Skocz do zawartości

ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejny problem dzisiejszego, przewrażliwionego społeczeństwa, kolejna niezadowolona jednostka, bo akurat ma zajęczą wargę i czuje się dyskryminowana tym, jak portretowani są źli mutanci w gierkach wideo...

A tymczasem pograłem 4h (jest licznik czasu!) i muszę przyznać, że jest bardzo przyjemnie.
Początek liniowy, ale dość intensywny, strzelanie soczyste, choć wydaje się, że nieco mniej tu powera niż w DOOM, feeling taki bardziej "papierowy" (domyślna wartość czułości sterowania też jakoś dokłada swoją cegiełkę do tego uczucia). Graficznie super, choć ten cały Apex Engine dużo lepiej sprawdza się w prezentowaniu pięknych okoliczności przyrody (theHunter:Call of the Wild, Generation Zero), niż takich post-nuklearnych pustyń, czy betonowych bunkrów, jakie zwiedzamy na początku. Świetnie wyglądają wszelkiego rodzaju eksplozje.
Animacja płynna, wydaje mi się, że nawet na podstawowym PS4 próbuje celować w 60fps, a przynajmniej takie mam wrażenie, bo jest bardzo dynamicznie.
Dźwiękowo fajnie, muzyczka to dość mocne bity, przyjemnie zagrzewające do walki - nie jest to niestety mjuzik z DOOM, ale ogólnie raczej dobrze pasuje do tego klimatu, więc OK.

Historyjka jest nawet spoko jak na ten typ gry, no i jak na Avalanche, których szczytem w tym temacie było wykreowanie Rico Rodrigueza w Just Cause :)
Walker (główny bohater) raczej nie traktuje sytuacji zbyt poważnie, żartuje, sadzi suchary i ogólnie gierka ma chyba dystans do samej siebie.

Model jazdy furą świetny, no ale tego po Mad Max należało się spodziewać (są nawet konwoje żywcem wyjęte z MM).

Strzelaniny szybkie, dynamiczne, wrogowie ruchliwi, agresywni, dużo możliwości z użyciem mocy, dwóch rodzajów strzałów dla każdej z giwer i akcesoriów dodatkowych (wingstick is back).
Mapa wielka, rozmawiając z różnymi podejrzanymi typkami w osadach (słabo wykonane, wolę otwarty świat), dowiadujemy się o jakiejś misji i na mapie pojawia się znacznik - trochę to paskudzi sytuację i mapka szybko robi się bardzo ubisoftowa :)

Póki co - nie narzekam, chce się wracać i odkrywać ten świat.

  • Plusik 2
  • Minusik 1
Opublikowano

Mogę się mylić, ale Wredny raczej nie ma dobrego licznika w oku i nawet o grach, które mocno potrafiły drapnąć często pisał, że jest płynnie ^^

Co do samej gry zgadzam się z recenzjami - typowy Open Word, z lekko pustym światem, czerstwym bohaterem i dialogami, których nie chce się słuchać. Fabuła póki co też nie jest interesująca, ale gameplay i strzelanie są przyjemnie, że nie sposób się oderwać. Zręcznościowa mechanika walki, latające części ciała, odpadające części czaszek przeciwników, urwane głowy po mocniejszym melle czy system rozwoju i ulepszenia sprawiają, że póki co nie mogę oderwać się od ekranu! Model jazdy także na zwiastunach wyglądał strasznie drętwo, a jest znacznie lepiej niż myślałem. Pogram dłużej to może zmienię zdanie - ale póki co, jak ktoś szuka jakiegoś odmóżdzacza, z naprawdę dobrym gunplayem  może brać smiało!

Opublikowano

Jasne, że jestem dość tolerancyjny w kwestii dropów, ale to nie jest tak, że ich nie zauważam - w takim Days Gone często wypominałem drastyczne spadki płynności np. W RAGE2 póki co nie uświadczyłem takiej lipy (ale na liczniku dopiero 7h, więc wiele nie wiedziałem). 

Upierdliwego pop-upu też nie odnotowałem. 

Gość _Be_
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Wredny napisał:

Animacja płynna, wydaje mi się, że nawet na podstawowym PS4 próbuje celować w 60fps, a przynajmniej takie mam wrażenie, bo jest bardzo dynamicznie.

 

Po slideshow w Days Gone każde płynne 30 fps może spowodować, że poczujesz się jakbyś grał w 60 fps :ragus: 

 

Cytat

If you're looking to pick up RAGE 2 for Xbox One, Xbox One S or the base model PS4, then you might find that the game is capped to just 30fps whereas on the Pro and One X it runs at a smooth 60fps. When it comes to the visuals though, across the board on every console RAGE 2 actually runs at 1080p, but it's just upscaled to 4K on Xbox One S, Xbox One X and PS4 Pro.

