Skocz do zawartości

Octopath Traveler

Featured Replies

Opublikowano

Odpal, dobre i długie

  • Odpowiedzi 540
  • Wyświetleń 58,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Most Popular Posts

  • Dobra, teraz tak. Po 85 godzinach ukończyłem Octopath Traveler, jeśli za ukończenie uznać zaliczenie wszystkich chapterów głównego wątku. Sidequesty wypełniałem tylko te, które miałem po drodze i

  • Xenoblade 2 stworzyło 50 osób, patrząc więc Twoim tokiem rozumowania takie GTA IV nad którym pracowało blisko 1000 osób powinno kosztować ok. 4000 PLNów.  Albo inaczej, skoro na takie Xeno 2 żądano 20

  • Odmienne zdanie możesz mieć ale jedyne na co patrzysz to aspekt graficzny. W takim przypadku nie wiem co wszyscy myśleli dajmy pod koniec milenium, gdy wyszło Shenmue deklasując graficznie wszystko co

Opublikowano
  • Autor

dajace nadzieje, czy dobre? hmm do mnie system walki jakos nie przemawia do konca ale to chyba jakis poczatkowy fragment gry wiec i opcji w czasie walki malo i tylko jedna postac (wydaje mi sie oczywiste, ze w fullu bedzie team), co na plus to oprawa, muza i fabula - szykuje sie kawal powaznego jrpg

 

zreszta glupie pytanie rayos byle tylko ozywic temat bo sa tu dwie strony i kilka osob gralo zaraz po wydaniu wiec pytanie troche z tylka

Opublikowano

Fascynujace to walki w demie na pewno nie byly. Beda musieli cos pozmieniac, bo jak zostawia tak jak jest, to 2/3 gry bedziemy naciskali A na padzie zeby atakowac mieczem.

Opublikowano

przepraszam Ficek, już nie będę. Dzięki za odpowiedź chłopaki, w wolnej chwili zerknę i podzielę się opinią :) 

Opublikowano
  • Autor

a samo demko jak na demko to bardzo dlugie, spokojnie ponad godzine na jedna z dwoch postaci do wyboru

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Właściwie główny dla mnie wniosek z tego demka jest taki, że jednak fajne są te różne wygodne standardy, które weszły do jRPG-ów przez ostatnie 15 lat, i jak bardzo lubię te wszystkie nowe Fajnale i Xenoblade'y i Dragon Questy. Bowiem Octopath w epoce mody na retro kopiuje za wiele rozwiązań, za którymi, mam wrażenie, mało kto tak naprawdę tęsknił. Ot, choćby ten cały schemat: boss jest supertrudny... żeby mieć z nim większe szanse jedyne, co możesz zrobić, to pakować przez długi czas na słabiutkich potworkach... przed bossem jest dłuuuga scenka... a scenek nie można przewijać za żadnym powtórzeniem. To nie jest ten fragment, do którego czułem nostalgię!

 

Największy zastrzyk "nowości" spoza ery SNES-a to chyba dodanie głosów, co było akurat najmniej potrzebne. Dodatkowo postaci nawet często nie mówią napisanych kwestii, tylko jakieś ogólne odzywki w stylu "oj tak!" czy "poczekajta...", jak w jakimś cholernym Baldurze, co tylko przeszkadza. Błe. Dużo bardziej bym wolał brak głosów... i większą czcionkę, bez jaj. 

 

 

Co do walki, to w wielu RPG-ach bywa nudny ten początek, gdy gra się tylko jedną postacią i przez jakiś czas tylko siekasz, siekasz... Po zdobyciu drugiej postaci jest już lepiej, zaczynają pojawiać się jakieś możliwości planowania itp. Nadal męczący jest balans statystyk: walki z przeciwnikami już na tyle słabymi, że zabierają 1 HP albo nie mogą mnie tknąć, nadal potrafiły zająć dobrych kilka minut powtarzania w kółko tych samych ataków... No super "staroszkolne" to jest, żeby gra nie wymagała dosłownie nic poza cierpliwością. W takim Xenoblade czy większości Fajnali już od czasu SNES-a jak ktoś jest słaby, to jest na strzała, a tutaj jest czasami nadal bardzo długo, i walki są losowe co chwila w każdej lokacji. Nadal, jak będzie już 4 postaci w ekipie to będzie lepiej, jak w większości takich jRPG-ów.

 

W grze jest wyraźnie powiedziane "w pełnej wersji w tym momencie spotykasz postać X", i to jest po 1-2 godzinie gry, co sugeruje, że to nie będzie 8 różnych scenariuszy, tylko jeden z krótkimi odgałęzieniami, czyli np. bardziej Seiken Densetsu 3, niż, hm, Resident Evil. Uwielbiam Seiken Densetsu 3!

 

Scenariusz literacko średni. Może świat jest fajnie stworzony, zobaczymy. W demku wszystko jest dość jednowątkowe, choć zasugerowano pewne potencjalnie ciekawe liczne wątki poboczne.

