Skocz do zawartości

Chernobylite


Frantik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

Rodzime The Farm 51 znów pichci. Tym razem zaoferują nam wycieczkę do Czarnobyla w klimatach Stalkera. 

Jesień 2019. Wygląda dobrze. Mam tylko nadzieję, że gra nie okaże się zakamuflowanym symulatorem chodzenia w takim samym stopniu, jak Get Even. Te, choć było niezłe, to nie kryję, że liczyłem na zupełnie coś innego

Update: Ups, zapędziłem się z tą multiplatformą. Na razie wiadomo tylko o wersji PC :sweat:

Edytowane przez Frantik
Opublikowano (edytowane)

W sensie na czym miał polegać ten sarkazm? 

 

Przecież to wygląda na jakiegoś gniota na 1,5 h z jednym przeciwnikiem,  glit(pipi)acymi jump scareami. Raszjan inglisz, czernobyl tuk ewriting from mi. 

 

Oryginalność dorownujaca kolejnym częścią FIFY. 

 

Mam dziwne wrażenie że jesteś z teamu dlubiajacego to coś...

Edytowane przez Najtmer
Opublikowano

No jak z takiej zajawki wyciągnąłeś tyle wniosków, to myślę że Sherlock Holmes mógłby ci buty co najwyżej pucować. Każde post Apo jest na wagę złota, a ja tu widzę intrygujący tytuł. Poczekajmy na materiały ukazujące rozgrywkę i wtedy zacznijmy snuć domysły czy crapiszcze, czy może szpil.

Opublikowano
W dniu 8.02.2019 o 16:50, GSPdibbler napisał:

Uwielbiam te klimaty i każdą grę post Apo przyjmę z otwartymi ramionami :)

Popieram.

Kasę zbieram.

Na tą grę wydam.

Do naprawy świata się przydam.

Oj, przydam.

Przydam.

Tada dadam.

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj ruszyła zbiórka na Kickstarterze:
https://www.kickstarter.com/projects/thefarm51/chernobylite-survival-horror-in-3d-scanned-chernob?ref=section-homepage-featured-project-list-recommendations


Oglądałem też trochę streama z wersji pre-alpha i wygląda to co najmniej :notbad: Zamiast symulatora chodzenia z doczepionym na siłę strzelaniem jak Get Even, dostajemy rasowego FPS-a z elementami RPG - jest gadanie z napotkanymi NPC, przyjmowanie od nich questów, zbieranie surowców, crafting przy ogniskach, a nawet rozbudowa naszej bazy wypadowej a'la Fallout 4. Nie brakuje też rozmaitych schizowych jazd, które zahaczają o jumpscare'y. 

Graficznie ładnie to wygląda, a klimat mocno leje się z ekranu, czemu wydatnie pomaga rosyjski dubbing (głos protagoniście podkłada ten sam gość, co pod Artioma w Metrze)

 

Jak byłem obojętny, tak teraz mocno  czekam :)

 

Edytowane przez Frantik
  • 6 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

O matko jaka ta gra jest drętwa, aż musiałem się podzielić wrażeniami. Każda mechanika w tej grze jest drętwa, sztuczna, dziwaczna lub po prostu kiepska i nie sprawia radości. Odnajdywanie przedmiotów z pomocą skanera odbiera trochę fun eksploracji i poszukiwania. Przedmioty są dziwie losowo porozrzucane po mapie. Przeciwnicy są mało groźni, totalnie głupi, głusi i ślepi. Walka z nimi nie sprawia wrażenia trudnej a większość z nich można wykończyć po cichu i reszta zupełnie nie zauważa braków kompanów.

 

Jedyne co robi wrażenie to ta fotogrametria i przeniesienie Chernobyla 1:1. Dlatego gra to bardziej wirtualne muzeum. Ładnie, jest co pooglądać ale po zwiedzaniu niespecjalnie jest do czego wracać.

 

Trochę się zawiodłem bo liczyłem, że wezmą najlepsze aspekty STALKERa i Escape From Tarkov a do tego dorzucą te swoją technologię, no ale mocno się przeliczyłem. Wiem, że to EA, ale słabo ta gra rokuje. Pomijam problemy techniczne pomimo mocarnego sprzętu.

Gość suteq
Opublikowano

Podobno jest też mało zawartości na start? W ogóle nie rozumiem zbytnio wydawania takiej fabularnej gry w Early Access bo jak kogoś interesuje historia to tak naprawdę najlepiej będzie kupić tę grę za rok jak już wszystko wyjdzie. 

 

Ja tam czekam na pełną premierę i zobaczymy co z tego wyjdzie bo jednak lubię klimaty Chernobyla no ale na razie to gierka nie powala. 

Opublikowano (edytowane)

Nie dotarłem wystarczająco daleko by móc ocenić fabułę. To nie jest tak, że do końca lecisz ubitą ścieżka. Masz coś  rodzaju HUBa stamtąd planujesz wypad i tu gra jest nawet podobna do This War of Mine. Masz miejscówki do wyboru. W niektórych są czasowo ograniczone misje. Decydujesz co robi Twój kompan (zakładam, że później masz ich kilku). Możesz podobnie jak w TWoM nawet pozwolić mu odpocząć. Rozdajesz racje żywnościowe, ale to wszystko jest jakoś kiepsko rozwiązane. Trochę tak jakby na ten moment przerastała ich skala projektu. Może się pozbierają ale niektóre elementy poszły za daleko w złym kierunku.