 

 

Edytowane przez _Be_
Opublikowano
8 godzin temu, easye napisał:

xD ja polecam nie wypowiadać się na temat animacji, skoro nie rozróżniasz 30 fpsow od 60 xD


Ale napisałem, że jest, czy "wydaje mi się"???
Odniosłem się tylko do tego, że jest płynnie i nie ma spadków, a o to pytał @PiotrekP.
 

24 minuty temu, Plugawy napisał:

Jedynka latala w 60fps na ps3, co z tymi konsolami sie stalo :(


Za to jedynka miała najbardziej obrzydliwy pop-up tekstur ever - po obrocie kamery w lewo konsola zapominała, co było z prawej i na odwrót...

Opublikowano

OK, recenzja od SkillUP (nie wiem, po co on się jeszcze bawi w te Laymany później, ta jego recka dużo lepsza)...
Ciężko się z gościem nie zgodzić... W skrócie - strzelanie, feeling broni i wszystko, za co odpowiedzialne jest id soft - zayebiste.
Reszta, za którą odpowiada Avalanche już niezbyt.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Gra jest przemiodna, z każdej pukawki strzela się rewelacyjnie, efekty audio wizualne podczas tych wszystkich akrobacji, specjałów, wybuchów, napadów na konwoje itp. robią ogromne wrażenie, tym bardziej szkoda, że wszystko inne kuleje.

 

Właśnie skończyłem i nie powiem - z lekka mnie to zaskoczyło, bo jak policzyłem wszystkie misje podstawowe to wyszło ich całe 8 :yao:

 

Na liczniku mam z 17h, bo robiłem całą masę dodatkowych aktywności, pomimo tego, że jest ich parę na krzyż. Gra miała ogromny potencjał, zwłaszcza z takim gameplayem, ale niestety misje poboczne, postacie, dialogi, fabuła są tak mizerne, że równie dobrze można to wszystko skipnąć.

 

Gra 6/10 - gameplay 9/10

Edytowane przez easye
  • Plusik 1
Opublikowano

Z tym licznikiem to tak nie do końca bym się zgadzał, bo teraz z ciekawości sprawdziłem w statystykach (swoją drogą bardzo szczegółowych) i mam ledwie 5h...
A podczas, gdy robię save, gierka pokazuje mi "Time Played" 1 days 05:54 i w to jestem skłonny uwierzyć, bo trochę czasu już tu spędziłem.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem - mi prawidłowo liczyło save`y, może poza klatkami w grze i z liczeniem godzin masz problemy? XD

 

Na normalu, który jest z lekka jak Łatwy w innych grach w niecałe 30h można wyczyścić cała mapę.

 

Zdecydowanie za mało też jest walk z bosami, w gniazdach, które czyścimy z mutantów wystepuje ciągle ten sam Trol z God Of War w różnych wariacjach (z helmen na glowie, bez hełmy, z wyrzutnia na plecach, w pancerzu, z cysterna nad głową itp.) - no nie dziwie się tak słabym ocenom...  Naprawdę szkoda, bo Gameplay jest tak zacny, że nawet po skończeniu chyba poszukam te 3 ostatnie Arki mielac "Mutantów na 1000 kawalkow". 

Edytowane przez easye
  • Minusik 1
Gość suteq
Opublikowano

Czy to prawda, że gra zmusza do wykonywania pobocznych rzeczy (jakaś reputacja bodajże?) i bez zrobienia tego nie da się pchnąć głównego wątku? 

Opublikowano (edytowane)

Te wszytkie poboczne aktywności służą głównie do rozwoju postaci. Różnorodność ich też pozostawia wiele do życzenia:

Oczyść obóz, gniazdo mutantów, rozwal wierzyczke, znajdź poleglego komandosi, albo meteor i to chyba prawie wszystko... 

Edytowane przez easye
Opublikowano

PYQ1ZE3.jpg
 

Platynę :platinum: nr sto trzydzieści trzy ustrzeliło najnowsze RAGE. Bardzo dobra gra.:good2: Zasadniczo jeżeli komuś podobał się niedoceniany Mad Max (a mnie bardzo się podobał) oraz uważa, że strzelanie w Doom znakomicie się sprawdza (a tak właśnie jest), to powinien być zadowolony, ponieważ ta gra to miks tych tytułów.  Z Mad Maksa zapożyczono eksplorację świata. Ten jest całkiem rozległy i nawet dość zróżnicowany (pustynia, dżungla, miasta, industrialne wnętrza rozmaitych budynków też dobrze przełamują monotonię). Przemierzamy go różnymi pojazdami:wio::steamroller:(motocykle, wozy bojowe, przerośnięte drony, nawet załapała się spycharka). Model jazdy jest całkiem przyjemny, mocno zręcznościowy. Spokojnie można jechać, wchodzić w zakręty z jednoczesnym ostrzeliwaniem konwoju wroga i nie grymasić przy tym. Samo strzelanie, to jedna z największych zalet tej produkcji. Całość jest szybka, płynna i niezwykle widowiskowa.
 

