Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dwie konsole na start to bardzo zyebany pomysł dla konsumenta nawet, jeśli ogólna opinia jest odmienna. Prędzej czy później będzie różnica jakościowa w oferowanych grach i słabsze sprzęty będą szły na ustępstwa i to bardzo przez co ich właściciele nie będą doświadczać tego samego, co użytkownicy mocniejszych sprzętów.  To samo było w przypadku PS4 i PS4 Pro. SONY krzyczało, że na obu konsolach gry muszą chodzić, więc tym samym chroniło się przed atakami ze stronnych posiadaczy podstawowych wersji. Ale widzimy ten trend już od dobrych kilku lat, gdzie produkcje słabszych konsol niedomagają. 

 

Będzie to też dodatkowa praca dla twórców, bo więcej siły roboczej będzie musiała być skierowana w proces optymalizacji. Wiadomo, że te techniki się doprowadza do perfekcji, ale wciąż będzie to praca, której można było uniknąć. 

Opublikowano
9 minut temu, LukeSpidey napisał:

Będzie to też dodatkowa praca dla twórców, bo więcej siły roboczej będzie musiała być skierowana w proces optymalizacji. Wiadomo, że te techniki się doprowadza do perfekcji, ale wciąż będzie to praca, której można było uniknąć. 

Mam nadzieje że developerzy się nie przepracują, optymalizując grę pod jedną dodatkową konfiguracje

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Głupie to dzielenie na słabsza i mocniejszą na start. Wg mnie w sklepie powinna być jedna wypasiona nawet za 3,5 k i jak kogoś nie stać to niech zbiera przez np rok kupi później i nadal gra w gierki na starej konsoli. Jak będą dwie wersje konsoli na start (w sumie licząc x'sa i ps5 to 4) widzę że te gorsze wersje będą ciągnąć w dół resztę. Chciałbym konsole bez kompromisów a znowu dostaniemy gierki które raz będą lepiej wykorzystywać lepsze konsole a raz gorzej. Plus wersje na tej słabszej maszynie zawsze będą albo (pipi)owo działać albo będą gównem rozmazanym. 

 

Rozumiem za 2-3 lata rewizje mocniejszą i kto będzie chciał i kogo będzie stać update. Robić jednak tańszą wersje już teraz ... ehhh no nie podoba mi się to. 

Edytowane przez blantman
  • Plusik 1
Opublikowano
6 minut temu, blantman napisał:

Głupie to dzielenie na słabsza i mocniejszą na start. Wg mnie w sklepie powinna być jedna wypasiona nawet na 3,5 k i jak kogoś nie stać to niech zbiera przez np rok kupi później i nadal gra w gierki na starej konsoli. Jak będą dwie wersje konsoli na start (w sumie licząc x'sa i ps5 to 4) widzę że te gorsze wersje będą ciągnąć w dół resztę. Chciałbym konsole bez kompromisów a znowu dostaniemy gierki które raz będą lepiej wykorzystywać lepsze konsole a raz gorzej. Plus wersje na tej słabszej maszynie zawsze będą albo (pipi)owo działać albo będą gównem rozmazanym. 

 

Rozumiem za 2-3 lata rewizje mocniejszą i kto będzie chciał i kogo będzie stać update. Robić jednak tańszą wersje już teraz ... ehhh no nie podoba mi się to. 

 

Blantman - człowiek pełen sprzeczności.

 

  

W dniu 19.04.2019 o 11:53, blantman napisał:

Ja bym się cieszył gdyby na start były dwie wersje xboxa jedna za powiedzmy 3,5 k bardzo mocna i druga wersja light za np 2k lub mniej. Wiadomo że większość kupi tańszą i będzie happy a ci co będą chcieli lepszą graficzke wersje droższą. Wkurza mnie już że na premierze dostajemy bubel który albo się rozlatuje (ps4 fat) albo ma (pipi)owe podzespoły (xbox one). Chciałbym od razu dostać coś lepszego i chętnie dopłacę. 

