Skocz do zawartości

Monster Hunter World


Shen

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie unoś się tak Yano, bo przyj.ebiesz łbem w powałę. Wyciągnąłem po prostu wnioski z dotychczasowych prezentacji, w których funkcja social była w szczególny sposób eksponowana. Mam nadzieję, że beta rozwieje moje wątpliwości i gra pokaże pazur. Co do lepszości systemu walki odnośnie Soulsów to wiesz...zaden wyczyn. Gdybyś napisał NioH to zupełnie co innego.

Opublikowano

to wyciągnąłeś złe wnioski, bardzo złe wręcz, zwłacza tekst o "beztechnicznej młócce" jest przeciwieństwem tego co oferuje MH. a coopowe polowanie było od czasów jedynki na ps2 i już w 2004 roku robiło mega robote.

 

 

tymczasem kolejne newsy

Opublikowano (edytowane)

bardzo dobrze powiedział "zaletą gry jest walka za którą sie dostaje itemy, kupowanie itemów żeby pominąć walke jest bez sensu" - no i o to właśnie chodzi.

kupić gre i potem wywalać jeszcze więcej kasy na itemki żeby nie musieć grać w gre to absurd dzisiejszych czasów

 

druga ważna rzecz to to że w MH liczy sie skill, itemy pomagają oczywiście, ale skill ma główne znaczenie, opcja kupna za kase dobrego przętu nie spowoduje że gracz będzie sobie dobrze radział

swoją drogą ten kłopot pojawiał sie już od czasów pierwszego monstera - bywały osoby które za bardzo skupiwały sie na coopie i jechały na barkach towarzyszy przechodząc większość gry z ich pomocą, tak naprawde dochodzili do końca nie ucząc sie porządnego grania, tylko kręcąc sie po okolicy nie robiąc nic pożytecznego, no i wtedy na koncu gry gdy przeciwnicy są tak trudni że potrzeba 4 dobrych graczy do walki był kłopot bo część była dobra a część lamiła strasznie co dramatycznie utrudniało zrobienie późniejszych questów.

ktoś może powiedzieć "a czemu to niby utrudnia skoro nawet najtrudniejsze quest można zrobić solo?" no i można, sam robiłem, więc niby dodatkowy gracz który niewiele pomaga nie powinien robić różnicy. ale jednak robi - bo w czasie questa można umrzeć 2 razy i za 3 razem jest game over. tylko że to sie rozkłada na wszystkich graczy. w sumie są te dwa dodatkowe "życia". więc nawet jak ktoś jest mega dobry i robi całą robote to lamus w drużynie zdychając co chwile może zaprzepaścić całego questa

 

dlatego też zachęcam, zwłacza nowych graczy, żeby nie skupiali się tylko na coopie (mimo że jest świetny) tylko też pograli samemu i nauczyli sie sytemu walki i zachowń przeciwnika. żeby sie nie okazało że w późniejszym etapie gry będą tym znienawidzonym graczem który caly czas umiera i psuje zabawe całej grupie

 

 

w ogole MH to nie jest gra dla każdego, podobnie jak soulsy - mają swoją grupe fanów którzy szukają wyzwania w grze i nie chcą samograjów, ale mają też grupe ludzi którzy wolą samograje i nie chcą sie męczyć. dlatego nowym graczom polecam rozważyć zakup i zastanowić sie czego oczekują od gry.

 

bo o ile na pierwszych pokazach gierka wydaje sie przyjemnym nawalaniem w potworki to tak naprawde to było wszystko na bardzo zmniejszonym poziomie trudności żeby pokaz był bardziej udany. nowe gameplaye gdzie ludzie mieli okazje pograć pare godzin i dojść troszke dalej w grze pokazują już w miare typowy poziom trudności gdzie śmierć na 2-3 ciosy jest bardzo częsta, a nawalanie na pałe jest przeciw-skuteczne

Edytowane przez Yano
Opublikowano

Co można powiedzieć zatem o systemie walki w MH? Czy jest to system combosowy a la Ninja Gaiden lub Dragon`s Dogma, gdzie w miarę postępu gry dostajemy coraz to nowe ciosy i combosy  do wykorzystania czy jest to system "soulsowy" oparty na słabym i silnym ataku? nie będę przed nikim taił, że system "gaidenowsko-dogmowski" o wiele bardziej mi pasi... 

Opublikowano (edytowane)

nie ma żadnych nowych ciosów których sie można nauczyć wraz z postępem w grze (każdy rodzaj broni od początku ma swój move set). nie ma też szybkiego lub silnego ciosu jak w soulsach.

