Gość lpcl Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Ukukuki napisał: Dzisiaj padła główna oś, nieco ponad 12h, resztę dodatkowych misji i DLC zostawiam na później. Świetna gierka, lubię to studio i ich styl. Wszystkie gierki od nich po latach miło wspominam prócz QB który totalnie mi nie podszedł. Ta fizyka robi, nie dziwię się ,że gra średnio działała na podstawowym PS4 i One. OK fizyka fizyką ale patrząc tak na graficzkę w tej grze to żaden sztos, więc imo i tak powinno to być lepiej zoptymalizowane, przynajmniej na ps4. Ten wystrój biurowy, mocny recykling assetów i ogólnie sorawia to wrażenie raczej gry aa. Niestety remedy mistrzami kodu to nie są. A i trochę męczące są te ich gry pod względem fabuły, ukrytych wątków, niedopowiedzeń, jakiegoś większego planu. Zupełnie jak w jakimś lost, gdzie po 100 odcinkach traci to wszystko jakikolwiek sens. Edytowane 23 kwietnia 2021 przez lpcl Cytuj Odnośnik do komentarza
Ukukuki 6 899 Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 Czy ja wiem? Podejście i styl w odniesieniu do fabuły i jej prowadzenie wiele się nie zmienił od pierwszego MP. Jak komuś to nie pasuje to nie ma po co sięgać po gierki od nich. Co do strony technicznej gierka jest bardzo dobra jednak ma pewien styl który który jest dosyć surowy. Dla mnie to jest jedna z lepiej dopieszczonych gierek od strony technicznej tej generacji. Zero błedów, załamań tekstur. Do tego sama walka jest mega efektowna i nie ma się wrażenia ,że ten świat jest tekturowy co jest mega problemem większości gier obecnie. Masa efektów cząsteczkowych, latających elementów. Konsole mają kiepskie CPU które zbytnio sobie nie radzi z takimi rzeczami. PS5 i nowy xbox już tego błędu nie popełniły więc będzie lepiej mam nadzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość lpcl Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 (edytowane) 8 minut temu, Ukukuki napisał: Czy ja wiem? Podejście i styl w odniesieniu do fabuły i jej prowadzenie wiele się nie zmienił od pierwszego MP. Jak komuś to nie pasuje to nie ma po co sięgać po gierki od nich. Co do strony technicznej gierka jest bardzo dobra jednak ma pewien styl który który jest dosyć surowy. Dla mnie to jest jedna z lepiej dopieszczonych gierek od strony technicznej tej generacji. Zero błedów, załamań tekstur. Do tego sama walka jest mega efektowna i nie ma się wrażenia ,że ten świat jest tekturowy co jest mega problemem większości gier obecnie. Masa efektów cząsteczkowych, latających elementów. Konsole mają kiepskie CPU które zbytnio sobie nie radzi z takimi rzeczami. PS5 i nowy xbox już tego błędu nie popełniły więc będzie lepiej mam nadzieje. Ja odnoszę wrażenie, że gunplay coraz gorszy tj. do maxa payna nie ma co nawet porównywać ale może mgła nostalgii przemawia tutaj. Sprawdzę, bo mam zamiar ograć maxa payna 2. Te ich gry niech będą podszyte tymi tajemnicami i jakimiś dziwactwami (jak w maxie ale tam miało to swoje odpowiednie proporcje) ale nie chciałbyś wiedzieć o co w tym wszystkim chodzi? Bo ja to mam wrażenie, że ta fabuła od aw i qb i teraz cintrol nie ma sensu tylko jesteśmy wodzeni za nos jak w jakimś serialu w stylu to be continued i robienia dobrze dla fanbase (stąd np. te aw). Jeszcze nawiązując do tego świata, to nawet przeciwnicy tacy zupełnie nijacy, równie dobrze mógłbyś nawalać drzwi od stodoły tymi mocami. Edytowane 23 kwietnia 2021 przez lpcl Cytuj Odnośnik do komentarza
Rudiok 3 351 Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 No klimat Control jest nie do podrobienia, czuć tajemnicę, niepokojącą atmosferę i odkrywa się to w świetny sposób - notatki, video, elementy świata. Natomiast zgadzam się, że fabularnie to jest wrzucone trochę pomysłów do malaksera i wciśnięte kilka razy "start" i mamy dziwny twór, który niedopowiedzeniami i urywaną narracją maskuje niedoróbki. Ja po przejściu jedynie kojarzyłem zarys tego co się stało i kto jest kim, dopiero pomoc YT rozwiała trochę wątpliwości, a to chyba nie o to chodzi. Porównanie do Max Payne nietrafione, bo w Maxie elementy schizowe były idealnie wplecione w fabułę i nie trzeba się było zastanawiać "WTF". I nie wiem skąd narzekania na PS4, czkawki jedynie dostałem przy walce z kilkoma wytworami Pleśni na raz. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość lpcl Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 No i trochę dziwi mnie, że komuś nie podobał się qb a już control to super. Gierka jest imo reskinem qb, nawet moce podobne. Może to przez tę całą zjebaną otoczkę serialową i duże oczekiwania wobec qb. Sam pamiętam jakie było hype na forum przed premierą a wyszedł mocny średniak, mimo pewnie dużego jak na remedy budżetu. Odnoszę wrażenie, że oni są skrojeni do takich gier aa coś jak bluber i nie przeskoczą pewnej granicy. Nie twierdzę, że to źle ale widać nawet duży budżet u remedy nie gwarantuje gry mogącej rywalizować o goty. Cytuj Odnośnik do komentarza
