Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, MaZZeo napisał:

Nie wiem z czego podnieta odnośnie modułowego instalowania gier, czy naprawdę w dzisiejszych czasach to taki duży problem by zainstalować/ściągnąć w grę w całości? Szczególnie w dobie SSD? 

 

No fajnie że jest taka opcja ale to żaden dealbreaker.


W przyszłej generacji standard dla gier AAA będzie w okolicach 75-100 GB, dyski SSD w konsolach prawdopodobnie będą niewymienne (1TB), modularne instalowanie i kasowanie będzie dość pożyteczne 

Opublikowano
21 minut temu, krupek napisał:

Ciekawe, czy tym razem pad im wyjdzie.

Ma być podobny do ds4, ale bardziej mnie martwi wytrzymałość przy tych wszystkich nowinkach, znając życie pewnie będzie tandeta.

 

No ale hej, będzie mocniejsza bateria :potter: która będzie trzymać tyle co ta w DS4, bo wszystkie nowinki zeżrą tą nadwyżkę :teehee:

Opublikowano
39 minut temu, Figuś napisał:

która będzie trzymać tyle co ta w DS4, bo wszystkie nowinki zeżrą tą nadwyżkę :teehee:

Bardzo trafne spostrzeżenie. Pewnie tak będzie. Już teraz ludzie narzekają na baterię w padzie, a konsole sprzedały i sprzedają się na pniu, więc po co zmieniać coś, co działa? Korporacje jak wiadomo dążą do maksymalizacji zysku przy minimalizacji kosztów i nie ma powodu, żeby S miało dawać coś za darmo. Równie dobrze mogli zmodyfikować pojemność baterii w trakcie tej wieloletniej generacji, a jednak z prostego powodu tego nie zrobili.

Opublikowano
17 godzin temu, Hendrix napisał:

Tak, ale są też uzależnieni od branżowych imprez i konkurencji. GDC (16-20 marca) w przyszłym roku będzie PEŁNE rozmów o przyszłej generacji i gwarantuję, że większość rzeczy (minus ostateczny wygląd) będzie znanych do tego czasu.

Zapomniałem, że jest jeszcze gdc ;) Ale mówiąc "rozmów" masz na myśli, że będą już konkretne panele poświęcone następnej generacji czy po prostu zakulisowe rozmowy między devami. Bo w sumie większość devów pewnie ma już devkity i znają specyfikację przyszłorocznych konsol, więc oficjalna prezentacja raczej do tego nie jest im potrzebna. I nawet nie zdziwiłbym się jakby same konkrety odnośnie bebechów (ram, procek, grafika) były w formie kolejnego artykułu wired jakoś na początku przyszłego roku, a już sama konferencja odnośnie wyglądu, ceny, daty premiery, gier, bc i innych feature'ów znacznie później.

Opublikowano (edytowane)

Sprawa jest taka, GDC jest jedną z najważniejszych imprez branżowych, jeśli nie najważniejszą dla samych gier - odwiedza ją całe spektrum devów, od ludzi, którzy robią grę samemu, po pracowników największych teamów. Obecnie devkity są dostępne, owszem, ale NDA (tym razem bardzo srogie z tego co się orientuję) powoduje mniejszą wymianę informacji - np. nawet wew. dużych devów 3rd party, zwykle pełen dostęp do devkitów jest mocno ograniczony - co ostatecznie czasami powoduje niepokój, szczególnie wśród mniejszych ekip. To oczywiście miliardowy biznes, więc "sekretność" jest wpisana w cały cykl.

Jednak GDC w roku wyjścia nowej generacji jest specyficzny - bo tym razem wszystkim zależy na dotarciu do szerszego grona devów.  Iteracje dev-kitów powinny być też już na  finalnym etapie (zwykle na pół roku przed premierą są dostępne).  Ich dostępność wraz ze stanem finalnym też idzie znacząco w górę i rozpoczyna się główny roll-out.