 

każdy rodzaj broni a jest ich 11 (+ 3 bronie dystansowe które działają oczywiście inaczej) ma swój własny odmienny od wszystkiego zestaw ciosów, i swój własny styl gry. w większości przypadków zestaw ataków nie dzieli sie na słabe-szybkie i wolne-silne, tylko całościowo dany rodzaj broni albo jest szybki albo powolny i silny. przykładowo dual blade czyli dwa małe miecze wszystkie ciosy mają szybkie i łączone w combosy, większe lub mniejsze combosy. a great sword który jest wielki i cięzki wszystkie ciosy ma powolne. w każdej broni można robić pseudo combosy do pewnego stopnia przechodząc z jednego ataku w drugi. tylko czasem będzie to wiele szybkich atakow a w powolnych broniach zaledwie kilka dosyć powolnych ale mocnych ataków. nie można robić też tych combosów w nieskończoność, częsciowo z powodu samego move setu a częsciowo z powodu staminy (chociaż stamina nie schodzi tak jak w soulsach przy każdym ataku a jedynie przy niektórych mocniejszych żeby zapobiec spamowaniu). ogolnie cięzko jest spamować czymkolwiek bo potwory na to nie pozwalają, zazwyczaj można zadać jedynie pare ciosów gdy jest na to okazja a potem trzeba sie odturlać żeby nie oberwać

 

 

każdy rodzaj broni ma minimum kilka ataków , niektóre mają kilkanaście (czasem są to jakieś specjalne zachowania), plus można je różnie łączyć w te pseudo combosy. jest to znacznie bardziej rozbudowane niż w szybki/silny atak w soulsach (jeśli już to bloodborne jest bliżej ale w MH jest większa różnorodność), ale też nie ma czegoś takiego że na początku walimy 3 ciosami a potem odblokowujemy kolejne ruchy - wszystko jest dostępne od początku i przypisane do danego rodzaju broni

Edytowane przez Yano
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Ale rozumiem, że mamy w Menu opisy jak wykonać określone combo daną bronią?

masz liste ciosów w menu, mozesz tez wyswietlic na ekranie w czasie walki i masz tez w bazie obszar do treningu gdzie też mozesz wyświetlic wszystkie ciosy i mozliwosci jak w treningu w street fighterze

 

to co dał shen bedzie tylko cześciowo aktualne w MHW

Edytowane przez Yano
Opublikowano

Wiem, że nie każdy zaglada na ppe, więc wrzucam.

 

 

Capcom ma w zanadrzu jeszcze jedno wydarzenie. Przed końcem roku, a dokładnie w dniach 9-12 grudnia odbędą się testy Monster Hunter World. Japończycy zdecydowali się zaoferować zmagania wyłącznie graczom na PlayStation 4.

Dzisiaj korporacja potwierdziła nadciągające atrakcje. Do zabawy będzie wymagany abonament PlayStation Plus, jednak wycinek tytułu zaoferuje rozgrywkę dla singlistów i fanów kooperacji. Jednocześnie na bestie zapoluje maksymalnie czterech graczy, a twórcy przygotowali trzy zadania – dwa w Starożytnym Lesie (naszym zadaniem będzie pokonanie dwóch bestii: Gjagras oraz Anjanath) oraz ostatni w Wildspire Waste (natrafimy na Barrotha)

Opublikowano

Ciekawi mnie, czy mimo iż mamy konkretne cele, to w terenie nie pojawią się inne większe zwierzaki, np. Diablos i Rathalos, ile to razy pokazywali te taktyki ze zwabianiem drobnicy do gniazd prawdziwej zwierzyny... Oczywiście nasz sprzęt by nie pozwalał na równą walkę, ale we czterech można by coś zdziałać.

Opublikowano

chyba jest szansa że będą inne potwory skoro tak caly czas reklamują ze praktycznie zawsze na mapie będziemy mieli różne rzeczy do spotkania poza głównym celem

 

ogolnie to to info o 3 potworach bardziej brzmi jak typowe demo które MH zwykle miały np na 3dsie, ciekawe więc czy tak jak w demie będziemy mieli przedefiniowane zstawy zbroi które nie mają prawdziwych statystyk tylko niewidzialne ułatwione.

Opublikowano

Preorder złożony na ultimie. W sumie to wszystkie monstery w jakie gralem na 3ds'ie u nich zamawialem. Przychodzilo na czas i bez problemow. Mam nadzieje ze ten napis odnosnie ewentualnej zmiany ceny to tylko taki parasol bezpieczenstwa i ze cena pozostanie bez zmian. Phew, kilkaset godzin peknie na bank przy tym tytule  :good2:

Opublikowano

ja sie wstrzymuje z preorderem, będę kombinował żeby dostać gre przed premierą jak najwczesniej, nie chce być ograniczany przez jakiś jeden sklep

ale pewnie ostatecznie kupie od Czezkiego bo zwykle ma dobre terminy z gierkami

Opublikowano

Wygląda smakowicie. A postać, którą gramy jest narzucona jak w np. Wiedźminie czy można sobie stworzyć własną jak w DDogmie??

Opublikowano (edytowane)

Niom jednego (w mojej postaci hehe) świeżaka już macie. Zresztą Yano (i jeszcze jeden znajomek z czasów pvp w eso) swoimi oposami/reckami przekonali mnie do zakupu DDogmy. Z nowym Monster Hunterem będzie podobnie.

 

Tak czy siak biere.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Również day one. Na dodatek zebraliśmy starą ekipę z którą graliśmy w w MH Freedom 1 i 2 na PSP lata temu, dwóch z nich specjalnie kupuje konsolę żeby znów razem grać w MH. :) Dawno nie czekałem tak na żadną grę.

Opublikowano

troche sie obawiam co tu sie będzie działo, wcześniej odpowiadałem wyczerpująco na pytania ale pytających bylo 3-4, a teraz jak bedzie tu 20 osób to może być cięzko ;p

 

na szczeście MHW ma znacznie przyjaźniejszy interfejs i bardzo dużo informacji jest już wbudowanych w gre. wcześniej mase rzeczy trzeba było sprawdzać w necie

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...