Skocz do zawartości

Crash Team Racing Nitro-Fueled


Gość Rozi

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, Lukas_AT napisał:

Beka że dostajemy kolejny tytul, ktory zaciera granice pomiedzy remasterem a remakiem?

 

Nie może zacierać bo to dwie zupełnie różne rzeczy. Bez względu na to co barany z marketingu napisali na pudełkach. Crashe i Spyro to remake'i.

 

@Square Aha, nie zaglądałem do sklepu. Nawet nie widziałem, że już preordery są. To w sumie ok, choć ceny będą pewnie mocno nie ok.

 

Mam nadzieję, że pozbędą się starego menu z save'ami na rzecz czegoś bardziej elastycznego. Ograniczenie do tylko 4 miało jeszcze sens na PSX by gra nie wychodziła poza 8KiB, ale tutaj chcę przejść championship większą ilością postaci.

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Berion napisał:

 

Nie może zacierać bo to dwie zupełnie różne rzeczy. Bez względu na to co barany z marketingu napisali na pudełkach. Crashe i Spyro to remake'i.

 

Bardziej chodzilo mi o podkreslenie ilosci pracy jaka wlozono w Crasha czy Spyro, a nie czy rzeczywiscie granica jest zatarta. Choc moim zdaniem poniekad tak. Jesli Spyro  i Crash Trilogy to remake’i, to czym jest najnowszy Resident Evil 2? Roznice w projektowaniu gry widac jak na dloni - tu mamy 1:1, a tu tylko swobodne opieranie sie na oryginale z ogromna liczba nowosci. 

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, Lukas_AT napisał:

 

Bardziej chodzilo mi o podkreslenie ilosci pracy jaka wlozono w Crasha czy Spyro, a nie czy rzeczywiscie granica jest zatarta. Choc moim zdaniem poniekad tak. Jesli Spyro  i Crash Trilogy to remake’i, to czym jest najnowszy Resident Evil 2? Roznice w projektowaniu gry widac jak na dloni - tu mamy 1:1, a tu tylko swobodne opieranie sie na oryginale z ogromna liczba nowosci. 

RE2 jest rimejko-reboot'em jak ostatni Ratchet, czyli niektóre rzeczy są takie same jak w oryginale, innych brakuje, a jeszcze inne są całkowicie nowe.

Odnośnik do komentarza

@Lukas_AT Nie wiemy ile włożono pracy w każdą z osobna gier na świecie, więc to raczej kiepski przelicznik. ;)

Remake to gra zrobiona od nowa, możliwie jak najbardziej wierna oryginałowi. Remaster to port (jak się dawniej określało) na nowszą konsolę. Ja widzę to tak: https://www.dobreprogramy.pl/Berion/Growa-terminologia,82954.html

 

Czym jest najnowszy RE2? Abominacją. ;p Remake'iem, ale jeśli namieszano w fabule względem serii (nie wiem, nie skończyłem jeszcze) to wtedy także rebootem. A jeśli nie? Ciężki to orzech do zgryzienia bo nie tylko remake'iem, ale i nie rebootem (rebootem są nowe Lary, począwszy od tej wyrzuconej na brzeg). Potrzebne nowe słowo.

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Remake pierwszej czesci Resident Evil tez mial troche namieszane, podobnie jak dwojka - pojawili sie nowi przeciwnicy, nowe lokacje, watki zostaly rozbudowane itp. Co prawda gra byla o wiele blizsza oryginalowi niz w przypadku remake’u dwojki, ale remake zawsze wprowadzal jakies zmiany, nie tylko w oprawie. Tak samo bylo w przypadku Medievila na PSP i chyba MGS na NGC (tu nie jestem pewien).

 

Nie przypominam sobie w dalekiej przeszlosci remake’u, ktory bylby wlasnie odwzorowany 1:1, ale z oprawa powstala kompletnie od zera, tak jak Crash Trilogy. Dlatego poniekad ten tytul stanal dla mnie w rozkroku pomiedzy remasterem, a remakiem. Ale jesli mialbym go nazwac remasterem, to typowe remastery z tej generacji z tylko podbita rozdzialka musialbym nazwac portami (tak jak przykladowo gra z PS4 dostaje port na PC z lepsza rozdzialka i teksturami). 

 

Idac dalej, Legend of Zelda: Link's Awakening na Switcha i Gears of War Ultimate Edition takze nie zasluguja na wrzucenie ich do worka z takimi samymi remasterami, jak The Last of Us czy God of War III. ;) Wiem, troche juz drąże temat zbyt mocno, ale widac, ze tym bardziej precyzyjnie chce sie ustalic, czym jest remake a czym remaster, tym trudniej to zrobic. Najprotsza definicja to oczywiscie - cos powstaje od zera - jest remakiem. Jest ulepszeniem istniejacego kodu - jest remasterem.

