ASX 14 716 Opublikowano 22 maja 2019 Opublikowano 22 maja 2019 7 godzin temu, McDrive napisał: To ja poproszę to: jako ciekawostkę dodam że technologia użyta w tym demie bazuje na obliczeniach wykonywanych w chmurze - cloudgine, który miał znaleźć zastosowanie w Crackdownie 3 ;) Ale w czasie prac nad grą Epic kupił Cloudgine i Crackdown został z niczym, no i wyszło jak wyszło xD 1 Cytuj
YETI 11 045 Opublikowano 27 maja 2019 Autor Opublikowano 27 maja 2019 W trakcie targów Computex 2019 firma AMD potwierdziła, że „konsola następnej generacji Sony” zaoferuje procesor graficzny Radeon Navi. Nową informacją jest fakt, że jednostkę przygotowano w oparciu o architekturę RDNA, a nie GCN. Nowa technologia pozwoli rzekomo na znaczne zwiększenie mocy, wydajności energetycznej i efektywności pamięci w mniejszym układzie. W porównaniu do architektury GCN, mowa o 1,5-krotnie lepszym stosunku wydajności do energii oraz 1,25-krotnie korzystniejszym stosunku wydajności do taktowania. Na potrzeby PlayStation 5 AMD opracowało specjalną wersję procesora graficznego Navi. Nowa architektura RDNA zasili również kolejne generacje kart graficznych producenta, jak Radeon RX 5000 czy RX 5700. https://www.eurogamer.pl/articles/2019-05-27-ps5-procesor-graficzny-amd-radeon-navi-na-nowej-architekturze-rdna Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 czerwca 2019 Opublikowano 9 czerwca 2019 (edytowane) Bardzo ciekawa dyskusja na B3D: Plotki dotyczące Navi: Cytat The highest SKU launching will be named RX 5700 XT, 40CU, 9.5TFLOPS, 1900MHz max clocks, with 1750MHz being the typical gaming clock. Power delivery is through 2X 6pin connectors. It's legit. It appears Navi indeed sacrificed compute to gain more pixel pushing power, just like Digital Foundry predicted/anti(pipi)ted. A Vega 64 is 12.5 TFLOPS, yet an RX 5700 is 8.5 TFLOPS at typical gaming clocks, and it's faster than a Vega 64. Dlaczego ciekawe? Wielkość karty jest do wciśnięcia w APU z rozsądnym TDP (spodziewam się APU w okolicach 200 wat). Navi jest potwierdzone dla PS5. Wszystko wygląda na to, że zmiany w architekturze CU są prawdziwe, a AMD wreszcie zrobiło kartę, która przede wszystkim będzie dla graczy, nie dla farm serwerów (Vega 64, Radeon VII [*]). Stawiam ostatecznie więc na: CPU: 8c16t - 2.8-3.2Ghz (plus możliwe customizacje od Sony, patrząc po patentach, nie zdziwię się jak dodadzą AVX 512) GPU: Navi 10 - 9TF, zmiana architektury, więc porównania z teraflopami z GCN idą do kosza. RAM: 16GB GDDR6 448Gb/s + 4GB DDR4 (dla OS i działań w tle) - jeśli zastosują Samsungowe kości GDDR o prędkości 16 Gb/s, to bandwitch na 256 bitowej szynie wzrośnie do 512 Gb/s Storage: Custom SSD 1 TB - znowu, patrząc po patentach, Sony prawdopodobnie zastosuje własne rozwiązania, które w teorii wyglądają świetnie (w dużym skrócie, SSD zrobiony od samych podstaw pod gry) Wild Guess: możliwa jakaś forma hardware'u pod Ray Tracing - standardowo, patrząc po patentach, szybciej zobaczę Photon Mapping niż metody Nvidii Cena: 449-499$ - dobry sprzęt, ze stosunkowo wysokim BoM w pierwszym roku produkcji. Bonus: Spodziewam się, że Anaconda będzie zbliżoną, choć mocniejszą konsolą, ale nastawioną na inne modyfikacje (szczególnie, że w późniejszych latach musi być podstawą XCloud). Lockhart: Połowa mocy Anacondy (4.9-5.3 TF). Ceny 499$ za wonsza i 299 za juniora :V Edytowane 9 czerwca 2019 przez Hendrix 5 Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 9 czerwca 2019 