wet_willy 2 163 Opublikowano 20 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 lipca 2020 Koniec drugiego aktu Cytuj Odnośnik do komentarza
BrandonLee_z_TheCrow 96 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Nie wiem, po co porównywać GoT do RDR2 czy Wiedźmina, skoro ta gra uwodzi czymś zupełnie odmiennym. To przede wszystkim nie jest projekt o ambicjach realistycznych, lecz artystycznych. Tu wszystko jest nacechowane ekspresją, często też karykaturą, a na dodatek nawiązuje do miliona innych rzeczy, szczególnie do kultowych mang, Kurosawy i samurajskiego kina klasy B. Do tego piękna, wydawałoby się, ręcznie malowana przyroda. I cholernie wciągająca walka. Jeśli miałbym obok czegoś stawiać Tsushimę, to właśnie koło Zeldy albo mojej ulubionej NieR: Automaty. Bo choć gra wyprodukowana w amerykańskim studio, to jednak zrobiona bardzo po japońsku. Detale drugorzędne, natomiast najważniejszy jest taniec w walce i zbieranie punkcików. Zero nudy, szybkie tempo, momentami mocno slasherowo, albo wręcz arcadowo. W zasadzie ta arcadowość podoba mi się najbardziej, bo po sesjach z The Last Of Us 2 często włączałem Devil May Cry 3 dla rozładowania napięcia Niemniej jednak cieszę się, że kupiłem premierówkę, bo aż do Cyberpunka będę miał po czym śmigać. Na hardzie pod koniec muszą dziać się tam cuda, nie mogę się doczekać, aż dobrnę (patrząc na za(pipi) w pracy, pewnie na jesień ). Btw. skąd biorą się ludzie, którzy doszukują się logiki w fabułach gier/seriali/książek/filmów? Pomijając, że takie GoT to celowa kalka japońskich vhs-ów, a np. RDR2 siedzi mocno w klimacie westernowym, to jak ciężkie musi być życie człowieka myślącego w ten sposób: - po co on wsiada na tego konia, jedzie przez prerie, jak mógłby siedzieć w domu? - dlaczego nie zabili wuja od razu, skoro mogli i mieliby z głowy? - gdzie ma mózg, kiedy sam jeden idzie na cały obóz mongołów? Panowie/panie, logicy/pragmatycy - jeśli Wasze życie jest tak logiczne i przewidywalne, jak sugerują Wasze wypowiedzi - nie wiem, czy zazdrościć, czy współczuć. Ale, jeśli poczytacie np. eseje Umberto Eco, zrozumiecie, że podstawowym warunkiem dla zaistnienia fabuły jest czasowe zawieszenie logiki - to ono stanowi o fabularności czegoś. Nie chcę się tu mądrzyć, bo rozumiem, że na Youtube panuje obecnie trend do analiz logiki fabularnej "na chłopski rozum", natomiast polecam się zastanowić, czy ten chłopski rozum tak naprawdę do czegokolwiek jest Wam potrzebny. W ten sposób: - rock to dwa akordy, darcie mordy - solówka jest masturbacją na gitarze - hip-hop: murzyńskie wygłupy - play station - droga zabawka dla dużych dzieci - gry są dla niepoważnych i takich, co nie ruchają I tak dalej, i tak dalej. Można, tylko po co? 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Wredny 9 462 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 27 minut temu, BrandonLee_z_TheCrow napisał: - rock to dwa akordy, darcie mordy - solówka jest masturbacją na gitarze - hip-hop: murzyńskie wygłupy - play station - droga zabawka dla dużych dzieci - gry są dla niepoważnych i takich, co nie ruchają Jakie bomby prawdy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
blantman 5 780 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 (edytowane) No ja nie pograłem tak dużo bo dopiero może 7h, a i to tylko zasługa tego że wczoraj miałem urlop to i 3 h na raz sobie przysiadłem (zazdroszczę tym co mieli w weekend tyle czasu na granie ) W każdym razie jeżeli mogę mieć jakieś wnioski już po ok 7h to to jest NAJLEPSZY open world od SONY który pobił mojego do tej pory ulubionego człowieka pająka. Ta gra ma świetnie przemyślany open world na myśl przychodzi mi tylko Zelda Breath of the Wild jak w to gram. Motyw z wiatrem jest spoczko ale tak samo świetny jest ptak co wskazuje drogę. Łapie się na tym że zamiast robić quest biegnąc do niego robię 100 różnych rzeczy. Miałem tak tylko z jedną grą własnie zelde. W reszcie open world staram się iść prosto do celu bo rzadko coś ciekawego jest po drodze. Nie będę oceniać fabuły bo na razie (pipi) widziałem ale to co widziałem mnie nie porwało. Za to klimatem i ciekawym open world gierka wygrywa w moim rankingu. Bałem się tej gry bo ostatnio wszystkie sandboxy mnie odrzucają, a nawet jak jakiś kończę to z bólem. Tutaj chce grać. Gdyby nie problem z czasem akurat teraz to bym pewnie przynerdził jak wy. Dalsza opinia jak przejdę grę. Edytowane 21 lipca 2020 przez blantman 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Kolos28 282 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Pierwsza gra, w której nie chce za szybko kończyć gry. Cieszę się z każdej minuty spędzonej w Feudalnej Japonii, dlatego nie spieszę się.Myślę, że po skończeniu gry, będzie to GOTY i gra będzie w top5 obok BB, W3, RDR2. Cytuj Odnośnik do komentarza
