Hendrix 2 731 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 10 godzin temu, MaZZeo napisał: Nie wiem z czego podnieta odnośnie modułowego instalowania gier, czy naprawdę w dzisiejszych czasach to taki duży problem by zainstalować/ściągnąć w grę w całości? Szczególnie w dobie SSD? No fajnie że jest taka opcja ale to żaden dealbreaker. W przyszłej generacji standard dla gier AAA będzie w okolicach 75-100 GB, dyski SSD w konsolach prawdopodobnie będą niewymienne (1TB), modularne instalowanie i kasowanie będzie dość pożyteczne Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 21 minut temu, krupek napisał: Ciekawe, czy tym razem pad im wyjdzie. Ma być podobny do ds4, ale bardziej mnie martwi wytrzymałość przy tych wszystkich nowinkach, znając życie pewnie będzie tandeta. No ale hej, będzie mocniejsza bateria która będzie trzymać tyle co ta w DS4, bo wszystkie nowinki zeżrą tą nadwyżkę Cytuj
Gość Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 39 minut temu, Figuś napisał: która będzie trzymać tyle co ta w DS4, bo wszystkie nowinki zeżrą tą nadwyżkę Bardzo trafne spostrzeżenie. Pewnie tak będzie. Już teraz ludzie narzekają na baterię w padzie, a konsole sprzedały i sprzedają się na pniu, więc po co zmieniać coś, co działa? Korporacje jak wiadomo dążą do maksymalizacji zysku przy minimalizacji kosztów i nie ma powodu, żeby S miało dawać coś za darmo. Równie dobrze mogli zmodyfikować pojemność baterii w trakcie tej wieloletniej generacji, a jednak z prostego powodu tego nie zrobili. Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 17 godzin temu, Hendrix napisał: Tak, ale są też uzależnieni od branżowych imprez i konkurencji. GDC (16-20 marca) w przyszłym roku będzie PEŁNE rozmów o przyszłej generacji i gwarantuję, że większość rzeczy (minus ostateczny wygląd) będzie znanych do tego czasu. Zapomniałem, że jest jeszcze gdc Ale mówiąc "rozmów" masz na myśli, że będą już konkretne panele poświęcone następnej generacji czy po prostu zakulisowe rozmowy między devami. Bo w sumie większość devów pewnie ma już devkity i znają specyfikację przyszłorocznych konsol, więc oficjalna prezentacja raczej do tego nie jest im potrzebna. I nawet nie zdziwiłbym się jakby same konkrety odnośnie bebechów (ram, procek, grafika) były w formie kolejnego artykułu wired jakoś na początku przyszłego roku, a już sama konferencja odnośnie wyglądu, ceny, daty premiery, gier, bc i innych feature'ów znacznie później. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 (edytowane) Sprawa jest taka, GDC jest jedną z najważniejszych imprez branżowych, jeśli nie najważniejszą dla samych gier - odwiedza ją całe spektrum devów, od ludzi, którzy robią grę samemu, po pracowników największych teamów. Obecnie devkity są dostępne, owszem, ale NDA (tym razem bardzo srogie z tego co się orientuję) powoduje mniejszą wymianę informacji - np. nawet wew. dużych devów 3rd party, zwykle pełen dostęp do devkitów jest mocno ograniczony - co ostatecznie czasami powoduje niepokój, szczególnie wśród mniejszych ekip. To oczywiście miliardowy biznes, więc "sekretność" jest wpisana w cały cykl. Jednak GDC w roku wyjścia nowej generacji jest specyficzny - bo tym razem wszystkim zależy na dotarciu do szerszego grona devów. Iteracje dev-kitów powinny być też już na finalnym etapie (zwykle na pół roku przed premierą są dostępne). Ich dostępność wraz ze stanem finalnym też idzie znacząco w górę i rozpoczyna się główny roll-out. Btw. orientacyjną specyfikacje devowie dostali dużo wcześniej niż same dev-kity: oczywiście nie tyle co specyfikacje, co target spec: wszystkie gry produkowane na początku generacji opierają się na tych informacjach. Co też jest ciężkie, bo ostatecznie nie wiesz jak będzie wyglądała optymalizacja na danym sprzęcie (i na co tak naprawdę go stać), trzeba też polegać na obecnych toolsetach. Wraz z kolejnymi iteracjami devkitów, dostaje się też odpowiednie toolsy od producentów konsol i powoli można ogarniać sprzęt. Z czasem tworzyć też własny toolset i własne sposoby na wykorzystanie możliwości. To jest jeden z powodów dlaczego pierwsza fala gier nigdy nie będzie wykładnikiem możliwości sprzętu. To technologicznie niemożliwe. Również dlatego czasami twórcy silników przeszacowują sprzęt (vide Ubisoft Anvil 2.0, UE4 i cut SVOGI z silnika) Edytowane 9 października 2019 przez Hendrix 6 Cytuj
