Opublikowano 23 lutego 20187 l PSX Extreme #247 Marcowy numer dostępny od środy 28.02 Prenumerata - wysyłka 25.02 (niedziela) Cytat Roger: Dożyliśmy czasów, w których zaczynam rozumieć graczy czekających na finalne edycje gier. Pozbawione bugów, bo testerami są przecież klienci pierwszych wersji, wzbogacone zawartością z darmowych i płatnych dodatków, a wkrótce pewnie dopakowane walutą, za którą zakupimy „za darmo” lootboksy. Za chwilę wyjdzie Final Fantasy XV: Royal Edition uzupełniony m.in. o dodatkowe scenki fabularne. Recenzowane w zeszłym miesiącu Street Fighter V Arcade Edition właśnie tak powinno wyglądać na premierę, a kolejną kupkę pieniędzy chce dorzucić do swojego skarbca Rockstar, planując premierę Grand Theft Auto V Premium. Przykłady można zresztą mnożyć. Pytanie, czy powinniśmy na nowo testować takie kompletne wydania i zmieniać pierwotny werdykt? Póki co mamy w co grać, bo początek roku obfituje w duże premiery. Shadow of the Colossus to jeden z najlepszych remake’ów w historii, a z tej okazji Komodo przygotował artykuł, w którym opisuje największe sekrety skrywane przez team deweloperski. W tym kolosy, które choć były zaprojektowane, ostatecznie nigdy nie trafiły do gry. Zax z kolei wraz z Kingdom Come: Deliverance przeniósł się do średniowiecza, recenzując nie tylko nową produkcję czeskiego studia, ale też opisując mity i fakty związane z bitwami i uzbrojeniem z tamtych czasów. Przy okazji premiery Metal Gear Survive rzucamy okiem na spin-offy serii Metal Gear, a debiut nowej Dissidii to doskonała okazja, by przybliżyć Wam historię crossoverów oraz tego, kto wymyślił i wprowadził jako pierwszy... combosy. A chcecie wiedzieć, jak zorganizować domówkę i kultywować granie na kanapie? Kali podjął się napisania poradnika i przetestował go na sobie. W drugiej solucji zdradzamy zaś, jak wyglądają zakupy na Aliexpress, czyli chińskim Allegro, które zaczyna cieszyć się ogromnym zainteresowaniem wśród graczy. Na deser playtest Vampyra, nowej gry twórców Life is Strange, oraz okładkowego Far Cry 5, któremu towarzyszy artykuł o największych psychopatach w grach wideo. Co jeszcze w numerze? W pierwszym temacie numeru pochylamy się nad Switchem. Konsola jest już z nami prawie rok, więc to doskonała okazja, by sprawdzić, jak wyglądały kulisy powstania tego znakomitego sprzętu i w jakim kierunku zmierza dziś Nintendo. Osoby, które chciałyby w przyszłości pracować w branży gier powinny z kolei zapoznać się z drugim tematem numeru, w którym opisujemy możliwe ścieżki kariery. Tak w dziennikarstwie, w PR, e-sporcie czy gamedevie. Sprawdzamy, ile można zarobić w poszczególnych zawodach oraz pytamy ludzi z branży, na czym tak naprawdę polega ich praca. Jak co miesiąc nie zapominamy o maniakach retro. W menu choćby obszerny artykuł o tym, jak wyglądały początki konsol piątej generacji w Polsce, gdy Gulash pisał o pierwszym PlayStation: „stwierdzam, że mój pecet nadaje się do pracy biurowej”, powodując u fanatyków PC mentalne rozwolnienie. W numerze przeczytacie też pachnącą ośmioma bitami historię pierwszej kobiety w grach wideo – Carol Shaw, a także dowiecie się o kilku innych utalentowanych niewiastach, które miały i nadal mają ogromny wpływ na branżę. Do przeczytania i niech zapach farby drukarskiej świeżo zakupionego Extreme’a będzie z Wami! PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! TEMATY