Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dla mnie kompatybilność wyłącznie z biblioteką PS4 to optymalna opcja. Gry z innch konsol, może poza kilkoma grami z PS3 zupełnie niepotrzebne, a całkiem zrozumiałe, że nikt dla kilku gier nie będzie się pocił i specjalnie pod nie przygotowywał emulatora całej PS3 z jej kosmicznymi rozwiązaniami sprzętowymi, wyrzucając w błoto pieniądze i czas. Za dużo zachodu z tym, a zysk w zestawieniu z kosztami niewielki. OK, XSX będzie kompatybilny z X360, ale obiektywnie wszyscy wiemy, że PS3 to technologiczny niewypał i nie dziwne, że Sony raz na zawsze chce się od tego odciąć. Gry na PSX i PS2 miały swój czas, który minął dawno temu i granie w nie w 2020 roku to już tylko kwestia sentymentu, a nie przyjemności z samego grania i odpalenie takiej gierki powoduje - przynajmniej u mnie - bolesne zderzenie z rzeczywistością, nawet na PC-towym emulatorze, bo mechanika tych gier jest zwyczajnie archaiczna, toporna i najczęściej gameplay ze względu na ówczesne ograniczenia technologiczne jest bardzo uproszczony jak na dzisiejsze standardy. No nie bardzo wiem, po co miałbym w to grać, sztuka dla sztuki. Tak że PSX i PS2 zostawmy już w pamięci, z nią mają najlepszą kompatybilność, a Sony niech dopracuje zgodność z PS4. Około 4000 gierek to i tak dużo i o ile rozumiem ogrywanie na PS5 gier nieukończonych na tej generacji, tak szkoda czasu na ograne na wylot prehistoryczne gierki, trzeba się skupić na nowych, po to przecież nam te nowe sprzęty.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Czekam tylko na posty za rok, że PS5 się lepiej sprzedaje i co Wam z tej mocy w Series X. Tak jakby nikt się tego nie spodziewał.

Edytowane przez MYSZa7
Opublikowano

W Tekken Tag Tournament 2 to bym pyknął w tym 4K i 60 FPS. 
Poza tym ładnie skoczyli z ilością gier we wstecznej ze 100 do 4 tyś. w kilka dni. Chyba, że mieli inne dane na myśli. W dobie wirusa to możliwe. 
 

Opublikowano
12 minut temu, Figuś napisał:

Chyba komuś się tematy mylą ostatnio

No Kubsonowi ostatnio psycha siada. Ciekawe czy dostał urlop. 

A odnośnie wstecznej - to wy serio tak? Przetestowali 100 najpopularniejszych gier. Przetestowali. Dla mnie przekaz był jasny - działać powinny wszystkie - jeśli będą problemy to od deva danej gry zależy czy wyda poprawkę.

Opublikowano (edytowane)

Myślę, że bardzo istotną sprawę wszyscy ominęli w tym chaosie o cyferki.

Sony nie podało dokładnego rozkładu przydziału Pamięci RAM dla Grafiki oraz systemu.

A co powiedzą Zieloni jeśli to będzie więcej niż w Xboxie np. 3 GB na system 13 GB na Grafikę.

Choć mogę domyślać się że może to być dynamicznie przydzielanie

Edytowane przez polaki899
Opublikowano
9 minut temu, Kyo napisał:

No Kubsonowi ostatnio psycha siada. Ciekawe czy dostał urlop. 

A odnośnie wstecznej - to wy serio tak? Przetestowali 100 najpopularniejszych gier. Przetestowali. Dla mnie przekaz był jasny - działać powinny wszystkie - jeśli będą problemy to od deva danej gry zależy czy wyda poprawkę.

Cały czas jestem, nigdzie się nie wybieram :lapka:

Opublikowano
Teraz, polaki899 napisał:

Myślę, że bardzo istotną sprawę wszyscy ominęli w tym chaosie o cyferki.

Sony nie podało dokładnego rozkładu przydziału Pamięci RAM dla Grafiki oraz systemu.

A co powiedzą Zieloni jeśli to będzie więcej niż w Xboxie np. 3 GB na system 13 GB na Grafikę.

Myślę że dla niektórych świat się zawali. 

 

A dla mnie? W dupie to mam - czekam na gierki.

Opublikowano

Ale będzie chryja jak konsole będą po 6k puszczać. Sektor elektroniczny jest teraz w głębokiej dupie przez tego wirusa, no nie zapowiadają się dobre czasy, oledy też pójdę w górę. Jak już ktoś ma kupować tv oleda to lepiej teraz niż później.

