karmaster 359 Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 (edytowane) Ja miałem podobny problem z UPC (rozłączanie gier online, problem z wczytywaniem niektórych stron itp.) i wszystko się rozwiązało jak przywrócili mi IPv4 (po telefonie na infolinie i odpowiadaniu na pytania czy resetowałem router i czy na pewno sprawdzałem na kablu udało sięto załatwić w 5 minut). Po zmiane wszystko śmiga bez problemów od tygodnia. (zero disconnectów w gierkach online) opis ze strony UPC: IPv6 - problemy Jeszcze nie wszystkie usługi działają w pełni kompatybilnie z protokołem IPv6. Dlatego skontaktuj się z nami w sytuacjach, gdy: nie działają niektóre gry na platformie PS4 lub Steam nie działają niektóre funkcje telewizorów Smart TV używasz funkcji routera takich jak port forwarding, port triggering lub bridge używasz drukarki marki HP i obserwujesz trudności z połączeniem z siecią niektóre strony otwierają się powoli lub nie chcą się wczytać Edytowane 26 Listopada 2021 przez karmaster literówka Cytuj Odnośnik do komentarza
MEVEK 3 440 Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 W dniu 26.11.2021 o 10:02, karmaster napisał: Ja miałem podobny problem z UPC (rozłączanie gier online, problem z wczytywaniem niektórych stron itp.) i wszystko się rozwiązało jak przywrócili mi IPv4 (po telefonie na infolinie i odpowiadaniu na pytania czy resetowałem router i czy na pewno sprawdzałem na kablu udało sięto załatwić w 5 minut). Po zmiane wszystko śmiga bez problemów od tygodnia. (zero disconnectów w gierkach online) opis ze strony UPC: IPv6 - problemy Jeszcze nie wszystkie usługi działają w pełni kompatybilnie z protokołem IPv6. Dlatego skontaktuj się z nami w sytuacjach, gdy: nie działają niektóre gry na platformie PS4 lub Steam nie działają niektóre funkcje telewizorów Smart TV używasz funkcji routera takich jak port forwarding, port triggering lub bridge używasz drukarki marki HP i obserwujesz trudności z połączeniem z siecią niektóre strony otwierają się powoli lub nie chcą się wczytać gdzie to moge sprawdzic, wchodzac w router zdalnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza
karmaster 359 Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Wchodząc zdalnie tzn. ze przez 192.168.0.1? Bo chyba nie rozumiem do końca. Ale jeśli tak, to w ConnectBoxie jak masz IPv6 to w ogole nie ma opcji do zmiany trybu pracy z routera na modem + nie da się ustawić forwardingu portów ani DMZ. (jest za to dostępnych wiele ustawień pod IPv6). Jeżeli jesteś w tej sieci to najprościej wejść na https://test-ipv6.com/ i zobaczyć wynik: Cytuj Odnośnik do komentarza
LiŚciu 1 320 Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 Pytanie odnośnie działania routera: Od tygodnia mam światłowód, kupiłem też pod to router. Na kablu i na wi-fi mam taki transfer jak powinien być. Zauważyłem jednak że czasem spada po wi-fi do 50 mb z 300 mb i tak zostaje. Ide wtedy do routera, wyłączam i włączam zasilanie i ppo chwili znowu wraca na 300 mb. Wiecie co zroobić żeby co pare dni nie musieć restartować routera żeby trzymał transfer? Cytuj Odnośnik do komentarza
Piecara 1 Opublikowano 15 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2022 W dniu 15.12.2021 o 08:19, LiŚciu napisał: Pytanie odnośnie działania routera: Od tygodnia mam światłowód, kupiłem też pod to router. Na kablu i na wi-fi mam taki transfer jak powinien być. Zauważyłem jednak że czasem spada po wi-fi do 50 mb z 300 mb i tak zostaje. Ide wtedy do routera, wyłączam i włączam zasilanie i ppo chwili znowu wraca na 300 mb. Wiecie co zroobić żeby co pare dni nie musieć restartować routera żeby trzymał transfer? Może być kilka powodów. Nawet coś takiego jak ułamane kable. Kabel nawet jak wydaje się być cały, to może nie stykać do końca i dlatego czasami zaczyna przerywać albo zwalniać połączenie. Ja miałem coś takiego. Ale w tym przypadku najlepiej zadzwonić do operatora, bo może też być problem po jego stronie i kwestia jednego telefonu może rozwiązać sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza
Kolos28 282 Opublikowano 3 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 Zamówiłem dziś internet światłowód w INEA 1Gb/s, wziąłem umowę bez zobowiązań i poprosiłem o publiczne IP, które jest zmienne. Kiedyś na prywatnym IP miałem problemy z otwartym NAT w grach sieciowych. Teraz zastanawiam się czy na ograniczonym NAT, przy prywatnym IP są tak naprawdę jakieś zauważalne ograniczenia i czy warto dopłacać 10zl do tego publicznego IP, jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza
easye 3 332 Opublikowano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2022 Warto dopłacić, bo sam masz pełna kontrole nad portami na routerze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Kolos28 282 Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Warto dopłacić, bo sam masz pełna kontrole nad portami na routerze.A co z bezpieczeństwem w sieci, czytałem, że bardziej się wystawiamy na ataki? W sumie nie jestem jakimś multi graczem, trochę CoDa czy FIFA i to wszyskto, a podobno te gry spoko działają z Nat ograniczonym. Cytuj Odnośnik do komentarza
