Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

@Hendrix powiedz proszę jak się sprawy mają z tymi loadingami? Przykład Spider-mana na PS5 ładującego się w .83s robi niesamowite wrażenie, ale czy coś takiego da się fizycznie osiągnąć nawet z tak szybkim dyskiem jak w PS5? Sam poszperałem nieco na własną rękę i widziałem np. że gry na Switcha puszczone z kartridża nie wczytują się natychmiastowo, a w takiej Zeldzie loadingi trwają nawet po 25s.

 

Czy wynika to z faktu, że pamięci są szybsze niż konsola (Switch) jest w stanie przerobić czy np. z tego, że gra została też napisana przez pryzmat WIiU, gdzie dane pobierane są z dysku optycznego, więc dwa znacząco różniące się od siebie nośniki (względem prędkości odczytu danych)? Zastanawia mnie czy ten premierowy One będzie aż tak wielką kulą u nogi.  

 
Kartridże nie są wcale aż takie szybkie, po prostu są dużo szybsze niż płyty, więc da się swobodnie odczytywać dane do gry (co jest niemożliwym w przypadku blu-rayów). Jeśli pamięć mnie nie myli, to wychodzi coś ok 100-105 MB/s. Na Switchu gry powinny chodzić najszybciej z wew. pamięci konsoli (do 300 MB/s), z dysków SD pewnie coś w okolicach 60-90 MB/s. Teraz widzisz, dev musi robić wszystko z myślą o teoretycznie najwolniejszym sposobie wczytywania danych, nie o maksymalnym (czyli dajmy na to 60 zamiast 300 MB/s, już w przypadku samego Switcha ta różnica jest spora).

Dochodzi też różnica w tym jak skonstruowane jest samo odczytywanie, segregowanie i wyszukiwanie plików na dysku, to jest całkiem skomplikowany proces, w którym dysk musi pracować z plikami o różnych wielkościach (i różnie sobie z nimi radzi). W PS5 mamy zupełnie przemodelowany system odczytu danych, zrobiony w 100% pod gry, XSX jest bardziej konserwatywny w tym względzie, ale nadal dysponuje znacznie szybszym dyskiem/systemem wczytywania niż to co znaliśmy do tej pory. Dochodzi do tego gigantyczna różnica w samym raw read speed.

Czy loadingi jak w wew. demie Spider-mana będą osiągalne? Będą, chociaż zawsze to będzie w kwestii developera i czasami umów licencyjnych, czyli wszystkie te splash ekrany z producentami oprogramowanie etc. (będą też całkowite zmiany w sposobie dostępu do gier z OS konsoli, ale o tym kiedy indziej).


@mugen

Ja porównałbym sytuacje do sportowych samochodów: jeden ma większą maksymalną prędkość, drugi lepsze przyśpieszenie, to jak wypadną, zależy od trasy :)

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, mugen napisał:

Nooooo nie wiem, ja sobie tak na chłopski rozum przekładam, że to jakby mieć 12 Harnasiów, albo 10 Harnasiów i to takich trochę wodą rozrobionych, no różnica jednak spora, jakbym robił gryla to tak na 3 osoby, a nie 4. A to, że mi się szybciej  z puszki do szklanki piwo leje to mi nic nie zmienia.

Tylko Xbox to takie piwo bez alkoholu (eksów).:reggie:

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Hendrix napisał:

będą też całkowite zmiany w sposobie dostępu do gier z OS konsoli, ale o tym kiedy indziej

Ale czemu kiedy indziej? Weekend idzie, każdy na du.pie siedzi w domu, no weź coś napisz plissss.

Na XSX wygląda to mega - przełączanie gier. Czyli na PS5 będzie jeszcze przyjemniejsze?

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Soul napisał:

@Hendrix

 

A co powiesz na temat tego trybu boost, czyli te 10.3 TF to nie stała cyfra mogą byś spadki nawet o 10% co w rzeczywistości daje faktycznie te 9tf i jak wielkie różnice są w CPU i pamięci RAM? 

Dzięki za ODP.

pozdrawiam. 


To nie jest tryb boost znany z PC, nie opiera się też na throttlingu związanym z termalnymi osiągami, wszystko będzie zależało od sceny w grze etc.  Samo PS5, co w swoim wystąpieniu Cerny podkreślał, jest zaprojektowane tak, żeby częstotliwości były jak najwyższe, jak najczęściej. W większości przypadków stawiam, że średnia wyjdzie powyżej 10TF (jeśli komuś na tym zależy, żeby była przypisana jakaś cyfra).

O różnicach związanych CPU i RAM, możemy wypowiedzieć się dopiero po premierze - zunifikowane 16GB o mniejszej prędkości (tylko wiecie, dosłownie nie jest potrzebna większa przepustowość - te 448 GB/s jest optymalną prędkością do pełnego zaspokojenia CPU i GPU w PS5) ma sens w przypadku konsoli Sony, tak jak 10 GB o prędkości  560 GB/s ma sens w przypadku XsX (teoretyczna większa moc, potrzebuje zapasu przepustowości), ale czy przez to GPU nie będzie musiało czasami chwilę czekać na resztę informacji z reszty pamięci (3.5 GB o mniejszej prędkości), ciężko wyrokować, na początku zapotrzebowanie GPU raczej nie przekroczy 10GB, z czasem może się to zmienić.

Piszę od kilku miesięcy, obie konsole będą bardzo fajnymi, mocnymi maszynami. I czeka nas dobra generacja (jeśli obecna sytuacja nie zniszczy nam gospodarki ofc )

15 minut temu, Kyo napisał:

Już palec boli od tego F5. Hendrix nadal coś pisze :potter:


Chciałem ci priva wysłać, ale nie mogę :< 

  • Plusik 4
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
[mention=63577]Hendrix[/mention]
 
A co powiesz na temat tego trybu boost, czyli te 10.3 TF to nie stała cyfra mogą byś spadki nawet o 10% co w rzeczywistości daje faktycznie te 9tf i jak wielkie różnice są w CPU i pamięci RAM? 
Dzięki za ODP.
pozdrawiam. 
Chciałbym zauważyć, że Cerny nigdy nie mówił o obniżeniu wydajności PS5 o 10%, tylko o mocy cieplnej. Żeby to osiągnąć zegary mają być skręcone o kilka procent, więc terafanków będzie więcej niż 9, nawet w najgorszym przypadku....

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Moc „cieplna” ma bezpośrednie przełożenie na osiągi sprzętu. Wiec zamiast zrobić lepsze chłodzenie oni zmniejszają pobór prądu (sic!) automatycznie zmniejszając wydajność obliczeniową systemu. Wstecznictwo i tyle. Jakkolwiek by to marketingowo nie obracać. Fizyki nie oszukasz. PS5 jest 30% mniej capable od XSX (w porywach 17%) i zadne sztuczki tego nie zmienią. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...