Opublikowano

Fakt jest taki  -czytając ten temat widać że Sony z(pipi)ało po całości ten "pokaz". Ja się wypisuję i czekam na prezentacje dla klienta - czyli min. dla mnie. 

 

Opublikowano (edytowane)

No nie powiem.. jaram się zdeczka next genami, jak narazie zapowiada się przeskok jakości. Cieszy mnie delikatnie inne rozwiązania w swoich sprzętach microsoftu i sony(bo dla mnie jako konsumenta jest ciekawiej) mimo podobnych mocy. 

Najśmieszniejsze(najżałośniejsze?) jest, że to bardziej Hendrix przekonuje mnie do ps5 bardziej niż sony:/

Edytowane przez grabipl
Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, Pupcio napisał:

xD właśnie widzicie dlaczego sony może mieć wyebane we wszystko  :)

Przypominam, że wsteczna na Xbox One pojawiła się po to, żeby przyciągnąć czymś klientów do tej konsoli, kiedy ta mocno dostawała po dupie od PS4, a i tak nie jest to emulacja typu "wkładasz płytę i grasz", tylko pobierasz całą grę z XBL, więc skoro tak to działa na Xboksie, przy jego prostej architekturze, to nic dziwnego, że PS3 to już w ogóle level hard i gra niewarta świeczki. De facto MS przygotował emulację pierwszego Xboksa oraz X360 dla XSX podczas trwania obecnej generacji, kiedy Sony nie musiało chwytać się brzytwy, bo wypuściło mocniejszy sprzęt i w tym czasie wydawało nowe gry. Czy brak kompatybilności wstecznej na PS4 był w tej generacji dealbreakerem w którymś momencie? No nie, i brak kompatybilności PS5 z PSX, PS2 i PS3 też nie będzie, jeśli cała reszta pójdzie dobrze.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Mnie tam ta cała wsteczna wali. To tylko fajnie wygląda na papierze. Wsteczna jest dobra jedynie do jednej generacji wstecz, bo można sprzedać konsolę i już na nowej ograć backlog, w przerwach gdy nie będzie nowości. Rozumiem, że dla kolekcjonera to jest plus, bo może się pozbyć wszystkich konsol i mieć wszystko na jednej. No ale kurde kto gra w te starocie? Najlepiej hity smakują w dniu premiery. Jeśli chodzi o hity z dawnej epoki, w które nie grałem to modlę się o remaki. A te co ograłem niech pozostaną we wspomnieniach.

Edytowane przez zdrowywariat
  • Plusik 1
Opublikowano

Takie pytanie dla ludzi ogarniających temat. Czy te szybkie SSD sprawi, że gry "open world" będą lepiej chodziły? Czy pop-up, doczytywanie tekstur będzie mniej widoczne, płynnie to będzie chodziło, niż na konkurencyjnej konsoli? I czy "peformance" w gram multiplayer będzie lepszy, jak np szybsze wcztywanie sie mapy, więcej fps itd? Sony i wielu developerów twierdzi, że szybkie SSD to tak zwany gamechanger nowej generacji. Zastanwiam się sie ile w tym prawdy, a ile marketingu. Pozdro

Opublikowano

Ja dzięki wstecznej na One, nadrabiam tytuły, których nigdy nie ograłem. Teraz ogrywam np. Spec Ops The Line i żałuję, że nie ogrywałem tego kiedyś, bo może gameplayowo trochę trąci myszką, ale klimat i historia robią robotę.  Zawsze lepiej mieć taką opcję niż wyciągać starą konsolę.

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Bzduras napisał:

D-dzień dobry, ja na przykład lubię.

 

A to przepraszam xD. Ale to i tak nie zmienia faktu, że każda gra smakuje najlepiej w dniu premiery, czy tam trochę po.

Edytowane przez zdrowywariat
Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.03.2020 o 11:49, Paolo de Vesir napisał:

@Hendrix powiedz proszę jak się sprawy mają z tymi loadingami? Przykład Spider-mana na PS5 ładującego się w .83s robi niesamowite wrażenie, ale czy coś takiego da się fizycznie osiągnąć nawet z tak szybkim dyskiem jak w PS5? Sam poszperałem nieco na własną rękę i widziałem np. że gry na Switcha puszczone z kartridża nie wczytują się natychmiastowo, a w takiej Zeldzie loadingi trwają nawet po 25s.

 

Czy wynika to z faktu, że pamięci są szybsze niż konsola (Switch) jest w stanie przerobić czy np. z tego, że gra została też napisana przez pryzmat WIiU, gdzie dane pobierane są z dysku optycznego, więc dwa znacząco różniące się od siebie nośniki (względem prędkości odczytu danych)?

