Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
28 minut temu, funditto napisał:

Na reseterze w wątku o nextgenach jakiś insider napisał, że widział grę 3rd party pisaną na PS5 i że będziemy pod wielkim wrażeniem i że gry zaskoczą nas bardziej niż specyfikacja sprzętowa. Ludzie zaczęli go dopytywać o szczegóły i ktoś zadał pytanie czy osiągniety zostanie poziom CGI i po kilku postach ten insider jako odnośnik czego możemy się spodziewać posłużył się trailerem CGI z Assassins Creed Unity. Jeśli faktycznie gry osiągną taki poziom już na początku generacji to będzie grubo 

 

Jezu, co generacja to takie same (pipi)enie:)

  • Plusik 6
Opublikowano
38 minut temu, CoATI napisał:

Potem w trakcie rozgrywki dane są w locie podmieniane, a to jakie dane są przenoszone jest uzależnione od stanu zapisu gry. 

Czy to nie miałoby sensu tylko przy liniowych grach? A przy grach z otwartym światem czy z wieloma mapami do wyboru nie przyspieszyłoby za bardzo loadingów?

Opublikowano
Czy to nie miałoby sensu tylko przy liniowych grach? A przy grach z otwartym światem czy z wieloma mapami do wyboru nie przyspieszyłoby za bardzo loadingów?
Przy otwartym swiecie mogloby wczytac np 2km kwadratowe terenu i tyle. Najczęściej uzywane tekstury, aktualne questy... Nie wiem. To byla taka luźna myśl; )

Wysłane z P20 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
6 minut temu, Shankor napisał:

Wszystko fajnie, ale jeszcze poproszę obsługę BluRayów 4K HDR

 

Potwierdzone, że będzie 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, CoATI napisał:

czy możliwa jest sytuacja w której konsola będzie mieć np 2 dyski - super duper ultra szybki SSD np 128gb + do tego hdd 2tb na dane. Ten pierwszy byłby używany troche jak RAM tzn. w chwili uruchomienia apki, system ładuje część danych potrzebnych do odpalenia gierki z HDD na SSD (menusy, pierwszy LVL, audio, etc). Potem w trakcie rozgrywki dane są w locie podmieniane, a to jakie dane są przenoszone jest uzależnione od stanu zapisu gry. 

W takim przypadku na takim SSD mogłoby być trzymane pewnie jakies 20GB max dla danego tytułu - tzn dane wymagane do płynnego odpalenia gierki. 
Nie wiem, nie znam się...  

 

Nie wyda

 

CGI to jeszcze nie ta generacja, moze jakis tytul od ND na koniec generacji.

Gdyby gry open world mialy jakosc Detroit to bylby juz spory przeskok

Edytowane przez Fanek
Opublikowano
Cytat

CGI to jeszcze nie ta generacja, moze jakis tytul od ND na koniec generacji.

Na luzaku taka grafika bedzie - to samo jest co generacje. Ile było pier.dolenia ze grafa z cutscenek w TLOU to będzie taki nowy wyznacznik grafiki na nowych konsolach, a teraz się patrzy na G5, TLOU 2 czy gigantyczny open world RDR2 i graficznie wysry.wa się na wszystkie CGI co były z poprzedniej generacji. Rok/dwa i wyjdza gry z o wiele lepsza grafiką niż CGI z tej generacji.

  • Plusik 2
Opublikowano
6 godzin temu, CoATI napisał:

czy możliwa jest sytuacja w której konsola będzie mieć np 2 dyski - super duper ultra szybki SSD np 128gb + do tego hdd 2tb na dane. Ten pierwszy byłby używany troche jak RAM tzn. w chwili uruchomienia apki, system ładuje część danych potrzebnych do odpalenia gierki z HDD na SSD (menusy, pierwszy LVL, audio, etc). Potem w trakcie rozgrywki dane są w locie podmieniane, a to jakie dane są przenoszone jest uzależnione od stanu zapisu gry. 

W takim przypadku na takim SSD mogłoby być trzymane pewnie jakies 20GB max dla danego tytułu - tzn dane wymagane do płynnego odpalenia gierki. 
Nie wiem, nie znam się...  

 

 

Dyski hybrydowe nie sprawdziły się na PC w czasach kiedy dyski SSD były mega drogie a co dopiero teraz. Chociaż przy konsoli to może ma więcej sensu. Przerzucenie całej gry z dysku HDD na SDD też trochę trwa. A dzielenie i programowanie gry tak żeby w odpowiednim momencie i z odpowiednim wyprzedzeniem kopiowała dane z HDD na SSD też nie będzie tanie, chociaż w tym temacie nie mam kompletnie doświadczenia.  

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, CoATI napisał:

czy możliwa jest sytuacja w której konsola będzie mieć np 2 dyski - super duper ultra szybki SSD np 128gb + do tego hdd 2tb na dane. Ten pierwszy byłby używany troche jak RAM tzn. w chwili uruchomienia apki, system ładuje część danych potrzebnych do odpalenia gierki z HDD na SSD (menusy, pierwszy LVL, audio, etc). Potem w trakcie rozgrywki dane są w locie podmieniane, a to jakie dane są przenoszone jest uzależnione od stanu zapisu gry. 

W takim przypadku na takim SSD mogłoby być trzymane pewnie jakies 20GB max dla danego tytułu - tzn dane wymagane do płynnego odpalenia gierki. 
Nie wiem, nie znam się...  

