szejdj 2 804 Opublikowano 6 marca 2019 Opublikowano 6 marca 2019 No ale ja mam monitor 1080p, więc jak mam sobie na nim ustawić 2K? Dirt na PS4Pro w 1080p nie wygląda jakoś specjalnie ładnie, więc jakby podnieśli jeszcze rozdzielczość to pewnie konsola nie dałaby rady z 60 klatkami cały czas. Jakość grafiki to nie tylko rozdzielczość i klatki na sekundę ale też filtrowanie anizotropowe, draw distance, rozdzielczość cieni itd itp. więc moim zdaniem stabilna rozdzielczość 1080/60 na ps4 to wypadkowa mocy konsoli i oczekiwanej jakości gry. Na XOS i PS4Amator rozdzielczość pływa przy stałych klatkach, więc równie dobrze mogli dać pływającą rozdzielczość do PS4Pro, ale z jakiegoś powodu nie dali. Moim zdaniem ograniczała ich moc konsoli. Cytuj
maciucha 11 650 Opublikowano 6 marca 2019 Opublikowano 6 marca 2019 Dobra ale te techniczne przekomarzania o klatki i teraflopy tu #nikogo, więc 1 Cytuj
Tommy Dee 53 Opublikowano 7 marca 2019 Opublikowano 7 marca 2019 (edytowane) Tylko jak wytlumaczyc fakt, ze Dirt Rally wydany kilka lat temu wyglada na Ps4 ladniej od DR 2.0? W dodatku replaye hulaja w 60fps-ach I fizyka pojazdow jest bardziej zaawansowana. Hmm... Edytowane 7 marca 2019 przez Tommy Dee Cytuj
Kolos28 282 Opublikowano 7 marca 2019 Opublikowano 7 marca 2019 Po czym stwierdzasz, że fizyka pojazdów w DR Pierwszym jest bardziej zaawansowana? Rozumiem, że masz porównanie w realnym świecie? To, że model jazdy wydaje się bardziej przystępny nie oznacza, że jest mniej prawdziwy. Możliwe, że to fizyka w jedynce była sztucznie trudniejsza - nie mnie to oceniać. Zresztą w jedynce nie było czuć takiego ciężaru aut jak w dwójce a podczas kolizji auto latało jak z kartonu.Co do grafiki to jeśli porownasz jedynkę i dwójkę na Xbox One X bądź dobrym PC to zauważysz, że graficznie ładniejsza jest dwójka, widać, że jest bardziej zaawansowana i szczegółowa. Cytuj
Tommy Dee 53 Opublikowano 7 marca 2019 Opublikowano 7 marca 2019 Jak widac powyzej, pisze o wersji na PS4 I moje porownania graficzne odnosza sie tylko I wylacznie do tego systemu . I owszem masz racje, na Xbox One X I PC graficznie gra wyglada pieknie. Z reszta tylko takimi obrazkami marketingowcy z Codemasters karmili nas przed premiera, trabiac na lewo I prawo jaki to ich silnik graficzny teraz wspanialy I wydajny jest. A jak wyglada wersja na PS4? To juz kazdy posiadacz tej konsoli niestety widzi. Piszac, ze fizyka pojazdow w DR jest bardziej zaawansowana, mialem na mysli to, ze jest bardziej zaawansowana od tej z DR 2.0. . A po czym stwierdzam? Po 20 latach doswiadczenia w cioraniu we wszystkie mozliwe scigalki I niczym rasowy stolarz potrafie odroznic pazdzierz pospolity (DR 2.0) od rasowego debu (DR (FTW)) I nie porownuje fizyki do tej z reala, tylko zwracam uwage na fakt, ze przy pierwszym Dircie jakos starczylo im mocy I na ladniejsza grafike I na bardziej zaawansowana fizyke. I tak caly czas mam na mysli wersje na konsole PS4. Cytuj
Marcin_wawa 452 Opublikowano 7 marca 2019 Opublikowano 7 marca 2019 Zgadzam się z @Tommy Dee, grając w Dirta 1.0 czułem satysfakcję z dobrze pokonanego odcinka i sama jazda każdym autem sprawiała mi przyjemność. Grałem dużo i nawet mieliśmy mały turniej na forum. W DR 2.0 nie jest łatwo oczywiście ale nie wiem dlaczego jeździ mi się nadal źle, a niektórymi autami fatalnie. Satysfakcji również brak i to podczas wygrywania odcinków. W pierwszym Dirtcie cieszyłem się na początku zawodów często z 3. miejsca. Cytuj
