messer88 6 591 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 Z ekwipunkiem to trzeba często sprawdzać sklepikarzy. Cytuj
Ukukuki 7 110 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 Przez całą grę nic od nich nie kupiłem xd Cytuj
Dalhi 214 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 Ja kupuje sporo, samego ekwipunku który można znaleźć w grze czy dostać za zadanie jest trochę za mało na podzielenie dla czterech osób. Staram się żeby pancerze i broń nie odstawała mocno poziomem od bohaterów. Góra poziom, dwa i już odczuwalne są braki w obrażeniach i pancerzu. To właśnie ta pogoń za coraz to nowym eq mnie trochę nuży, a bez tego jednak jest pod górkę. Człowiek dostaje z nazwy epicki pancerz, a tu się okazuje że zwykły przedmiot o poziom wyższy ma znacznie lepsze statystyki. Wolałbym raczej możliwość ulepszania, rozbudowy eq o coraz to nowsze runy czy co by to nie było niż wywalać wszystko co dwa poziomy. Miło jak coś nowego co jakiś wpada, ale nie do przesady. Poza tym to udany tytuł, trochę muszę jeszcze porozkminiać te umiejętności CC i myślę że będzie dobrze. O ile w pierwszym akcie problemów mi walki nie stwarzały, tak od początku drugiego już trzeba się nieco napocić żeby potyczkę rozgegrać po swojej myśli. Podobno dalej jest już z górki, przekonamy się. Cytuj
messer88 6 591 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 Raczej nie wydaje mi się że eq Ci utrudnia walkę, bardziej możesz mieć złą kompozycję drużyny i jej specjalizacje. CC jest ważne tak samo te wszystkie wybuchowe beczki, kałuże itp korzystanie z tego w walkach jest pomocne. Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 (edytowane) Ogólnie są takie walki do których podchodziłem kilka razy i odpuściłem by wrócić jak dopakuje postaci. Wiele razy rozpoczynałem walkę wcześniej rozstawiając cała drużynę w odpowiednich miejscach, planowałem atak z ukrycia, używałem deszczu krwi żeby przygotować atak etc. W grze bardzo ważne jest odpowiednie rozdysponowanie statystyk dla każdej z klas i łączenie ataków np olej czy trucizna z ogniem albo deszcz z prądem itp. Polecam również robić jak najwięcej zadań i kraść przedmioty jest myk w grze że możesz to robić bezkarnie a i jak chcesz naprawdę wymaksowac postacie to przed ukończeniem aktu to wybijasz cała lokacje z NPCow, ale mi się nie chciało tego robić. Jest to jedna z lepszych gier jakie grałem, ale jest trudna i skomplikowana. Ja korzystałem z pomocy kanału RPG Division i nie raz sprawdziłem jak przejść konkretny quest. Może to trochę słabe, ale dzięki temu było mniej frustracji, a więcej zabawy, a szczerze są takie miejsca w grze, że zacisnąłem się na amen. I szczerze nie mogę się doczekać BG3 od nich Edytowane 16 marca 2021 przez Sedrak Cytuj
Bartolinsky 1 801 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 Zawsze warto mieć w drużynie kogoś z lepkimi rączkami. Ciekawe itemy można mieć za free i w sumie też nie pamiętam bym wydawał dużo golda w sklepach. Skill booki czy eq po prostu sobie brałem jak swoje i elo. Świetny RPG z dużą liczbą możliwości. Mają u mnie kredyt zaufania i czekam niecierpliwie na BG3. W tym momencie jestem na półmetku PoE2 i również bawię się super, ale jednak te odświeżone spojrzenie na izometryczne rpg od Larianów bardziej mi podeszło Cytuj
messer88 6 591 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 PoE ma tragiczną jak dla mnie walkę. 1 Cytuj