 

 

Dali by jedną wypasioną wersje to takie sranie jak ze smartfonami standard, Plus, Ultra. I te wzajemne podchody korpo.

Opublikowano
Teraz, Kyo napisał:

 

Blantman - człowiek pełen sprzeczności.

 

  

 

 

to było przed premierami gier z tamtego roku. Po np control zmieniłem zdanie. Widziałeś jak to działa na xbox fat albo ps4 fat? Skoro nie dają rady obecnie developerzy to będzie tylko gorzej. Dodajmy do tego że nawet na koksie gra nie dawała rady utrzymać stałych fps. Widziałem ostatnio im bliżej końca generacji coraz więcej dowodów że wtedy się myliłem. Dlatego zmieniam zdanie. Nawet indory obecnie to często żart. To co się dzieje z optymalizacją gier które nie powinny wymagać wiele. Nie wierzę obecnie aby jakieś studio takie jak remedy czy ubisoft miały chęci i moce przerobowe aby robić pod wersje lepsze i gorsze. Bardziej będą uśredniać i będzie działac (pipi)owo na tańszej wersji a tylko ok na nowej bez fajerwerków :(

  • Minusik 2
Opublikowano

Jezu - mam to w dupie. Nie tłumacz mi się stary.

 

Jak to pyknie to kolejne generacje nic nie stoi na przeszkodzie żeby były 3-4 wersje. Bo przecież klienci i tak to kupią. No nie podoba mi się rozmienianie na drobne.

Opublikowano
2 minuty temu, Kyo napisał:

Jezu - mam to w dupie. Nie tłumacz mi się stary.

 

Jak to pyknie to kolejne generacje nic nie stoi na przeszkodzie żeby były 3-4 wersje. Bo przecież klienci i tak to kupią. No nie podoba mi się rozmienianie na drobne.

Nie tłumacz się a to ty prowadzisz wykopki. Masz to w dupie to przestań latać po forum za mną. Tylko krowa nie zmienia poglądów. Rozumiem jakbyś (pipi)a znalazł coś sprzed tygodnia. Im więcej czytam  i analizuje jeżeli chodzi o nową generacje tym bardziej mi się to nie podoba. Coraz bardziej myślę o zakupie pc zamiast tych konsol. Skoro to będzie pół produkt na start. 

  • Minusik 2
Opublikowano

Prowokuje? Ja mogę Ci wklejać to Twoje (pipi)enie tygodniami. Mam po prostu bardzo dobrą pamięć i w przeciwieństwie co do niektórych czytam kto co pisze - jak chorągiewka - a z Xem to tylko przykład. Jak wiaterek zawieje tak blantman pisze. Dla mnie koniec tematu - miało być przez chwilę śmiesznie a ty jak zwykle spinasz dupę zamiast napisać na odczepne coś w stylu: hehe no tak wyszło.

Aha - i każdy ma prawo mieć swoje zdanie i je zmieniać :lapka: i ja to szanuję.

 

Ja na przykład byłem przeciwny Prosiakowi ale sam go kupiłem, ot taka sprzeczność. Złapali mnie marketingowcy ale też zobaczyłem statsy Nioha jak chodzi na zwykłej i Prosiaku i to pod niego kupiłem mocniejszą wersję. I było to 3 lata temu i nie trzeba było być Sherlockiem żeby do tego dojść że rozdrabnianie to nic dobrego. Jak to @Pupcio napisał chu.jowy pomysł jest chu.jowy niezależnie od korpo.

Opublikowano
25 minut temu, ASX napisał:

Mam nadzieje że developerzy się nie przepracują, optymalizując grę pod jedną dodatkową konfiguracje

Powiedz to developerom tworzącym multiplatformy crossgenowe:

xbox one, one s, one x, lockhart, SeX, ps4, ps4 pro, ps5, ps5 pro, a skoro jest podstawowy xbox, to może uda się jeszcze nawet na switchu, a zaraz pewnie dojdzie jakiś switch pro. No i nie zapominajmy o pecetach. 

