Skocz do zawartości

xCloud


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też dostałem zapro do grania w przeglądarce, odpaliłem z ciekawości, lag okrutny i rwanie obrazu. Wiem że to Beta ale do listopada dużo nie zostało.
Ktoś pisał że na xclouda chce się przerzucić z konsoli xD powodzenia :asax:
 
Jaka przeglądarka? Mi na operze rwalo, na edge mogę grać w miarę komfortowo
Opublikowano

Dostałem zaproszenie, było w spamie xd

 

Odpaliłem Godrizona na kompie z pracy i wygląda na to że dziala, choć na monitorze rzuca się w oczy niska rozdzielczość i artefakty

Opublikowano

Potestowalem trochę granie w  Forze Horizon 4 w przeglądarce po łączu wifi (mam adapter wifi na USB kupiony za 80 zł) i o ile da się grać (w sensie obraz i dźwięk nie zacina, raczej nie ma artefaktów) to lag jest bolesny i ciężko ścigać sie w wyścigach.

Boli też 30 klatek, grafika z Xbox One S i niska rozdzielczość (720p),

 

O ile lag być może jest moją winą (muszę zainwestować w kartę sieciową) o tyle reszta obciąża zdecydowanie stronę Xboxową.

 

Mam nadzieję że ta wymiana serwerów na te bazujące na XSX nastąpi jak najszybciej, bo granie w 720p i 30 fpsach w 2021 to jest jakieś nieporozumienie.

 

Ale sama technologia robi duże wrazenie, fajnie jest odpalić przeglądarkę w kompie i od razu dostać dostęp do tych wszystkich gier, potem klikasz gra się odpala bez żadnej instalacji, szybką synchronizacja zapisów w chmurze i wracasz dokładnie tam gdzie zostawiłeś grę na domowej konsoli. Fajnie fajnie

Opublikowano

Z obecną jakością obrazu jedyne zastosowanie to granie na telefonie w łóżku albo kibelku. Niedługo (mam nadzieję) przyjdzie mi pad 8bitdo plus chwytak to przetestuję, ale bez wymiany routera na 5GHZ chyba się nie obejdzie. Liczę, że poprawi to jakość streamingu bo obecnie przycina mi po kilku minutach grania. 

Opublikowano

Również dostałem zaproszenie, po waszych postach spodziewałem się gówna. Włączyłem FH4 na test, lag akceptowalny do grania solo (jazda online w jakimś kompetytywnym granku raczej odpada, ale porobić złota w singielku da się jak najbardziej), tylko rozdziałka kłuje w oczy + momentami pikseloza. Potem zagrałem partyjkę w Streets of Rage 4, skończyłem poziom na luzie bez straty żyćka, lag również nie uprzykrzał życia, a przy grafice 2D niższa rozdzielczość nie rzuciła się w oczy. Do okazjonalnego ogrania czegoś singlowego bez konieczności instalacji czy szybkiego sprawdzenia tytułu, który ewentualnie będę kontynuować na konsoli/PC? Jak najbardziej da się. Jako podstawa gierkowania? Ciut do tego brakuje, przede wszystkim rozdziałki i jeszcze lekkiego doszlifowania input laga. Jeśli to się poprawi to xCloud na PC będzie genialnym dodatkiem do GPU :obama:

 

Jakby co grałem na łączu 120Mb z uploadem 20Mb, padem od Seriesa i na przeglądarce Edge.

  • Plusik 1
Opublikowano
W dniu 27.04.2021 o 18:30, pawelgr5 napisał:

Listopad już potwierdzony czy to plotki?

Plotki, to ma być ogarnięte na jesień.

21 godzin temu, wojtas011 napisał:
W dniu 27.04.2021 o 17:32, Daddy napisał:
Też dostałem zapro do grania w przeglądarce, odpaliłem z ciekawości, lag okrutny i rwanie obrazu. Wiem że to Beta ale do listopada dużo nie zostało.
Ktoś pisał że na xclouda chce się przerzucić z konsoli xD powodzenia :asax:
 

Jaka przeglądarka? Mi na operze rwalo, na edge mogę grać w miarę komfortowo

Chrome i Edge, na Edge faktycznie trochę lepiej to działa ale i tak dla mnie poza małymi grami to jest lipton.