Drugie RAGE podobno można zaliczyć w około siedem godzin, ale to chyba na najniższym poziomie, wykonując przy tym tylko misje główne.
Nie twierdzę, że wszystkie aktywności poboczne trzeba zaliczać - wiadomo kombo otwarty świat + powtarzalność = kiedyś monotonia się wkradnie, ale część z nich wręcz wypada. Raz są niczego sobie, dwa w świecie gry występują tak zwane Arki. W owych placówkach znajdujemy dodatkowe bronie, a także pozyskujemy bonusowe umiejętności specjalne. Tarcza, energetyczne wyładowanie, sejsmiczne uderzenie, coś na kształt czarnej dziury. Dodatkowo wszytko to można modyfikować. Bronie też wypadają dobrze.:shotgun: Podobnie jak w Resistance. Przykładowo mamy tu rewolwer, który strzela czymś na podobieństwo ładunków wybuchowych, które przylegają do przeciwnika. Alternatywny strzał, to pstryknięcie a' la Tanos, które powoduje eksplozje. Nasz ekwipunek (pancerz, bronie) także można ulepszać. Zatem spokojnie, bez znużenia można się w tym świecie bawić 14-16 godzin.
 

Graficznie jest bardzo dobrze. Wyjściowy teren działania niczym we wspomnianym Mad Max - niby pustynia, a ładnie. Dżungli tez nie brakuje detali i ładnych widoków. Podobnie sprawa wygląda z kompleksami handlowymi i generalnie całą resztą (no, nie licząc pierwszych minut z grą, bowiem prolog wygląda licho). Czasami miałem wrażenie, jakbym już grał w Cyberpunk 2077. Tylko zobaczcie:
 

563vkDP.jpg
b6DXHnK.jpg
 

Niemal jak Night City w skromniejszej wersji - jest cyber, jest punk, są neony, ludzie z mechanicznymi wszczepami i charakterystyczna muzyka.
Bardzo istotna kwestia - gra wygląda porządnie, świat jest otwarty, a udało się uzyskać 60 k/s (One X i Pro, One S oraz PS4 to 30 klatek).
Oczywiście czasami zdarzy się, że gra kilka klatek zgubi, ale nie dzieje się to często, a komfort gry jest niesamowity i fantastycznie wpływa zarówno na eksploracje świata, jak i sama walkę. Rzecz jasna obraz nie jest należycie ostry, rozdzielczość bowiem to 1080p zarówno na Pro, X i 4 (One 900p), ale nie zmienia to faktu, że jest na czym oko zawiesić. Jedyne co zaskakuje, to fakt, iż gra nie obsługuje HDR.:dunno: Jest to dziwne, bo jest szalenie efektowna i te wszystkie neony, które rozjaśniają noc, wybuchy (te są kapitalne), wschody słońca, czy strzały z laserów aż proszą się o szeroki zakres tonalny.
 

a3DI648.jpg
 

Sfera audio jest rewelacyjna. Muzyka, jak i odgłosy walki są świetne.:music: Polonizacja to niestety mocno przeciętny poziom. Fabuła jest durna i nie ma się co nad tym aspektem rozwodzić. Brzydki, zły generał chce podbić wszytko, a bohater wskakuje w super kombinezon i chce go powstrzymać.
Ja rozumiem, że to tylko strzelanina, ale jak już mamy postacie poboczne, misje dodatkowe, to autorzy mogliby czymś zaskoczyć - dobrym przykładem jest tu zakończenie drugiego Resistance.
 

Reasumując - porządna A/V, bardzo dobrze zrealizowane strzelanie, miałka fabuła, (bardzo) dobra zabawa na kilkanaście godzin. Nic odkrywczego, ale Mad Max ma światową średnią7/10 (dokładnie 69/100).  RAGE2 ma dokładnie tyle samo. W obu przypadkach uważam, że jest to za niska ocena i spokojnie można im 8/10 wystawić.


8/10 - grafika;
9/10 - audio;
8/10 - grywalość;
 

8/10 - ocena końcowa;


Galeria:
 

708jmHS.jpg


ku5syGH.jpg
dEGwT25.jpg
MZyiW9N.jpg
AdsoiQr.jpg
J8f8jIF.jpg
7vtZ51l.jpg
FQdQL5d.jpg
AwgE36Z.jpg
vrnhgbB.jpg
XMtu3w5.jpg
3973GaP.jpg
IaVKLYd.jpg
uFrcq7e.jpg
ykPJPCB.jpg

 

  • Plusik 5

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...