Nemesis 1 277 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 Mnie oprócz specyfikacji interesują jeszcze tytuly premierowe. Może wyrobią się z Horizon 2 na start konsoli. Puszcza ze dwie gierki na start i cały stos cross-genow. Cytuj
da$io 110 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 (edytowane) Godzinę temu, Hendrix napisał: To jest jeden z powodów dlaczego pierwsza fala gier nigdy nie będzie wykładnikiem możliwości sprzętu. To technologicznie niemożliwe. Również dlatego czasami twórcy silników przeszacowują sprzęt (wide Ubisoft Anvil 2.0, UE4 i cut SVOGI z silnika) No nie wiem... Taki Killzone Shadowfall nadal wygląda za(pipi)iście jak na początek generacji. Przy takim PSX różnica pomiędzy grami na premierę a tymi z końca generacji była ogromna. Przy każdej kolejnej te różnice nie były tak wielkie ale to z uwagi na specyfikację samego sprzętu, wolniej się to rozwija niż kiedyś i takich diametralnych różnic już nie widać. Sony chwali się SSD a potem wcisną 500 giga gdy jedna gra będzie zajmować lekko 100. Poza tym wsteczna kompatybilność: niby walczą ale znając życie nie o graczy tylko o kasę i żeby nie wymyślili, że tylko gry cyfrowe będą jej podlegać. Edytowane 9 października 2019 przez da$io Cytuj
mugen 1 975 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 Przy PSX to nie tyle poznawali sprzet, co wręcz samo 3D, więc wiesz. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 (edytowane) 40 minut temu, da$io napisał: No nie wiem... Taki Killzone Shadowfall nadal wygląda za(pipi)iście jak na początek generacji. Nie wiem jak na telewizorze FHD, ale ogrywanie Shadowfall na PROsiaku pod 4K powoduje cierpienie. Co do PS5 to myślę, że przy tak mocnej pozycji PS4 na rynku cross-geny i przeskok graficzny będzie bardzo, ale to bardzo stopniowy. Edytowane 9 października 2019 przez Paolo de Vesir Cytuj
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Hendrix 2 731 Opublikowano 9 października 2019 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 9 października 2019 26 minut temu, Nemesis napisał: Mnie oprócz specyfikacji interesują jeszcze tytuly premierowe. Może wyrobią się z Horizon 2 na start konsoli. Puszcza ze dwie gierki na start i cały stos cross-genow. Na samą premierę raczej nie, ale marzec 2021 (czyli launch window)? Jak najbardziej. 25 minut temu, da$io napisał: No nie wiem... Taki Killzone Shadowfall nadal wygląda za(pipi)iście jak na początek generacji. Przy takim PSX różnica pomiędzy grami na premierę a tymi z końca generacji była ogromna. Przy każdej kolejnej te różnice nie były tak wielkie ale to z uwagi na specyfikację samego sprzętu, wolniej się to rozwija niż kiedyś i takich diametralnych różnic już nie widać. Sony chwali się SSD a potem wcisną 500 giga gdy jedna gra będzie zajmować lekko 100. Poza tym wsteczna kompatybilność: niby walczą ale znając życie nie o graczy tylko o kasę i żeby nie wymyślili, że tylko gry cyfrowe będą jej podlegać. To w punktach odpowiem. 