Opublikowano

Ja grałem w:

Forza 7 (Słabo)

Halo 5 (Można grać choć celowanie w chmurze jest mało precyzyjne)

Injustice 2 (W singla można pograć)

PES 2021 (tak jak wyżej)

Rain on Your Parade (indyk, śmiga elegancko)

Opublikowano

Dostałem z zaskoczenia zaproszenie do bety na co bardzo liczyłem szczerze mówiąc. Przetestowałem na razie dwa tytuły na PC: Outriders i GTA V.

 

Outriders:

Prolog bardzo grywalny, zero lagów, ścinek, wszystko na swoim miejscu. Po prologu czułem się jakbym odpalił grę na komputerze ledwo spełniającym wymagania minimalne. Główny problem to było rwanie audio a i płynność jakby troszkę kulała. Jednak dowiedziałem się że na Xboksie demo też miało problemy z rwaniem dźwięku i być może to zwyczajnie bug. Jak pogram więcej to będe mógł ocenić więcej.

 

GTA V:

Odpaliłem, pięcioletni save się pięknie zsynchronizował i wrzuciło mnie do singla. Przejechałem się po mieście szybkim wozem i pojechałem na wieś. Żadnych problemów. Audio super, płynność spoko jak na te 30fps, nic nie zacinało itp. 

 

Generalnie to widać że tytuł odpala się w 720p bo pikseloza na monitorze jest widoczna z 2 metrów. Lag też jest, czasem mniejszy, czasem większy. W Outriders najłatwiej można to było zauważyć otwierając jakieś menusy albo w ekwipunku zmieniając wyposażenie. Na razie wrażenia względnie pozytywne ale za mało jeszcze przetestowałem, jutro na pewno się pobawię więcej. Jako dodatek jest obecnie spoko ale do bycia podstawową usługą to jeszcze dużo brakuje. 

 

Aha, grałem na UPC 150 Mbps. 

Opublikowano

Dziwny ten xCloud. U siebie bez problemu grałem w GeForce Cloud Gaming (łącze 50Mbps), z trudem zauważając że to obraz strumieniowany przez sieć, a nie generowany na domowym sprzęcie i lag nie był bardzo wyczuwalny (mowa o Half Life 2). Z kolei w chmura Microsoftu narzuca dość duże wymagania dot. łącza i ciężko mi jest uzyskać podobny efekt jak u konkurencji.

U brata na łączu światłowodowym 650 Mbps, Nier Automata chodzi w tych 720p jedynie akceptowalnie, z drobnymi przycinkami co kilka sekund i masą artefaktów związanymi ze zmniejszonym próbkowaniem obrazu. Może to dobrze wyglądało na 5 calowym ekranie szmartfona, ale nie na 24 calowym ekranie monitora komputerowego, a nawet 13 calowym Macbooku Pro. 

Opublikowano

Szkoda, że nic pewnie z tych starań Spencera nie wyjdzie, jakoś nie wyobrażam sobie jakoś żeby Sony lub Nintendo zgodziły się na to w najbliższej przyszłości.

 

Btw. Ta rozprawa między Epic i Apple to złoto, można sobie poczytać prywatne maile i poufne dokumenty i zobaczyć jak wszystko wygląda od kuchnii

Gość lpcl
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, ASX napisał:

Szkoda, że nic pewnie z tych starań Spencera nie wyjdzie, jakoś nie wyobrażam sobie jakoś żeby Sony lub Nintendo zgodziły się na to w najbliższej przyszłości.

 

Btw. Ta rozprawa między Epic i Apple to złoto, można sobie poczytać prywatne maile i poufne dokumenty i zobaczyć jak wszystko wygląda od kuchnii

Słyszałem tylko o tych numerach sony z cross playem. Jest tam coś jeszcze?

