Skocz do zawartości

Octopath Traveler


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jrpg od square na switchusia

 

premiera 2018, demo do pobrania juz teraz

 

 

jestem totalnie zauroczony pomyslem i artstyle

 

 

EDIT 09.03.2018 [Rayos]

 

 

Premiera 13 lipca 2018 

Opublikowano (edytowane)

Graficznie spoko ale gorzej niż na trailerach. W 60 klatkach nie chodzi na pewno, i to widać. Udźwiękowienie bardzo dobre. Gameplay do dupy.

Edytowane przez roivas
Opublikowano

Jrpg turowy w 60fps xd, wyglada i brzmi genialne, pixelart w nowym wymiarze, a gameplay to klasyczny jrpg i nie traktuje to jak minus. Jak dowala chwytajaca za serducho historie to day one dla mnie

Opublikowano

Jestem ciekawy jak to bedzie pod katem systemu z osmioma roznymi postaciami, z ktorych kazda ma wlasnego skilla do interakcji z otoczeniem. Jesli trzeba bedzie przejsc gre 8 razy, zeby zobaczyc wszystko co gra ma do zaoferowania, to troche slabo.

 

Wyglada to swietnie, dzisiaj demko bedzie ograne. Jak mozna traktowac klasyczny jrpg'owy gameplay jako minus? Nowych gier (od devow pokroju SE) w tym stylu jest tak malo, ze kazda jest jak prezent. Bardzo dobrze, ze ktos jeszcze takie gry robi.

Opublikowano (edytowane)

Wreszcie nowe jRPG na SNES-a. Jedna z pierwszych chyba większych gierek Switcha, które w poprzedniej generacji byłyby na 3DS-a, nie Wii U.

 

 

Przyznam się wam do czegoś... nigdy nie grałem jeszcze w Bravely Default, bo w sumie to jeszcze mam do nadrobienia tak z 50 SNES-owych jRPG-ów na starego DS-a, co koniecznie chcę najpierw zrobić. Niemniej, podobno jest to bardzo dobra seria, więc można spodziewać się dobrze dopracowanej pozycji od tego studia. 

 

 

Setsuna była bardzo zachwycająca dla mnie przez pierwsze godziny, ale długofalowo na te 30-50 godzin niektóre rzeczy stawały się mało ciekawe, i trochę tego bym się obawiał w takiej gierce.

Edytowane przez ogqozo
Opublikowano

Jak Tawot (bardzo zdrowywariat ale racjonalny) mówi że będzie petarda to będzie petarda

 

 

dzunVon.jpg

 

Skończyłem część Primrose, zacząłem Olberica ALEŻ TO BĘDZIE PETARDA. Zacznijmy jednak może od paru wstępnych informacji dot. menusów i sterowania.

 

Zaskakuje logo jakie się pojawia po ekranie tytułowym: Acquire - twórcy Tenchu i Way of the Samurai. Nie rzuciło mi się to w oczy na trailerach szczerze mówiąc, ale przy założeniu nieliniowej fabuły ekspertyza gości od WotS się zdecydowanie przyda.

 

Wszystkich weebsów ucieszy, że można zmienić w opcjach voice acting na język japoński, imo zaskakująco dużo linijek jest udźwiękowionych jak na takie małe demo. Oby w pełnej wersji utrzymano, że w cutscenkach wszystkie dialogi są wymawiane.

 

Co do sterowanie to nie ma się co rozpisywać, oprócz tego że można chodzić zarówno strzałkami jak i analogiem oraz pojedyncze wduszenie B zmienia chód w bieg i na odwrót. Kontekstówki wykonuje się Y, nie ma opcji własnego ustawiania przycisków.

 

Fabularnie demo zaczyna się przemocnym pier*olnięciem, zarówno u Primrose jak i Olberica. Dramaturgia od samego początku, myślę że skojarzenia z Suikoden i Tactics Ogre są tutaj jak najbardziej na miejscu. Jeśli to będzie tego typu historia z wieloma zakończeniami to omg... nędzna panująca w przedstawionym świecie i skrzywdzeni życiem bohaterowie dają nadzieję na dojrzałego, mrocznego jRPGa bez tony fanserwisu, aby przypodobać się otaku. Te pół godziny dema Octopath robi mi ogromne nadzieje.

 

NNJjdsr.jpg

 

 

System walki jest nieco inny niż w BD, bo bardziej stawia na rozbijanie 'tarcz' przzeciwników odpowiednimi atakami, aby stracili oni turę. Nie ma już minusowych BP, punkty niewykorzystane kumulują się po turze i działają wyłącznie na ataki i umiejętności (nici z leczenia się x3 potionkami :<). Słabości raz wykryte są zaznaczone przy przeciwników małym okienkiem, więc nie trzeba zapamiętywać jaki atak zadziała.

 

Primrose jako specjalną umiejętność ma uwodzenie praktycznie każdego NPC, którego może potem przyzywać jako wsparcie w walce. Świetny patent imo, ale trzeba uważać kiedy się przyzywa pomagiera, bo zostaje on tylko na parę tur. Ogólny rytm walk w wypadku Primrose wyglądał tak: wykorzystanie tylu BP ile trzeba na rozwalenie tarczy, follow up podpakowaną o tyle ile się da BP magią, a przy większych grupach przyzywanie supportu na początek i dupcenie AoE.

