Hendrix 2 731 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 (edytowane) 21 minut temu, Paolo de Vesir napisał: @Hendrix powiedz proszę jak się sprawy mają z tymi loadingami? Przykład Spider-mana na PS5 ładującego się w .83s robi niesamowite wrażenie, ale czy coś takiego da się fizycznie osiągnąć nawet z tak szybkim dyskiem jak w PS5? Sam poszperałem nieco na własną rękę i widziałem np. że gry na Switcha puszczone z kartridża nie wczytują się natychmiastowo, a w takiej Zeldzie loadingi trwają nawet po 25s. Czy wynika to z faktu, że pamięci są szybsze niż konsola (Switch) jest w stanie przerobić czy np. z tego, że gra została też napisana przez pryzmat WIiU, gdzie dane pobierane są z dysku optycznego, więc dwa znacząco różniące się od siebie nośniki (względem prędkości odczytu danych)? Zastanawia mnie czy ten premierowy One będzie aż tak wielką kulą u nogi. Kartridże nie są wcale aż takie szybkie, po prostu są dużo szybsze niż płyty, więc da się swobodnie odczytywać dane do gry (co jest niemożliwym w przypadku blu-rayów). Jeśli pamięć mnie nie myli, to wychodzi coś ok 100-105 MB/s. Na Switchu gry powinny chodzić najszybciej z wew. pamięci konsoli (do 300 MB/s), z dysków SD pewnie coś w okolicach 60-90 MB/s. Teraz widzisz, dev musi robić wszystko z myślą o teoretycznie najwolniejszym sposobie wczytywania danych, nie o maksymalnym (czyli dajmy na to 60 zamiast 300 MB/s, już w przypadku samego Switcha ta różnica jest spora). Dochodzi też różnica w tym jak skonstruowane jest samo odczytywanie, segregowanie i wyszukiwanie plików na dysku, to jest całkiem skomplikowany proces, w którym dysk musi pracować z plikami o różnych wielkościach (i różnie sobie z nimi radzi). W PS5 mamy zupełnie przemodelowany system odczytu danych, zrobiony w 100% pod gry, XSX jest bardziej konserwatywny w tym względzie, ale nadal dysponuje znacznie szybszym dyskiem/systemem wczytywania niż to co znaliśmy do tej pory. Dochodzi do tego gigantyczna różnica w samym raw read speed. Czy loadingi jak w wew. demie Spider-mana będą osiągalne? Będą, chociaż zawsze to będzie w kwestii developera i czasami umów licencyjnych, czyli wszystkie te splash ekrany z producentami oprogramowanie etc. (będą też całkowite zmiany w sposobie dostępu do gier z OS konsoli, ale o tym kiedy indziej).@mugen Ja porównałbym sytuacje do sportowych samochodów: jeden ma większą maksymalną prędkość, drugi lepsze przyśpieszenie, to jak wypadną, zależy od trasy Edytowane 20 marca 2020 przez Hendrix 3 1 Cytuj
Gość Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 3 minuty temu, mugen napisał: Nooooo nie wiem, ja sobie tak na chłopski rozum przekładam, że to jakby mieć 12 Harnasiów, albo 10 Harnasiów i to takich trochę wodą rozrobionych, no różnica jednak spora, jakbym robił gryla to tak na 3 osoby, a nie 4. A to, że mi się szybciej z puszki do szklanki piwo leje to mi nic nie zmienia. Tylko Xbox to takie piwo bez alkoholu (eksów). Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 2 minuty temu, Hendrix napisał: będą też całkowite zmiany w sposobie dostępu do gier z OS konsoli, ale o tym kiedy indziej Ale czemu kiedy indziej? Weekend idzie, każdy na du.pie siedzi w domu, no weź coś napisz plissss. Na XSX wygląda to mega - przełączanie gier. Czyli na PS5 będzie jeszcze przyjemniejsze? Cytuj
Soul 1 321 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 @Hendrix A co powiesz na temat tego trybu boost, czyli te 10.3 TF to nie stała cyfra mogą byś spadki nawet o 10% co w rzeczywistości daje faktycznie te 9tf i jak wielkie różnice są w CPU i pamięci RAM? Dzięki za ODP. pozdrawiam. 1 Cytuj
SlimShady 3 384 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 22 minuty temu, Hendrix napisał: Ja porównałbym sytuacje do sportowych samochodów: jeden ma większą maksymalną prędkość, drugi lepsze przyśpieszenie, to jak wypadną, zależy od trasy Od kierowcy. Cytuj
Gość Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 1 minutę temu, SlimShady napisał: Od kierowcy. A jeśli ten sam kierowca będzie testował oba samochody na tych samych trasach? No właśnie. Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Hendrix się wypowiada i wojny ustają Zgłaszam typka do pokojowej nagrody nobla. 5 1 Cytuj
SlimShady 3 384 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 7 minut temu, krzychu392 napisał: A jeśli ten sam kierowca będzie testował oba samochody na tych samych trasach? No właśnie. A jak jeden kierowca lepiej jeździ podczas deszczu, a drugi jak świeci słoneczko? No właśnie. Cytuj
20inchDT 3 361 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 28 minut temu, krzychu392 napisał: Tylko Xbox to takie piwo bez alkoholu Czyli kanabis nie kupuje playstation tym razem. Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Już palec boli od tego F5. Hendrix nadal coś pisze Cytuj