BrandonLee_z_TheCrow 96 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 No dynamika i feeling wygrywają, pisałem już, że czuję się trochę jak w czasach Diablo 2. Nawet te niedoróbki grafiki mi się podobają. Bo przecież Diablo 2 też było nieidealne pod tym względem, a jednak zestarzało się lepiej niż np. Unreal Tournament Cytuj Odnośnik do komentarza
Il Brutto 1 623 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Skonczylem wczoraj i nic zaskakujacego sie nie wydarzylo. Nadal twierdze ze to solidna gierka i warto ograc. Teraz jade z platyna i w sumie znacznikow na mapie jest od groma. Nie rozumiem dlaczego nie mozna skipowac cutscenek (ukryte loadingi?), staje sie to irytujace jak trzeba ogladac cutscenke przed kazdym duelem z wysuwaniem katany kciukiem, zwlaszcza gdy robisz misje z 6 duelami pod rzad. Do tego wymienianie kilku zdan z kazdym uratowanym wiesniakiem itp. Cytuj Odnośnik do komentarza
blantman 5 780 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 2 minuty temu, Il Brutto napisał: Skonczylem wczoraj i nic zaskakujacego sie nie wydarzylo. Nadal twierdze ze to solidna gierka i warto ograc. Teraz jade z platyna i w sumie znacznikow na mapie jest od groma. Nie rozumiem dlaczego nie mozna skipowac cutscenek (ukryte loadingi?), staje sie to irytujace jak trzeba ogladac cutscenke przed kazdym duelem z wysuwaniem katany kciukiem, zwlaszcza gdy robisz misje z 6 duelami pod rzad. Do tego wymienianie kilku zdan z kazdym uratowanym wiesniakiem itp. Ile godzin naklepałeś w 3 dni? Cytuj Odnośnik do komentarza
Soul 1 306 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Jedna fajna szybka walka, cudowna jest ta gra https://youtu.be/VxgFeV82IxU 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Il Brutto 1 623 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 (edytowane) Godzinę temu, blantman napisał: Ile godzin naklepałeś w 3 dni? Mysle ze okolo 25h w tym: - watek glowny - wszystkie mythic tales - cale side tales dla Ishikawy i Masako - pobocznych na liczniku lacznie 29, ulepszona zbroja i katana do konca, moze z 1/3 wyzwolonych fortow Na hardzie. Krotki watek glowny jak na sandboxa, ale wlasnie takie powinny byc AC a nie rozwleczone na 50h i jeszcze grindowanie. Edytowane 21 lipca 2020 przez Il Brutto Cytuj Odnośnik do komentarza
Voytec 2 761 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Ja po ok 20 godzinach siedzę na 1 wyspie i odblokowałem dopiero hak. Robię wszystkie rzeczy na które wpadnę, nie pozostawiam zadnego ?. Eksploracja jest tu cudowna, uważam że nie można jej pospieszać bo traci na tym odbiór gry. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
YETI 10 968 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 (edytowane) Pierwsze godziny za mną. Na duży plus system walki, podstawy opierają się na dwóch rodzajach ciec, dochodzi parowanie i uniki, prosto, przyjemnie, skutecznie. Cieszy, że uderzenia czuć, mają swój ciężar, są mięsiste, czego zabrakło np. Horizon podczas walki z ludźmi. Mam nadzieję, że w Guerrilla spędza sporo czasu z GoT i odpowiednie wnioski będą wyciągnięte. Gram na hardzie i jest dość wymagająco, kilka razy już zostałem zaciukany. Pierwsza godzina już pokazuje, że twórcy z całego serca starają się oddać ducha Japonii i bycia samurajem, czuć to na każdym kroku. Kodeks, honor, tradycja, jesteśmy tym atakowani już od pierwszych minut. Gram z japońskim dubbingiem, co jeszcze bardziej potęguje doznania. Wprawdzie, tylko trzy godzinki za mną, gdzie może połowę tego czasu spędziłem na mapie świata, ale widać, że lokacje powalają swoim designem. Ktoś tam w Sucker Punch powinnien dostać duża podwyżkę. Krajobrazy są niemal przerysowane, jak z jakieś baśni. Oczywiście zamiast lecieć do pierwszej głównej misji, to najpierw odwiedziłem zniszczoną wioskę, później postanowiłem pogalopować do pierwszego znaku zapytania, a po drodze spotkałem ptaka, który mnie zaprowadził na pewną wysepke. Tak, wykonywanie głównych misji będzie w tej grze dość ciężkie Co mi się nie spodobało, to fragment, gdzie na drodze spotkałem grupę mongolow z wozem i jakimś wieśniakiem. Zostałem pokonany, po ponownym wczytaniu gry, tej grupki już w tym miejscu nie było. PS. Najlepszy tryb photo mode jaki widziałem w grach. PS2. Moment w którym pojawiło się logo gry, lokacja i muzyka temu towarzysząca... ciary. Edytowane 21 lipca 2020 przez YETI Cytuj Odnośnik do komentarza
