Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, czarek250885 napisał:

A ty myślisz, że Epic dobry wujek tak zrobił prezentację akurat na sprzęt Sony bez ingerencji samego Sony? Widać że obie firmy współpracują, to zaplanowana machina marketingowa. Gdyby nie, to woleliby pokazać swój silnik na najlepszym sprzęcie czyli Pc. Gry ms też będą na tym śmigać z tym, że Sony wszystkich ubiegło i to oni są kojarzeni z prawdziwą next genową grafiką. Dobrze że za sterami Ms jest teraz bardziej ogarnięta osoba i szybko zareagowała na to, co się dzieje w sieci i podpiął się pod hype pisząc że wewnętrzne studia ms będą tworzyć na nowym silniku.

 

Są kojarzeni z next genową grafiką bo pokazali silnik, który zadziała na wszystkim tak samo(mowa o next genach), a wiesz, że do świata poszła też informacją, że XSX jest mocniejszy? Tam to dopiero będzie graficzka  ;)

Edytowane przez Soul
  • Minusik 1
Opublikowano

Co do tego demka, niech ktoś wytłumaczy mi na chłopski rozum o co chodzi:

- w pierwszej scence facio mówi że renderują 20 milionów trójkątów na raz.

- sam posąg ma 33mln poly 

- wielokrotnie jest wspomniane że unikają LODów między innymi że liczba poly jest równa liczbie wyświetlanych pikseli.

Przy 1440p tych pikseli jest jakies zaledwie 3,7 mln więc WTF xD

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Soul napisał:

 

Są kojarzeni z next genową grafiką bo pokazali silnik, który zadziała na wszystkim tak samo(mowa o next genach), a wiesz, że do świata poszła też informacją, że XSX jest mocniejszy? Tam to dopiero będzie graficzka  ;)

Przecież napisałem, że silnik będzie pod wszystko? Widzisz, tylko różnica jest taka że ludzie są wzrokowcami i widzieli jak gry wyglądały na konfie ms. Druga sprawa, że ten nowy silnik zaprezentowany został w czasie rzeczywistym na ps5 i nigdzie indziej więc wszyscy mówią o Sony. Ms nie potrafi wykorzystać tego że ma najmocniejszy sprzęt. Z resztą ile byś nie miał mocy to gry są wyznacznikiem naszego wyboru. Myślisz że fani Nintendo wybierają ich sprzęt z powodu mocy? Ten kto da lepszą ofertę wygra tak prawda. Z resztą najładniejsze gry to te ekskluzywne od Sony i nic tego póki co nie zmieni, chyba że wewnętrzne studia ms coś pokażą. 

Edytowane przez czarek250885
Opublikowano (edytowane)

> ludzie są wzrokowcami więc to bardzo ważne że multiplatformowe techdemo zostało  zaprezentowane na ps5

 

> Najważniejsze są gry i to one są wyznacznikiem sprzętu

 

Fuck logic

 

 

Edytowane przez ASX
  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

@Magik

Liczba polygonów widoczna na scenę != liczbie polygonów danego elementu, streaming danych i dostosowanie w locie LoDów, pozwala w zasadzie zawsze mieć jak najlepszą jakość danego obiektu (dostępną na scenę), każdy obiekt ma zdefiniowaną geometrię

Obecne metody skupiają na oszukiwaniu i trikach (de-resowanie assetów, specjalne low-resowe meshe, tworzenie detali do nomal maps etc.), po to aby oszukać nas w przedstawieniu geometrii, co skutkuje oczywistym, polygonalnym budżetem na assety/miejsce w pamięci. W UE5, dzięki Nanite, można np. wykorzystać wysokopolygonowy model w zBrushu/CAD i bez problemu go użyć w silniku, gdyż owa wirtualizacja geometrii zajmie się tym sama, streamując i skalując w real time :)

Do tego właśnie są potrzebne usprawniania w IO i dyski SSD, bo wszystkie te rzeczy wymagają dużej ilości danych, wymienianych między ramem/dyskiem/apu. Dlatego też od bardzo dawna, mówię, że dyski SSD to absolutnie najważniejsze zmiany w tej generacji.

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 7
Opublikowano
7 minut temu, ASX napisał:

> ludzie są wzrokowcami więc to bardzo ważne że multiplatformowe techdemo zostało  zaprezentowany na ps5

 

> Najważniejsze są gry i to one są wyznacznikiem sprzętu

 

Fuck logic

 

 

 

Dziękuje, sam bym tego lepiej nie ujął  :D

  • Minusik 1
Opublikowano
Przecież napisałem, że silnik będzie pod wszystko? Widzisz, tylko różnica jest taka że ludzie są wzrokowcami i widzieli jak gry wyglądały na konfie ms. Druga sprawa, że ten nowy silnik zaprezentowany został w czasie rzeczywistym na ps5 i nigdzie indziej więc wszyscy mówią o Sony.