NUMERU No to Pstryk! – rok Switcha Praca w branży A.D. 2018 CO NOWEGO Biomutant Project Octopath Traveler The Persistence Focus Home Interactive – relacja z imprezy Test HORI ONYX Wireless Controller PLAYTESTY Far Cry 5 Vampyr RECENZJE Aegis Defenders Albert & Otto: The Adventure Begins Armored Warfare Assassin’s Creed Origins – The Hidden Ones Bayonetta 1 & 2 Call of Duty: WWII – The Resistance Celeste Crossing Souls Darkside Detective Disc Jam Dissidia Final Fantasy NT Dragon Quest Builders Dynasty Warriors 9 EA Sports UFC 3 Fe Flying Tigers: Shadows Over China Immortal Redneck Kingdom Come: Deliverance Metal Gear Survive Mutant Football League Nightmares from the Deep 3: Davy Jones OK K.O.! Let’s Play Heroes Old Man’s Journey Owlboy Pinstripe Secret of Mana Shadow of the Colossus Super One More Jump Symmetry The Fall Part 2: Unbound The Longest Five Minutes The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia The Station Vesta Wolfenstein II: Pamiętniki Agentki Cicha Śmierć HARDKOR „Mówiłem Ci już, na czym polega definicja szaleństwa?” Zrobione na boku – o spin-offach sagi Metal Gear Tajemnice Zakazanych Ziem Dawna Mana Platynowe SOS do Kioto Zderzenie światów Kącik czołgisty Go west! O podobieństwach i różnicach growych dziennikarzy AliExpress – zakupy na chińskim Allegro Męskie (za)granie Warsztat – Combo Wywiad z Jamesem Purefoyem („Altered Carbon”) Średniowieczna wojna – wyposażenie, taktyki i mity RETRO Trzeba znać – ActRaiser Historia gier wideo w Polsce (cz. XXXIX) – od CD32 do PlayStation Carol Shaw – pierwsza dama gier wideo FELIETONY Fabularna tawerna [Zax] Savepoint [Michał Walkiewicz] Od gracza dla graczy [Mazzi] Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus] Achievement Unlocked [Krooger] Z dziennika gracza [Dżujo] Okiem maniaka [Roger] STAŁE RUBRYKI Co nowego Ohayo Nippon Dobre, bo polskie Hyde Park Headshot Graczpospolita Comix Zone – wywiad z Otto Schmidtem Region Filmowy Listy Głos Ludu PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!PRENUMERATA została wysłana w niedzielę, 25.02. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.Zapowiedź nowego numeru również na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.
Opublikowano 23 lutego 20187 l Wypluwacie tak szybko te numery, że nie nadążam z czytaniem. Jeszcze dwóch poprzednich nie skończyłem a tu już następny wychodzi.
Opublikowano 23 lutego 20187 l 27 minut temu, Perez napisał: Pytanie, czy powinniśmy na nowo testować takie kompletne wydania i zmieniać pierwotny werdykt? Nie, nie powinniście. Jeśli gra jest niedokończonym gównem w dniu premiery (patrzę na ciebie, FFXV), to powinna zostać oceniona jak niedokończone gó.wno, a Premium/Royal/Spie.rdolina Edition wydawcy mogą sobie wsadzić w odbyt. Edytowane 23 lutego 20187 l przez Pix
Opublikowano 23 lutego 20187 l Nie zgadzam się. Recenzja odcinkowej gry jako całość ma więcej sensu niż każdego z odcinków z osobna. FFXV to precedensowa sytuacja. Z jednej strony nikomu się z nas to nie podoba, to przecież jak ktoś się zastanawia czy zagrać w FFXV powinien móc poczytać o grze w formie jaka jest obecnie. Edytowane 23 lutego 20187 l przez szczudel
Opublikowano 23 lutego 20187 l No w zrentegenie, albo na pasku 1/4 można omówić tą "lepszą", nowszą wersję. Opisać tylko różnice, a nie na nowo robić reckę np. GTAV na 4 strony...