 

6 minut temu, blantman napisał:

Coraz bardziej myślę o zakupie pc zamiast tych konsol.

Czekaj, czyli nie podoba ci się, że na start będą AŻ dwie konfiguracje konsol - podstawowa i mocniejsza, więc masz zamiar przesiąść się na pecety gdzie jest tysiące możliwych konfiguracji (biorąc pod uwagę ile na rynku jest gpu/cpu/pamięci/itp) i oczywiście wszystkie gry są idealnie zoptymalizowane pod każdą z tych konfiguracji. :reggie:

  • Haha 1
Opublikowano

Nie rozumiem co niektórych obchodzi, tych co woleliby tylko wersję pro, że basic będzie nie domagać? Co to altruizm? Bierz pro i wierz mi, że każuali, którzy wezmą basic wali te kilka pikseli, czy klatek mniej, prawdopodobnie nie mają nawet TVka, który by podołał (pewnie 1080p).

Opublikowano
Teraz, YETI napisał:

Najlepsze jest to, że nikt nie potwierdził wersji Pro, a tu dyskusja przez 3 strony

Faktycznie, lepiej wrzucać tutaj tweety, że jest nowe demko na psn xD

  • Plusik 2
  • Haha 1
Opublikowano
2 minuty temu, MBeniek napisał:

Powiedz to developerom tworzącym multiplatformy crossgenowe:

xbox one, one s, one x, lockhart, SeX, ps4, ps4 pro, ps5, ps5 pro, a skoro jest podstawowy xbox, to może uda się jeszcze nawet na switchu, a zaraz pewnie dojdzie jakiś switch pro. No i nie zapominajmy o pecetach. 

no właśnie,

 

developerzy codziennie optymalizują gry pod dziesiątki różnych konfiguracji komputerowych, czy naprawdę zrobi im różnice zoptymalizować grę pod jedną dodatkową konfiguracje konsolową?

Opublikowano
1 minutę temu, ASX napisał:

czy naprawdę zrobi im różnice zoptymalizować grę pod jedną dodatkową konfiguracje konsolową?

Jeśli środowisko programistyczne będzie słabe to tak.

Opublikowano
1 minutę temu, MBeniek napisał:

Powiedz to developerom tworzącym multiplatformy crossgenowe:

xbox one, one s, one x, lockhart, SeX, ps4, ps4 pro, ps5, ps5 pro, a skoro jest podstawowy xbox, to może uda się jeszcze nawet na switchu, a zaraz pewnie dojdzie jakiś switch pro. No i nie zapominajmy o pecetach. 

 

Czekaj, czyli nie podoba ci się, że na start będą AŻ dwie konfiguracje konsol - podstawowa i mocniejsza, więc masz zamiar przesiąść się na pecety gdzie jest tysiące możliwych konfiguracji (biorąc pod uwagę ile na rynku jest gpu/cpu/pamięci/itp) i oczywiście wszystkie gry są idealnie zoptymalizowane pod każdą z tych konfiguracji. :reggie:

Tylko wiesz pc skałdam sam i pójdzie na tym wszystko w 60 fps. Bo nawet jak mam z jakąś grą kłopot (obecnie pc z 2013 roku na którym wszystkie gry działają płynniej niż na koksie/ps4) to przestawiam suwak w menu aby mieć 60 fps. Nikt mi nie blokuje klatek na 30 fps i nie zmusza do lepszej grafiki kosztem fps. Problemy z optymalizacjami czy uruchamianiem gierek to temat z przeszłości. Obecnie nie zdarza się. Częściej miałem wywalenie z gry na  xbox /ps4 przez ostatnie lata niż w grach pc. Tylko Phoenix point i crossroads inn kojarze że mi wywalało do pulpitu. Obie to jednak indyki s(pipi)one na start co nie ma nic wspólnego z optymalizacją. 

