Skocz do zawartości

PSX Extreme 247


Oceń okładkę PSX Extreme 247  

31 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceń okładkę PSX Extreme 247



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PSX Extreme #247

 

001-okl_PSX.jpg

 

Marcowy numer dostępny od środy 28.02

Prenumerata - wysyłka 25.02 (niedziela)

 

Cytat

Roger: Dożyliśmy czasów, w których zaczynam rozumieć graczy czekających na finalne edycje gier. Pozbawione bugów, bo testerami są przecież klienci pierwszych wersji, wzbogacone zawartością z darmowych i płatnych dodatków, a wkrótce pewnie dopakowane walutą, za którą zakupimy „za darmo” lootboksy. Za chwilę wyjdzie Final Fantasy XV: Royal Edition uzupełniony m.in. o dodatkowe scenki fabularne. Recenzowane w zeszłym miesiącu Street Fighter V Arcade Edition właśnie tak powinno wyglądać na premierę, a kolejną kupkę pieniędzy chce dorzucić do swojego skarbca Rockstar, planując premierę Grand Theft Auto V Premium. Przykłady można zresztą mnożyć. Pytanie, czy powinniśmy na nowo testować takie kompletne wydania i zmieniać pierwotny werdykt?

 

Póki co mamy w co grać, bo początek roku obfituje w duże premiery. Shadow of the Colossus to jeden z najlepszych remake’ów w historii, a z tej okazji Komodo przygotował artykuł, w którym opisuje największe sekrety skrywane przez team deweloperski. W tym kolosy, które choć były zaprojektowane, ostatecznie nigdy nie trafiły do gry. Zax z kolei wraz z Kingdom Come: Deliverance przeniósł się do średniowiecza, recenzując nie tylko nową produkcję czeskiego studia, ale też opisując mity i fakty związane z bitwami i uzbrojeniem z tamtych czasów. Przy okazji premiery Metal Gear Survive rzucamy okiem na spin-offy serii Metal Gear, a debiut nowej Dissidii to doskonała okazja, by przybliżyć Wam historię crossoverów oraz tego, kto wymyślił i wprowadził jako pierwszy... combosy. A chcecie wiedzieć, jak zorganizować domówkę i kultywować granie na kanapie? Kali podjął się napisania poradnika i przetestował go na sobie. W drugiej solucji zdradzamy zaś, jak wyglądają zakupy na Aliexpress, czyli chińskim Allegro, które zaczyna cieszyć się ogromnym zainteresowaniem wśród graczy. Na deser playtest Vampyra, nowej gry twórców Life is Strange, oraz okładkowego Far Cry 5, któremu towarzyszy artykuł o największych psychopatach w grach wideo.

 

Co jeszcze w numerze? W pierwszym temacie numeru pochylamy się nad Switchem. Konsola jest już z nami prawie rok, więc to doskonała okazja, by sprawdzić, jak wyglądały kulisy powstania tego znakomitego sprzętu i w jakim kierunku zmierza dziś Nintendo. Osoby, które chciałyby w przyszłości pracować w branży gier powinny z kolei zapoznać się z drugim tematem numeru, w którym opisujemy możliwe ścieżki kariery. Tak w dziennikarstwie, w PR, e-sporcie czy gamedevie. Sprawdzamy, ile można zarobić w poszczególnych zawodach oraz pytamy ludzi z branży, na czym tak naprawdę polega ich praca. Jak co miesiąc nie zapominamy o maniakach retro. W menu choćby obszerny artykuł o tym, jak wyglądały początki konsol piątej generacji w Polsce, gdy Gulash pisał o pierwszym PlayStation: „stwierdzam, że mój pecet nadaje się do pracy biurowej”, powodując u fanatyków PC mentalne rozwolnienie. W numerze przeczytacie też pachnącą ośmioma bitami historię pierwszej kobiety w grach wideo – Carol Shaw, a także dowiecie się o kilku innych utalentowanych niewiastach, które miały i nadal mają ogromny wpływ na branżę.

 

Do przeczytania i niech zapach farby drukarskiej świeżo zakupionego Extreme’a będzie z Wami!

 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
TEMATY NUMERU

No to Pstryk! – rok Switcha
Praca w branży A.D. 2018

 
CO NOWEGO

Biomutant
Project Octopath Traveler
The Persistence
Focus Home Interactive – relacja z imprezy
Test HORI ONYX Wireless Controller
 

PLAYTESTY

Far Cry 5
Vampyr
 

RECENZJE

Aegis Defenders
Albert & Otto: The Adventure Begins
Armored Warfare 
Assassin’s Creed Origins – The Hidden Ones 
Bayonetta 1 & 2
Call of Duty: WWII – The Resistance 
Celeste
Crossing Souls
Darkside Detective
Disc Jam
Dissidia Final Fantasy NT
Dragon Quest Builders
Dynasty Warriors 9 
EA Sports UFC 3
Fe
Flying Tigers: Shadows Over China
Immortal Redneck
Kingdom Come: Deliverance
Metal Gear Survive
Mutant Football League
Nightmares from the Deep 3: Davy Jones
OK K.O.! Let’s Play Heroes
Old Man’s Journey
Owlboy
Pinstripe
Secret of Mana 
Shadow of the Colossus
Super One More Jump
Symmetry
The Fall Part 2: Unbound
The Longest Five Minutes
The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia
The Station
Vesta
Wolfenstein II: Pamiętniki Agentki Cicha Śmierć