1) Hehe, Killzone Shadowfall jest świetnym przykładem tego o czym mówię, mimo, że nadal gra jest ładna: GG od początku tworzyło tytuł z myślą o 4GB, więc cały design był w okół tego (bo tyle pierwotnie miało mieć PS4), zresztą jest świetny materiał z GDC o tym jak wykorzystywali pamięć PS4 w produkcji K:SF. Finalny devkit otrzymali tak jak większość devów, pół roku przed premierą, a mówimy tu o first party. Najbliżej nowych maszyn zawsze będzie Naughty Dogs, bo mają wew. ICE team, który de facto jest odpowiedzialny za współtworzenie toolsetu do konsol w ogóle. 2) Różnice między początkiem generacji, a obecnym stanem są ogromne, jeśli mówimy o technologii, to, że "mniej je widać", jest naturalnym stanem rzeczy, to nie jest przeskok z SD na HD, czy z 2D na 3D, gdzie cały paradygmat produkcji gier się zmieniał, tu mamy ewolucję. 3) Nie wcisną 500 GB, takie dyski są mniej opłacalne niż 1 TB, nie sądzę aby MS i Sony zdecydowało się na taki krok (szczególnie jeśli będą niewymienne). 4) BC będzie zarówno w wersji cyfrowej i fizycznej. Btw. żaden producent nie zagwarantuje PEŁNEJ wstecznej kompatybilności - to niemożliwe, otwiera też drogę prawną do pozwów sądowych (beznadziejnie łatwych do wygrania). Nawet PS2 nie gwarantowała pełnej kompatybilności (i jest lista gier, w które nie da się zagrać). 13 Cytuj
YETI 11 045 Opublikowano 9 października 2019 Autor Opublikowano 9 października 2019 "Japanese magazine Famitsu confirmed on its official website that the PlayStation 5 CPU will be an x86-64-AMD Ryzen “Zen2”, 8 cores / 16 threads CPU. Many speculated that the console's CPU would sport 8 cores and 16 threads, so it's nice to finally have confirmation." https://wccftech.com/playstation-5-confirmed-to-sport-8-cores-16-threads-cpu-full-reveal-coming-next-year/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter Cytuj
XM. 11 042 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 Ahh te posty Hendrixa <3 dobrze się mordeczko je czyta. 2 Cytuj
giger_andrus 3 145 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 Hendrix, weź napisz książkę: "Gry - wszystko co musisz wiedzieć na temat ich tworzenia, żeby nie wyjść na debila". Cytuj
Szymek 1 056 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 (edytowane) A życzenie że każda gra będzie w 60 klateczkach jest naiwne?? Najbardziej tego oczekuje od tych nowych konsol. Tylko mnie nie dobijajcie że nadal będą woleli robić gry w 30fps z ladniejsza grafiką Edytowane 9 października 2019 przez Szymek 1 Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 60 klatek nigdy nie będzie domyślnym standardem, ale miejmy nadzieję, że każdy albo większość tytułów będzie oferować wybór grafika/klatkarz. 2 Cytuj
Labtec 3 668 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 2 godziny temu, Nemesis napisał: Mnie oprócz specyfikacji interesują jeszcze tytuly premierowe. Może wyrobią się z Horizon 2 na start konsoli. Puszcza ze dwie gierki na start i cały stos cross-genow. Dostaniesz same hity typu Last Of Us 2 Remastered Red Dead Redemption 2 Remastered FIFA 2021 Final Fantasy VII Remake Remastered 1 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 @Szymek Jest naiwne, bo to zawsze wybór developera (nawet gdyby standardem były PC za 5000$) i te 60 klatek/s, przy dużej natywnej rozdzielczości - to naprawdę zżera sporo zasobów, którą mogą być wykorzystane gdzie indziej (fizyka plus geometria, oświetlenie). Ale dochodzą też dwie rzeczy, które powinny trochę zmienić: 1) VRR i gry oferujące unlocked frame rates. Imo jak ktoś teraz ma zamiar kupić tv pod nowe konsole, to radzę mocno inwestować tylko w takie, które obsługują VRR, to mus. 2) Dużej ilości devów będzie łatwiej uzyskać 60 fps, bo znaczniej łatwiej będzie znaleźć "middle ground" między oprawą a klatkami (wreszcie normalne CPU). Tak naprawdę, to głównie najambitniejsze wizualnie gry, będą celowały w 30 fps - i tylko z odpowiednim budżetem na assety. Prywatnie: ja nastawiam się na VRR, duży skok w fizyce i destrukcji, oraz dalszego korzystania z technik rekonstrukcyjnych (checkboarding/temporal injection etc.). 