Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Liczyłem na to, że nie trzeba będzie trzeba zmieniać sprzętu w połowie generacji, a wszystko na to wskazuje,  Sony trochę przysnęło ze sprzętem, ale nadal mają u mnie kredyt zaufania za PS4 i gry na nią :)

Opublikowano

No to wyglądało tak jakby nie chcieli robić przykrości Cernemu, że napracował się nad prezentacją na imprezę której jednak nie bedzie, więc a co tam, rzućmy to ludziom.

Opublikowano
Godzinę temu, drozdu7 napisał:

Narazie będąc fanem Plejki można być zaniepokojonym, narazie. 

Sam XSX nie wiem czemu wydaje mi się że będzie sprzetem stabilnym, że jest na spokojnie zaprojektowany i przemyślany. Wydaje mi się, że w samym Sony nie spodziewali sie ze MS złoży tak mocny sprzęt. Tu podkręcili żeby bylo te 10tf, żeby jakoś to wyglądało i przenieśli akcenty np na dysk ssd (faktycznie fajna sprawa).

 

Pro 4TF, Cox 6TF, to było praktycznie pewne, że Microsoft będzie celował w dwa razy tyle. No sorry Cox 6TF, a oni rzucili się z 9TF. I szczerze mogli już nie podkręcać tego GPU. No i dlaczego nie dali dysku 1T? Nie wiem może rzeczywiście ta jego szybkość, większa niż w mini lodówce zrobi różnicę. No niewiele brakło do pełni zadowolenia z mojej strony. Wystarczyło dać trochę lepszy GPU z 52Cus i byłoby git, bez podkręcania.

Opublikowano

Chyba nikt na tym forum nie jest wykwalifikowany do tego, żeby zrozumieć jak architektura systemu przekłada się na performance gierek, więc całe to narzekanie jest trochę bezsensu. No ale ludzie widzą 12 teraflopów vs 10 teraflopów i podnoszą larum, nie rozumiejąc przy tym że sama liczba teraflopów bez kontekstu chłodzenia, mocy (watów), czy innych możliwych bottlenecków na dyskach/ramie itd. nic nie na znaczy.

 

Prawdziwy performance zaobserwujemy w grach.

 

Poza tym mam wrażenie, że porównujemy podstawowy model PS5 z najbardziej wypasionym modelem Xboxa. Ciekawy jestem jak entry level Xbox będzie się miał do PS5 i jak PS5Pro będzie się miało do Xboxa Series X.

 

Dla dużej ilości ludzi, w tym mnie, słabsza specyfikacja Pleja będzie do przełknięcia pewnie przez exclusive'y i bibliotekę gier, którą zbudowali na PS4.

 

Osobiście pewnie poczekam na wypuszczeni PS5Pro, a do tego czasu będę ogrywać giereczki na PC.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, grabipl napisał:

Ok, na papierze ps5 jest słabsze od nowego Xa? Tak? a co na to Hendrix? Ileś stron temu wypowiadał sie sporo w temacie i to od strony deva, chciałbym wiedzieć coś więcej na ten temat

 

 

A tu o znaczeniu ssd w nowej generacji. 

 

Edytowane przez YETI
Opublikowano
Opublikowano

Chłopaki ale oni pewnie marketing mają zaplanowany już dawno. Gdyby GDC miało się odbyć to tej konfy wczorajszej wgl byśmy pewnie nie zobaczyli a jedyne info to byłoby od insajderow. Prezentacja Ps5 i tak pewnie była planowana po e3. 

Mnie bardzo zastanawia jak ten szybszy dysk będzie się prezentował i jak to wpłynie na całokształt. 

Opublikowano
32 minuty temu, Welna napisał:

Jaka jest roznica miedzy dyskami SSD w PS5 i Xbox One ze tak kazdy zachwala ten z PS5?

 

Konstrukcyjnie? Chyba nikt tego nie wie chyba że ktoś zrozumiał wczorajsze (pipi)olo :) Ja od razu mówię że nie rozumiem :)

Dysk w Xbox One X opiera się na rozwiązaniach z NVMe (w skrócie - protokół pozwalający w pełni wykorzystać potencjał SSD) - to najszybsze rozwiązanie stosowane w kompach i laptopach (złącze M2). W MS musieli coś zmienić bo napisali custom, dopasowali do własnych potrzeb.

W Sony jest wręcz kosmiczna prędkość odczytu (jak na dzisiejsze czasy) gdzie najlepsze konsumenckie dyski w PC osiągają w tej chwili odczyt na poziomie 3500 MB/s. Niedługo to się pewnie zmieni gdy wejdzie NVMe w wersji 1.4 - spokojnie takie dyski przebiją PS5. Ale na teraz w produkcie masowym nie tylko dla entuzjastów? 

 

Zresztą czy to będzie 2500 MB/s czy 5500MB/s i tak różnica dla nas będzie kosmiczna - w tej chwili gry były projektowane pod odczyt 50-100 MB/s maks - nawet Cerny wczoraj o tym wspominał. SSD w nowych konsolach to będzie kosmos - wszystko będzie zaprojektowane pod odczyt/zapis idący przynajmniej w tysiącach.

Opublikowano (edytowane)

 

 

 

Panowie, i tak najważniejsze będą gry. Wówczas każdy zapomni o wszelkich cyferkach. Nowa generacja zapowiada się świetnie, bo obie konsole wypadają znacznie lepiej niż ich poprzednicy 7 lat temu. 