Edytowane przez lpcl
Opublikowano
15 godzin temu, lpcl napisał:

Słyszałem tylko o tych numerach sony z cross playem. Jest tam coś jeszcze?

z rzeczy o których się dowiedzieliśmy:

- 3 miesięczna czasowa ekskluzywność Stalkera 2

- $ony jako jedyne każe płacić devom za crossplay xd

- można przeczytać recenzje Tlou2 napisaną przez pracowników xboxa, całkiem pozytywną swoją drogą xd

- ile Epic płaci za rozdawanie gier za darmo

- jakie straty generuje Epic Store

- i to że Spencer chciałby xcloud na innych konsolach

 

na pewno jest coś jeszcze ale nie pamiętam

Opublikowano
39 minut temu, ASX napisał:

$ony jako jedyne każe płacić devom za crossplay xd


To też nie jest tak. Nie chodzi tyle o crossplay co o stosunek z wpływów za MTX do bazy graczy na platformie, z uwzględnieniem przychodów z cross-platform - jeśli spada poniżej zakontraktowanego pułapu, wydawca musi płacić (w praktyce wygląda to tak, że żeby wydawca płacił za crossplay - gra musiałaby nie zarabiać na siebie na PSN, a zarabiać gdzie indziej - de facto czyniąc crossplay i tak zbędnym, bo to oznacza zwykle bazę aktywnych graczy). I tak, Sony jako jedyne wymaga takiej klauzuli - z ich pozycji jest to zrozumiałe, są liderem rynku. Z punktu widzenia wydawcy? Dodatkowa praca dla prawników i marketingu (bo no, jeśli masz MTX, to chcesz, żeby baza graczy była aktywna). Dla przeciętnego gracza? Zero wpływu. Tytuły, które potrzebują najbardziej crossplayu (czyli niszowe gatunki) i tak nie są machiną do MTX. Z moralnego punktu widzenia? Tutaj jest szaro. Jak w calutkiej branży.

Z niezrozumiałego dla mnie powodu, tak samo jak w przypadku dokumentów Capcomu, część dziennikarzy (i tradycyjnie, fanboyskie konta na twitterze/forach) - niespecjalnie rozumieją co czytają, puszczając clickbaitowe nagłówki w świat.

Do listy, którą wymieniłeś można dodać:

- Nintendo nadal ma/zawiera w kontraktach klauzulę informującą o tym, że zabrania współpracującym podmiotom współpracy z grupami przestępczymi (hint: Yakuza - Nintendo miało realne problemy kiedyś)
- Tim Sweeney w mailu rozmawiający o F2P na Xboxie (uwielbiam to, że w pierwszym akapicie pisze: no hej PS nie ma opłat, a w drugim: ej, no jak zniesiecie opłaty, to tam Phil pamiętaj, warto zgrać to z 14 sezonem Fortnite'a)
- ujawnienie cloud service od Walmartu xDDD

edit: No i jeszcze list Tima z przeprosinami do Yvesa Guillemota (prezesa Ubisoft) - przeprosinami za transakcje skradzionymi kartami kredytowymi i za wolnym blokowaniu ich. 

  • Plusik 3
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Hendrix napisał:

Z niezrozumiałego dla mnie powodu, tak samo jak w przypadku dokumentów Capcomu, część dziennikarzy (i tradycyjnie, fanboyskie konta na twitterze/forach) - niespecjalnie rozumieją co czytają, puszczając clickbaitowe nagłówki w świat.

 

Dziwi cię to? Każdy walczy o zasięgi, czym bardziej krzykliwy/szokujący nagłówek, wiadomość tym większe zasięgi. A czy jest prawdziwa czy nie to już później interesuje garstkę ludzi. 

Edytowane przez Ukukuki
Opublikowano

No byłem dyplomatyczny - nie, w praktyce to mnie nie dziwi, chociaż zawsze denerwuje. Mam paru dziennikarzy wśród znajomych, w sumie ich to jeszcze bardziej wkurza, bo no - porządne pisanie wcale nie jest lepiej wynagradzane (są wyjątki oczywiście).

Opublikowano
Godzinę temu, Hendrix napisał:

To też nie jest tak. Nie chodzi tyle o crossplay co o stosunek z wpływów za MTX do bazy graczy na platformie, z uwzględnieniem przychodów z cross-platform - jeśli spada poniżej zakontraktowanego pułapu, wydawca musi płacić (w praktyce wygląda to tak, że żeby wydawca płacił za crossplay - gra musiałaby nie zarabiać na siebie na PSN, a zarabiać gdzie indziej - de facto czyniąc crossplay i tak zbędnym, bo to oznacza zwykle bazę aktywnych graczy). I tak, Sony jako jedyne wymaga takiej klauzuli - z ich pozycji jest to zrozumiałe, są liderem rynku. Z punktu widzenia wydawcy? Dodatkowa praca dla prawników i marketingu (bo no, jeśli masz MTX, to chcesz, żeby baza graczy była aktywna). Dla przeciętnego gracza? Zero wpływu. Tytuły, które potrzebują najbardziej crossplayu (czyli niszowe gatunki) i tak nie są machiną do MTX. Z moralnego punktu widzenia? Tutaj jest szaro. Jak w calutkiej branży.