Bartolinsky 1 801 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 Dlatego, że nie jest turowa? W dwójcę z którymś patchem wrzucili ją właśnie, ale niestety jej nie sprawdzałem. Real time dzisiaj jednak cenię bardziej, bo jest mniej czasochłonny, ale nie ma się co oszukiwać taktycznie jest zdecydowanie gorszy. Cytuj
messer88 6 591 Opublikowano 16 marca 2021 Opublikowano 16 marca 2021 Właśnie całkowicie mi tego brakowało jakiejkolwiek taktyki, planowania przed podejściem do walki. Cytuj
number_nine 1 344 Opublikowano 10 kwietnia 2021 Opublikowano 10 kwietnia 2021 Niesamowite jak ta gra odstaje gameplayowo od współczesnych samograjów, wczoraj się o tym brutalnie przekonałem Już na początku zaciąłem się dwa razy, bo oczekiwałem jakiejś wskazówki. Okazało się, że żeby popchnąć jeden z questów trzeba było po prostu zwracać uwagę na otoczenie i zauważyć pewien przedmiot. Albo kiedy NPC mówi nam, że pomoże pod warunkiem, że jakoś mu zaimponujemy, to sami musimy znaleźć na to sposób. Nie wiem czy dalej questy wyglądają podobnie, ale jeśli tak, to jeszcze chwile się pomęczę z przyzwyczajeniami Btw, czy na samym początku gry będąc w forcie opłaca się w ogóle podejmować walkę? Z tego co zauważyłem wrogowie mają dużo wyższe staty i każda próba kończyła się srogim wpierdolem, poza walkami z jakimiś mniejszymi potworkami. Zdziwiło mnie to, bo jeden quest wymaga walki z mocniejszymi wrogami i nie wiem czy w tym miejscu uda mi się na tyle rozwinąć postaci, czy to odpuścić. Tak czy siak pierwszy kontakt z grą mega, rozbudowanie postaci i ich historii mnie rozwaliły. 1 Cytuj
standby 1 725 Opublikowano 10 kwietnia 2021 Opublikowano 10 kwietnia 2021 2 godziny temu, number_nine napisał: Niesamowite jak ta gra odstaje gameplayowo od współczesnych samograjów, wczoraj się o tym brutalnie przekonałem Już na początku zaciąłem się dwa razy, bo oczekiwałem jakiejś wskazówki. Okazało się, że żeby popchnąć jeden z questów trzeba było po prostu zwracać uwagę na otoczenie i zauważyć pewien przedmiot. Albo kiedy NPC mówi nam, że pomoże pod warunkiem, że jakoś mu zaimponujemy, to sami musimy znaleźć na to sposób. Nie wiem czy dalej questy wyglądają podobnie, ale jeśli tak, to jeszcze chwile się pomęczę z przyzwyczajeniami Btw, czy na samym początku gry będąc w forcie opłaca się w ogóle podejmować walkę? Z tego co zauważyłem wrogowie mają dużo wyższe staty i każda próba kończyła się srogim wpierdolem, poza walkami z jakimiś mniejszymi potworkami. Zdziwiło mnie to, bo jeden quest wymaga walki z mocniejszymi wrogami i nie wiem czy w tym miejscu uda mi się na tyle rozwinąć postaci, czy to odpuścić. Tak czy siak pierwszy kontakt z grą mega, rozbudowanie postaci i ich historii mnie rozwaliły. To zależy. Da sie czasem pokonac znacznie mocniejszych levelowo przeciwnikow ale to juz wymaga srogiego kombinowania i dobrej taktyki i tez dobrego wyposazenia. Nie wiem o ktorej lokacji z walka mowisz niestety. Fort Joy i walki w nim da sie w miare ominać i w kolejnych lokacjach nieco podpakowac postacie. 1 Cytuj
