Skocz do zawartości

xCloud


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, ASX napisał:

Co do tematu, sam też często się łapie na tym że odpalam jakąś starą grę a tam wita mnie stary save sprzed wielu lat. Trzeba im przyznać, że działa to bardzo spoko w ramach ekosystemu, konsola, pc, chmura. Po prostu włączasz grę i grasz, bez potrzeby przenoszenia zapisów, płacenia abonamentów, jakiś transferów itp. rzeczy. Niby wydaje się to banalne ale mało kto to ogarnia.

No właśnie, że trzeba abo płacić aby grać sobie w chmurze:P. Śmieje się oczywiście i potwierdzam to jest mega dobre, że mają nawet stare save instant on.

Opublikowano
4 godziny temu, ASX napisał:

Co do tematu, sam też często się łapie na tym że odpalam jakąś starą grę a tam wita mnie stary save sprzed wielu lat. Trzeba im przyznać, że działa to bardzo spoko w ramach ekosystemu, konsola, pc, chmura. Po prostu włączasz grę i grasz, bez potrzeby przenoszenia zapisów, płacenia abonamentów, jakiś transferów itp. rzeczy. Niby wydaje się to banalne ale mało kto to ogarnia.

Wpis. 

U mnie tylko Wiedzmin 2 nie miał sejwa. Z tą grą to jakaś norma czy po prostu miałem pecha? 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Teraz, Paolo de Vesir napisał:

 

To nie jest jeszcze dostępne dla użytkowników, nie? Szukam po guide'ach w necie i nie widzę opcji które są tam wymienione. ;/

na razie jest w fazie testów u insiderów, ale jeszcze w tym roku ma być to dostępne dla wszystkich posiadaczy Xboxa.

 

Zaraz się okażę Wezyr że w ogóle nie będziesz musiał kupować XSX czy XSS bo wszystko będziesz mógł ograć na poczciwej esce ;)

Opublikowano (edytowane)

Nie lepiej sprzedać One S za 600 zł, dołożyć 600-700 zł i kupić po prostu XSS... Na XSS będzie już tylko lepiej z wydajnością gier jak deweloperzy przejdą na narzędzia skrojone pod nową architekturę.

Edytowane przez SnoD
Opublikowano
27 minut temu, SnoD napisał:

Nie lepiej sprzedać One S za 600 zł, dołożyć 600-700 zł i kupić po prostu XSS... Na XSS będzie już tylko lepiej z wydajnością gier jak deweloperzy przejdą na narzędzia skrojone pod nową architekturę.

 

Oczywiście, ale na razie jestem w sytuacji gdzie mam inne priorytety jeśli chodzi o wydatki. Na Seriesa przyjdzie czas, a do tej pory będę korzystał z pełni możliwości XGPU czyli PC, Xboxa i XClouda. ;) 

Opublikowano
1 godzinę temu, ASX napisał:

wychodzi na to, że lepiej gra się w chmurze niż na  Xboxie One

A to nie jest jakiś szczególny wyczyn. Czy aby przypadkiem MS nie informował że hardware odpowiedzialny za chmurę ma być na poziomie XSX?

Opublikowano
Teraz, suteq napisał:

A to nie jest jakiś szczególny wyczyn. Czy aby przypadkiem MS nie informował że hardware odpowiedzialny za chmurę ma być na poziomie XSX?

no informował informował i rzeczywiście widać to po ray-tracingu, 60 klatkach i czasach wczytywania

Opublikowano

Hejka sklejka nakleeeeejka

jako, że już ponad rok bawię się w granie zdalne w chmurze, sprawdzałem xCloud na początku gdy śmigał tylko na telefonach, później dostałem się do bety na PC, sprawdzałem go wtedy i teraz po niby tej zmianie sprzętów na nową generację i dodanie opcji grania bezpośrednio z aplikacji Xbox, mam wrażenie, że zdobyłem już miarodajne doświadczenie, którym mogę się teraz podzielić.
Mój sprzęt:
laptop z win10, podłączony kablem do internetu 750, podłączony HDMI do TV Shangtsung 4k, DualShock 4

Jest zdecydowanie lepiej niż było na początku tej całej zabawy przykładowo The Outer Worlds było wcześniej niegrywalne, nie mogłem wycelować w pierwszych napotkanych przeciwników, ginąłem w początkowej fazie gry bez przerwy. Dzisiaj? Bez problemu, bardzo fajna produkcja idzie jak po masełku.

Forza Horizon 4 tutaj widać problemy i bolączki tego całego xClouda. Wolałbym nigdy nie odkryć tego ale gdy zatrzymam się do 0 autem i stoję nieruchomo przez kilka sekund obraz staje się niewyobrażalnie wręcz piękny, ostry, szczegółowy wystarczy dodać trochę gazu i zaczyna się wszystko psuć, liście na drzewach stają się jedną wielką zieloną masą, na desce rozdzielczej przestaję dostrzegać różnice w użytych materiałach im szybciej jadę tym jest gorzej ale nigdy nie spada poniżej poziomu, który bolałby użytkownika Switcha :rayos:  sam fakt, że gra pokazuje ,,zobacz jak ładnie'' dodaje gazu ,,haha ale frajer, kup se konsolę robaku''
Co mnie najbardziej zabolało
It Takes Two bo przez przypadek trafiłem na newsa, że od 04.11 będzie w gamepass na PC, konsole i chmurę... Taaa... tylko, że xCloud nie obsługuje dwóch padów także pozostaje rozgrywka online a to już niestety jest problem przez, który nie stworzę sobie pełnoprawnego zdalnego Xboxa z laptopa i dwóch kabli. Tym sposobem zapragnąłem kupić sobie XSS :dafuq:
I taka porada/ciekawostka no niby gry się wczytują szybciej ale dla mnie nie na tyle szybciej bym miał pewność, że działa to na XSX dlatego czasami w opcjach sterowania widać zdjęcie lub obrys kształtu kontrolera i jeśli jest tam zdjęcie kontrolera z takim okrągłym d-padem jak w padzie od Xbox Series to uznaje chyba prawidłowo, że gra odpala się na bebechach z XSX (tak to wygląda np. w It Takes Two).

