Skocz do zawartości

xCloud


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kilka ciekawostek z panelu GDC poświęconemu xCloud. Deweloperzy gier będą mogli dostosować sterowanie swoich gier pod kątem streamowania na smartfony i tablety. Mogą inaczej rozmieścić przyciski na ekranie, usunąć niepotrzebne przyciski, albo zmienić sterowanie w zależności od tego, co widzimy na ekranie (np. mapa będzie przesuwana palcem, a przy cut-scenkach zniknie HUD kontrolera dotykowego). Owszem, dotyk w żaden sposób nie zastąpi precyzyjnego pada, ale potencjał tego rozwiązania widzę przy indie gierkach, które będą idealne do przechodzenia w komunikacji miejskiej. Czy Google pomyślało o podobnym rozwiązaniu? Śmiem wątpić ;)

 

Dodatkowo na panelu GDCMicrosoft chwalił się nowymi serwerowniami Azure. Kilka z nich powstanie w Niemczech, więc jest duża szansa, że dzięki temu Polska nie zostanie wykluczona ze streamingu Microsoftu.

 

 

Edytowane przez Vexilium
  • Plusik 1
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
 
Testy dla zwykłych śmiertelników ruszają w październiku. Będzie możliwość zdalnego streamowania gier z własnej konsoli, bez dodatkowych opłat (co sugeruje, że streaming z serwerów Azure będzie płatny).

 

Edytowane przez Vexilium
Opublikowano

Piszą ze lag wyczuwalny ale niby nie przeszkadza, a ze większość dziennikarzy to zabardzo nie potrafi w gierki, może być lipa :/ 

Opublikowano (edytowane)

Jez Corden z Windows Central jest zapalonym graczem na Xboxie, więc jego słowa można traktować poważnie.

 

Mam dostęp do bety GeForce Now (chmura Nvidii) i wygląda na to, że technicznie xCloud jest na podobnym poziomie. W GF Now lekki lag jest odczuwalny, ale byłem w stanie zagrać kilka pojedynków w Overwatch na dobrym poziomie. Po jakimś czasie w ogóle się zapomina, że gra się w streamowaną produkcję, 60 FPSów robi swoje.

 

Możliwe, że w przypadku xCloud większy lag powodowały kontrolery podłączone przez Bluetootha niż sama komunikacja z serwerem. W GeForce Now gram tylko na K+M bądź na padzie podłączonym przez USB. Gra przez Bluetootha nie było już tak przyjemna.

Edytowane przez Vexilium
Opublikowano
W dniu 10.06.2019 o 08:51, kubson napisał:

Piszą ze lag wyczuwalny ale niby nie przeszkadza, a ze większość dziennikarzy to zabardzo nie potrafi w gierki, może być lipa :/ 

https://arstechnica.com/gaming/2019/06/project-xcloud-demo-of-halo-5-nearly-indistinguishable-from-local-play/

Cytat

In our video tests, the time between tapping the A button and seeing a response on the smartphone screen took 16 frames of a 240fps video (or 67 milliseconds) across three subsequent tests. That's almost imperceptibly slower than the 63ms (milliseconds) input latency Digital Foundry measured on the Xbox One version of Halo 5 in 2017 tests.

giphy.gif

Tak to wygląda od Azury oddalonej o jakieś 600km

Opublikowano

Wypas, nie mogę się doczekać i z tego co czytam to faktycznie input lag jest niewyczuwalny 

 

Jak xcloud wystartuje to największym problemem będzie bateria urządzenia na którym gry będą śmigać 

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj uruchomiono testy Console Streaming dla Alpha Skip Ahead i Alpha Insiderów, niestety tylko dla terytoriów US i UK. Aplikacja na telefonie sprawdza IP użytkownika, dlatego zagrać można tylko z aktywnym VPNem i co za tym idzie dużym input lagiem. Pozostaje czekać na wprowadzenie usługi w Polsce.

Edytowane przez Vexilium
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.10.2019 o 10:50, Vexilium napisał:

 Aplikacja na telefonie sprawdza IP użytkownika, dlatego zagrać można tylko z aktywnym VPNem i co za tym idzie dużym input lagiem. Pozostaje czekać na wprowadzenie usługi w Polsce.

 

dziś to testowałem, do uruchomienia vpn ale jak już ruszy to można go wyłączyć

lag jest ale serwer UK więc cudów się nie spodziewałem (lte)

gry typu forza, gears, halo wyglądają elegancko (bieda fon z 3gb ramu)

 

czekam na serwery w pl - to będzie coś pięknego

 

rejestracja - czekałem jakieś 10 dni na akceptację

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-streaming/project-xcloud

 

jak nie zaskoczy to na dole zmienić region na uk

Edytowane przez maciekww28
Opublikowano (edytowane)

Tak, w międzyczasie ogarnąłem metodę z VPNem, poza tym lag jest dużo mniejszy niż na początku (ale wciąż odczuwalny). W gry typu Crackdown 3 i Recore można spokojnie grać, dzięki temu wciąż nabijam Gamerscore chociaż moja konsola jest w serwisie. Nawet takie Halo 5 jest grywalne, ale jedynie kampania i Warzone Firefight. W PvP jest ciężko z powodu małego ekranu i laga. Gearsy 5 mają jeszcze bardziej zlagowane multi, dokładnie tak samo jak na konsoli :dynia: 

 

Do gustu przypadł mi także lokalny streaming z konsoli, fajnie jest móc odpalić dowolną grę i pograć w łóżku przed snem. Do tej opcji nie jest już potrzebny VPN.

Edytowane przez Vexilium
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...