 

 

Ale... gra jest ładna, ma fajny nastrój i ogólnie wciągnąłem się już w pakowanie z radością, aż zdałem sobie sprawę: co ty robisz chłopie ze swoim życiem, pakujesz w jakimś demku te długie walki żeby móc przejść jaskinię, to nawet nic ci nie da, bo to tylko demko.

 

 

Po prostu jestem uzależniony od jRPG-ów. Ale po tym demku miałbym pierwiej ochotę kupić Disgaeę na Switcha, niż Octopatha. Serio, ludzie. To nie świadczy dobrze o bibliotece Switcha że się tym jaracie.

 

 

 

Wiadomo, że na Switchu będzie np. Megaten V, który brzmi jak krzyżówka dwóch najlepszych części w historii - Nocturne i czwórki. Wiadomo, że Personę ma na wyłączność Sony, a z FF XV to SE nadal próbuje, czy da się wypuścić to w jakiejś wersji na Switcha. Setsuna 2 do końca mnie nie pociąga. Ogólnie moja propozycja na dziś wywołana faktyczną nostalgią: ach, jakby wydali na Switcha SaGa: Scarlet Grace!

Opublikowano

Z demem spędziłem trochę czasu i potwierdzam, że niektóre archaizmy jak np walki z zaskoczenia już drażnią. Reszta mi sie podoba.

Zastanawiam sie tylko jak to będzie z tą historią, bo niby kilka postaci z rożnymi historiami itp, ale jak będę każdą historie przezywał w tych samych lokacjach, które zwiedzałem już innymi bohaterami tylko np w innej kolejności, to będzie trochę lipa. 

Opublikowano

Głupie pytanie - zorientowaliście się, że możecie nabić więcej niż dwie kuleczki dające wam atak pod rząd (mało precyzyjnie, ale grałem w demo na tyle dawno, że już nie pamiętam terminologii)? Wtedy walki stają się dużo łatwiejsze. Zauważyłem to dopiero pod koniec dema i nagle poziom trudności zmienił się diametralnie.

Opublikowano

A to nie bylo czasami o tym mowione w pierwszej tutorialowej walce?

Opublikowano

Było, ale zrozumiałem w ten sposób, że mogę zrobić dwa ataki pod rząd i tyle. Dopiero pod koniec dema z rozpędu nacisnąłem przycisk kilka razy i okazało się, że mogę wykorzystać całą dostępną pulę punktów ruchu.

Edytowane przez Gromit

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

13.07

Opublikowano
  • Autor

jakos mnie dalej nie przekonuje ten system walki i dalej kurcze pokazuja potyczki gdzie jest tylko jedna postac w naszej druzynie

 

ojjj wymagania co do jrpg ekstremalnie poszly u mnie do gory po xenoblade chronicles 2

Opublikowano
W dniu 19.11.2017 o 22:27, ogqozo napisał:

Ogólnie moja propozycja na dziś wywołana faktyczną nostalgią: ach, jakby wydali na Switcha SaGa: Scarlet Grace!



Wygląda na to, że twoje (i moje przy okazji) życzenie stało się faktem. SaGa: Scarlet Grace będzie na Switchu (oraz Ps4/Steam). Względem Vity dodadzą VA i dodatkowe scenariusze. Zważywszy na platformy, lokalizacja jest imo pewna.

Teraz niech ktoś to kupi. Kawazu i jego styl zasługują na to.

Opublikowano

Imo jak imo. W dzisiejszych czasach to nie brzmi obiecująco, jeśli gra ma kilka lat, a wydawca nadal wyraźnie zapowiada tylko premierę w Japonii. 

 

Ale hej, Detective Pikachu w końcu wyjdzie, po dwóch latach, więc nadal się zdarza. No i ma naprawdę być ten film z Ryanem Reynoldsem.

Opublikowano

Pewnie nie wierzyłbym w możliwość lokalizacji, gdyby nie informacja o wydaniu również na steamie i przypadek SaGi 2, która wyszła pod koniec zeszłego roku. Chociaż racja - na razie oficjalnie jest tylko JP i ogłoszenie było na japońskim directcie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
  • Autor

Info o dwoch nowych postaciach, troche o systemie i side questach

 

 

Opublikowano

Kolekcjonerka jest już w polskich sklepach.

Na kigu za 320zł.

Oczywiście nie mogłem się powstrzymać i wziąłem :D.

Opublikowano
2 godziny temu, Basior napisał:

Kolekcjonerka jest już w polskich sklepach.

Na kigu za 320zł.

Oczywiście nie mogłem się powstrzymać i wziąłem :D.

Dzięki za cynk, tez zamówione.

 
Opublikowano

Za 2 miechy będzie latalo za polowe, poczekaj.

Opublikowano
2 minuty temu, XM. napisał:

Za 2 miechy będzie latalo za polowe, poczekaj.

To nie exy sony że tanieją z dnia na dzień :kaz:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.