easye 3 332 Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Nie martw się o to, zresztą, kto będzie chciał zaatakować akurat sieć Kolosa28? Po co? Dostaniesz od nich router tak samo zabezpieczony. Prywatne IP rozdają z oszczędności, a nie ze względu na bezpieczeństwo. Cytuj Odnośnik do komentarza
jar3czek 432 Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 8 godzin temu, Kolos28 napisał: 19 godzin temu, easye napisał: Warto dopłacić, bo sam masz pełna kontrole nad portami na routerze. A co z bezpieczeństwem w sieci, czytałem, że bardziej się wystawiamy na ataki? W sumie nie jestem jakimś multi graczem, trochę CoDa czy FIFA i to wszyskto, a podobno te gry spoko działają z Nat ograniczonym. Niebezpieczna to jest dziurawa implementacja UPnP w tanich i nieaktualizowanych routerach. Samo wystawienie i przekierowanie wymaganych portów(jak i odpowiednio zaimplementowane i skonfigurowane UPnP) nie jest niebezpieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza
Aleks 488 Opublikowano 13 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 Jaki minimum internet do YouTube 4k HDR? Toya 100/20 i przy tego typu materiałach ma przycinki. Dwa, że to sam internet, ale w podłączonej instalacji jest TV naziemna, z którą też są problemy. Cześć kanałów mocno tnie i dużo artefaktów. Cytuj Odnośnik do komentarza
Jakim 1 791 Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 100/20 powinno z palcem w nosie wystarczyć. Ale tylko w teorii. Sam mam łącze 150/10Mb/s i w 90% przypadków jest okej. Póki sieć nie jest obciążona i transfer leci na pysk. Wtedy pozostaje przełączyć na 1440p na youtube. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
_Red_ 11 990 Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 W sumie to nowoczesne TV mają kartę ethernet często ograniczoną do 100mbps, a telewizor mam podłączony po kabelku. Jakbym chciał wyciągnąć max, ile daje dostawca łącza, musiałbym przejść na wifi. A i tak nic nie tnie w YT 4K, 100 mbps przy tym bitrate (ok 50mbps jest potrzebne dla filmów 4K streamowanych z neta) w pełni wystarcza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Plugawy 3 661 Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 W dniu 15.12.2021 o 08:19, LiŚciu napisał: Pytanie odnośnie działania routera: Od tygodnia mam światłowód, kupiłem też pod to router. Na kablu i na wi-fi mam taki transfer jak powinien być. Zauważyłem jednak że czasem spada po wi-fi do 50 mb z 300 mb i tak zostaje. Ide wtedy do routera, wyłączam i włączam zasilanie i ppo chwili znowu wraca na 300 mb. Wiecie co zroobić żeby co pare dni nie musieć restartować routera żeby trzymał transfer? Doszedłeś do tego o co tam chodziło? Czasami miałem tak, ale po WiFi w kompie. Nie musiałem nawet restartować routera, tylko wchodziłem w ustawienia zaawansowane klikałem save nic nie zmieniając i wszystko było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza
LiŚciu 1 320 Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 5 godzin temu, Plugawy napisał: Doszedłeś do tego o co tam chodziło? Czasami miałem tak, ale po WiFi w kompie. Nie musiałem nawet restartować routera, tylko wchodziłem w ustawienia zaawansowane klikałem save nic nie zmieniając i wszystko było ok. Wyglada jakby się dotarło bo od dłuższego czasu jest gitara. Nie wiem co miało wpływ na to ale jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza
Aleks 488 Opublikowano 19 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2023 Był serwisant w sprawie mojego internetu (i tv). Diagnoza - słaby sygnał na końcu instalacji. Ze skrzynki Toya jest ok. Sugestia serwisanta, że gdzieś w mieszkaniu jest rozgałęźnik i tam jest problem. A sam tego nie zlokalizuje - cała instalacja (w mieszkaniu i klatka schodowa) poprowadzona w ścianach. Trochę, to smutne - zamawiasz od nich usługę, przychodzi instalator i nawet nie sprawdza, czy wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza
Plugawy 3 661 Opublikowano 19 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2023 No ale ważne że umowa na dwa lata podpisana pewnie sami te kable kładki. Cytuj Odnośnik do komentarza
Aleks 488 Opublikowano 19 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2023 Na rok, ale to nic nie zmienia. Poza moim indywidualnym problemem, to raz już w całym budynku była jakaś awaria wszystkich usług. Martwi mnie dalsze drążenie tego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Aleks 488 Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Problem rozwiązany. Nie obyło się bez kontakt z developerem, który budował te mieszkania. A wszystko, to przez jakiegoś partacza, który w jednym z gniazd przewody koncentryczne połączy przez skręcenie (i to chyba samych rdzeni). Serwisant Toya założył końcówki i teraz wszystko śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.