Skocz do zawartości

ogqozo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jakby za mało było hiciorów na Switcha, pojawia się BABA IS YOU. Niespodziewanie, jedna z najlepszych gier, w jakie można teraz zagrać.

 

Czemu potrzebujemy tematu o BABA IS YOU?

 

- świetny tytuł

 

- świetny bohater (Baba)

 

- gra zmieni to, co myślicie o grach wideo i życiu. Serio ta gra może zacząć pewną rewolucję jak Minecraft, Spelunky. Mechanizm ma ogromny potencjał na ciągłe zaskakujące pomysły. A pierwsza gra z nim sprawia, że nierozwiązane zagadki śnią się po nocach, wypełniają głowę w pracy

 

- gra jest naprawdę trudna, nie "trudna" jak Sekiro (czy New Super Mario Bros., nowy symbol trudności gier!), że wymaga tylko cierpliwości, miliony wymęczają i się chwalą jacy to są, bo wymęczyli. Baba Is You wymaga faktycznie myślenia i sama się nie przejdzie

 

- zaciąłem się na planszy Lake-7, pomóżcie

 

 

Trudno opisać, na czym polega mechanizm Baba Is You, chociaż w grze rozumie się to po pięciu sekundach. Mianowicie, tworzymy zdania "X is Y", i zmieniamy właściwości danego rodzaju przedmiotów. Nie spoilerując za wiele, prowadzi to do wymagających kompletnie nowego myślenia zagadek, które potrafią rozwalić mi mózg nawet wtedy, gdy jest ledwie kilka elementów. Same "gry słowe" współgrają z warstwą czysto "logistyczną", wziętą z Sokobana - nie tylko trzeba myśleć o tym, jak można zmienić słowa, ale i jak je oraz same obiekty dostarczyć w dane miejsce. 

 

Nie tylko rozwiązywanie zagadek tego typu pozwala poczuć się wspaniale, ale i daje wyjątkową w świecie gier władzę. Wall is stop? Jeśli zamienisz słowa, ściana nie będzie stop, a może mieć zupełnie inne właściwości. Lava is melt? Nie jeśli zmienisz, by to np. kwiatek był melt, a Lava była push. Każde słowo jest obiektem w świecie gry, którym trzeba operować, więc jest uczucie boskiej wręcz władzy na światem, gdzie ty pokazujesz palcem, co teraz się stanie.

 

Do tego gra pozwala skupić się na gameplayu. Nie ma nic więcej. W każdym momencie można natychmiast zresetować planszę, albo cofnąć się o dowolną liczbę kroków. 

 

 

 

 

To wszystko w akompaniamencie cool muzyki.

 

 

Co za gra.

 

"Jeden z najlepszych puzzlerów od lat" - Polygon

 

"Nie będę udawał, że przeszedłem tę grę (...) Ale jest wspaniała. Absolutnie wspaniała. Oryginalna, wymagająca i, co najważniejsze, wiecznie zamieniająca uczucie "Nigdy tego nie zrobię!" w "Jestem geniuszem!". To bardzo, bardzo bystra gra, która pozwala tobie poczuć, jakbyś to ty był tym mądrym" - Rock Paper Shotgun

 

"Absurdalnie kompleksowy puzzler, który sprawi, że będziesz kwestionować każdą swoją decyzję, a także to, jak ktokolwiek wymyślił coś takiego" - Pocket Gamer

 

"Taka sama ocena co DMC V" - Metacritic

 

 

A wy jak tam granie? Na którym levelu jesteście? Zrobiliście Lake-7? Ooh boy.

 

 

 

Edytowane przez ogqozo
  • Plusik 3
Opublikowano
20 godzin temu, ogqozo napisał:

- zaciąłem się na planszy Lake-7, pomóżcie

 

Musisz przepchnąć flag & win w prawo za mur i użyć is przy baba (flag is win w pionie). Pograłem chwilę i żadnej rewolucji nie widzę, aczkolwiek pomysł ciekawy, oryginalny. Z tym, że mechanika przez złożoność czasem nie do końca jest zrozumiała, bo można przypisać kilka opcji jednej rzeczy. Po drugie, mimo że każdy level jest do przejścia to każdy następny zajmuje więcej czasu i przy 200 (z tego co czytałem) gra w pewnym momencie może zacząć nudzić monotonią.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli ktoś bardzo lubi gry logiczne to może skończy te 200 leveli, bo mnie gra zaczęła nudzić już po 20. Idealna gra logiczna dla mnie? To by była taka, gdyby każdy świat opierał się na innej mechanice. Gdyby z tych najlepszych zrobić jedną, po kilka najlepszych leveli, które zamknęłyby się w setce. Najlepsze levele w Baba Is You to są te nakrótsze, gdy już znamy rozwiązanie, bo te, które wymagają najwięcej ruchów męczą. Jest tam na przykład level, gdzie poruszamy się dwoma postaciami naraz i trzeba je zsynchronizować, tak żeby obie w odpowiednim czasie trafiły w odpowiednie miejsca. Gra opiera się głównie na przesuwaniu obiektów, z tym że niektóre obiekty to słowa, a łączone razem za pomocą is/and zmieniją swoje właściwości. Na przykład krabem można otworzyć drzwi, tworząc crab is open.

Edytowane przez zdrowywariat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...