 

 

Nie chodzi o optymalizację pod inną konsole jeżeli gra przez to nic nie straci na tej lepszej konfiguracji. Boję sie bardziej o taką sytuacje np :

Ubi czy cd projekt robi grę z wielkim open worldem jakimiś fajnymi nowymi mechanikami. Chcą dodać coś ekstra. Jakiś ficzer którego nie ma obecnie w grach. Niestety gra x musi wyjśc też na ps5 light czy xbox light i gra musi mieć tą sama zawartość na mocnych i słabych konsolach. Developer podejmuje decyzje za zamkniętymi drzwiami że w takim razie z tego ficzeru rezygnuje. Nawet nie dowiemy sie że to miało miejsce ale się zdarzy. Produkcja gry na tyle platform to kwestia kompromisów. Jeżeli gry będą miały być 1 do 1 nie licząc graficzki i fps niezależnie od platformy to do tego dojść musi. 

Opublikowano
Teraz, ASX napisał:

developerzy codziennie optymalizują gry pod dziesiątki różnych konfiguracji komputerowych, czy naprawdę zrobi im różnice zoptymalizować grę pod jedną dodatkową konfiguracje konsolową?

Ty serio myślisz, że oni optymalizują kod pod "dziesiątki różnych konfiguracji komputerowych" w taki sam sposób jak to robią pod konsole? :rotfl: A te dziesiątki różnych opcji graficznych w grach na pc to myślisz, że po co są? Po to właśnie, żeby gracz sam sobie zoptymalizował grę pod swojego kompa, a nie oczekiwał, że w studiu deweloperskim jest jakiś programista, który zajmuje się tylko jego sprzętem.

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, blantman napisał:

Nie chodzi o optymalizację pod inną konsole jeżeli gra przez to nic nie straci na tej lepszej konfiguracji. Boję sie bardziej o taką sytuacje np :

Ubi czy cd projekt robi grę z wielkim open worldem jakimiś fajnymi nowymi mechanikami. Chcą dodać coś ekstra. Jakiś ficzer którego nie ma obecnie w grach. Niestety gra x musi wyjśc też na ps5 light czy xbox light i gra musi mieć tą sama zawartość na mocnych i słabych konsolach. Developer podejmuje decyzje za zamkniętymi drzwiami że w takim razie z tego ficzeru rezygnuje. Nawet nie dowiemy sie że to miało miejsce ale się zdarzy. Produkcja gry na tyle platform to kwestia kompromisów. Jeżeli gry będą miały być 1 do 1 nie licząc graficzki i fps niezależnie od platformy to do tego dojść musi. 

Tylko wiesz przeszkodą nie będzie tu lockhart czy basePS5 powiedzmy "tylko" z 9TF, tylko właśnie pecety, gdzie w top 3 (dane ze steama) są karty mające ok. ~4,5 terafanka.

Dlatego studia first party od Sony póki co są w o tyle lepszej sytuacji, że będą tworzyć tylko na dwie konfiguracje (o ile oczywiście nie potwierdzą się plotki, że sony ma zamiar wydawać exy również na pc). Albo nawet na jedną jeśli te plotki o słabszej wersji ps5 to fejk.

 

12 minut temu, ASX napisał:

No tak gracze sami sobie optymalizują gierki na pc suwakami w opcjach:rotfl:

Pozwól, że posłużę się cytatem, żeby nie być gołosłownym. 

16 minut temu, blantman napisał:

Bo nawet jak mam z jakąś grą kłopot (obecnie pc z 2013 roku na którym wszystkie gry działają płynniej niż na koksie/ps4) to przestawiam suwak w menu aby mieć 60 fps.

 

Edytowane przez MBeniek
Opublikowano

Te 3 tf to nie będzie przecież jakaś wielka różnica. A tak poza tym, zen 2 i 5700xt są w stanie każdą grę uciągnąć w 60 fps, więc jeśli ktoś na słabszej wersji będzie widział mniej liści na krzaczku, nic się im nie stanie. Ja widzę to tak, 2 opcje graficzne, czyli 60 fps fhd bądź dynamiczna rozdzielczość i 4k dynamiczne bądź 30 fps 4k. Jeśli różnice będą, to będą one widoczne na analizach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...