Na ten moment xCloud nie ma szans w bezpośrednim porównaniu jakości z GeForce Now, którego używam od ponad roku i mam subskrypcję Founders. Mam nadzieję, że gdy zbudują bazę danych bliżej to wszystko się poprawi. Na ten moment widać, że priorytetem jest niski input lag kosztem jakości obrazu (no i dobrze).

  • Plusik 2
Opublikowano

teraz po zamienie neta i routera mogę wreszcie powiedzieć, że chmura działa jak należy. Nie czuć laga nawet w forzie czy halo. Będę czekał na jakieś interesujące premiery na xboxie i chętnie ogram w trybie handheld. Miło, że dali obsługę dualschock 4 bo ten pad mi o wiele lepiej leży.

  • Plusik 1
Opublikowano

 

od teraz granie w chmurze będzie dostępne również na konsolach 

 

fajna opcja, zaoszczędzi się trochę miejsca na dysku 

  • Lubię! 1
Opublikowano

Pograłem trochę na konsoli i jedyny mój zarzut to jakość obrazu. W grze na dużym TV 1080p kłuje w oczy, a do tego bitrate też nie jest najlepszy. Laga nie doświadczyłem, testowałem na przykładzie Forzy Horizon 4 i grało się komfortowo.

 

Fajna, a nawet bardzo fajna opcja, na pewno będę z niej korzystał, gdy będę chciał w coś zagrać na szybko.

Opublikowano (edytowane)

Mam tylko 40" FHD, więc nie będę jakiś bardzo miarodajny w kwestii jakości obrazu, ale jest spoko. Wiadomo, że nie stało to obok natywnej rozdzielczości, muszę jednak przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Niewielki lag jest, najbardziej czuje się go przy skręcaniu. Nie miałem mimo tego problemów z wygraniem wyścigów w FH4, zabiłem paru gości w BFV i nawet przeszedłem misję w tym obesranym sa nandreas. Myślę, że odrobina wprawy i można sobie tak grać. Ktoś mało obeznany z gierkami pewnie nawet by nie zauważył, że to z chmury leci.

 

Do wolniejszych gier naprawdę poważnie rozważę grę w chmurze zamiast ściągania, bo to po prostu działa. Testowałem na XSX i necie 300 Mbit po kablu. Jeśli trochę poprawią jakość obrazu, to będzie naprawdę sztos. Teraz jest po prostu bardzo OK.

Edytowane przez ProstyHeker
  • Plusik 2
Opublikowano

Jeszcze dodam swoje nowe przemyślenia po nowym doświadczeniu jakie miałem przy okazji obcowania z xCloudem.

Halo Infinite pierwszy raz ogrywałem rywalizacyjny multiplayer online w chmurze, ostatnio w sieciowego FPS'a grałem dobre pół roku temu w Mordern Warfare (2019) na PS4, wypadłem kompletnie z obiegu jeśli chodzi o sieciowe strzelanie bo jakoś przestałem czuć sens tego. Nigdy nie grałem w Halo, trochę singla H4 i Reach i koniec. Z definicji powinienem dostać lanie na śniadanie bo ja lamus w dodatku gram w chmurze. Pierwszy mecz katorga bo nie miałem pojęcia co się dzieje, drugi? Staty może nie Top Global ale na takie warunki? 13/7 trzeci mecz 13/8. Wiem, że mogłem grać z ludźmi, którzy też grają w streamingu ale nie mam konsoli, gra uruchomiona jest gdzieś daleko a mogę pobawić się w rywalizacyjny MP mając więcej fragów niż śmierci. Wspaniale.

Po lekturze kilu postów tutaj u góry trochę jestem zniesmaczony. Gdy już ktoś ma XSX/S i pisze, że nie będzie ściągał niektórych gier a grał w chmurze to trochę mnie skręca. Macie fajną konsolę to z niej korzystajcie, chmurka nie zastąpi gry renderowanej w domku z własnej konsoli. Xcloud to fajny bajer dla ludzi w rozkroku międzygeneracyjnym :sorry:

Opublikowano (edytowane)

A po co mam zapychać miejsce na dysku, żeby pograć w jakąś popierdółkę albo przygodówkę, gdy kumpel wpadnie z synem? Mam ochotę chwilę pograć w Dooma albo Quake to cyk, odpalam i po kilkunastu sekundach gram. Wpadnie młody to cyk, gramy w liska. Chmura znacząco ograniczy mój worek fajne, fajne, wyj*bałem - będę sobie odpalał stream i jak mi nie podpasuje, to wyłączę, a jak będzie fajne, to ściągnę. Dziś sobie testuję dalej i jest bomba, zajebista opcja.

Edytowane przez ProstyHeker
  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...