stoodio 2 079 Opublikowano 2 października 2018 Opublikowano 2 października 2018 (edytowane) W obecnych czasach fabularne RPG nie maja się za dobrze, tym bardziej cieszy projekt zapoczątkowany na Kickstarterze (74k ojro z planowanych 55), który przyniesie nadzieję fanom klasycznych rołjplejów. Jest to owoc niezależnego tureckiego studia Cultic Games - fanatycznych wielbicieli twórczości H.P. Lovecrafta, którzy postawili sobie za cel stworzenie gry wiernej prozie Mistrza Grozy. Produkcja jest określana mianem "supernatural horror CRPG", gameplay to mix eksploracji oryginalnie zaprojektowanego świata 2D (klimatyczne dialogi) z turową walką na heksach (HoM&M się kłania). Będzie crafting, rozbudowany system odpoczynku i podróży. Do dyspozycji gracza oddano kilka archetypów postaci o różnym pochodzeniu oraz atrybutach (sami określimy np. płeć, wiek oraz wiarę). Protagonista będzie zmagał się z wieloma dziwacznymi zjawiskami, które wpłyną na jego kondycje psychiczną (ważny element rozgrywki) . Na swej drodze napotkamy niezwykle intrygujących NPCów, jeden z nich to dobrze znany czytelnikom Wyrzutek: Akcja gry rozgrywa się latach 20. XX wieku w mieście Arkham, które w tajemniczy sposób zostało odcięte od realnego świata i trafiło do mrocznego wymiaru. Gracz zostaje jednym z mieszkańców, którzy zdołali przeżyć. Wyrwany z błogiej ignorancji, zmuszony będzie zmierzyć się z ciemnością, paranormalnymi wydarzeniami i istotami, by poznać prawdę o losie Arkham. Przetrwać nie będzie jednak łatwo, a tym bardziej pozostać zdrowym na ciele i umyśle. Szczególnie, że świat został już zgubiony, a gracz może jedynie spróbować uratować samego siebie. Niezwykle oryginalna oprawa graficzna: Tak się prezentuje walka: Gameplay (ta oprawa dzwiękowa ) Osobiście jaram się jak pochodnia - będzie mesjasz Premiera: 2019 Platforma: PC Demo dostępne na steamie. PS do produkcji gry dorzuciła swoje 3 grosze utalentowana Polka Elwira Pawlikowska (Environment Artist). Edytowane 2 października 2018 przez stoodio Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 19 sierpnia 2019 Autor Opublikowano 19 sierpnia 2019 Kurczę, jak ruch w temacie... Jakby kogoś interesowało, premiera gierki już 26 września: 2 Cytuj
Wiolku 1 592 Opublikowano 19 sierpnia 2019 Opublikowano 19 sierpnia 2019 Ja się tym jaram! Tylko czy znajdę czas na granie na PC... 1 Cytuj
golab 1 672 Opublikowano 19 sierpnia 2019 Opublikowano 19 sierpnia 2019 będzie na steamie? czy epic store ukradnie kolejną premierę? Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 19 sierpnia 2019 Autor Opublikowano 19 sierpnia 2019 Stem i podobno gog. 1 Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 25 września 2019 Autor Opublikowano 25 września 2019 Już jutro premiera Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 26 września 2019 Autor Opublikowano 26 września 2019 Na razie jest dobrze: https://www.metacritic.com/game/pc/stygian-reign-of-the-old-ones Zaraz będę zasiadał do sesyjki... Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 26 września 2019 Opublikowano 26 września 2019 Czekam na jakieś konkretne wrażenia z rozgrywki. Kiedyś ogrywałem demo i było spoko. Nie jest to też ponoć przesadnie długi erpeg (jakieś 15-20h), więc byłbym w stanie zmieścić go pomiędzy Divinity 2 i Baldura. Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 27 września 2019 Autor Opublikowano 27 września 2019 Ja na pewno coś więcej naskrobię - ale na ten moment nie wyszedłem poza obszar demka, także w sumie nie ma o czym pisać. Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 7 października 2019 Autor Opublikowano 7 października 2019 Skończyłem - co za szalona podróż Dzisiaj postaram się sklecić posta. Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 17 października 2019 Opublikowano 17 października 2019 W dniu 7.10.2019 o 09:20, stoodio napisał: Skończyłem - co za szalona podróż Dzisiaj postaram się sklecić posta. czekam cały czas na tego posta. Grą byłem zainteresowany ale z powodu premier innych tytułów jakoś olałem. Recenzje są mieszane jak wrażenia? Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 17 października 2019 Autor Opublikowano 17 października 2019 Sorry, ale wpadłem w cug - już trzecie przejście robię. Wieczorkiem zamiast skleić posta, wolę te 2h wolne godzinki poświęcić na szwendanie się po Arkham, ale obiecuję, że niedługo zdam relację. Dla mnie 9/10 i razem z Sekiro GOTY tegoż roku 2 Cytuj