 

Ale wracajac do Crash Team Racing by nie robic zbyt duzego off-topu. Wszystkie trasy, tryby gry, postaci beda 1:1, jak w Crash Trilogy czy Spyro, ale ciekawi mnie czy i jakie zmiany zajda w modelu jazdy, by byl bardziej nowoczesny. Tu juz wiec bedziemy mieli do czynienia z wieksza iloscia zmian.

Odnośnik do komentarza

@Lukas_AT A ja tam sobie przypominam, choćby Super Mario All Stars (remake'i SMB1-3+SMB:LL). Z kolei fabularnie z tego co ja pamiętam to "REmake" był wierny protoplaście i jedynie poucinano część lokacji, a wraz z nimi część scenek. Remake Medievil na PSP fabularnie też był toczka w toczkę.

 

A dlaczego uważasz że temat drążysz zbyt mocno? To przecież o to w dyskusji chodzi by problem faktoryzować i znaleźć rozwiązanie. Nie istotne jest kto ma rację tylko jaka jest prawda.

 

Dla mnie czym jest remake, a czym remaster jest zupełnie jasne bo dość łatwo to wyjaśnić na rodzinie konkretnych przykładów, problem widzę w braku stosownego słowa na "remake'o-reboot-y". ;)

 

Model jazdy w CTR był i jest nowoczesny. Jako wielki fan tej gry nie chcę w nim absolutnie żadnych zmian. Jest responsywny, elastyczny, wygodny. Naughty Dog wymyśliło absolutnie rewelacyjny model fizyki i wszelkie w nim zmiany będą katastrofą. Weź za przykład Crash Tag Team Racing, a nawet Jak X Combat Racing. ;p To tak samo jak ze Spyro czy Crashem, gdyby nie odwzorowali (niemal idealnie!) sterowania to te gry byłyby kaszanką (zobacz jak się gra w "Spyro 4"). Co innego taki Medievil czy Croc, tam są tragiczne kamery i bardzo toporna klawiszologia.

Edytowane przez Berion
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

I to jest właśnie moja największa obawa względem gry. Używanie świata i postaci to jedno ale mechanika i fizyka to drugie. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale kod należy chyba do ND, a ci nie dzielą się w tym wypadku (podobnie było z odświeżoną trylogią Crasha). Całość trzeba zrobić od nowa. W przypadku wspomnianej trylogii da się wybaczyć pewne odstępstwa od normy ale przy CTR sprawa jest poważna. 

Tak jak Berion napisał model jazdy wciąż jest mega grywalny i w żadnym wypadku nie potrzebuje zmian. Pytanie tylko czy uda się go odwzorować odpowiednio. Na gameplayach wszystko wygląda fajnie ale bez fizycznego zaznajomienia się z grą nie da się powiedzieć, że gra się wciąż tak samo przyjemnie. Dema nie będzie bo to byłby marketingowy samobój jeżeli model jazdy nie spełnia oczekiwań.

Niemniej w przypadku CTR głównym bodźcem do zakupu będzie nostalgia i wspólne cioranie (czy to na kanapie czy po sieci) ale jeśli spieprzą model jazdy to gierka umrze szybko wśród starych wyjadaczy. 

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, SlimShady napisał:

RE2 jest rimejko-reboot'em jak ostatni Ratchet, czyli niektóre rzeczy są takie same jak w oryginale, innych brakuje, a jeszcze inne są całkowicie nowe.

RE 2 to po prostu remake.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Berion napisał:

Model jazdy w CTR był i jest nowoczesny. Jako wielki fan tej gry nie chcę w nim absolutnie żadnych zmian. Jest responsywny, elastyczny, wygodny.

 

W sumie racja. Toy Story Racer i Smurf Racer rowniez nadal maja przyjemny model jazdy i bez trudu mozna w nie grac dzis. Ale taki Lego Racer jest mega toporny i ciezki - przeszkadzalo mi to juz na PSX, a co dopiero teraz. Crash i Spyro to gry, ktore sie bardzo dobrze zestarzaly, dlatego nie potrzeba bylo im zmieniac sterowania. Ale taki Medievil to masakra i bez zmian w sterowaniu gra nie ma prawa sie ukazac. Tu nawet nie chodzi tylko o sterowanie, ale o smieszna walke i skakanie, ktore jest mega nieintuicyjne.

Edytowane przez Lukas_AT
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...