2 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 12 minut temu, Hendrix napisał: Prywatnie: ja nastawiam się na VRR Dlaczego uważasz VRR za tak ważne? Mam konsole i monitor ktore obslugują tę technologie, ale szczerze mówiąc nie zauważyłem jakieś dużej roznicy ( albo źle patrze) Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 Uważam za ważne, bo będzie dużo więcej gier, które będą robione z myślą o "variable refresh rate", niezależnie od targetu 30 k/s czy 60 k/s. No i dobrze, że nie zauważyłeś dużej różnicy, bo ta technologia jest po to, abyś jej nie odczuwał właśnie "Pływające klatki" i powstały przez to screen tearing to okropna rzecz. 2 Cytuj
Ukukuki 7 111 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 Na PC to jest jedna z większych nowinek na miarę dysków SSD kiedyś. Nividia ma G-Sync a AMD FreeSync tylko musisz mieć odpowiedni monitor. Ja w laptopie mam matrycę 144 Hz i naprawdę to widać szczególnie w gierkach które skaczą między 50-90 klatek. Nie czuć tego rwania obrazu. Cytuj
Schranz1985 694 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 Ciekawe co z nowym vr, co jak co ale nic przez ostatnie 15 lat nie zrobiło na mnie takiego wrażenia jak astro bot czy re7 na vr....Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 Będzie, nowe patenty wskazują na: *wireless *inside-out tracking Cytuj
Wredny 9 708 Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 20 godzin temu, ASX napisał: Trendy na twitterze są personalizowane, być może u Yetiego było numerem jeden A tymczasem u Figusia... 22 godziny temu, Figuś napisał: Aktualne trendy Najpopularniejsze w Cały świat 1·Światowe trendy #InternationalLesbianDay Tweety: 29,7 tys. 4 Cytuj
YETI 11 045 Opublikowano 9 października 2019 Autor Opublikowano 9 października 2019 2 godziny temu, Schranz1985 napisał: Ciekawe co z nowym vr, co jak co ale nic przez ostatnie 15 lat nie zrobiło na mnie takiego wrażenia jak astro bot czy re7 na vr.... Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka Patent Sony sugeruje, że firma pracuje nad PlayStation VR tworzonym prawdopodobnie z myślą o nowej generacji. Do dokumentów dotarł serwis Let's Go Digital, który wcześniej ujawnił też patenty zestawów deweloperskich PS5. Grafiki wskazują na obecność kamer z przodu i z tyłu urządzenia. Dodatkowa jest też umieszczona w czujniku w kontrolerze przypominającym PS Move. Najważniejsza wydaje się być informacja o możliwym podłączeniu bez kabli, poprzez Bluetooth. Oznaczałoby to, że PS VR 2 będzie wyposażone we własne źródło zasilania Inna ważna kwestia dotyczy nietypowego wyświetlacza. Według dokumentacji patentowej, ekran miałby funkcję przeźroczystości - użytkownik mógłby widzieć zarówno swoje otoczenie, jak też wyświetlane elementy. Przywodzi to na myśl AR - rzeczywistość rozszerzoną. Sony potwierdziło już, że pierwszy model PS VR będzie współpracował też z PlayStation 5, ale produkcja urządzenia nowej generacji wydaje się logicznym krokiem. Nie wiadomo jednak, czy gogle zadebiutują pod koniec 2020 roku, razem z PS5. https://www.eurogamer.pl/articles/2019-10-09-patent-sony-wskazuje-na-ps-vr-dla-playstation-5 1 Cytuj
Gość Opublikowano 9 października 2019 Opublikowano 9 października 2019 2 godziny temu, Hendrix napisał: "Pływające klatki" i powstały przez to screen tearing to okropna rzecz. Screen tearing nie powstaje przez sam spadek klatek na sekundę, a przez brak v-sync. Jeśli masz włączony v-sync i sprzęt nie trzyma stałej liczby klatek to screen tearingu i tak nie doświadczysz. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Opublikowane przez Square,
avatary adventowe, lista aktualizowana dziennie aż do 24.12
Rekomendacja dodana przez Square
8 reakcji
Pokaż odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.