gtfan 3 301 Opublikowano 7 marca 2019 Opublikowano 7 marca 2019 (edytowane) . Edytowane 27 lipca 2022 przez gtfan Cytuj
_White_ 79 Opublikowano 8 marca 2019 Opublikowano 8 marca 2019 W dniu 6.03.2019 o 09:29, szejdj napisał: wolę serię WRC, która ma licencjonowane trasy i samochody WRC Trasy w WRC są licencjonowane tylko w teorii, w praktyce są tylko inspirowane prawdziwymi trasami (z wyjątkiem SS'ów). Trasy w Dirt Rally 2.0 są autentyczne, choć pochodzą z mniej znanych rajdów. Osobiście zdecydowanie wolę drugą opcję. W dniu 7.03.2019 o 08:58, Tommy Dee napisał: Piszac, ze fizyka pojazdow w DR jest bardziej zaawansowana, mialem na mysli to, ze jest bardziej zaawansowana od tej z DR 2.0. . A po czym stwierdzam? Po 20 latach doswiadczenia w cioraniu we wszystkie mozliwe scigalki I niczym rasowy stolarz potrafie odroznic pazdzierz pospolity (DR 2.0) od rasowego debu (DR (FTW)) I nie porownuje fizyki do tej z reala, tylko zwracam uwage na fakt, ze przy pierwszym Dircie jakos starczylo im mocy I na ladniejsza grafike I na bardziej zaawansowana fizyke. I tak caly czas mam na mysli wersje na konsole PS4. Uważam że się mylisz. Gram we wszelkie możliwe gry rajdowe od czasów CMR2.0, spędziłem niezliczoną ilość godzin przy RBR (do tej pory najlepszym moim zdaniem symulatorem tego sportu) i zapewniam Cię, że fizyka w DR2.0 jest dużo bardziej zaawansowana niż w DR. Przede wszystkim: ciężar aut, zachowanie i bezwładność podczas hamowania, podsterowność przednionapędówek, nawet fizyka jazdy po asfalcie (której wciąż daleko chociażby do poziomu z SLRE) zostały znacząco usprawnione. Samochody są dużo mniej przewidywalne, a z gazem trzeba obchodzić się dużo bardziej ostrożnie- ale to jest właśnie krok w kierunku realizmu! W Dirt Rally jeździło się przyjemniej, właśnie dlatego, że fizyka była prostsza. Jeśli wypowiadasz takie zdanie, że fizyka w DR jest bardziej zaawansowana od tej z DR2.0, to podaj konkretne przykłady, GDZIE widzisz te różnice. Bo ja uważam dokładnie odwrotnie. Chyba że mylimy tutaj reakcje ffb i fizykę, ale te dwie rzeczy należy wyraźnie rozgraniczyć. 2 1 Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 8 marca 2019 Opublikowano 8 marca 2019 Pograłem trochę, nie podoba mi się, nie wciągnął mnie. Nudne trasy, te co były fajne w DR1 zostały wycięte i trzeba za nie dopłacić, to jakiś absurd, że trzeba zapłacić 300PLN żeby mieć rajdy śnieżne czy rajd monte carlo, nudne samochody, bez klasyków, które wygrywały mistrzostwa, do tego wycieli force feedback z mojej kierownicy. Mimo, że granie bez FFB jest bezsensowne i odbiera cały smak gry, to chciałem dać jej szansę i sprawdzić dłużej, niestety gra nie pozwala na poprawne ustawienie kąta obrotu kierownicy. Wizualnie też mnie irytuje ten filtr kolorystyczny. Kurde no czekałem na tę grę, nie rozumiem jak taki zespół jak Codemasters mógł wydać coś takiego. W tej grze wszystko poza fizyką jest do dupy. 1 Cytuj
Kolos28 282 Opublikowano 8 marca 2019 Opublikowano 8 marca 2019 Trasy są świetne, auta również a kolorystyka to już kwestia dobrze skalibrowanego ekranu - na takowym również jest bardzo dobrze. Trasy zimowe będą już niebawem ale to prawda, że powinny być za free! Cytuj