Z niezrozumiałego dla mnie powodu, tak samo jak w przypadku dokumentów Capcomu, część dziennikarzy (i tradycyjnie, fanboyskie konta na twitterze/forach) - niespecjalnie rozumieją co czytają, puszczając clickbaitowe nagłówki w świat.

nie wiem dla mnie taka klauzula w której Sony godzi się na crossplay tylko pod warunkiem że ich dochody nie spadną to coś nie do obronienia, wiem że są liderem na rynku, ale to tak jakby operator sieci komórkowej zgodził się na to że możesz dzwonić do innych sieci ale tylko pod warunkiem że dochody operatora nie spadną poniżej określonego poziomu,

 

Nie ma co tego bronić, bo takie praktyki czynią branżę gorszą, a nie lepszą i choćby z tego powodu słusznie trzeba to wyśmiewać i krytykować.

Opublikowano

Ale co ja mam konkretnie wyśmiewać (i czego konkretnie bronić, bo niby gdzie to robię, poprawiam twój błąd tylko - bo dokument był dość precyzyjny w tym czego dotyczy)? To, że jakaś mega-korporacja wymaga od innych mega-korporacji dodatkowej opłaty, jeśli ta korporacja będzie więcej zarabiała na mikrotransakcjach na platformach innych mega-korporacji? Firmy w tym biznesie, jak i w każdym innym, robią to co dla nich dobre, i tylko dla nich. Mega-korporacje nie są przyjaciółmi użytkowników, to zasada, której KAŻDY powinien się trzymać. Podejmują wygodne dla nas decyzje, tylko kiedy im jest na rękę. Dlatego nie cierpię fanboystwa firm - nie ma głupszego zachowania dla mnie.

A "nasza branża" istnieje, bo firmy mogą na niej zarabiać. W teorii nie powinno być żadnych gier ekskluzywnych (bo te są szkodliwe z natury dla użytkownika), nie powinno być jakichkolwiek przejęć zew. podmiotów, nie powinno być płatnego online, nie powinno być barier językowych, powinniśmy mieć własność cyfrowych dóbr, a nie licencję na korzystanie, nasze dane nie powinny być do niczego wykorzystywane, a gry nie powinny mieć jakichkolwiek mikrotransakcji. Nie powinno być masy niewymienionych przeze mnie rzeczy, ale jest odwrotnie. I będzie odwrotnie, dopóki kapitalizm, będzie no, kapitalizmem. I absolutnie każda jedna firma w tej branży, począwszy od devów Indie po mega-korporacje jest "współwinna" tej sytuacji.

I jak lubię, to, że nie piszesz jak fanboy, to czasami hipokryzja w twoich postach jest oczywista. Bo no - z punktu widzenia marketingu, używasz wybiórczych porównań, kiedy te są wygodne i skupiasz się na nich. Nie widzę negatywnych postów o tym, że MS przejmuje co raz więcej firm albo, że wykorzystuje swoją pozycję na światowym rynku w negocjacjach z innymi podmiotami. Nie widziałem, żebyś w przeciekach o planach obniżenia stawek dla devów, wspomniał o tym, że owszem w planach było 12%, ale owe 12% wymagałoby podpisania eksluzywnej umowy z xCloud, na streaming (czyli pozbawiałoby to kontroli nad IP dla wydawcy/deva - w tej branży ZAWSZE jest coś za coś).

Btw., operator sieci komórkowej JEST dodatkowo wynagradzany za połączenia poza ich siecią, więc to chybione porównanie (a sama branża jest najeżona ukrytymi opłatami).

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Ja do dzisiaj jestem w szoku ,że płatne granie online na konsolach przeszło i wraz z premierą tej wariacji abonamentu na Switcha stało się standardem. 

 

Płacenie za dostęp do serwerów które stawia producent gierki xd MS, Sony czy Nintendo robią na tym złoty interes. 

Edytowane przez Ukukuki

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...