Btw.  orientacyjną specyfikacje devowie dostali dużo wcześniej niż same dev-kity: oczywiście nie tyle co specyfikacje, co target spec: wszystkie gry produkowane na początku generacji opierają się na tych informacjach. Co też jest ciężkie, bo ostatecznie nie wiesz jak będzie wyglądała optymalizacja na danym sprzęcie (i na co tak naprawdę go stać), trzeba też polegać na obecnych toolsetach. Wraz z kolejnymi iteracjami devkitów, dostaje się też odpowiednie toolsy od producentów konsol i powoli można ogarniać sprzęt. Z czasem tworzyć też własny toolset i własne sposoby na wykorzystanie możliwości.

To jest jeden z powodów dlaczego pierwsza fala gier nigdy nie będzie wykładnikiem możliwości sprzętu. To technologicznie niemożliwe. Również dlatego czasami twórcy silników przeszacowują sprzęt (vide Ubisoft Anvil 2.0,  UE4 i cut SVOGI z silnika)

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 6
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Hendrix napisał:

To jest jeden z powodów dlaczego pierwsza fala gier nigdy nie będzie wykładnikiem możliwości sprzętu. To technologicznie niemożliwe. Również dlatego czasami twórcy silników przeszacowują sprzęt (wide Ubisoft Anvil 2.0,  UE4 i cut SVOGI z silnika)

 

No nie wiem... Taki Killzone Shadowfall nadal wygląda za(pipi)iście jak na początek generacji. Przy takim PSX różnica pomiędzy grami na premierę a tymi z końca generacji była ogromna. Przy każdej kolejnej te różnice nie były tak wielkie ale to z uwagi na specyfikację samego sprzętu, wolniej się to rozwija niż kiedyś i takich diametralnych różnic już nie widać.

Sony chwali się SSD a potem wcisną 500 giga gdy jedna gra będzie zajmować lekko 100.  Poza tym wsteczna kompatybilność: niby walczą ale znając życie nie o graczy tylko o kasę i  żeby nie wymyślili, że tylko gry cyfrowe będą jej podlegać. 

Edytowane przez da$io
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, da$io napisał:

No nie wiem... Taki Killzone Shadowfall nadal wygląda za(pipi)iście jak na początek generacji.

 

Nie wiem jak na telewizorze FHD, ale ogrywanie Shadowfall na PROsiaku pod 4K powoduje cierpienie. Co do PS5 to myślę, że przy tak mocnej pozycji PS4 na rynku cross-geny i przeskok graficzny będzie bardzo, ale to bardzo stopniowy.

Edytowane przez Paolo de Vesir
Opublikowano

 

"Japanese magazine Famitsu confirmed on its official website that the PlayStation 5 CPU will be an x86-64-AMD Ryzen “Zen2”, 8 cores / 16 threads CPU. Many speculated that the console's CPU would sport 8 cores and 16 threads, so it's nice to finally have confirmation."

https://wccftech.com/playstation-5-confirmed-to-sport-8-cores-16-threads-cpu-full-reveal-coming-next-year/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Opublikowano (edytowane)

A życzenie że każda gra będzie w 60 klateczkach jest naiwne?? Najbardziej tego oczekuje od tych nowych konsol. Tylko mnie nie dobijajcie że nadal będą woleli robić gry w 30fps z ladniejsza grafiką

Edytowane przez Szymek
  • Plusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, Nemesis napisał:

Mnie oprócz specyfikacji interesują jeszcze tytuly premierowe. Może wyrobią się z Horizon 2 na start konsoli. Puszcza ze dwie gierki na start i cały stos cross-genow.

 

Dostaniesz same hity typu

Last Of Us 2 Remastered

Red Dead Redemption 2 Remastered

FIFA 2021

Final Fantasy VII Remake Remastered

  • Haha 1
Opublikowano

@Szymek

Jest naiwne, bo to zawsze wybór developera (nawet gdyby standardem były PC za 5000$) i te 60 klatek/s, przy dużej natywnej rozdzielczości - to naprawdę zżera sporo zasobów, którą mogą być wykorzystane gdzie indziej (fizyka plus geometria, oświetlenie). Ale dochodzą też dwie rzeczy, które powinny trochę zmienić:

1) VRR  i gry oferujące unlocked frame rates. Imo jak ktoś teraz ma zamiar kupić tv pod nowe konsole, to radzę mocno inwestować tylko w takie, które obsługują VRR, to mus.
2) Dużej ilości devów będzie łatwiej uzyskać 60 fps, bo znaczniej łatwiej będzie znaleźć "middle ground" między oprawą a klatkami (wreszcie normalne CPU). Tak naprawdę, to głównie najambitniejsze wizualnie gry, będą celowały w 30 fps - i tylko z odpowiednim budżetem na assety.