 

Nie ma jednak opcji przyspieszania czasu walk, ani żadnych suwaków encounterów, więc fani Bravely muszą się nastawić na nieco bardziej hardkorową przeprawę. Zapisywać grę można tylko w sejw pointach, encountery są oczywiście przypadkowe, więc 90% forumka może sobie już odpuścić gierkę :cf:

 

mcA4LfE.jpg

 

Demo niby kończy się prostym bossem, po którym dostaje się podziękowania i plansze z creditsami, ale można potem dalej hasać po świecie i np. dojść do miasta startowego drugiej postaci.

 

Podsumowując, DAY F***IN ONE!!!!! Nie muszę chyba mówić, że oprawa A/V jest obłędna? Powinni w takim stylu zrobić remaki starych klasyków, a nie wszędzie pchać 'chibi' jak w Secret of Mana czy 90% jRPG na 3DSa. Największym wabikiem jednak tutaj nie jest grafika, ale obietnica niebanalnej historii, którą sami będziemy kształtować.

 

No to katujemy dalej:

 

sBq4sHt.jpg

Opublikowano

mam nadzieje, ze beda sie trzymac tego co glosil direct czyli dotyczyl pokazu gier na nadchodzace miesiace czyli z premiera fajnie jakby wyrobili sie w pierwszym kwartale 2018, po demie widac, ze to jest projekt w zaawansowanym stadium produkcji

Opublikowano

Demo skończone. Fabuła po stronie babki bardziej mi się podobała, a walczyło mi się lepiej po stronie chłopka. Tutaj historia już bardziej oklepana. Walka klasyczna, fajny motyw z łamaniem tarczy przy pomocy słabych punktów. Oprawa to orgazmus rex. Będzie kosa i kolejne day faking one.

Opublikowano

Jak to wygląda, jaki klimat :banderas: po pierwszym wejściu rycerzem do jaskini poczułem się jak w jrpgach ze starych lat (Stalactite Cave w Xenogears) - grafika, muzyka, odgłosy opadających na ziemię kropel wody. Do tego ten styl graficzny i w grze i w menusach jest świetny.

 

Jedyne co mi się nie podobało, to walki z większą ilością przeciwników, niż 2 - zdecydowanie za długie. Zwłaszcza walka z bossem, która nie była trudna, ale męcząca jak najbardziej.

 

Szykuje się dobra gierka.

Opublikowano

A mnie ta grafika nie do końca przekonuje. Wolałbym chyba coś ręcznie rysowanego, aczkolwiek oświetlenie jest fantastyczne - gra w jaskiniach/lochach pokazuje pazur. Jak dla mnie walki dosyć trudne - ginąłem w starciach z obydwoma bossami. Tu od razu objawia się wada - nie da się pominąć scenek, tak więc powtarzając walkę trzeba znowu przewinąć przez dłuższy dialog. To dosyć nużące.

Mam nadzieję, że w finalnej grze ścieżki bohaterów będą się przecinać. Obie przygody zaczynają się podobnym wprowadzeniem w postaci snu. Ciekawe, czy będzie to miało jakieś fabularne następstwa, czy po prostu to tylko pomysł na rozpoczęcie opowieści. Ciekawe też, czy będzie można się przełączać pomiędzy postaciami, czy w danej chwili będzie można przechodzić grę tylko jednym bohaterem. To może być ciekawa koncepcja, oby autorzy nie zmarnowali tego potencjału. Widać też, że gra celuje w nieco starszego odbiorcę - trochę się zdziwiłem, gdy jeden z przeciwników zwyzywał Primrose od ku*ew ;)

 

Demo mnie zachęciło, spodziewam się kolejnej mocnej gry na Switcha.

Opublikowano

Ja tez nie moge sie doczekac jakiegos jrpg typowo 2d na switcha, vanillaware moze cos upichci choc oni bardziej action game robia z drzewkiem rozwoju

Opublikowano

A mnie ta grafika nie do końca przekonuje. Wolałbym chyba coś ręcznie rysowanego, aczkolwiek oświetlenie jest fantastyczne - gra w jaskiniach/lochach pokazuje pazur.

Dokładnie. Mogli już sobie odpuścić tę pikselozę. Ręcznie rysowana oprawa też może być bardzo klimatyczna (patrz przykład: Teslagrad). No ale rozumiem, że to bardziej obrany kierunek artystyczny, niż brak zasobów na stworzenie bardziej wymagającej oprawy.

 

 

Ja tez nie moge sie doczekac jakiegos jrpg typowo 2d na switcha, vanillaware moze cos upichci choc oni bardziej action game robia z drzewkiem rozwoju

O tak! Muramasa: The Demon Blade w jakości HD z przestrzennym dźwiękiem, plus do tego wszystkie dodatki z Vity! :banderas:

Ale znając Nintendo, to szybciej takiej edycji doczekamy się na PS4 :(

Opublikowano

Vanillaware kocha remastery, byl remaster muramasy na vite, byl odin sphere na ps4 i vite, teraz byl przeciek z dragons crown na ps4 wiec nie skreslalbym szansy, ze cos zapowiedza na switcha choc osobiscie najchetniej przytulilbym info, ze 13sentinels bedzie tez na switchu

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...