Opublikowano 23 lutego 20187 l To tak. Ale nie ignorować zmiany inie informować potencjalnych nabywców, że gra się jednak zmieniła.
Opublikowano 23 lutego 20187 l Strasznie brzydko wygląda ta biblia zasłaniająca nazwę czasopisma. IMO powinna być pod napisem lub cały art odpowiednio zeskalowany.
Opublikowano 23 lutego 20187 l Bez kitu jak zawsze temat okładek, napisów itp. mnie ryra tak teraz niezły lol, szczególnie biorąc pod uwagę promowanie marki/loga i pole ochronne/ Wy macie w ogóle coś takiego jak pole ochronne loga? Patrząc po tej okładce to chyba nie xD
Opublikowano 23 lutego 20187 l Kupowanie gier na premierę w dzisiejszych czasach mija się kompletnie z celem. Nie dość, że po dwóch, trzech miesiącach tylko zyskasz na dopracowaniu gry, to jeszcze oszczędzisz te 30-50zł. Jedyny tytuł, w który może będę grał od samej premiery to będzie TLOU2. Nawet na RDR2 sobie poczekam i poczytam tu na forum czy przypadkiem tekstury już się doczytują (vide AC: Origins). Recenzowanie gier jeszcze raz? Ehh, co za czasy!
Opublikowano 23 lutego 20187 l 2 godziny temu, szczudel napisał: To tak. Ale nie ignorować zmiany inie informować potencjalnych nabywców, że gra się jednak zmieniła. No dokładnie. Przecież nikt nie chce znowu recenzji o dokładnie tej samej objętości, chyba nigdy nie padła nawet taka propozycja. Chodzi jednak o nieudawanie, że ciągle jest rok 2001 i raz wydane gry są w swojej finalnej postaci, bo dla mnie podchodzenie do FF XV teraz rok po premierze byłoby zupełnie inne jak dla kogoś, kto do gry się zabiera na premierę. Nie jest to prosta sytuacja do rozwiązania, ale chyba najgorsze jest udawanie, że problemu w ogóle nie ma.
Opublikowano 23 lutego 20187 l Autor 1 godzinę temu, balon napisał: Bez kitu jak zawsze temat okładek, napisów itp. mnie ryra tak teraz niezły lol, szczególnie biorąc pod uwagę promowanie marki/loga i pole ochronne/ Wy macie w ogóle coś takiego jak pole ochronne loga? Patrząc po tej okładce to chyba nie xD Hmm, ale chodzi Ci ogólnie o to, że fragment loga jest zasłonięty czy że ten konkretny fragment? Bo logo mieliśmy często przysłaniane i to chyba nie jest jakaś nielegalna praktyka, patrząc choćby na EDGE'a, PC Gamer czy z innej beczki Newsweeka.
Opublikowano 23 lutego 20187 l To nie chodzi o nielegalne ale o ochronę loga. Hmmm to jakoś wcześniej nie zauważałem (tak jak pisałem nigdy nie skupiam się na okładce) lub nie było tak znacznie? Co do innych gazet o gierkach to nie wiem bo kupuję tylko Was, natomiast na Newsweekach, Playboyach to zupełnie nie kojarzę ale ciężko mi to sobie wyobrazić.
Opublikowano 23 lutego 20187 l @balon żeby nie szukać daleko Zagraniczny TIME też często ma zasłonięte logo.
Opublikowano 23 lutego 20187 l Ale jaja. Trochę pracowałem w promowaniu marki itp. i zasada nr nigdy ale to nigdy nie można zasłaniać loga firm i zachowywać pole ochronne zarówno w reklamach, dokumentach wewnętrznych czy wszelkich folderach. No nic człowiek całe życie się uczy i co branża to inne wytyczne. Tak czy nowak nie podoba mi się takie zasłanianie logotypu
Opublikowano 23 lutego 20187 l Autor U nas się to zdarza, ale dużo zależy od arta. Np. tutaj "schowanie" rąk pod logo całkowicie zabiłoby efekt postaci. A znowu jej zmniejszenie sprawiłoby, że całośc byłaby mikroskopijna. Tu jest jeszcze inny temat budowy loga PE, które jest dość duże i sporo zajmuje, ale ogólnie patent z zasłanianiem jest powszechny w prasie. Ot, choćby tu zerknij http://www.wirtualnemedia.pl/jedynki/miesieczniki
Opublikowano 23 lutego 20187 l Okładka jakąś taka bezplciowa. "KOBIETY ROBIĄ GRY" chyba gary xD teraz taka moda na pisanie o kobietach niezależnych.