Gość Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 5 minut temu, 20inchDT napisał: Czyli kanabis nie kupuje playstation tym razem. Same problemy z tymi abstynentami, nawet ripostę ci zepsują. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 5 minut temu, Soul napisał: @Hendrix A co powiesz na temat tego trybu boost, czyli te 10.3 TF to nie stała cyfra mogą byś spadki nawet o 10% co w rzeczywistości daje faktycznie te 9tf i jak wielkie różnice są w CPU i pamięci RAM? Dzięki za ODP. pozdrawiam. To nie jest tryb boost znany z PC, nie opiera się też na throttlingu związanym z termalnymi osiągami, wszystko będzie zależało od sceny w grze etc. Samo PS5, co w swoim wystąpieniu Cerny podkreślał, jest zaprojektowane tak, żeby częstotliwości były jak najwyższe, jak najczęściej. W większości przypadków stawiam, że średnia wyjdzie powyżej 10TF (jeśli komuś na tym zależy, żeby była przypisana jakaś cyfra). O różnicach związanych CPU i RAM, możemy wypowiedzieć się dopiero po premierze - zunifikowane 16GB o mniejszej prędkości (tylko wiecie, dosłownie nie jest potrzebna większa przepustowość - te 448 GB/s jest optymalną prędkością do pełnego zaspokojenia CPU i GPU w PS5) ma sens w przypadku konsoli Sony, tak jak 10 GB o prędkości 560 GB/s ma sens w przypadku XsX (teoretyczna większa moc, potrzebuje zapasu przepustowości), ale czy przez to GPU nie będzie musiało czasami chwilę czekać na resztę informacji z reszty pamięci (3.5 GB o mniejszej prędkości), ciężko wyrokować, na początku zapotrzebowanie GPU raczej nie przekroczy 10GB, z czasem może się to zmienić. Piszę od kilku miesięcy, obie konsole będą bardzo fajnymi, mocnymi maszynami. I czeka nas dobra generacja (jeśli obecna sytuacja nie zniszczy nam gospodarki ofc ) 15 minut temu, Kyo napisał: Już palec boli od tego F5. Hendrix nadal coś pisze Chciałem ci priva wysłać, ale nie mogę :< 4 1 Cytuj
dee 8 808 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Potwierdzone info: dysk SSD z PS5 leczy Covid-19 2 Cytuj
Figuś 21 173 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Hendrix na temat tej wstecznej byś się wypowiedział, jeśli jest taka możliwość Cytuj
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Paolo de Vesir 9 125 Opublikowano 20 marca 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 20 marca 2020 (edytowane) Dzięki Hendrix, kiedyś ktoś powinien spiąć te Twoje posty w jeden zeszyt i drukować na porządnym papierze. Edytowane 20 marca 2020 przez Paolo de Vesir 3 2 9 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 A myślałem, że forum nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Cytuj
bluber 1 183 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 21 minut temu, sprite napisał: Ale cringe się robi No to włażenie w dupe robi się obrzydliwe. 1 1 Cytuj
aph 155 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Facet ma wiedzę i się nią dzieli, doceniam. Cytuj
da$io 110 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Wychodzi na to, że Playstation 5 mimo, że słabsze ale jednak mocniejsze. Rozchodzi się jednak o to jak to zostało zaprezentowane. Poza tym Sony ma już doświadczenie w pakowaniu technologii, której prawie nikt nie wykorzysta. 1 Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 44 minuty temu, bluber napisał: No to włażenie w dupe robi się obrzydliwe. Jak na Discordzie. Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Taaa te słynne czasy jak pisało się z bluberem i zawsze mogłeś liczyć na dwie odpowiedzi. Od niego oraz ravena Hendrix to zagrożenie dla CW dlatego jest taki niewygodny w niektórych kręgach:) 5 Cytuj
Masorz 13 197 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Kiedyś to były wojny konsole vs piec a nie konsolowcy sobie nawzajem do gardeł. Tfu. 1 Cytuj
Nieborak 0 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 [mention=63577]Hendrix[/mention] A co powiesz na temat tego trybu boost, czyli te 10.3 TF to nie stała cyfra mogą byś spadki nawet o 10% co w rzeczywistości daje faktycznie te 9tf i jak wielkie różnice są w CPU i pamięci RAM? Dzięki za ODP. pozdrawiam. Chciałbym zauważyć, że Cerny nigdy nie mówił o obniżeniu wydajności PS5 o 10%, tylko o mocy cieplnej. Żeby to osiągnąć zegary mają być skręcone o kilka procent, więc terafanków będzie więcej niż 9, nawet w najgorszym przypadku....Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj
mrynk 110 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Moc „cieplna” ma bezpośrednie przełożenie na osiągi sprzętu. Wiec zamiast zrobić lepsze chłodzenie oni zmniejszają pobór prądu (sic!) automatycznie zmniejszając wydajność obliczeniową systemu. Wstecznictwo i tyle. Jakkolwiek by to marketingowo nie obracać. Fizyki nie oszukasz. PS5 jest 30% mniej capable od XSX (w porywach 17%) i zadne sztuczki tego nie zmienią. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.