ogqozo 6 576 Opublikowano 10 kwietnia 2021 Opublikowano 10 kwietnia 2021 2 godziny temu, number_nine napisał: Niesamowite jak ta gra odstaje gameplayowo od współczesnych samograjów, wczoraj się o tym brutalnie przekonałem Już na początku zaciąłem się dwa razy, bo oczekiwałem jakiejś wskazówki. Okazało się, że żeby popchnąć jeden z questów trzeba było po prostu zwracać uwagę na otoczenie i zauważyć pewien przedmiot. Albo kiedy NPC mówi nam, że pomoże pod warunkiem, że jakoś mu zaimponujemy, to sami musimy znaleźć na to sposób. Nie wiem czy dalej questy wyglądają podobnie, ale jeśli tak, to jeszcze chwile się pomęczę z przyzwyczajeniami Tak, nawet ja bym zauważył, że ta gra posuwa znaczenie "cRPG" do przodu i na początku przyzwyczajeni gracze mogą się zdziwić, że trzeba faktycznie używać różnych rzeczy. Np. poruszanie przedmiotów czy teleportacja ma być faktycznie używane, może nawet musi. Albo to, że powierzchnia może mieć te różne stany: beczka wody na płonącą powierzchnię zrobi ci wilgotną chmurę pary, itd. Pomyślano o wielu interakcjach i granie w to jest bardziej jak żywy DnD, niż dotychczasowe gry video odwołujące się do RPG. Gdzie w sumie tylko jesteś klikającym widzem historii. Jak czytam, co ludzie robią w Baldur's Gate 3, to widzę, że to kierunek na przyszłość. Takie gry jak Original Sin 2, Breath of the Wild czy Disco Elysium pokazują optymistyczną przyszłość RPG. Prawdziwa zabawa. Dla niektórych graczy to się wydaje aż tanie. Chcą prawilnie zaciukać wroga mieczem i strzałem kulą ognia w twarz, jak zawsze, a nie teleportując mu wersalkę na głowę. 1 Cytuj
Ölschmitz 1 543 Opublikowano 12 kwietnia 2021 Opublikowano 12 kwietnia 2021 to jest jakas kontynuacja jedynki? czy mozna z marszu podejsc i sie nic nie straci? Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 12 kwietnia 2021 Opublikowano 12 kwietnia 2021 Możesz śmiało podejść od razu do dwójki. Cytuj
standby 1 725 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 9 godzin temu, Ölschmitz napisał: to jest jakas kontynuacja jedynki? czy mozna z marszu podejsc i sie nic nie straci? Jak czytalem twoje dotychczasowe wpisy w tematach o rpg, to moim zdaniem w tym tytule sie zakochasz:D 1 Cytuj
messer88 6 591 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 W sumie to jedynka jest słaba fabularnie i możliwości w walce też są uboższe, nie ma sensu ruszać chyba że po skończeniu 2 byłoby komuś mało. Cytuj
number_nine 1 344 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 ja chyba nie umiem w to grać XD albo nie zrozumiałem jeszcze mechanik rządzących w tej grze. Gram na poziomie trudności "klasyczny" i cały czas czuje jakby moje postaci były zbyt słabe. Nie widzę też zbyt wielu okazji do podbicia statów, bo kolejne questy mam w obszarach wymagających przedarcia się przez grupy wrogów. Wczoraj ponad godzine męczyłem się z ubiciem czterech bolków w lochach pod Fort Joy XD Ale jednak troche się pospieszyłem, bo zwiedzając fort odkryłem jeszcze pare mniejszych rzeczy i może uda się jakoś dopakować... Przejrzałem też te "worki z prezentami" i widziałem, że część z nich dodawala zmiany w grze, które można włączyć ręcznie. Czy warto włączyć jakieś konkretne i czy nie zaburzy to rozgrywki? Bo dodanie większej ilość AP brzmi jak cheat Cytuj
messer88 6 591 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 A jakie masz postacie i czy coś w nich zmieniałeś? Początek gry można sobie samemu utrudnić bo rozwój postaci nie jest tu taki prosty wcale. Cytuj
number_nine 1 344 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 7 minut temu, messer88 napisał: A jakie masz postacie i czy coś w nich zmieniałeś? Początek gry można sobie samemu utrudnić bo rozwój postaci nie jest tu taki prosty wcale. No właśnie postacie wybierałem ze względu na ich historie, tym bardziej jak okazało się, ze można im zmieniać "klasy". Teraz mam Lohse (healerka), Red Prince (siła), Sebille (siła, ale myśle nad zmianą na łucznika) i Fane jako łucznika, ale to już widzę, że średnio się sprawdza Cytuj