golab 1 672 Opublikowano 17 października 2019 Opublikowano 17 października 2019 podobno jest sporo bugów i niektórych sidequestów nie można skończyć, prawda to? Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 17 października 2019 Autor Opublikowano 17 października 2019 Bugi są, crashe też. Nie ma co się czarować - problemy techniczne występują. Jednakże do tej pory grę ukończyłem dwukrotnie, wykonując wszystkie questy - także dementuję. Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 20 października 2019 Autor Opublikowano 20 października 2019 (edytowane) Dobra, dzisiaj sobie zrobię przerwę od gierki i spiszę zgromadzone do tej pory wrażenia. Na wstępie otwarcie zaznaczę - gra ma problemy. Głównie chodzi o stronę techniczną - zdarzają się bugi, freezy oraz crashe (jeden był wyjątkowo uciążliwy), ale ostatecznie grę można ukończyć na 100%*. Ja osobiście nie mam z tym problemu, biorąc pod uwagę garstkę ludzi zaangażowanych w produkcję - z pewnością nie jest to bubel pokroju bethesdowych produkcji. Wspomnę także o systemie zapisu - jest zwyczajnie źle zaprojektowany; brakuje oddzielnych profili dla danej postaci, wszystko się nadpisuje - co gorsza nie mamy manualnego zapisu w danym momencie (autosave'y + quit save). Po prostu cieszę się, że projekt nie został skasowany - i lepszy w takim kształcie niż w żadnym. Dodam jeszcze, że twórcy śledzą na bieżącą sugestie od graczy i szykują tłustą łatę z początkiem listopada. Tyle złego. Cała reszta to absolutnie najwyższa półka - zaczynając od oryginalnej oprawy audiowizualnej a na samym rołlplejowym mięsiwie kończąc. Widać, że gra robiona przez sympatyków-fanatyków. Czuć lovecrafta na każdym kroku - ba, nawet w pewnym momencie... chociaż nie - nie będę wam psuł zabawy. "Cieszy" klimat - ciężki, duszny, przepełniony poczuciem beznadziei (świetnie wkomponowany system "sanity"); intrygują postaci - kapitalny Outsider, Nieumarły Żołnierz (reszta obsady niestety mniej dopracowana); dialogi/opisy przedmiotów sporządzone przez kompetentną osobę - to się, cholera, naprawdę dobrze czyta (zwłaszcza jak się nabawimy jakiejś schizofrenii czy innej choroby psychicznej). Świat jest wykreowany zgodnie z literą Mistrza Grozy - niemal każdy detal jest "skonsultowany" z książkowym źródłem. Możliwości w kreacji protagonisty mamy naprawdę wiele - na początek stworzyłem takiego oto awanturnika (Taboo anyone): Dosłownie udało mi powołać do życia postać graną w serialu przez Toma Hardy'ego - jakież było moje zdziwienie, jak się okazał, że jako arystokrata mam u swojego boku lokaja! Do tego szczypta okultyzmu, rewolwer w łapie oraz rozwinięta gadka. Wczuwka na 100% (ten cylinder ). Kolejne postaci to Alfie Solomons oraz Freedie Thorne z Peaky Blinders (teraz gram jako Polly Grey). Praktycznie każda umiejętność znajdzie zastosowanie w grze - choć standardowo krasomówca ma łatwiej w życiu (ale okultyzm, nauka oraz medycyna również są dobrze wykorzystane). Zadania są różnorodne - jedne krótkie, inne bardziej rozwinięte. Na pewną są ciekawe, o nudzie nie ma mowy. Sama fabuła jest piekielnie intrygująca, niejednoznaczna (fajne twisty) - choć niestety urywa się w ciekawym momencie... Walka z początku wydaje się być niedopracowana - jawi się jako surowa, bardzo wymagająca. Z czasem jednak gracz z taktycznym sznytem zacznie czerpać sporo radości z możliwości systemu (czary są niezwykle interesujące). System craftingu, snu oraz podróży ma ogromny potencjał i jest czymś naprawdę oryginalnym. Fajne są artefakty, które oprócz zbawiennych właściwości mają także negatywny wpływ na naszą postać. Ten charakterystyczny dla gry dualizm wprowadza fajny powiew świeżości - walka przyniesie nam przydatne punkty doświadczenia, ale jednocześnie zwiększy poziom niechcianego współczynnika ANGST. Obecnie podczas czwartego podejścia delektuję się mnogością możliwości - tu naprawdę spisano się na medal. Jest to materiał na absolutnego klasyka - możemy jedynie ubolewać, że zabrakło czasu oraz funduszy na urzeczywistnienie pełnej wizji tej garstki zapaleńców. IN PROGRESS... * - no może nie na 100%, bo sami twórcy przyznali, że z uwagi na brak funduszy historia ucina się w pewnym momencie. Edytowane 20 października 2019 przez stoodio 3 1 Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 19 grudnia 2019 Autor Opublikowano 19 grudnia 2019 Dzisiaj premiera długo wyczekiwanej łaty: https://steamcommunity.com/app/779290 Będzie grane w nocy Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 11 sierpnia 2020 Opublikowano 11 sierpnia 2020 @stoodio późno zacząłem ale cóż za gra Miałeś racje. Pytanie mam w co polecasz inwestować bardziej. Psychologia, nauka czy occultism? a może coś jeszcze innego. Zależy mi na jak największej ilości LORE i dodatkowych dialogów. Pod to chce inwestować. Wytypowałem te 3 bo myślę że tam będzie najciekawiej. Cytuj
stoodio 2 079 Opublikowano 14 sierpnia 2020 Autor Opublikowano 14 sierpnia 2020 Pominąłeś Speechcraft, który pod dialogi jest obligatoryjny. Od siebie polecam Occultism - uzyskasz dostęp do ciekawej zwartości. Jakim archetypem zacząłeś? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.