 

 

Siła marki, na którą sobie zapracowali całą generację, dzięki czemu o padzie dualsense mówiło się więcej niż o wyglądzie nowego Xboxa. Aktualne sony co nie powie to rządzi i dzieli, to ten drugi musi ciągle gonić.

 

 

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, Bzduras napisał:

Chyba na PPE, ale to jest żaden wyznacznik czegokolwiek :)

Mu chodziło o wyświetlenia. Np logo ps5 miało więcej wyświetleń niż prezentacja xbox. Np teraz najczęściej wyświetlanym hasłem w google było ps5 więc wiesz tu nie chodzi o psx extreme. Baza fanów Sony jest większa więc co nie pokażą będą mieli więcej odsłon. Pad przebił wszystko co ms pokazał tak między nami. Ale to żaden wyznacznik.   

 

 1 godzinę temu, ASX napisał:

> ludzie są wzrokowcami więc to bardzo ważne że multiplatformowe techdemo zostało zaprezentowane na ps5

 

 

 

> Najważniejsze są gry i to one są wyznacznikiem sprzętu

 

 

 

Fuck logic

 

 

 

 

 

Pokaż więcej  

Wydaje mi się, że czasami nie które osoby z przeciwnych obozów są ignorantami do kwadratu. Tech demo było puszczone pod ps5, nie wiem czy to samo demo jest przygotowane pod inne sprzęty co nie zmienia faktu, że technologia będzie pod każdy, ty to wiesz, ja to wiem i pewnie spore grono ludzi. Pamiętaj jednak że jest cała masa laików, którzy tego nie kumają i będą kojarzyć oglądany pokaz z konsolą Sony. Gdzie później tego nie zobaczą to będzie dla nich zawsze materiał z pokazu możliwości ps5, to psychologia, tam to zobaczyli pierwszy raz i tak im się to utrwali. Druga sprawa skoro gry nie są dla ciebie wyznacznikiem wyboru sprzętu to co? Kolor, opakowanie czy może to że pani przy stoisku była ładniejsza? To jest dopiero fuck logic jak to określasz. Ja wybieram sprzęt przez pryzmat gier jakie tam wychodzą i to chyba zdrowe podejście. Trochę chłodnego spojrzenia się przyda, świat się nie kręci wokół Ms, Sony czy Nintendo. To tylko narzędzia dla nas do umilania wolnego czasu. 

Edytowane przez czarek250885
  • Plusik 5
Opublikowano (edytowane)

No i ta sama masa laików, wie czyta, że to XSX ma więcej mocy, bo takie info też poszło w świat to jedno a drugie to sam dziwnie się zachowujesz porównując to co pokazał MS u siebie do tego co pokazało Epic odnośnie nowego silnika, który był prezentowany na PS5, silnik z którego w głównej mierze korzysta MS, bo SONY klepie na swoich autorskich, no chyba, że na PS5 będą korzystać z UE5. 

 

Przypomnę na prawdziwe show od MS czekamy do lipca, jak tam gacie nie zostaną zerwane to się pogniewamy, śmieszy fakt, że ludzie już ich przekreślają bo mieli czelność pokazać gry dla wszystkich :reggie:

 

Edytowane przez Soul
  • Minusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, czarek250885 napisał:

Mu chodziło o wyświetlenia. Np logo ps5 miało więcej wyświetleń niż prezentacja xbox.

 

Ale masz jakieś dane dotyczące tego? Jak zmierzyłeś wyświetlenia loga? Bo prezentacja z pokazaniem XSX ma 11,5 mln wyświetleń na YT ale cięzko porównać do czegoś czego nie ma na YT 

Opublikowano
12 minut temu, bluber napisał:

 

Ale masz jakieś dane dotyczące tego? Jak zmierzyłeś wyświetlenia loga? Bo prezentacja z pokazaniem XSX ma 11,5 mln wyświetleń na YT ale cięzko porównać do czegoś czego nie ma na YT 

Ale jest na Twitter, musisz sobie zobaczyć na tą chwilę ile ma to wyświetleń, jakbyś nie znalazł to daj znać poszukam. 

Opublikowano

To idź poszukaj.

 

Ja pamiętam jedynie jakiegoś newsa, że logo PS5 miało najwięcej wyświetleń na Instagramie, ale jakie były brane warunki to nie wiem.

Opublikowano
5 godzin temu, Nemesis napisał:

Tylko wiecie, że gry na PS5 osiągną taki pułap za jakieś 2 - 3 lata?