 

Edytowane przez YETI
  • Haha 1
Opublikowano

Każdy tylko teraflopach, tych 2 tf które zauważą tylko analizy z 300% przybliżeniem... A to, jakie będą ceny dedykowanych dysków do boxa, i czy box za 2-3 lata nie będzie już w tyle przez dysk, to już nikt nie pisze. (pipi)burza o to, że ps5 słabsze o 2 tf. Wy nawet tej różnicy nie zauważycie, nikt z nas nie zauważy. Xbox X też jest mocniejszy, mocniejszy o jakieś 2tf i co z tego wynika? Ano to, że działa gorzej :D Ja wybrałem plejke dla gier i wielu graczy wybierze tak samo. Inni wybiorą konsolę cichszą. A jak wyjdą oba sprzęty, to nikt nawet nie będzie pamiętał która jest mocniejsza.

  • Minusik 1
Opublikowano
1 minutę temu, Mardok1986 napisał:

A jak wyjdą oba sprzęty, to nikt nawet nie będzie pamiętał która jest mocniejsza.

FPE remembers.

Opublikowano (edytowane)

Wychodzi na to, że jednak w plotkach o teraflopch na PlayStation5 było sporo prawdy

 

Xbox Series X - 12 tf, 52 CU 1.825 GHz

PlayStation 5 - 10.28 tf, 36 CU 2.23GHz

 

W XSX karta AMD z 52 CU ma 3328 shaderów

W XSX karta AMD z 32 CU ma 2304 shaderów

Z neta:  tf oblicza się liczba shaderów x częstotliwość GPU (w MHz) x 2

 

Xbox Series X - 3328x1825x2=12 147 200 - 12TF

PlayStation 5 - 2304x2230x2=10275840 - 10,27 TF ( to przy maksymalnym taktowaniu 2,23GHz)

 

Teraz tak jak mówił Mark Cerny, że taka częstotliwość nie będzie ciągle, niech się obniży do 2GHz to mamy:

2304x2000x2=9216000 - 9.2 TF

 

 

 

     
Edytowane przez tedi007
Opublikowano
Godzinę temu, Rozi napisał:

No będziesz miał wsteczną z poprzednią generacją, o co chodzi?

Chodzi o to, że każdy kto liczył na wsteczną (przynajmniej tak mi się wydaje), wyobrażał sobie to tak, że wkłada którąkolwiek gierke z biblioteki PS4 i gra. Niestety nie będzie tak to działało. 

Już nawet nie chodzi o to, że muszą te gry sprawdzać, jeżeli dzięki temu mają lepiej działać to spoko. Tylko nie wierzę, że cała biblioteka z PS4 będzie kompatybilna z PS5, a na to bardzo liczyłem.

Opublikowano
4 minuty temu, tedi007 napisał:

Wychodzi na to, że jednak w plotkach o teraflopch na PlayStation5 było sporo prawdy

 

Xbox Series X - 12 tf, 52 CU.825 GHz

PlayStation 5 - 10.28 tf, 36 CU 2.23GHz

 

W XSX karta AMD z 52 CU ma 3328 shaderów

W XSX karta AMD z 32 CU ma 2304 shaderów

Z neta:  tf oblicza się liczba shaderów x częstotliwość GPU (w MHz) x 2

 

Xbox Series X - 3328x1825x2=12 147 200 - 12TF

PlayStation 5 - 2304x2230x2=10275840 czyli 10,27 TF ( to przy maksymalnym taktowaniu 2,23GHz)

 

Teraz tak jak mówił Mark Cerny, że taka częstotliwość nie będzie ciągle, niech w się obniży do 2GHz to mamy:

2304x2000x2=9216000 czyli 9.2 TF

 

 

 

     

 

Czyli podkręcili o 0.23Ghz z tego wynika.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Mardok1986 napisał:

Każdy tylko teraflopach, tych 2 tf które zauważą tylko analizy z 300% przybliżeniem... A to, jakie będą ceny dedykowanych dysków do boxa, i czy box za 2-3 lata nie będzie już w tyle przez dysk, to już nikt nie pisze. (pipi)burza o to, że ps5 słabsze o 2 tf. Wy nawet tej różnicy nie zauważycie, nikt z nas nie zauważy. Xbox X też jest mocniejszy, mocniejszy o jakieś 2tf i co z tego wynika? Ano to, że działa gorzej :D Ja wybrałem plejke dla gier i wielu graczy wybierze tak samo. Inni wybiorą konsolę cichszą. A jak wyjdą oba sprzęty, to nikt nawet nie będzie pamiętał która jest mocniejsza.

Tutaj to bym akurat polemizowal. 2 TF to moze byc roznica na poziomie 30 vs 60 fps, czyli mocny game changer. Zobaczymy, jak wypadna pierwsze porownaniu multiplatform jak Assassyny, czy inne guana. 

Edytowane przez bebbop
Opublikowano
11 minut temu, Mardok1986 napisał:

[...] Xbox X też jest mocniejszy, mocniejszy o jakieś 2tf i co z tego wynika? Ano to, że działa gorzej :D 

Że co??? Jakim to niby cudem działa gorzej?? 

  • Haha 1
Opublikowano
2 minuty temu, zdrowywariat napisał:

Im lepiej tym gorzej. Czym wcześniej tym później. To wyższa filozofia.

 

Jak wczoraj Mark Cerny mówił, że mniej tf to lepiej dla graczy i devów. Od razu skojarzył jak Phil Spencer mówił o skanowaniu Scalebound, że to dla dobra graczy.:D

Opublikowano

Chyba jest teraz niezłym ignorantem. Ten kto dobrze wie jak to wyglądało w przypadku PS4 i Xone na początku premiery to jednak wątpliwość jest.

Opublikowano

Tflopy, Tflopy, Tflopy.........Fajnie tylko taka Vega 64 karta ma 12 tflops a nie jest mocniejsza w grach niz GTX 1080 ktore ma niecale 9 tflops, konfiguracja wszystkiego bedzie kluczem

 

dziekuje i to tyle z mojej strony w temacie

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...