gtfan 3 301 Opublikowano 8 marca 2019 Opublikowano 8 marca 2019 (edytowane) . Edytowane 27 lipca 2022 przez gtfan Cytuj
Tommy Dee 53 Opublikowano 8 marca 2019 Opublikowano 8 marca 2019 (edytowane) 7 godzin temu, _White_ napisał: Uważam że się mylisz. Gram we wszelkie możliwe gry rajdowe od czasów CMR2.0, spędziłem niezliczoną ilość godzin przy RBR (do tej pory najlepszym moim zdaniem symulatorem tego sportu) i zapewniam Cię, że fizyka w DR2.0 jest dużo bardziej zaawansowana niż w DR. Przede wszystkim: ciężar aut, zachowanie i bezwładność podczas hamowania, podsterowność przednionapędówek, nawet fizyka jazdy po asfalcie (której wciąż daleko chociażby do poziomu z SLRE) zostały znacząco usprawnione. Samochody są dużo mniej przewidywalne, a z gazem trzeba obchodzić się dużo bardziej ostrożnie- ale to jest właśnie krok w kierunku realizmu! W Dirt Rally jeździło się przyjemniej, właśnie dlatego, że fizyka była prostsza. Jeśli wypowiadasz takie zdanie, że fizyka w DR jest bardziej zaawansowana od tej z DR2.0, to podaj konkretne przykłady, GDZIE widzisz te różnice. Bo ja uważam dokładnie odwrotnie. Chyba że mylimy tutaj reakcje ffb i fizykę, ale te dwie rzeczy należy wyraźnie rozgraniczyć. Gdzie widze roznice? Glownie w reakcji samochodu na nierownosci nawierzchni gdzie wedlug mnie sa najwieksze ciecia jesli chodzi o fizyke pojazdow, w to wliczam ciezar samochodu I transfer jego masy. W DR pod tym wzgledem liczba czynnikow, ktora wplywala na zachowanie samochodu jest nieporownywalnie wieksza od tej, ktora obserwujemy w DR 2.0. Rozna predkosc, kat najazdu nawet na najmniejsza nierownosc powierzchni wywolywala inna reakcje samochodu, na ktora musiales zareagowac I dzieki czemu nie dalo sie przejechac dwa razy tego samego OS-u w identyczny sposob. To samo przy ladowaniu po duzej hopce praktycznie nigdy nie byles w stanie przewidziec reakcji samochodu. Co sprawialo ze jadac z duza predkoscia nawet po prostej, nierownej drodze ilosc pracy, korekt jakie gra na tobie wymuszala byla ogromna I za kazdym razem inna. I autentycznie czulo sie ze rozpedzasz niemal 1,5 tonowy pocisk I jeden drobny blad, zle ustawienie samochodu przed wejsciem w zakret I konczysz w rowie. W DR 2.0 tego po prostu nie ma a jesli jest to w sladowych ilosciach, jedyne o co sie martwisz to nachylenie zakretow. Nierownosci owszem sa oddane wizualnie, auto skacze, obraz tez ale fizyki nie ma tam niemal rzadnej. Degradacja terenu? Pff I po raz kolejny, nie staram sie udowodnic co jest lepiej oddane w stosunku do rzeczywistosci bo nie mi to oceniac. Moj komentarz odnosnie zaawansowania fizyki odnosil sie do technicznych dywagacji I ograniczen konsol. Po prostu liczba zmiennych I algorytmow je opisujacych jest w silniku fizycznym DR o wiele wieksza. Takze nie widze powodow poza lenistwem I lekkim olaniem przez developerow wersji PS4, dla ktorych ta gra nie powinna prezentowac sie na tym systemie o wiele ladniej. Na temat FFB sie nie wypowiadam bo od czasow Colina w rajdy pociskam na padzie, kiery uzywam do wyscigow. Brak odpowiedniego set-up z wajha do recznego i przekladnia biegow wyklucza dla mnie powazne rozwazanie takiej opcji.Ponizej moj przejazd z Australii gdzie popelnilem conajmniej dwa bledy, ktore w DR zakonczyly by moja jazde a tutaj ustanowilem calkiem przyzwoity czas. Realizm? Hmm. Przejazd z dnia premiery gry takze miejsce dawno nie aktualne Co do porownywania DR do rzeczywistosci to pewnie ten pan mialby cos do powiedzenia Edytowane 9 marca 2019 przez Tommy Dee Cytuj