Bez przesady. Horizon 2 wyjdzie pewnie gdzieś w pierwszym roku życia konsoli ;) 

Opublikowano

Chciałoby się powiedzieć - hold your horses... Na to demo pracowało 2000 ludzi przez 7 miesięcy i konieczne było korzystanie z gotowych assetów Quixel Megascans... A co dopiero mówić o grach... Który dev może sobie pozwolić na takie koszty... 1 lokacja w grze przez prawie rok czasu... Z drugiej strony faktem jest, że tak skomplikowana geometria i tekstury 8k to przerost formy nad treścią. Nie ma potrzeby w grach robić aż tak wymaksowanej grafiki. Zdaje się, że nadchodzą czasy, gdzie wąskim gardłem będzie nie moc sprzętu, ale rozmiar gry na dysku oraz czas jej powstawania i koszty z tym związane... Chyba, że ktoś będzie korzystał z gotowców, ale to ogranicza wizję artystyczną projektantów.

 

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, p406 napisał:

Chciałoby się powiedzieć - hold your horses... Na to demo pracowało 2000 ludzi przez 7 miesięcy

Z tymi 2 tysiącami to czeski błąd. Na streamie padły słowo "two dozens" ktoś źle usłyszał to jako "two thousands" i plota poszła w świat.

 

Co do tej dyskusji odnośnie lajków na Instagramie i wyświetleń na youtube to nie wyciąganym za daleko idących wnioskow i dalekosiężnych porównam bo to tylko... Lajki i wyświetlenia ;)

 

Ale wiadomo że PlayStation to znacznie wieksza, globalna marka do której Xbox pod względem rozpoznawalności nie ma startu. Więc nic dziwnego że konsola Sony generuje znacznie większe zainteresowanie w mediach społecznościowych.

 

Czy Xbox jest z tego powodu przegrany? Nie sądzę, wazne raczej żeby przygotowali dobra konsole, z fajnymi grami, a nie to żeby walczyłi z Sony na Instagramie czy facebooku bo tej walki nie wygrają.

 

Nie powiem dziwi mnie też trochę ten fetysz na forum związany z tymi wyswietleniami. Można odnieść wrażenie że zasięgi w mediach spolecznosciowych mają znaczenie wtedy kiedy to PlayStation bije rekordy, bo gdy dotyczy to innych rzeczy to nie ma już to takiego znaczenia ;)

 

Edytowane przez ASX
  • Plusik 5
Opublikowano

Nic dziwnego, ważne żeby były cyferki, bo to łatwo zrozumieć. Lajki, wyświetlenia, teraflopy, rozdziałki, rdzenie. Większe cyferki -> lepsze. A nie jakieś Hendrixowe podejrzane dywagacje.

  • Plusik 1
  • Haha 3
Opublikowano
23 minuty temu, ASX napisał:

Z tymi 2 tysiącami to czeski błąd. Na streamie padły słowo "two dozens" ktoś źle usłyszał to jako "two thousands" i plota poszła w świat.

 

 

A to przepraszam, cały mój wywód traci w takim razie sens :) Ale to dobrze. Obym się mylił na korzyść nas wszystkich :)

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Square napisał:

To idź poszukaj.

 

Ja pamiętam jedynie jakiegoś newsa, że logo PS5 miało najwięcej wyświetleń na Instagramie, ale jakie były brane warunki to nie wiem.

Zwracam honor, chodziło o instagrama i logo ma jedynie niecałe 5,4 miliona lików. Jednakże ilość polubień nie tworzy gier a póki co Sony nic nie pokazało tak więc zobaczymy najbliższe miesiące i czym giganci będą chcieli nas przekonać, bo na pewno nie tymi multiplatformami czy tech demem. 

Edytowane przez czarek250885
Opublikowano

Nie rozumiem tych głupich kłótni o "popularność" - no tak, Playstation jest najpopularniejszą marką konsol stacjonarnych, zapracowali sobie sprzętem, marketingiem i grami, dużo inwestując w ten biznes. Tylko, że to nie oznacza, że "rywal" jest "gorszy". MS, Nintendo i Sony są sobie potrzebne nawzajem, taki jest fakt.

Szczególnie teraz, gdy założenia tych trzech firm są na tyle odmienne aby bez problemu koegzystować.

Opublikowano
Godzinę temu, czarek250885 napisał:

Jednakże ilość polubień nie tworzy gier

Czyli wcześniej miało to znaczenie, jak wydawało Ci się, że wyświetlenia potwierdzają tezę Moldara, ale jak okazało się, że jednak nie to nie ma to znaczenia, bo gry są ważne? Kurde, też jaram się nowymi gierkami, ale szanujmy się trochę.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...