Edytowane przez MierzejX
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mamy trailer z datą premiery, niby lipiec 2021:
 


W sumie jestem pozytywnie zaskoczony, bo na początku wyglądało mi to na symulator chodzenia, a tu survival, crafting, a także zarządzanie bazą i ziomkami.
Technicznie nie porywa, ale klimacik jest, więc jeśli gameplay loop będzie wciągający, a błędy nie będą niszczyć rozgrywki to chętnie sprawdzę, bo lubię survivale.

Opublikowano

No mnie właśnie mocno kusi kupno zwłaszcza że jest na promocji teraz na Steam ale kurde mam pewne obawy co do rozgrywki a raczej jej przesadnej powtarzalności, która może dawać się bardzo we znaki. Próbowałem szukać jakiś nowszych filmików od ludzi którzy grają w Early Access i podsumowują aktualny stan gry ale wszystkie filmy są sprzed roku albo z dnia premiery gdzie w grze nie bylo praktycznie nic. Chyba pozostaje mi zaryzykować. 

Opublikowano

Spodziewałem się kolejnego nudnego symulatora chodzenia, a tutaj wychodzi na to, że to rasowy FPS z elementami RPG. Po tym filmiku miałem wrażenia, że gra czerpie ze Stalkera i Fallouta 4. Może będzie można pominąć zabawę w budowanie bazy choć jeżeli będzie to zrobione lepiej niż w Falloucie4 to może da się w to wkręcić. Też jestem ciekaw jak gra teraz się prezentuje w EA. Może @MierzejX jeszcze w to gra i może powiedzieć coś więcej? Zastanawiam się czy kupować grę czy poczekać aż znajdzie się w gamepassie ;)

Opublikowano

Biorąc pod uwagę, że minęło dużo czasu od kiedy to ogrywałem to chętnie dam grze drugą szansę bo uwielbiam tego typu klimaty. Niestety na szybką opinie w temacie nie licz bo do przyszłego weekendu raczej nie znajdę czasu :p

 

 

  • Plusik 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@Elitesse

Pograłem z dwie godzinki. Gra nadal mnie nie wciągnęła jednak jest zdecydowanie trochę lepiej.

 

Przede wszystkim pamiętam, że gra mocno się sypała mi na początku. Non stop jakiś glitch za glitchem. Teraz nie miałem ani jednego.

 

Zrobili kilka poprawek w kwestii narracji i początek jest troszkę bardziej rozbudowany. Cholernie nudny etap w tym "innym wymiarze" został skrócony i jednocześnie design poprawiony. Wygląda to ciekawiej.

 

Co do rdzenia rozgrywki tu się dużo nie zmieniło. Dodali kilka elementów craftingowych. Wydaje mi się, że dodali modyfikacje broni.

 

Nie wiem dlaczego ale eksploracja jest dosyć... nudna. Lokacje wyglądają fajnie ale mają feeling wydmuszki. Wydaje mi się, że wynika to z jednej prostej przyczyny. Wszystkie materiały craftingowe leżą porozrzucane po lokacjach. Mamy urządzonko, które skanuje przestrzeń i podświetla te przedmioty (widać je wtedy przez ściany nawet). Z jednej strony wydaje się to dobrym rozwiązaniem ale z drugiej wyłącza element tego "scavengowania" które jest tak ważne w tego typu grach. Brakuje przeszukiwania szafek, stołów, tych wszystkich elementów dekoracji które przez to są tylko martwym tłem na które przestajemy zwracać uwagę.

 

Odwiedziłem jedynie dwie z kilku dostępnych lokalizacji i wydają się one dosyć małe a ich przestrzeń słabo zagospodarowana elementami gameplayowymi. Miałem do odebrania zrzut w jednym miejscu obok którego była jakaś placówka wojskowa. Zrzutu pilnowało 3 żołnierzy. Natomiast placówki 6ciu a ta wyglądała na taką która rozstawiła się kilka godzin wcześniej i po prostu wszyscy sobie gdzieś poszli. Placówka była pełna elementów dekoracyjnych, wydmuszek które nic nie wnoszą do rozgrywki (poza narracją środowiskową). Być może było to miejsce jakiejś późniejszej misji, no ale wtedy to nie powinno tak wyglądać i być dostępne dla gracza.

 

Ta gra ma pewne zadatki ale zatrzymuje się gdzieś w połowie. Myślę, że mimo wszystko twórcom brakuje trochę pomysłu by jakoś sprytnie zawiązać narrację z rozgrywka jaką sobie obrali i wpleść dobry gameplay do tego.

 

Nie jest to kompletna porażka ale nie ma co spodziewać się po niej wiele. To jakby trochę STALKER ale jednak nie, trochę jakby METRO ale jednak nie. Trochę jakby fajna gra ale jednak nie.

  • Dzięki 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kilka przydatnych informacji, premiera w lipcu 2021 na PC (pełna wersja) i konsolach poprzedniej generacji.
Gościu wspomina o wersjach na obecne sprzęty, że okienko też mają na 2021, ale póki co bez konkretów.
Trochę martwi takie postawienie sprawy - nic nie wspomniał o darmowym upgrade do next-gena.
Warto obejrzeć, ale uwaga na tragiczny akcent, raniący uszy:
 

 

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...