Skocz do zawartości

Shenmue HD Colection


devilbot

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pamiętam jak z dekadę temu przeszedłem grę na Dreamcaście i narzekałem na nią ostro właśnie za tę kretyńską mini gierkę z wózkiem widłowym i wszechobecną nudę, to wszyscy po mnie jechali, że głupoty gadam, że Shenmue to mesjasz i w ogóle nie wolno o nim złego słowa powiedzieć. A tu proszę, jednak nie jestem osamotniony w moich odczuciach. I to nie jest tak, że dopiero po latach wychodzą te babole, bo teraz to jest archaiczne, a wtedy nie było. Tak spartolone rzeczy powinny wnerwiać nawet w dniu premiery.

Edytowane przez Josh
  • Minusik 2
Opublikowano

Sporo recenzentów ma podobne zdanie, gra robiła wrażenie te 20 lat temu interaktywnym światem, ale dzisiaj ciężko przebić się przez archaizmy (Sterowanie, a w jedynce jeśli coś przegapiłeś, to musisz "zbijać bąki" przez kilkanaście minut do następnego dnia, bo nie ma możliwości przyspieszenia czasu)

Opublikowano
W dniu 1.09.2018 o 23:13, metalcoola napisał:

Sporo recenzentów ma podobne zdanie, gra robiła wrażenie te 20 lat temu interaktywnym światem, ale dzisiaj ciężko przebić się przez archaizmy (Sterowanie, a w jedynce jeśli coś przegapiłeś, to musisz "zbijać bąki" przez kilkanaście minut do następnego dnia, bo nie ma możliwości przyspieszenia czasu)

 

No ja tam nie mam z tym żadnego problemu, gra wciąga i bawi mnie tak samo jak 20 lat temu, a nawet i bardziej jak widzę, że wciąż większość tytułów garściami czerpie z tego klasyka. Jedyny minus pod kątem nowych graczy to, że nie dali opcji przyspieszania czasu, tego nie mogę zrozumieć. Reszta bajka!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

O to leniwe chu.jki!
Może nie byłby to poziom Shadow of the Colossus (bo jednak po tych materiałach aż takiego poziomu odrestaurowania nie widzę), ale na pewno byłoby lepiej, niż na zwykłym porcie...
No cóż... i tak kupię, jak już się pozbieram po wrześniowych wydatkach i RDR2 :)

Opublikowano

Z Shenmue 1 pokpili sprawę biorąc pod uwagę, jak bardzo jest to archaiczna pozycja dla współczesnego gracza, natomiast przechodzę sobie teraz dwójeczke i dla mnie nic by tu się lepiej już zrobić nie dało. Grafika w HD dla mnie wygląda naprawdę dobrze, klimat i muzyka to jest wciąż najwyższy możliwy poziom, po prostu uwielbiam tą grę i uważam, że port jest bardzo przyzwoity. Wydaje mi się, że większoćć negatywnych komentarzy jest od osób, które odbiły się od jedynki. Może trzeba było zrobić jak na Xboxie i dać ją w formie filmu..

Opublikowano
7 godzin temu, Wredny napisał:

Lepiej najbardziej drewniany i archaiczny, ale grywalny port, niż streszczenie w formie komisku - ależ bym się wrukwił, gdyby dali tylko dwójkę :)

Też jestem tego zdania, ale też doskonale rozumiem tych, którzy nie mając z serią wcześniej styczności, niestety bardzo szybko się odbiją, a nawet jak nie to dobiją ich wózki widłowe:)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Wstydze sie ale:Shenme 2, mam wysiedziec u fryzjera bez ruchu i nie wiem czy to blad gry czy ja jestem taki slaby ale (pipi)a jakbym tego x nie wciskal oblewam ten test. Mashowalem, probowalem jak najszybciej wcisnac. Nic nie pomaga. Ocb ludzie?

 

Jedna chwile, a gdyby tak...

Edytowane przez okens
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.10.2018 o 18:55, izon napisał:

Z Shenmue 1 pokpili sprawę biorąc pod uwagę, jak bardzo jest to archaiczna pozycja dla współczesnego gracza, natomiast przechodzę sobie teraz dwójeczke i dla mnie nic by tu się lepiej już zrobić nie dało. Grafika w HD dla mnie wygląda naprawdę dobrze, klimat i muzyka to jest wciąż najwyższy możliwy poziom, po prostu uwielbiam tą grę i uważam, że port jest bardzo przyzwoity. Wydaje mi się, że większoćć negatywnych komentarzy jest od osób, które odbiły się od jedynki. Może trzeba było zrobić jak na Xboxie i dać ją w formie filmu..