_White_ 79 Opublikowano 9 marca 2019 Opublikowano 9 marca 2019 Reakcje na nierówności i hopki w DR o których piszesz były związane ze zbyt małą wagą pojazdów i moim zdaniem nie były wcale realistyczne ani bardziej zaawansowane. Faktycznie, trasy były bardziej zdradliwe i dlatego błędy były bardziej kosztowne, ale nie uważam żeby np. rajd Argentyny był łatwiejszy od rajdu Grecji czy Walii. Nie mam pojęcia jak mogłeś mieć uczucie rozpędzania 1.5 tonowego pocisku, ja miałem raczej poczucie rozpędzania plastikowej zabawki, co zostało znacząco poprawione w Dirt 4 i DR2.0. Wyciągasz wnioski o zaawansowaniu fizyki oraz algorytmów na podstawie przesłanek moim zdaniem bezpodstawnie. Szkoda że nie mamy na forum żadnego kierowcy rajdowego który mógłby się na ten temat wypowiedzieć. Cytuj
Tommy Dee 53 Opublikowano 10 marca 2019 Opublikowano 10 marca 2019 Kazdy ma prawo do wlasnych odczuc I zdania. Ja wrecz przeciwnie mialem wrazenie ze steruje zabawka w D4 I teraz w 2.0. Chociazby transfer masy przy zwyklym skrecaniu lewo-prawo, w DR jest poczucie manewrowania czyms ciezkim, masywnym. Tutaj machasz sobie rajdowkami jakby silnika pod maska nie mialy. Zawadz tylem o przydrozny slupek to Ci samochod wazacy ponad tone o 180 stopni obroci. Przeca jakbym to maluchem sciol to bym tego nawet nie poczul. Nie wiem albo gramy w rozne gry albo grasz na jakis mocarnych modach. Nie wazne, niech kazdy sie dobrze bawi przy grach, ktore mu sprawiaja wieksza przyjemnosc I sadzi o nich co mu sie tylko podoba. Peace Cytuj
koczownik 4 Opublikowano 13 marca 2019 Opublikowano 13 marca 2019 Siema! juz trochę w to pograłem, ale dostaje tak w dupę, że szok. Dajcie jakieś pro-tip’y, bo nie wyrobię asysty mam wyłączone, może by tak włączyć ABS albo coś.... Cytuj
gtfan 3 301 Opublikowano 13 marca 2019 Opublikowano 13 marca 2019 (edytowane) . Edytowane 27 lipca 2022 przez gtfan 2 Cytuj
koczownik 4 Opublikowano 13 marca 2019 Opublikowano 13 marca 2019 Dzięki za rady. Mam problem z odpuszczaniem. Cisnę na maxa, a potem hamuje na zablokowanych kołach. Jeżdżę na kierownicy, ale pedały traktuję zero-jedynkowo. Muszę się nauczyć używania całego zakresu gazu i hamulca. Gra jest za(pipi)ista i daje frajdę jak coś wyjdzie dobrze, ale potrafi tez nieźle wkurzyć Cytuj
_White_ 79 Opublikowano 16 marca 2019 Opublikowano 16 marca 2019 (edytowane) W dniu 13.03.2019 o 23:33, koczownik napisał: Dzięki za rady. Mam problem z odpuszczaniem. Cisnę na maxa, a potem hamuje na zablokowanych kołach. Jeżdżę na kierownicy, ale pedały traktuję zero-jedynkowo. Muszę się nauczyć używania całego zakresu gazu i hamulca. Gra jest za(pipi)ista i daje frajdę jak coś wyjdzie dobrze, ale potrafi tez nieźle wkurzyć To wiele osób ma problem z odpuszczaniem, Richard Burns mówił że sztuka rajdowej jazdy polega na umiejętności kontrolowania naturalnego instynktu do zbyt szybkiej jazdy. Ja mam tak