 
HARDKOR

„Mówiłem Ci już, na czym polega definicja szaleństwa?”
Zrobione na boku – o spin-offach sagi Metal Gear
Tajemnice Zakazanych Ziem
Dawna Mana
Platynowe SOS do Kioto
Zderzenie światów
Kącik czołgisty
Go west! O podobieństwach i różnicach growych dziennikarzy
AliExpress – zakupy na chińskim Allegro
Męskie (za)granie
Warsztat – Combo
Wywiad z Jamesem Purefoyem („Altered Carbon”)
Średniowieczna wojna – wyposażenie, taktyki i mity

 
RETRO

Trzeba znać – ActRaiser
Historia gier wideo w Polsce (cz. XXXIX) – od CD32 do PlayStation
Carol Shaw – pierwsza dama gier wideo

 
FELIETONY

Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
Achievement Unlocked [Krooger]
Z dziennika gracza [Dżujo]
Okiem maniaka [Roger]

 
STAŁE RUBRYKI

Co nowego 
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Graczpospolita
Comix Zone – wywiad z Otto Schmidtem
Region Filmowy
Listy
Głos Ludu

 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

PRENUMERATA została wysłana w niedzielę, 25.02. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.

Zapowiedź nowego numeru również na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.

Opublikowano

Wypluwacie tak szybko te numery, że nie nadążam z czytaniem. Jeszcze dwóch poprzednich nie skończyłem a tu już następny wychodzi.

Opublikowano (edytowane)

 

27 minut temu, Perez napisał:

Pytanie, czy powinniśmy na nowo testować takie kompletne wydania i zmieniać pierwotny werdykt?

 

Nie, nie powinniście. Jeśli gra jest niedokończonym gównem w dniu premiery (patrzę na ciebie, FFXV), to powinna zostać oceniona jak niedokończone gó.wno, a Premium/Royal/Spie.rdolina Edition wydawcy mogą sobie wsadzić w odbyt.

 

Edytowane przez Pix
  • Minusik 1
Opublikowano (edytowane)

Nie zgadzam się. Recenzja odcinkowej gry jako całość ma więcej sensu niż każdego z odcinków z osobna.

 

FFXV to precedensowa sytuacja. Z jednej strony nikomu się z nas to nie podoba, to przecież jak ktoś się zastanawia czy zagrać w FFXV powinien móc poczytać o grze w formie jaka jest obecnie.

Edytowane przez szczudel
Gość suteq
Opublikowano

Strasznie brzydko wygląda ta biblia zasłaniająca nazwę czasopisma. IMO powinna być pod napisem lub cały art odpowiednio zeskalowany. 

Opublikowano

Bez kitu jak zawsze temat okładek, napisów itp. mnie ryra tak teraz niezły lol, szczególnie biorąc pod uwagę promowanie marki/loga i pole ochronne/ Wy macie w ogóle coś takiego jak pole ochronne loga? Patrząc po tej okładce to chyba nie xD

Opublikowano

Kupowanie gier na premierę w dzisiejszych czasach mija się kompletnie z celem.

Nie dość, że po dwóch, trzech miesiącach tylko zyskasz na dopracowaniu gry, to jeszcze oszczędzisz te 30-50zł.

Jedyny tytuł, w który może będę grał od samej premiery to będzie TLOU2. Nawet na RDR2 sobie poczekam i poczytam tu na forum czy przypadkiem tekstury już się doczytują (vide AC: Origins).

Recenzowanie gier jeszcze raz? Ehh, co za czasy! :notbad:

  • Plusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, szczudel napisał:

To tak. 

Ale nie ignorować zmiany inie informować potencjalnych nabywców, że gra się jednak zmieniła.

 

No dokładnie. Przecież nikt nie chce znowu recenzji o dokładnie tej samej objętości, chyba nigdy nie padła nawet taka propozycja. Chodzi jednak o nieudawanie, że ciągle jest rok 2001 i raz wydane gry są w swojej finalnej postaci, bo dla mnie podchodzenie do FF XV teraz rok po premierze byłoby zupełnie inne jak dla kogoś, kto do gry się zabiera na premierę. Nie jest to prosta sytuacja do rozwiązania, ale chyba najgorsze jest udawanie, że problemu w ogóle nie ma.

