Skocz do zawartości

Ghost of Tsushima


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, Faka napisał:

Najważniejsze, żeby ich w ogóle nie było, ani opcji, ani ustawiania - zero, null tego dziadostwa. Botw to pokazało jak to zrobić i jak można było grać, sam se ustalałeś cel gdzie idziesz zobaczyć, co tam ciekawego się kryje.

no tyle że w BoTW też były znaczniki... (mniej niż w typowej grze w otwartym świecie, ale były)

Opublikowano
46 minut temu, giger_andrus napisał:

Znaczniki wcale nie muszą być problemem, kiedy jest opcja ich ograniczenia / wyłączenia.

Nie do końca, nie każda gra jest pod to zaprogramowana. Wyłączysz zniaczniki, ale później okazuje się, że nie da się wtedy grać.

  • Plusik 4
Opublikowano
53 minuty temu, SlimShady napisał:

Nie do końca, nie każda gra jest pod to zaprogramowana. Wyłączysz zniaczniki, ale później okazuje się, że nie da się wtedy grać.


Zarzuć tytułami, gdzie ograniczenie lub wyłączenie spowodowało, że nie dało się grać.

  • WTF 1
Gość Rozi
Opublikowano

Wszystkie Asasyny, Far Cry'e, Horizon Zero Dawn. Między innymi.

Opublikowano
9 minut temu, giger_andrus napisał:


Zarzuć tytułami, gdzie ograniczenie lub wyłączenie spowodowało, że nie dało się grać.

Choćby uznawany przez wielu za grę generacji Wiedźmin, generalnie zdecydowana większość gier z otwartym światem, a tych przecież nie brakuje.

 

Dokładnie tak, nie ma w tym żadnej przyjemności, właśnie to oznacza "nie da się grać".

Opublikowano

Wiedźmin akurat ma fajną opcję filtrowania znaczników. Wywalasz to, co Cię grzeje i jedziesz. Wielokrotnie z tego korzystałem.
W Horizona też pograłem bez znaczników z powodzeniem. Jakiś tam Far Cry i Assassin kiedyś ukończyłem ale nie pamiętam.
Jeżeli jest możliwość ograniczenia badziewia na ekranie to mnie to raczej pomaga niż zabiera przyjemność.

Opublikowano

Tutaj nie rozchodzi się o wyłączenie HUD-a w opcjach, bo to żaden wyczyn, tylko o game design u podstaw. Takie  Soulsy/Bloodborne nie potrzebują mapy i znaczników, a są to często mapy wielopoziomowe, bo ktoś kompetentny oto zadbał.

  • Plusik 2
Opublikowano

No tak, są pół otwarte w stylu nowych Tomb Raiderów, a zrobienie tego dobrze w otwartym świecie to wyższa szkoła jazdy. To też nie polega na tym, żeby wyłączyć znaczniki i szukać sobie Ciri w ciemno po całej mapie, ktoś musi pomyśleć jak to zrobić, żeby działało.

 

  • Plusik 2
Opublikowano

to prawda jeśli świat gry jest zrobiona z głową, otoczenie jest bogate w charakterystyczne elementy to da się zrobić grę w otwartym świecie bez lub z minimalną ilością znaczników, bo gracz będzie w stanie odtworzyć mapę świata w swojej głowie i nie będzie potrzebował wskźników, minimap czy sztucznych ścieżek pokazująych drogę.

Jest to trochę wyższa szkoła jazdy i mało który dev decyduje się na takie rzeczy, ale gry które to robią zapadają znacznie bardziej w pamięć bo uczucie eksploracji, immersji i całego odkrywania świata jest w takim przypadku znacznie silniejsze.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...