Prywatnie: ja nastawiam się na VRR, duży skok w fizyce i destrukcji, oraz dalszego korzystania z technik rekonstrukcyjnych (checkboarding/temporal injection etc.).

  • Plusik 2
Opublikowano
12 minut temu, Hendrix napisał:

Prywatnie: ja nastawiam się na VRR

Dlaczego uważasz VRR za tak ważne?

 

Mam konsole i monitor ktore obslugują tę technologie, ale szczerze mówiąc nie zauważyłem jakieś dużej roznicy ( albo źle patrze)

Opublikowano

Uważam za ważne, bo będzie dużo więcej gier, które będą robione z myślą o "variable refresh rate", niezależnie od targetu 30 k/s czy 60 k/s. No i dobrze, że nie zauważyłeś dużej różnicy, bo ta technologia jest po to, abyś jej nie odczuwał właśnie :D  "Pływające klatki" i powstały przez to screen tearing to okropna rzecz.

  • Plusik 2
Opublikowano

Na PC to jest jedna z większych nowinek na miarę dysków SSD kiedyś.  Nividia ma G-Sync a AMD FreeSync tylko musisz mieć odpowiedni monitor. Ja w laptopie mam matrycę 144 Hz i naprawdę to widać szczególnie w gierkach które skaczą między 50-90 klatek. Nie czuć tego rwania obrazu.  

Opublikowano
20 godzin temu, ASX napisał:

Trendy na twitterze są personalizowane, być może u Yetiego było numerem jeden


A tymczasem u Figusia...
 

22 godziny temu, Figuś napisał:

Aktualne trendy

Najpopularniejsze w Cały świat

1·Światowe trendy

#InternationalLesbianDay

Tweety: 29,7 tys.

 

  • Haha 4
Opublikowano
2 godziny temu, Schranz1985 napisał:

Ciekawe co z nowym vr, co jak co ale nic przez ostatnie 15 lat nie zrobiło na mnie takiego wrażenia jak astro bot czy re7 na vr....


Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka
 

Patent Sony sugeruje, że firma pracuje nad PlayStation VR tworzonym prawdopodobnie z myślą o nowej generacji. Do dokumentów dotarł serwis Let's Go Digital, który wcześniej ujawnił też patenty zestawów deweloperskich PS5.

Grafiki wskazują na obecność kamer z przodu i z tyłu urządzenia. Dodatkowa jest też umieszczona w czujniku w kontrolerze przypominającym PS Move.

Najważniejsza wydaje się być informacja o możliwym podłączeniu bez kabli, poprzez Bluetooth. Oznaczałoby to, że PS VR 2 będzie wyposażone we własne źródło zasilania

Inna ważna kwestia dotyczy nietypowego wyświetlacza. Według dokumentacji patentowej, ekran miałby funkcję przeźroczystości - użytkownik mógłby widzieć zarówno swoje otoczenie, jak też wyświetlane elementy. Przywodzi to na myśl AR - rzeczywistość rozszerzoną.

Sony potwierdziło już, że pierwszy model PS VR będzie współpracował też z PlayStation 5, ale produkcja urządzenia nowej generacji wydaje się logicznym krokiem. Nie wiadomo jednak, czy gogle zadebiutują pod koniec 2020 roku, razem z PS5.

https://www.eurogamer.pl/articles/2019-10-09-patent-sony-wskazuje-na-ps-vr-dla-playstation-5

  • Lubię! 1
Opublikowano
2 godziny temu, Hendrix napisał:

  "Pływające klatki" i powstały przez to screen tearing to okropna rzecz.

Screen tearing nie powstaje przez sam spadek klatek na sekundę, a przez brak v-sync. Jeśli masz włączony v-sync i sprzęt nie trzyma stałej liczby klatek to screen tearingu i tak nie doświadczysz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...