Opublikowano 24 lutego 20187 l Jak to zwykle bywa w przypadku takich spostrzeżeń, są rzucane przez osoby, które jednak bardziej siedzą w robieniu garów niż gier.
Opublikowano 24 lutego 20187 l Jeśli już miałbym oceniać okładkę przez pryzmat swojego doświadczenia od góry do dołu. 1. Sekcja z urodzinami switcha wciśnięta na siłę. Nie ma negatywnej przestrzeni wokół nazwy magazynu. Wszystko jest zbyt „ubite” u góry, a postać pierwszoplanowa aż krzyczy, by nałożyć symetryczny koncept. 2. Gdyby postać pierwszoplanowa zamknęła się w zasadzie trójpodziału, okładka wyglądałaby korzystniej. 3. Można zakrywać nazwę magazynu, pod warunkiem, że grafik wyodrębni kontur połowicznie ukrytych liter. 4. Za dużo czerwieni w pod nagłówkami. Oko rozprasza się po okładce bez punktu skupienia. Brak symetrii jeszcze bardziej potęguje ten efekt. 5. Typografia kuleje, podtytułu napaćkane tam, gdzie było wolne miejsce. WIĘCEJ CAPSLOCKA ORAZ BOLD FONT. 6. Kolorystyka: proponuję zapoznać się z kołem Goethego oraz teorią kolorów. Bardziej pasowałby brzoskwiniowy lub miodowy zamiast tej wiśni. Zaakceptowałoby to kolor tła, subtelnie wyodrębniłoby wymagane punkty oraz idealnie wtopiłoby się w już zarysowane szczegóły na ilustracji. Niby miało to w jakiś sposób parodiować amerykańską flagę, ale koncept użyty w taki sposób nie działa i absolutnie nie uatrakcyjnia okładki. Nic nie przykuwa oka, nie sprawia, że magazyn wydaje się atrakcyjny. Grafik mógł iść w bardzo popularny styl ostatnio i przymierzyć się do czegoś na podobę Brandona Woelfela, ale to już byłaby odważna alternatywa. Moja ocena: 3/10. Sorry za skróty myślowe, piszę z telefonu.
Opublikowano 24 lutego 20187 l I proszę nie używać cienia pod fontami. Wszyscy już zapomnieliśmy rok 2010.
Opublikowano 24 lutego 20187 l Mam też nadzieje że na ostatniej stronie nie będzie reklamy Metal Gear Survive, ten rak nie zasługuje na reklamę, na pewno tak znany magazyn ma inne oferty
Opublikowano 24 lutego 20187 l 49 minut temu, metalcoola napisał: Mam też nadzieje że na ostatniej stronie nie będzie reklamy Metal Gear Survive, ten rak nie zasługuje na reklamę, na pewno tak znany magazyn ma inne oferty Dlaczego w 2018 trzeba jeszcze tłumaczyć, że to co jest na reklamach w dużej mierze nie zależy od wydawnictwa, tylko reklamodawcy i że to zwykle on decyduje, co będzie widnieć na reklamie? Reklamy nie tylko płacą rachunki, ale często reklamodawcy udostępniają produkty wydawnictwu, co przekłada się na minimalny zakup na rynku detalicznym i pozwala na dynamiczny rozwój magazynu. Tldr: zm.
Opublikowano 24 lutego 20187 l Zresztą reklama ch.ujowej gry nie oznacza, że magazyn od razu ją poleca. Prawda? mam nadzieję, że się nie mylę, co nie? nie mogę się mylić
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.