Opublikowano 9 czerwca 2019 (edytowane) SSD to będzie M2 nic innego nie wymyślą. A mocy potrzebujemy winnnncyj jeśli to ma być na kilka lat! GTX 1080 ma ok 9 tflops a te Navi stać na więcej, obstawiam okolice 11 tflops Kiedy obstawiacie impreze Sony i prezentacja, lipiec? Edytowane 9 czerwca 2019 przez Fanek Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 czerwca 2019 Opublikowano 9 czerwca 2019 (edytowane) @Fanek Raczej nie, to nie będzie zwykłe m2 na PCIE 4.0 - jeśli patent się potwierdzi, to SSD będzie całkowicie przemodelowane. Np.S-RAM zamiast DRAM w SSD, Dodatkowy CPU, DMAC (Direct Memory Access Controller) i dodatkowy akcelerator (wszystko po to, żeby dekompresja danych nie odbywała się poprzez CPU/GPU). Oczywiście to nie koniec. Dla biegłych w temacie polecam: http://www.freepatentsonline.com/y2017/0097897.html Fanek, wiesz, że ten GTX 1080 to nadal topowa karta, której cena to ponad 2300 zł? AMD po ostatnich wtopach z Vegą, będzie zadowolone z tego co udało się zmienić, chociaż nadal nie zamknie dystansu do Nvidii. Jeśli śledziłbyś rynek, wiedziałbyś, że wyżej wymieniona przeze mnie karta, z rodziny Navi, będzie miała prawdopodobnie wielkość 250mm2 i pełne TDP w okolicach 180w. Proponowane przez ciebie 11 TF oznaczałoby większą kartę, z większym TDP, cieplejszą i potrzebującą jeszcze więcej przepustowości, żeby utrzymać wydajność bez bottlenecków. Sony nie zaryzykuje z gigantycznym APU w produkcie przeznaczonym na rynek masowy ( i potrzebującym dobrych yieldów z wafli krzemowych). Dlatego też, Anaconda będzie mocniejszą konsolą (szczególnie, że krążą plotki, że MS spodziewa się podobnego podziału sprzedaży swoich konsol: czyli 70% Xbox Lockhart, 30% Anaconda - dzięki ograniczonej produkcji, mogą celować w większe APU i bardziej selekcjonować otrzymane elementy). Uważam również, że Sony i MS w marketingowych materiałach będą używać mnożników zamiast dokładnej ilości TF. Łatwiej przeciętnemu konsumentowi wytłumaczyć, że produkt będzie np. 3 razy mocniejszy od poprzedniego, niż wytłumaczyć, że Teraflop obecny, nie jest równy poprzedniemu :v Edit: no tak musiałem rozdzielić S od Ram, żeby nie cenzurowało xDDDD EDIT: No i wygląda na to, że muszę update'ować swoje przypuszczenia: Zamiast 9TF Navi, 9-11 TF (11 TF, jeśli zegary z Navi 12 będą utrzymane, a CU zwiększone do 48, 9 jeśli zegary będę niższe, a liczba CU 48 zostanie zachowania). Zwiększyć muszę też maksymalne TDP do 200 < Edytowane 9 czerwca 2019 przez Hendrix 5 Cytuj
Jakim 1 797 Opublikowano 27 czerwca 2019 Opublikowano 27 czerwca 2019 Nowe wieści z PPE: https://www.ppe.pl/news/134360/playstation-5-jest-4krotnie-mocniejszym-sprzetem-niz-poprzedniczka.html?t=1561642714#c_last Dev kit na 3d Mark osiąga ponad 20 000 punktów. Hendrix wywnioskuj no czy to dużo i czy można to tak przeliczać. Cytuj
da$io 110 Opublikowano 27 czerwca 2019 Opublikowano 27 czerwca 2019 (edytowane) Z tymi testami jak z badaniami opinii publicznej. Można zrobić pod z góry oczekiwany rezultat. Patrzę na stronie 3d Mark a tam RTX 2080 wyciąga lekko ponad 10 tysięcy, a PS4 niby 5000? Edytowane 27 czerwca 2019 przez da$io Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 27 czerwca 2019 Opublikowano 27 czerwca 2019 (edytowane) @Jakim Firestrike jest słabym wyznacznikiem jeśli chodzi o realny pomiar wydajności w grach, ostatecznie taki test nic nie wskaże. Poza tym wyniki nie są linearne, więc mnożnika nie powinno się używać i nie warto umieszczać go