 

 

Nie za bardzo jedno ani drugie. Ogólnie to chyba trochę przegapiłeś od czasów wojenek PSX vs Nintendo 64.

 

 

 

Kartridże Switcha (i DS-a, i 3DS-a...) pod tym względem są znacznie inne, niż te do N64 (i paru innych starych konsol). Tamte to było powalająco drogie w produkcji, duże monstrum, z mnóstwem złącz, działające w pewnym sensie jak wkładany do konsoli osobny komponent. Powiedzmy, że gry na N64 mogły działać, jakby kartridż był RAM-em. Prędkość jednego i drugiego nie była drastycznie inna. Właściwie kartridże N64 mogły przesyłać dane równie szybko, co RAM PSX-a. Oczywiście więc gry mogły nawet "chodzić całe prosto z kartridża", jak wielokrotnie opisywano choćby Super Mario 64. Wtedy, tak - mówiło się, że N64 ma zaje'biście mało loadingów w porównaniu do PSX-a. To dotyczyło tamtej konkretnej sytuacji.

 

Karty N64 były, jak na swoje czasy, diabelnie szybsze. Ujmijmy to tak - właściwie to szybkość kartridży do N64 jest porównywalna do Switcha, a gry, jak wiadomo, przeliczają, powiedzmy losowo z palca, tysiąc razy większe dane, niż wtedy. Kartridże do Switcha nie są drogie - nie w porównaniu do tamtych. Te Switchowe kartridże są prostsze, mniejsze i tańsze, ale nie są diabelnie szybkie. Są ogromnie wolniejsze od współczesnego RAM-u, i w sumie to nawet nie są jakoś ogromnie szybsze od używanych obecnie płyt Bluray. Zupełnie inna sytuacja.

 

SSD do PS5 za to ma być ogromnie szybsze od kartridża do Switcha. Wiem, że to nie to samo, Hendrix nie zaczynaj, ale ogólnie można by to jakoś porównać do tego, czym był kartridż N64 na swoje czasy.

Edytowane przez ogqozo
Gość suteq
Opublikowano
16 minut temu, zdrowywariat napisał:

 

A to przepraszam xD. Ale to i tak nie zmienia faktu, że każda gra smakuje najlepiej w dniu premiery, czy tam trochę po.

Powiedz to tym wszystkim osobom urodzonym 10-15 lat temu które będą chciały ograć gierki z poprzednich generacji na swojej najnowszej konsoli. :usmiech: 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, walek napisał:

Takie pytanie dla ludzi ogarniających temat. Czy te szybkie SSD sprawi, że gry "open world" będą lepiej chodziły? Czy pop-up, doczytywanie tekstur będzie mniej widoczne, płynnie to będzie chodziło, niż na konkurencyjnej konsoli? I czy "peformance" w gram multiplayer będzie lepszy, jak np szybsze wcztywanie sie mapy, więcej fps itd? Sony i wielu developerów twierdzi, że szybkie SSD to tak zwany gamechanger nowej generacji. Zastanwiam się sie ile w tym prawdy, a ile marketingu. Pozdro

 

Ja tam jestem nieogarem i fanbojem Xboxa ale jak dla mnie dzięki temu dyskowi w PS5 będą tylko troszkę szybsze loadingi w multiplatformach, gry open world będzie można robić prościej na PS5, przykład tego jak graficzka jest generowana w takim Horizonie (pole widzenia itp), a będą z tego korzystać głównie gry first party od Sony i to właśnie te gdzie będzie otwarty świat. Walking symulatory raczej nic nie zyskają. Tak to moim zdaniem będzie wyglądać, no chyba że cała branża będzie robić  multiplatformy pod PS5 i super szybki dysk, a potem bedą kombinować jak to ma działać na Xboxie i PC.

Edytowane przez Ins
Opublikowano
5 minut temu, suteq napisał:

Powiedz to tym wszystkim osobom urodzonym 10-15 lat temu które będą chciały ograć gierki z poprzednich generacji na swojej najnowszej konsoli. :usmiech: 

 

Dla nich się teraz liczy Fortnite i Minecraft, mało kto będzie chciał nadrabiać starocie, chyba że ojciec-hardcorowy-gracz będzie próbował wpoić dziecku, że kiedyś to było.

  • Plusik 1
Gość suteq
Opublikowano

Nie ważne ile osób będzie chciało nadrabiać, ważne, że taka opcja będzie dostępna bardzo małym kosztem. Lepiej jest mieć niż nie mieć gdyż nigdy nie wiadomo kiedy najdzie kogoś ochota żeby odpalić klasyka sprzed 15 lat. :) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...