 

Nie jest możliwa. Wszystkie gry na PS4 (i tak samo będzie z PS5) są uruchamiane z wirtualnego systemu plików, montowanego na żądanie (umownie żądaniem jest kliknięcie w kafelek z grą ;)). Wyobraź to sobie jako np. obraz zaszyfrowanej partycji montowany i mapowany na określony czas, ale fizycznie dane znajdują się cały czas w jednym miejscu. Oczywiście również gry z płyty nie są z niej odczytywane tylko w całości z dysku (z płyty tylko na czas instalacji pełnej wersji, potem płyta pełni wyłącznie funkcję weryfikacji licencji).

 

Na PS3 takie coś można by zastosować gdyby konsola miała USB3 lub dedykowany eMMC. Ale to też nie do końca bo tylko gry płytowe używały dwóch rodzai cache'u: jeden w wspólny na partycji z FAT32 i jeden z którego rzadziej się korzysta, na partycji użytkownika z UFS2 w swoim własnym folderze (jakby ktoś był ciekawy: mowa o "dev_hdd1" i "dev_hdd0/game/<GameID>/USRDIR/"), czyli tam gdzie lądują gry cyfrowe (+łaty +dlc). To był nonsens i bardzo dobrze że z tego zrezygnowano.

 

Edytowane przez Berion
  • Plusik 1
  • Lubię! 2
Opublikowano

Jeśli gra na dość wczesnym etapie chodzi w granicach 25-30 k/s, to jest to świetna wiadomość - optymalizacja odbywa się zwykle dużo później. No i widzę, że post K.Lee z resetery robi już falę po portalach xDDD  Chociaż jestem zdziwiony, że nawet wccftech za źródło bierze post na forum.

Opublikowano

Co do gier: w pierwszych latach PS5 oprócz devów first party, obstawiam gierki od Remedy/Housemarque - obydwa studia były wizytowane przez Shuheia Yoshidę, Housemarque pracuje nad swoją pierwszą grą AAA i sporo zatrudniają, więc oczywiście muszą mieć finansowanie dużego wydawcy. Obstawiam też większe inwestycje Sony w rejonie Azji (Malezja, Chiny, Korea), gdzie branża mocno się rozwija.

Btw. - z Tiduxa żaden insider, serio. W zasadzie nigdy nie ma racji, chyba że powiela informacje z innych źródeł. W tym wypadku pewnie się opiera na wpisie Schreiera z resetery i ostatniej informacji, że następna gra Bluepoint będzie na PS5.
 

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Rimejk Demons Souls został już potwierdzony jakiś czas temu na resecie i nie byl Tidux, @Bansaipotwierdzi ;)

Pytanie na co wyjdzie ten rimejk,mam nadziej ze PS5. 

 

OPM wyskoczyło z ciekawą ankieta. Wiadomo, że ND tworzy coś mocno związanego z trybem multiplayer TLoU, wiemy również, że od dłuższego czasu w GG pracują dwie ważne osoby, które mają na koncie multi Rainbow Six Siege. Dodać do tego zapewnienia Sony, że w następnej generacji skupią się również na trybach wieloosobowych, więc na start jakieś mocne multi (oby TLoU), jest prawdopodobne. 

 

 

Edytowane przez YETI
Opublikowano
49 minut temu, Square napisał:

H2 lepiej niech wyjdzie trochę później, dzięki temu będzie jeszcze lepiej robić.

Biorąc pod uwagę jak hzd wygląda na sprzęcie z ~1,8tflops na pokładzie to jakoś jestem spokojny, że 'będzie robić' na platformie z kilku razy większą ilością terafanków, nawet jeśli wyjdzie na początku następnej generacji ;) 

 

W sumie ta ankieta z opm pokazuje, że killzone nie jest w stanie być już żadnym system sellerem, więc nie wierzę, że sony znowu pójdzie w tą markę jako launch title. A z tego co pisał Schreier z kotaku to Ghost wyjdzie jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku (na ps4 rzecz jasna).

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o moje osobiste przewidywania odnośnie PS5 to obawiam się, wręcz jestem tego diablo pewien, że cena na dzień dobry nextgena Sony nie będzie niższa niż 3 tys. zł. Producent wychodzi z podwójnego założenia. Po pierwsze napaleńców i sympatyków konsol Sony jest na tyle dużo, że konsumenci łykną wyższą cenę bez popity, może tylko lekko kręcąc głową z niezadowolenia. Po drugie, wszak multum luda jest teraz w stanie bez szemrania wyskakiwać na dzień dobry z bez mała pięciu tysi, a nawet więcej, aby nabyć najnowszego Ajfona lub innego Szajsunga, to co...konsoli nie kupią?

Ja bym sobie tego bardzo życzył, że jeśli już musiałbym wysupłać aż tyle biletów NBP to nowa konsola powinna być...:

1. ...ładna 

Podstawowa PS4, a zwłaszcza Prosiak to nie oszukujmy się, brzydactwa straszliwe, natomiast kapitalnie, wręcz fenomenalnie wyglądała pierwsza iteracja PS3 i bardzo byłbym rad, gdyby PS5 ją choć trochę przypominała.

2. ...cicha

Znów kłania się pierwsze PS3, natomiast PS4...spuśćmy na to zasłonę nomen omen...milczenia:facepalm:

3. ...wyposażona w lepszy, ergonomiczniejszy pad.

Zdaję sobie sprawę, że Sony z symetrycznych gałek nigdy nie zrezygnuje, wszak jest to ponoć ich konsolowe DNA, ale na miły bóg! Mam prawo i obowiązek oczekiwać dłuższego okresu działania pada na jednym ładowaniu.

Co do gier to ja póki co chciałbym na start reanimacji serii Killzone z rozbudowanym, skillowymagalnym trybem Multi. Nie ma to jak dobra, rozpoznawalna strzelanka na dzień dobry.

 

Edytowane przez Czezare
  • WTF 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...