w tytule newsa, hehe. Apu o nazwie Gonzalo nie jest też w żaden sposób oficjalnie powiązane z PS5 i jedynie osoby szperające po wpisach do benchmarków/baz danych producentów związanych z branżą itp. powiązały ten produkt AMD z Sony ( technicznie system kodowania produktu jest podobny do tego jaki Sony używa do swoich APU od AMD). Ja mam swoje obiekcje. Przede wszystkim trochę za wcześnie na takie dane, premiera sprzętu dopiero za 16-18 miesięcy i mimo tego, że design SoC jest zamknięty już od jakiegoś czasu, to generalnie produkt jest jak najdłużej ukrywany - szczególnie jeśli mowa o testach z użyciem popularnych benchmarków i robionych w środowisku windows :V Sam wynik jest b.dobry (jeśli rzeczywiście nowa architektura AMD jest zrobiona głównie pod gry) i pokrywa się z przewidywaniami a propos siły konsol w przyszłej generacji: czyli poziom między GTX1080 a GTX2070. Na taki stawiam od początku. Generalnie po Computexie i konferencji AMD na E3, nadal nie zmieniam przewidywań: wariant realistyczny a propos siły GPU: 9TF, optymistyczny: 10TF+, realistyczny przy niższej cenie niż 499$: 8.2 TF Edytowane 27 czerwca 2019 przez Hendrix 2 Cytuj
Jakim 1 797 Opublikowano 27 czerwca 2019 Opublikowano 27 czerwca 2019 Tylko jak te tf maja sie do tf z obecnych konsol. Pewnie nie jeden do jednego Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 27 czerwca 2019 Opublikowano 27 czerwca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Jakim napisał: Tylko jak te tf maja sie do tf z obecnych konsol. Pewnie nie jeden do jednego Navi to zupełnie inna architektura niż Polaris/Vega (GCN 4/GCN5), więc tak, bardzo ciężko porównywać względem TF (TF to po prostu jednostka wyznaczająca liczbę operacji zmiennoprzecinkowych/s, z bardzo prostym wzorem do obliczenia: 2 * taktowanie rdzenia * liczba procesorów strumieniowych) jeśli chodzi o wydajność w grach. Navi trochę zmieniło paradygmat kart AMD (bo nie mieli wyjścia, hehe i tak są daleko za Nvidią biorąc pod uwagę wydajność per wat), budowa Compute Units jest zupełnie inna niż dotychczas. Jednak jak ktoś się tym nie interesuje, to trochę ciężko mi wchodzić w szczegóły, więc raczej wątku nie pociągnę. Ostatecznie - z obecnych informacji, wynika, że karta Navi ( architektura RDNA) o teoretycznej mocy 9.75 TF wypada lepiej niż karta Vega 64 o teoretycznej mocy 12.66 TF (GCN 5.0)* *Hehe, w przypadku Navi mamy w ogóle utrudnioną sprawę. RX 5700XT ma trzy zegary (Vega posiada dwa): bazowy - 1605 MHz, game clock -1755 MHz, boost clock - 1905 MHz. Realnie te karty będą działały pewnie na tym drugim Teraz, używając wzoru, który wcześniej wymieniłem, obliczmy ile TF ma karta w najbardziej nas interesującym aspekcie: 2 * 1755 MHz * 2560 SP = 8.98 TF Bonusowo: APU Gonzalo, z poprzedniego pytania, ma zegar o taktowaniu 1800 MHz, więc: 2 * 1800 MHz * 2560 SP = 9.21 TF (jeśli używa 5700XT jako bazy, czyli posiada 40 CU) lub 2 * 1800 MHz * 2304 = 8.29 TF (jeśli bazą jest 5700, 36 CU) Edit: Jeszcze dodam, że tak naprawdę w konsolach równie dobrze może być więcej CU, a więc i więcej procesorów strumieniowych - wszystko rozchodzi się o rozmiar APU, emisje i rozprowadzenie ciepła (bardzo ważne), maksymalny, dopuszczalny pobór prądu przez całą konsolę oraz rzecz najważniejszą: die yields z każdego zakupionego wafla krzemowego. Konsole to produkt przeznaczony na rynek masowy i tak też musi być produkowany Edytowane 27 czerwca 2019 przez Hendrix 6 3 Cytuj