messer88 6 591 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Bezpiecznie jest z początku zostawić im skille dane przez twórców. Jak skończysz pierwsza mapę to będzie możliwy respec jak coś. 1 Cytuj
mugen 1 975 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Trzeba trochę poszukać expa który można zdobyć, ale da się, dużo skradania i przede wszystkim rękawica teleportująca od jednego typa. I warto specjalizować kogoś w kierunku summonera. No i przede wszystkim kombinowanie, często można pobawić sie polem walki przed starciem, ustawić ludki w ukryciu, nateleportować wybuchowych beczek, albo w ogóle teleportem przenieść mocniejszego przeciwnika na bardziej intymny gangbang. 1 Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Polecam obejrzeć RPG Division na YT bardzo dobrze tłumaczy co i jak działa w umiejętnościach postaci, bo to jednak tego typu gra, że jak się zchrzani rozwój postaci to bez szans jest przejście. I jak kolega wyżej pisze. Przed trudniejszymi walkami schować postacie faktycznie i ja np. łucznikiem uderzałem bo miał duży bonus albo magiem przygotować atakiem obszarowym by później dojechać z innego żywioły by połączyć. Red u mnie był tankiem, ale również moja postać nekromanta też potrafiła dzięki magi dużo przyjąć na klatę. I polecam jak skończysz rozdział wybić jak najwięcej się da by expa zdobyć. Lvl tutaj jest bardzo fajne i z biegiem czasu postacie dużo zyskują, ale trzeba uważać by statystki bez sensu nie rozstawać. 2 Cytuj
messer88 6 591 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Tak samo zaczynałem łucznikiem z bonusami high ground ładnie leciał dmg na początku walki. Cytuj
Ölschmitz 1 543 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 4 hours ago, standby said: Jak czytalem twoje dotychczasowe wpisy w tematach o rpg, to moim zdaniem w tym tytule sie zakochasz:D kurde no wlasnie od jedynki sie odbilem troche kilka lat temu, ale za CH nie pamietam czemu. sprobuje dwojke, Twoj wpis mnie przekonal 1 Cytuj
standby 1 725 Opublikowano 13 kwietnia 2021 Opublikowano 13 kwietnia 2021 4 godziny temu, number_nine napisał: ja chyba nie umiem w to grać XD albo nie zrozumiałem jeszcze mechanik rządzących w tej grze. Gram na poziomie trudności "klasyczny" i cały czas czuje jakby moje postaci były zbyt słabe. Nie widzę też zbyt wielu okazji do podbicia statów, bo kolejne questy mam w obszarach wymagających przedarcia się przez grupy wrogów. Wczoraj ponad godzine męczyłem się z ubiciem czterech bolków w lochach pod Fort Joy XD Ale jednak troche się pospieszyłem, bo zwiedzając fort odkryłem jeszcze pare mniejszych rzeczy i może uda się jakoś dopakować... Przejrzałem też te "worki z prezentami" i widziałem, że część z nich dodawala zmiany w grze, które można włączyć ręcznie. Czy warto włączyć jakieś konkretne i czy nie zaburzy to rozgrywki? Bo dodanie większej ilość AP brzmi jak cheat Tez mialem problemy w fort joy, a poczatek drugiej mapy to juz w ogole wydawal sie nie do przejscia. Ale ogarnalem postacie, skille, taktyke i do konca bylo juz w miare latwo( z drobnymi wyjatkami). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.