coś się dzieje złego.

 

Generalnie gierka spoko, co prawda poprzedniczka o niebo lepiej wykonana pod względem technicznym ale idzie się pobawić,

moje zastrzeżenia(gram na Xbox S):

-niska rozdzielczość gry, często postacie w tle są po prostu rozmazane

-długi czas uruchomiania gry

-momentami ładowanie mapy przez 4sek

-spadki płynności

-zawieszanie się gry przy przejściu między lokacjami

-niewidzialne ściany(błędy w trakcie gry)

-problemy z detekcją(źle ułożone hitboxy)

 

Generalnie gra odstaje technicznie, a szkoda bo ma parę momentów i rzekomo pracowało przy niej pół świata(widocznie dało to odwrócony skutek)

 

P.S: Unity nigdy nie będzie dobrym silnikiem pod gry na konsole.

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze Ori też było na Unity, a efekt był spektakularny. Wyglądało to i chodziło pięknie, a nie było tak wiele kalkulacji, o czym znamionuje już sam fakt, jak dobrze gra chodziła na Switchu czy słabszych pecetach.

 

Tutaj widać, że starali się naprawdę wykorzystać okazję i powkładać do gry masę detali. Fizyka i oświetlenie są teraz bardzo intensywnymi, dynamicznymi, włączonymi pod wszystko systemami, choć jak widzimy po "jedynce", do sedna gry niepotrzebne. Ale nawalili tego masę, tyle rzeczy się rusza. Lokacje bywają niemal jak film, po którym biegasz. Wymagania sprzętowe na pecetach też skoczyły w kosmos.

Edytowane przez ogqozo
Opublikowano
6 godzin temu, creatinfreak napisał:

Mega irytujące są freezy gry na 2-3 sekundy i czekanie kilku sekund na załadowanie mapy (a dość często sprawdzam gdzie jestem i którędy iść). 

dokładnie, gra jest cudowna tylko te 2s ładowanie mapy wkurza a używamy jej często, XSX z SSD przybywaj!

Opublikowano

W tej kwestii to akurat developer dal dupy, na pc z ssd tez freezuje przy otwieraniu mapy. Moze nie 2-3 sekundy ale jednak cos jest popsute

Opublikowano

tak, widocznie wcześniej musiało być gorzej

 

ja spotkałem się na razie z kilkoma freezami, niewidzialną platformą i raz mi się postać zablokowała

Opublikowano
7 godzin temu, creatinfreak napisał:

Mega irytujące są freezy gry na 2-3 sekundy i czekanie kilku sekund na załadowanie mapy (a dość często sprawdzam gdzie jestem i którędy iść). 

Mapa to nic. Mi się wczoraj to dwukrotnie zdarzyło podczas gry właściwej.

Jedynka była pod tym kątem o wiele lepiej zoptymalizowana.

Opublikowano (edytowane)

Mam nadzieję, że będzie, a jak będzie na pstryka to będzie już połatana. Wszędzie ten pośpiech, zamiast wydać te dwa tygodnie później, nikt by z tego powodu nie płakał, a i recenzenci spojrzeliby przychylniejszym okiem. Bo nawet, jeśli świadomie nie zaniżali z tego powodu oceny to na pewno podświadomie odbierali grę gorzej, był inny flow, co tak czy siak wpłynęło na ocenę końcową.

Edytowane przez zdrowywariat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...