Opublikowano
1 godzinę temu, balon napisał:

Bez kitu jak zawsze temat okładek, napisów itp. mnie ryra tak teraz niezły lol, szczególnie biorąc pod uwagę promowanie marki/loga i pole ochronne/ Wy macie w ogóle coś takiego jak pole ochronne loga? Patrząc po tej okładce to chyba nie xD

 

Hmm, ale chodzi Ci ogólnie o to, że fragment loga jest zasłonięty czy że ten konkretny fragment? Bo logo mieliśmy często przysłaniane i to chyba nie jest jakaś nielegalna praktyka, patrząc choćby na EDGE'a, PC Gamer czy z innej beczki Newsweeka. 

Opublikowano

To nie chodzi o nielegalne ale o ochronę loga. Hmmm to jakoś wcześniej nie zauważałem (tak jak pisałem nigdy nie skupiam się na okładce) lub nie było tak znacznie?

 

Co do innych gazet o gierkach to nie wiem bo kupuję tylko Was, natomiast na Newsweekach, Playboyach to zupełnie nie kojarzę ale ciężko mi to sobie wyobrazić.

Opublikowano

Ale jaja. Trochę pracowałem w promowaniu marki itp. i zasada nr nigdy ale to nigdy nie można zasłaniać loga firm i zachowywać pole ochronne zarówno w reklamach, dokumentach wewnętrznych czy wszelkich folderach. No nic człowiek całe życie się uczy i co branża to inne  wytyczne.

 

Tak czy nowak nie podoba mi się takie zasłanianie logotypu ;)

Opublikowano

U nas się to zdarza, ale dużo zależy od arta. Np. tutaj "schowanie" rąk pod logo całkowicie zabiłoby efekt postaci. A znowu jej zmniejszenie sprawiłoby, że całośc byłaby mikroskopijna. Tu jest jeszcze inny temat budowy loga PE, które jest dość duże i sporo zajmuje, ale ogólnie patent z zasłanianiem jest powszechny w prasie. Ot, choćby tu zerknij http://www.wirtualnemedia.pl/jedynki/miesieczniki

  • Dzięki 1
Opublikowano

Jak to zwykle bywa w przypadku takich spostrzeżeń, są rzucane przez osoby, które jednak bardziej siedzą w robieniu garów niż gier.

Opublikowano

Jeśli już miałbym oceniać okładkę przez pryzmat swojego doświadczenia od góry do dołu.

 

1. Sekcja z urodzinami switcha wciśnięta na siłę. Nie ma negatywnej przestrzeni wokół nazwy magazynu. Wszystko jest zbyt „ubite” u góry, a postać pierwszoplanowa aż krzyczy, by nałożyć symetryczny koncept.

 

2. Gdyby postać pierwszoplanowa zamknęła się w zasadzie trójpodziału, okładka wyglądałaby korzystniej. 

 

3. Można zakrywać nazwę magazynu, pod warunkiem, że grafik wyodrębni kontur połowicznie ukrytych liter.

 

4. Za dużo czerwieni w pod nagłówkami. Oko rozprasza się po okładce bez punktu skupienia. Brak symetrii jeszcze bardziej potęguje ten efekt.

 

5. Typografia kuleje, podtytułu napaćkane tam, gdzie było wolne miejsce. WIĘCEJ CAPSLOCKA ORAZ BOLD FONT.

 

6. Kolorystyka: proponuję zapoznać się z kołem Goethego oraz teorią kolorów. Bardziej pasowałby brzoskwiniowy lub miodowy zamiast tej wiśni. Zaakceptowałoby to kolor tła, subtelnie wyodrębniłoby wymagane punkty oraz idealnie wtopiłoby się w już zarysowane szczegóły na ilustracji. Niby miało to w jakiś sposób parodiować amerykańską flagę, ale koncept użyty w taki sposób nie działa i absolutnie nie uatrakcyjnia okładki. Nic nie przykuwa oka, nie sprawia, że magazyn wydaje się atrakcyjny. Grafik mógł iść w bardzo popularny styl ostatnio i przymierzyć się do czegoś na podobę Brandona Woelfela, ale to już byłaby odważna alternatywa.

 

Moja ocena: 3/10.

 

Sorry za skróty myślowe, piszę z telefonu.

Opublikowano

I proszę nie używać cienia pod fontami. Wszyscy już zapomnieliśmy rok 2010.

Opublikowano
49 minut temu, metalcoola napisał:

Mam też nadzieje że na ostatniej stronie nie będzie reklamy Metal Gear Survive, ten rak nie zasługuje na reklamę, na pewno tak znany magazyn ma inne oferty :)

 

Dlaczego w 2018 trzeba jeszcze tłumaczyć, że to co jest na reklamach w dużej mierze nie zależy od wydawnictwa, tylko reklamodawcy i że to zwykle on decyduje, co będzie widnieć na reklamie? Reklamy nie tylko płacą rachunki, ale często reklamodawcy udostępniają produkty wydawnictwu, co przekłada się na minimalny zakup na rynku detalicznym i pozwala na dynamiczny rozwój magazynu. Tldr: zm.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...