 

Btw z moich spostrzezen, nie wiem jak to jest mozliwe ale wydaje mi sie, ze w dwojce skopali sterowanie jeszcze bardziej* i kto wpadl na pomysl, zeby mape aktywowac poprzez zrobienie na nia zblizenia( w jedynce" wchodzi sie" w mapke poprzez wcisniecie Xa), wyglada to tak, ze jesli za blisko podejdziemy, nie da sie zrobic focusa i musimy odejsc, ale, ze responsywnosc bohatera na to nie pozwala aby zrobic krok do tylu musimy wykonac" koleczko" przed mapa aby stanac dalej.

 

* w sumie jako gracz starej daty jestem przyzwyczajony do tego typu sterowania i w sumie nie rusza mnie to ale wystarczylo dodac sidestepy, zeby rozwiazac caly ten problem

Edytowane przez okens
Opublikowano

Ok gram w to szemue i wszystko by było spoko gdyby nie czekanie. Ta gra mówi mi abym poszedł w miejsce a po 19 potem mówi mi abym poszedł do sklepu b. Sklep b już zamknięty bo jest po 20 idę spać. Wstaje o 8 lecę do tego sklepu czynny jest od 14. Ok czekam robiąc jakieś poboczne pierdoły. O 14 w sklepie b dowiaduje się że mam być JUTRO o 15 w miejscu c. Czyli muszę poczekać do 20 aby pójść spać a potem od 8 przeczekać do 15 :D. Projektant tej gry to (pipi)any troll. 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Heh... pamiętam, że za gówniarza mi to nie przeszkadzało, wręcz byłem zajarany tym "realizmem", ale teraz jako styrany życiem dziad z chronicznym brakiem czasu to faktycznie mogę się zdenerwować, jak sobie będę odświeżał przygodę :)

  • Plusik 1
Opublikowano

Shenmue zawsze będzie dla mnie synonimem gry, która realizm przekłada ponad gameplay i wychodzi na tym tragicznie. Gry nie powinny być na chama realistyczne, tylko powinny sprawiać FRAJDĘ. 

  • Plusik 1
Opublikowano

No ostatnio takie zarzuty stawiano RDRII, ale według mnie to tylko wyszło grze R* na dobre i jeszcze powiększyło przepaść między nimi, a resztą developerów.
Wszystko zależy, jak bardzo jest to natrętne i jak bardzo pasuje do klimatu gry - ja często lubię takie immersyjne detale - konieczność manualnego przeszukiwania zwłok czy czyszczenia broni w RDRII właśnie, albo przecieranie szybki maski w METRO.
Ale właśnie takiego czekania bez opcji przyspieszenia czasu to nienawidzę :)

Gość aphromo
Opublikowano

Przecież tego czekania w jedynce wcale nie ma dużo, poza tym można przez ten czas skille poćwiczyć w parku, pograć w fajne gierki w salonie, zwłaszcza motory, pozbierać pokemony. Platyna w jedynce jak i w dwójce robi się bardzo fajnie i na tym też można spędzić czas. Po tylu latach gra jak dla mnie w ogóle się nie postarzała, nadal trzyma poziom a do sterowania jak jest się graczem z krwi i kości to można się bardzo szybko przyzwyczaić. Obie części to mega hity na 9 albo nawet 9+/10. Jedynka lepszy klimat, dwójka dłuższa, trochę bardziej rozbudowana, ale jakbym miał wybrać co lepsze to wolę jednak trochę bardziej jedynkę. Polecam każdemu bo gry robią nadal robotę kapitalnym klimatem i świetnymi epickimi akcjami.

 

 

Opublikowano
9 godzin temu, aphromo napisał:

Przecież tego czekania w jedynce wcale nie ma dużo, poza tym można przez ten czas skille poćwiczyć w parku, pograć w fajne gierki w salonie, zwłaszcza motory, pozbierać pokemony. 

 

 

 

Mini-gierki i cała reszta powinna być opcjonalna, a nie żeby gracz był zmuszany do wykonywania ich aby zabić czas, bo ktoś tam w firmie nawet nie pomyślał o tak oczywistej rzeczy jak zdalne przesuwanie czasu. Zgodzę się natomiast co do tego, że S2 było już grą lepiej przemyślaną, bardziej rozbudowaną i trochę ciekawszą niż jedynka. Momentami nawet dałem radę się przy niej dobrze bawić. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...