Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kolejny hicior na Switcha to pierwszy owoc skupienia się Devolver Digital na tej platformie - i od razu jedna z ciekawszych gier kultowego wydawcy.

 

Gra ma proste założenia - latasz małpą i starasz się uciec z budynku, po drodze unikając albo rozwalając wszystkich ludzi po drodze. To wszystko w niesamowitej oprawie, opartej na prostych, mocarnych formach (narysowanych podobno przez Bennetta Foddy'ego, twórcę gry Getting Over It with Bennett Foddy), nieustannie trzęsącym się ekrane (można ten efekt wyłączyć) i kapitalnym soundtracku jazzowym, który stanowi połowę atrakcji. 

 

Ze względu na perspektywę, gameplay czy też częstotliwość zgonów, gra na pewno wywołuje skojarzenia z Hotline Miami. Jest jednak znacząco mniej kompleksowa i przemyślana w praktyce. Raczej niż na opanowanie danej planszy, przemyślanej przez developera odgórnie, Ape Out stawia na improwizację i szybkie reagowanie na pojawiające się bardziej losowo zagrożenia (choć oczywiście są pewne motywy na kolejnych planszach). Ze względu na ograniczone narzędzia do dyspozycji goryla (ogólnie są dwa przyciski, o prostej funkcji: ŁAP i WAL), przypomina mi to wręcz Pac-Mana (gdyby Pac-Man mógł rozczłonkować ducha jednym odwinięciem z piąchy, a potem podnieść kończynę i rzucić nią w następnego tak mocno, że rozstrzaska się na kawałki o szybę). Jest to bardziej gra, którą można sobie włączyć w dowolnym momencie i popykać, czysto dla emocji, rytmu i doznań estetycznych. Przejście wszystkich plansz zajmie ledwie parę godzin, gra bardziej jest nakierowana na odblokowywalne tryby arcade i robienie wyników niż opowiedzenie jakiejś historii. Ale gra po prostu świetnie się rusza i wciąga prostotą - po przejściu kolejnej planszy chcę od razu iść następną, a po śmierci nie mogę nie zacząć tej samej jeszcze raz. 

 

 

Slant: "Ape Out to arcydzieło desperackiej, reaktywnej gry, sprawiające, że nie tylko zachowujesz się jak oszalały goryl, ale też musisz się adaptować jak on" (4,5/5)

 

Destructoid: "Wymagający, czasami frustrujący, ale uzależniający gameplay, namalowany pięknymi chluśnięciami farby (...) i pozbawiającą tchu muzyką. (...)" (9)

 

IGN: "Upojne połączenie perkusji i destrukcji, z którego styl wycieka pod każdym kątem" (8,8)

 

 

 

 

A wy jak tam koledzy gracie, nagrywacie jakieś akcje?

 

Edytowane przez ogqozo
  • WTF 1
Opublikowano

Oj kusi mnie ta małpa( muza i oprawa strasznie mi się podobają ) , tylko cena skutecznie odstrasza za ok 3h zabawy ,nawet złote monety nie ratują sytuacji .

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...