samo, gdyby nie głupie błędy miałbym o wiele lepsze wyniki w karierze niż mam. Faktycznie, traktowanie pedałów zero-jedynkowo to nie jest zbyt dobry pomysł, często pedały są w zasadzie bardziej przydatne w trakcie pokonywania zakrętów niż kierownica, szczególnie na szutrze. Jeśli miałbym dodać jakąś radę od siebie, to nie zmieniaj samochodu co rajd, lecz wybierz taki w którym czujesz się najpewniej i jeździj tylko nim. Technika jazdy zmienia się diametralnie w zależności od wybranej klasy i nawyki wyrobione np. na AWD sprawią, że w samochodzie RWD wylądujemy na płocie na pierwszym zakręcie. No i pooglądaj onboardy prawdziwych kierowców rajdowych, najlepiej takie w których widać pracę nóg i rąk. Bez opanowania podstawowych technik rajdowych, takich jak left foot braking czy scandinavian flick, ciężko o dobre czasy. Im dłużej gram tym bardziej gra mi się podoba. Nowe samochody z klasy S2000 brzmią wspaniale i jeździ się nimi mega fajnie. Poziom trudności bardzo motywuje do ciągłej pracy nad swoimi umiejętnościami, awans do poziomu Elite dał mi o wiele więcej satysfakcji niż w DR1, a z tego co widzę pewnie dłuuuugo jeszcze (o ile w ogóle) nie uda mi się dotrzeć do poziomu Masters, który tym razem najwidoczniej zarezerwowany jest dla prawdziwych wymiataczy (czasy na poziomie obecnych rekordów świata...). Edytowane 16 marca 2019 przez _White_ 1 Cytuj
_White_ 79 Opublikowano 23 marca 2019 Opublikowano 23 marca 2019 (edytowane) Na reddicie pojawił się post z opinią kierowcy rajdowego na temat Dirt Rally 2.0, wg. niego prowadzenie samochodów jest dużo bliższe rzeczywistości niż w DR1. Oto link: Przed kilkoma dniami pojawił się patch usprawniający kilka rzeczy w grze, między innymi rzadziej pojawiają się teraz odcinki rozgrywane nocą i w deszczu, co jest kolejnym krokiem w kierunku realizmu. A za kilka dni DLC z Monte Carlo. Osobiście nie mogę się doczekać. Edytowane 23 marca 2019 przez _White_ Cytuj
gtfan 3 301 Opublikowano 23 marca 2019 Opublikowano 23 marca 2019 (edytowane) . Edytowane 27 lipca 2022 przez gtfan Cytuj
GoltaR 42 Opublikowano 25 marca 2019 Opublikowano 25 marca 2019 Jakoś nie zauważyłem tej zmiany, dalej w dziennych wyzwaniach dużo nocnych odcinków i wszystkie są zazwyczaj na maksymalnej długości powyżej 10 km. Trochę mnie to irytuje, ostatnio były ten sam odcinek na 3 wyzwaniach. Po miesiącu jazdy muszę przyznać, że dla mnie DR 2.0 to najlepsze rajdy w jakie grałem i mimo że po premierze wydawało mi się ze to nie jest poziom DR 1 to teraz dwójeczka podoba mi się dużo bardziej. Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 26 marca 2019 Opublikowano 26 marca 2019 Może tutaj jest podobnie jak z Richard Burns Rally - to, że dwójka wydaje się bardziej przystępna niż jedynka nie znaczy, że jest mniej realistyczna W opinii wielu kierowców rajdowych Richard Burns był w kilku aspektach przegięty tzn trudniejszy niż jest naprawdę. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 26 marca 2019 Opublikowano 26 marca 2019 zwłaszcza, że nowoczesne samochody rajdowe są dużo łatwiejsze w prowadzeniu niż te z poprzedniej dekady Cytuj
Kolos28 282 Opublikowano 26 marca 2019 Opublikowano 26 marca 2019 Jakby co to już jest Monte Carlo Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.