Szymek 1 047 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Fajnie ze pod trojkatem przy wyborze pancerza mozna wrocic do starszego ich wygladu...prawie cala pierwsza wyspa wyczyszczona a dopiero to zauwazylem xD Cytuj Odnośnik do komentarza
Killabien 552 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Nagasaki zaczelo promowac turystyke na Tsushimie dzieki tej grze: Tutaj To jak chlopaki, lecimy na Tsushime? Ja raczej na pewno sie tam wybiore Cytuj Odnośnik do komentarza
BrandonLee_z_TheCrow 96 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Jak dla mnie, to ta Tsushima wyglądaj jak Ukraina 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Bansai 11 198 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 28 minut temu, Szymek napisał: Fajnie ze pod trojkatem przy wyborze pancerza mozna wrocic do starszego ich wygladu...prawie cala pierwsza wyspa wyczyszczona a dopiero to zauwazylem xD Tez to pozno zauwazylem, swietna opcja. btw. Jin zamyka oczka jak tnie bambus, fajny detal. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Voytec 2 761 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 37 minut temu, Killabien napisał: Nagasaki zaczelo promowac turystyke na Tsushimie dzieki tej grze: Tutaj To jak chlopaki, lecimy na Tsushime? Ja raczej na pewno sie tam wybiore Bardzo mądrze. Zacząłem sobie dzisiaj oglądać jak wygląda Tsushima Od lat marzy mi się wycieczka do Japonii i może uda się udać też na Tsushime Cytuj Odnośnik do komentarza
Il Brutto 1 623 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 (edytowane) Tez sprawdzalem Street View i nie wyglada zachecajaco jezeli chodzi o te male miejscowosci. Moze maja jakies fajne krajobrazy. W kazdym razie moga od tego Europejczycy dostac odwrotnego syndromu paryskiego, jak Japonczycy przyjezdzajacy do Paryza i zastajacy go.wno na ulicach zamiast Paryza z filmow i ksiazek. https://www.google.com/maps/@34.1611375,129.2360281,3a,90y,220.86h,70.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCdpBI6ezr5c5iXKIOEYdFA!2e0!7i13312!8i6656 chyba do dzisiaj sie nie dzwigneli po inwazji Mongolow, nawet supplies leza na przystanku Edytowane 21 lipca 2020 przez Il Brutto Cytuj Odnośnik do komentarza
Voytec 2 761 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 2 minuty temu, Il Brutto napisał: Tez sprawdzalem Street View i nie wyglada zachecajaco jezeli chodzi o te male miejscowosci. Moze maja jakies fajne krajobrazy. W kazdym razie moga od tego Europejczycy dostac odwrotnego syndromu paryskiego, jak Japonczycy przyjezdzajacy do Paryza i zastajacy go.wno na ulicach zamiast Paryza z filmow i ksiazek. Ke? Jakie (pipi) na ulicach? Cytuj Odnośnik do komentarza
Il Brutto 1 623 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Teraz, - V - napisał: Ke? Jakie (pipi) na ulicach? No brzydkie i brudne miasto to jest. Nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza
Voytec 2 761 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Ja polecam bardzo. 5 dni chodzenia i jeżdżenia metrem po prawie całym mieście i gadanie o smrodzie na ulicach jest jedną z większych bzdur jakie słyszałem przed wyjazdem, które okazały się nieprawdą. EOT. Cytuj Odnośnik do komentarza
Szymek 1 047 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Ten motyw z Jinem z okładki gry to mogliby wydać normalnie do kupienia na sklepie. Zakładam że to właśnie ten był dodawany do preorderow. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Bansai 11 198 Opublikowano 21 lipca 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Fajny glitch mi sie trafil, w trakcie pojedynku ptejkowi sie zachcialo odpoczac na ramieniu wlasciciela, zle to sie skonczylo dla obu partii 5 2 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Nemesis 1 268 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Mocne Cytuj Odnośnik do komentarza
zdrowywariat 373 Opublikowano 21 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 lipca 2020 Godzinę temu, Bansai napisał: Fajny glitch mi sie trafil, w trakcie pojedynku ptejkowi sie zachcialo odpoczac na ramieniu wlasciciela, zle to sie skonczylo dla obu partii Nie wiedziałem, czy dać plusa za ten piękny gif, czy minusa za tego ptaka. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.