balon 5 328 Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 Dla mnie każda ich gra wjechała jak miód (łącznie z QB). Mam nadzieję, że będą robić dalej podobne gierki, bo mimo że TPP to jednak mają swój niepowtarzalny stajl. Cytuj Odnośnik do komentarza
SlimShady 3 376 Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 Tak się właśnie składa, że Control wygrał kilka kategorii w podsumowaniach roku, a o GOTY też rywalizował, więc był w ścisłej topce. Wygrał m.in jako gra akcji, a nominowane były: Call of Duty: Modern Warfare Control Devil May Cry 5 Gears 5 Sekiro: Shadows Die Twice Chyba całkiem niezłe towarzystwo. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość lpcl Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 Może to inny tytuł gry roku ale ja tam widziałem w action/adventure sekiro i goty też sekiro. Ale mniejsza z tym. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ukukuki 6 899 Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 41 minut temu, lpcl napisał: Może to inny tytuł gry roku ale ja tam widziałem w action/adventure sekiro i goty też sekiro. Ale mniejsza z tym. Z tego co pamiętam Sekiro nawet wygrało te dwie kategorie Cytuj Odnośnik do komentarza
DamianGrecky 477 Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 Proszę nie szkalować Quantum Break Cytuj Odnośnik do komentarza
Nemesis 1 268 Opublikowano 23 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 kwietnia 2021 Akurat Control pod kątem fizyki prezentuje, w jakim kierunku powinny iść gry. Tam każda akcja z elementem otoczenia ma jakieś oddziaływanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 051 Opublikowano 26 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 kwietnia 2021 Raczej nic nowego nie wniosę, ale muszę podzielić się jednym spotkaniem w grze - tak jak do tej pory mówiliśmy, że klimat jest gęsty, często sugestywny i ma coś z archiwum X to przyznam, że spotkanie z (mniej więcej 5-6 misja) Spoiler zagrzybionymi wrogami konkretnie zjeżyło mi włos na głowie i nie raz podskoczyłem. Holy shit, ta gra naprawdę ma swoje momenty i jeszcze raz brawo Remedy, że tak potrafią zbudować klimat. Błagam, niech już ktoś tam pomyśli nad sequelem Alana Wake'a, bo nie wytrzymię!! Cytuj Odnośnik do komentarza
smoo 2 254 Opublikowano 26 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 kwietnia 2021 Właśnie miałem przeprawę przez labirynt i ten moment gdzie wjeżdża to ależ to było dobre, pełna synestezja. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza
Square 8 528 Opublikowano 26 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 kwietnia 2021 Szkoda, że drugi raz nie można przejść przez labirynt. Cytuj Odnośnik do komentarza
SlimShady 3 376 Opublikowano 26 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 kwietnia 2021 12 minut temu, Square napisał: Szkoda, że drugi raz nie można przejść przez labirynt. Można powtarzać walki z bossami i labirynt, dzięki DLC AWE. Trzeba przejść coś tam na automatach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rudiok 3 351 Opublikowano 27 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 kwietnia 2021 7 godzin temu, SlimShady napisał: Można powtarzać walki z bossami i labirynt, dzięki DLC AWE. Trzeba przejść coś tam na automatach. Tak, w AWE jak wskoczy misja poboczna SHUM to wtedy można pograć na automatach i po zaliczeniu wybranej opcji na SHUM1 wpadnie możliwość powtórzenia walk z bossami i labiryntu popielniczki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
smoo 2 254 Opublikowano 27 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 kwietnia 2021 (edytowane) Nawet fajna ta ruda Wczoraj skończyłem główny wątek, no i wciąż nie do końca wiadomo o co chodziło :D. Teraz Cleanup i DLC, na koniec wleci platyna, nie ma bata. Czuć tutaj ten specyficzny klimat stylu opowieści Sama Lake'a. Super jest też to, że nawet po tylu latach Remedy trzyma się swoich sprawdzonych rozwiązań i ufa tym samym aktorom - James McCaffrey swoim głosem stawia mi każdy włos na klacie, Matthew Porretta jako Darling/Alan to wspaniały nostalgiczny trip (i świetny performance jak zawsze). Do tego Poets of the Fall którzy od czasów Maxa Payne'a 2 i pamietnego "Late goodbye" zagościli w moich playlistach na stałe. Masa nawiązań do AW, aż sobie zakupiłem w tygodniu na steam i ogrywam, ten tytuł wciąż robi robotę. Fajnie, że wszystko łączy się w jedno uniwersum. AW2 na tym sliniku to byłby kosmos. Wspaniała gra. Uwielbiam Remedy. Edytowane 27 kwietnia 2021 przez smoo 6 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Square 8 528 Opublikowano 27 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 kwietnia 2021 Ok, dodatek AWE mam jeszcze do przejścia to dobrze wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza
drozdu7 2 716 Opublikowano 27 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 kwietnia 2021 Mam problem, nie wiem czy to ja sobie zjebałem grę czy coś przeoczyłem. W dodatku Fundament Spoiler Jest moment w magazynie gdy winda jedziemy coraz wyżej. Aż do kiedy pojawia się czerwony syk przy windzie który trzeba rozstrzelać. Jednego nie da się dosięgnąć. Wiem że należy do windy zapakować rdzeń bodaj z drugiego piętra, były tam dwa. Problem że jeden zużyłem, a drugi jakby wyparował. Jeżdżę jak debil i szukam aktywnego rdzenia i nic. Gdzieś jeszcze można znaleźć? Cytuj Odnośnik do komentarza
Rudiok 3 351 Opublikowano 27 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 kwietnia 2021 5 minut temu, drozdu7 napisał: Mam problem, nie wiem czy to ja sobie zjebałem grę czy coś przeoczyłem. W dodatku Fundament Ukryj zawartość Jest moment w magazynie gdy winda jedziemy coraz wyżej. Aż do kiedy pojawia się czerwony syk przy windzie który trzeba rozstrzelać. Jednego nie da się dosięgnąć. Wiem że należy do windy zapakować rdzeń bodaj z drugiego piętra, były tam dwa. Problem że jeden zużyłem, a drugi jakby wyparował. Jeżdżę jak debil i szukam aktywnego rdzenia i nic. Gdzieś jeszcze można znaleźć? Zobacz tu: https://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1990&PART=121 Generalnie w windzie przy pierwszym podejściu nie zniszczysz wszystkich czerwonych badziewi. Natomiast na dole (poziom 2) powinieneś mieć więcej rdzeni i jeden z nich wrzucasz po prostu do windy i jedziesz z nim do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza
Square 8 528 Opublikowano 27 kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 kwietnia 2021 Trzeba go rozwalić z łapy, albo innym wybuchem. Cytuj Odnośnik do komentarza
Aleks 488 Opublikowano 1 maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 maja 2021 Skończyłem. Wraz z dodatkami. Wpadł nawet calaczek. Control może nie jest idealny, ale ma wiele rzeczy które cenię w grach. Świat gry, klimat, atmosfera - wszystko zachęca do świetnej eksploracji i poznawania najdrobniejszych szczegółów. Całość okraszona niepokojem i tajemnicą. Rozgrywka premiujące bycie w centrum wydarzeń i wypychając nas za osłon. W połączeniu ze świetną fizyką, efektami cząsteczkowym tworzy znakomite spektakle. Bardzo satysfakcjonująca walka - ciskanie przedmiotami, czy samymi przeciwnikami, lewitacja... Zapadające w pamięć momenty - motel, labirynt popielniczki, platforma (w fundamencie), lustro, czy postacie - Casper Darling, pani dyrektor też fajna. Wielu narzekało na grafikę. Wolę takie podejście - mniej szczegółów, mniejsza skala, mniej świetnych widoków, ale z bardzo dobrą destrukcją otoczenia. Control płynie trochę pod prąd dzisiejszych standardów. Dla mnie to jest jego główny atut! Polecam. 6 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
drozdu7 2 716 Opublikowano 3 maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 maja 2021 Również skończyłem wraz z dodatkami. No świetna gierka, aż trochę żal że już koniec. Remedy to są jednak kozaki jeśli chodzi o klimat, ta cała parapsychologiczna otoczka. No i najważniejsza rzecz, w to się po prostu kapitalnie gra. Lewitacja, telekineza, dashe no frajda jest nieziemska podczas walki. Gra ma też naprawdę udane dodatki, w które moim zdaniem warto zainwestować. Fundament daje nowe moce, jest dość długi i daje ciekawe informacje ze świata gry. AWE to taki bardziej fanserwis, ale dodaje fajne mechaniki zabawy ze światłem. Bardzo mi się to podobało. Polecam gierkę każdemu. Ehh ale chciałoby się żeby Remedy odyebalo Alan Wake 2, bo Max Payne to chyba nierealne 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Nemesis 1 268 Opublikowano 3 maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 maja 2021 Do platyny trzeba ogarnąć te wszystkie alarmy Biura czy to ciąglę powtarzające się wydarzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza
Aleks 488 Opublikowano 3 maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 maja 2021 Do platyny 5 alarmów i tak powtarzają się. Oprócz tego 20 środków zaradczych zarządu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.