YETI 11 045 Opublikowano 29 czerwca 2019 Autor Opublikowano 29 czerwca 2019 (edytowane) Trochę o drodze jaką będzie podążać Sony w kolejnej generacji. Edytowane 29 czerwca 2019 przez YETI Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 (edytowane) Scarlett ma być czterokrotnie potężniejsze od XoX, więc ciężko mi uwierzyć w taką dysproporcję w mocy między dwoma konkurencyjnymi maszynami. Edytowane 18 sierpnia 2019 przez Paolo de Vesir 2 Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 8 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Scarlett ma być czterokrotnie potężniejsze od XoX W sensie, że 28 terafanków? Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 8 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Scarlett ma być czterokrotnie potężniejsze od XoX, więc ciężko mi uwierzyć w taką dysproporcję w mocy między dwoma konkurencyjnymi maszynami. Jeśli liczyć na TFLP to wychodzi 24, nie powstała nawet taka karta graficzna o zbliżonej mocy wstawaj kolego obie konsole będą miały ok 10. 2 Cytuj
YETI 11 045 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Autor Opublikowano 18 sierpnia 2019 14 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Scarlett ma być czterokrotnie potężniejsze od XoX Czterokrotnie szybszy. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Można z ciekawości linka do info Scarlett? Cytuj
YETI 11 045 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Autor Opublikowano 18 sierpnia 2019 1 minutę temu, Fanek napisał: Można z ciekawości linka do info Scarlett? https://www.gry-online.pl/hardware/xbox-scarlett-ujawniony-120-fps-raytracing-ssd-to-filary-nowej-ko/zf1c443 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 (edytowane) 4 times more powerful to cytat z prezentacji Scarlett. Druga sprawa, że na forum już tłumaczono że fanki nie przekładają się 1:1, więc karty o takiej samej mocy (w flopsach) nie dają takich samych rezultatów. edyta: to w sumie dalej tylko plotka, liczę jednak na oficjalne info od Sony. Może na GC dowiemy się nieco więcej. Edytowane 18 sierpnia 2019 przez Paolo de Vesir Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 To czemu wrzuciłeś komentarz, że dziwi Cię taka różnica pomiędzy PS5 a nowym Xem? Cytuj
creatinfreak 3 859 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Najprędzej oficjalne info będzie na psexperience. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Odnośnie liczb z twitta wyżej: Gen2 : GFXCLK = 2.000GHz. PS5 Gen1 : GFXCLK = 0.911Ghz. PRO 4.2tflp Gen0 : GFXCLK = 0.800Ghz. PS4 Tylko w taki sposób to oszacowali, że ok 9.2 https://www.pcmag.com/news/370199/report-ps5-gpu-outperforms-a-geforce-rtx-2070-super Plotkina temat prezentacji konsoli - luty 2020 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Teraz, Square napisał: To czemu wrzuciłeś komentarz, że dziwi Cię taka różnica pomiędzy PS5 a nowym Xem? Żeby podkreślić, że nie wierzę w tę plotkę. Cytuj
YETI 11 045 Opublikowano 18 sierpnia 2019 Autor Opublikowano 18 sierpnia 2019 (edytowane) Ja też nie wierzę że Xbox będzie miał 24tfl W dniu 18.08.2019 o 11:45, Fanek napisał: Plotkina temat prezentacji konsoli - luty 2020 PS4 też chyba zostało zapowiedziane w lutym na PS Meeting. Edytowane 13 grudnia 2019 przez YETI Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Opublikowane przez Square,
avatary adventowe, lista aktualizowana dziennie aż do 24.12
Rekomendacja dodana przez Square
8 reakcji
Pokaż odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.