Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, C1REX napisał:

Nie wiem, ale jeśli będzie potrzebna przejściówka, to to nie będzie oficjalne wsparcie. 

Korzystając z przejściówek, to i pady z Dreamcasta pewnie będzie można podłączyć.

https://blog.playstation.com/2020/08/03/playstation-5-answering-your-questions-on-compatible-ps4-peripherals-accessories/

 

Which existing PS4 peripherals/accessories will work on PS5?

  • Specialty peripherals, such as officially licensed racing wheels, arcade sticks, and flight sticks, will work with PS5 games and supported PS4 games.
  • The Platinum and Gold Wireless Headsets, as well as third-party headsets that connect via USB port or audio jack, will work on PS5 (the headset companion app is not compatible with PS5).
  • The DualShock 4 wireless controller and PlayStation officially licensed third-party gamepad controllers will work with supported PS4 games. 
  • Both the PS Move Motion Controllers and the PlayStation VR Aim Controller will work with supported PS VR games on PS5.

Is the PlayStation Camera for PS4 compatible with PS5?

Yes, PlayStation Camera will work with PS5 for playing supported PS VR games. It will require a PlayStation Camera adaptor that will be provided at no additional cost to PS VR users. More details on how to get the adaptor will be announced at a later date.

  • Dzięki 1
Opublikowano
Godzinę temu, Hendrix napisał:

Och, łatwo o zmiany jeśli nie idą za tym pieniądze (w przypadku okładek nie idą). Oczywiście, że sztaby związane z marketingiem przeglądają opinie ludzi w internecie, zestawiają to później z danymi i jeśli gdzieś łatwo można zapunktować, to to zrobią (vide filmik z Yoshidą i Boyesem z początku tej generacji).

Moim zdaniem decyzja na dalsze przyzwolenie na "używki" to nie była decyzja, którą można łatwo zapunktować, bo szły za nią grube pieniądze (pewnie większe niż w przypadku sprzedaży samych padów). A alternatywy w tym przypadku by nie było, bo na pc temat od dawna był już zamknięty, a xbox również zamierzał z nimi skończyć.

 

Godzinę temu, Hendrix napisał:

Wracając do tej konkretnej rzeczy: jeśli ktoś myśli, że Sony zmieni całe API związane z PS5 i wytyczne, które daje devom, bo ktoś głośno krzyczy w internecie, to winszuję optymizmu.  Jeśli za tym nie pójdzie realna akcja związana z pieniędzmi, to nic się zmieni. I ta akcja musiałaby być ogromna, bo DS jest jednym z filarów w marketingu PS5 i Sony zrobi wszystko, żeby tak pozostało.

Ze zmianą całego api to nie przesadzaj, bo ds4 współpracuje z ps5, ale tylko w przypadku gier ps4/crossgenów, więc to chodzi tylko o wytyczne dla devów. Jakoś w przypadku upgradów z ps4 na ps5 to pozwolili im decydować czy chcą za to kasować klientów czy nie. Tutaj od razu sami zdecydowali - golić graczy. A o realną akcję związaną z pieniędzmi to raczej ciężko, bo ani sprzęt jeszcze nie wyszedł, ani nie ma na niego pre-orderów, ani nawet nie znamy ceny. 

 

I nie rozumiem jak wsparcie padów poprzedniej generacji spowodowałoby, że DS nie mógłby być filarem marketingu ps5? Jakoś "4K" mogło być filarem ps4 pro pomimo tego, że koniec końców mało która gra podaną rozdzielczość (natywnie) obsługuje. I niestety pewnie tak samo będzie z tymi wszystkimi ficzerami dualsensa, których brak w padzie u konkurencji. 

Opublikowano
Teraz, MBeniek napisał:

Ze zmianą całego api to nie przesadzaj, bo ds4 współpracuje z ps5, ale tylko w przypadku gier ps4/crossgenów, więc to chodzi tylko o wytyczne dla devów. Jakoś w przypadku upgradów z ps4 na ps5 to pozwolili im decydować czy chcą za to kasować klientów czy nie. Tutaj od razu sami zdecydowali - golić graczy. A o realną akcję związaną z pieniędzmi to raczej ciężko, bo ani sprzęt jeszcze nie wyszedł, ani nie ma na niego pre-orderów, ani nawet nie znamy ceny.


No, programując grę na PS5 masz API związane z DS i tylko z DS, pisząc grę nie musisz implementować funkcji związanych z dajmy na to DS4  - co jest szybsze dla deva, łatwiejsze i pozwala łatwiej korzystać z nowych funkcji, nie musisz martwić się o nowe protokoły przesyłania danych, nie musisz robić dodatkowego QA i paru innych rzeczy zabierających czas.

I tak, Sony musiałoby modyfikować całe API, żeby dodać pełną obsługę DS4 - bo przynajmniej w obecnej formie, APi na to nie pozwala. Co do reszty, nigdzie nie pisałem, że ma to nastąpić teraz - ludzie mają całą generację na niekupienie PS5 :v

 

11 minut temu, MBeniek napisał:

I niestety pewnie tak samo będzie z tymi wszystkimi ficzerami dualsensa, których brak w padzie u konkurencji. 


Zdziwisz się, tak samo ludzie się zdziwią ile pieniędzy Sony wydaje na to aby te funkcje były używane  :v 


Cały temat "anty-konsumeryzmu" w przypadku dóbr luksusowych bardzo mnie irytuje - nie wiem, chciałbym chociaż ułamka tej energii w oprotestowywaniu firm, które realnie niszczą życie ludziom albo mają wpływ na dobra pierwszej potrzeby (vide Nestle)

W dodatku jest tak wybiórczy. 

  • Plusik 3
  • Minusik 1
Opublikowano

Praktycznie wszystko jest wspierane, poza DS4 do gier z PS5. I bardzo dobrze, bo inaczej to by znaczyło że te nowe ficzery psu pod ogon. To jest nowa konsola, więc niech zachęca nowościami, a nie odgrzewanymi kotletami. A jak ktoś będzie chciał to se kupi 3rd party pad i po problemie.

Opublikowano
6 minut temu, Hendrix napisał:

No, programując grę na PS5 masz API związane z DS i tylko z DS, pisząc grę nie musisz implementować funkcji związanych z dajmy na to DS4  - co jest szybsze dla deva, łatwiejsze i pozwala łatwiej korzystać z nowych funkcji, nie musisz martwić się o nowe protokoły przesyłania danych, nie musisz robić dodatkowego QA i paru innych rzeczy zabierających czas.

to tak troche jaki pisanie gier pod stara i nowa generacje jednoczesnie. Przeciez wystarczy tylko poprzesuwac suwaczki ;) 

Rownie dobrze Sony swiadomie moglo podac informacje ze stare pady nie dzialaja z ps5 coby miec swiety spokoj (i zarobic na Jankach od Fify) . Zaraz bankowo jakis cymbal by pisal ze sony go oszukalo bo jego pad nie wibruje tak fajnie w Spidermenie. Moze sie okazac ze pady beda dzialaly na nowej konsoli tak jak bylo z ds3 na ps4 i dzialaniem po kablu (ps button tez chyba inaczej dzialal...juz nie pamietam co pisali o kompatyblinosci w tamtym czasie). 

Sam pewnie po zakupie konsoli zakupie drugiego pada...co by nie mowic Ds4 przy nowym wyglada biednie i pewnie nie bedzie sie chcialo go trzymac jak zagra sie na nowym. 

 

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, aph napisał:

bardzo dobrze, bo inaczej to by znaczyło że te nowe ficzery psu pod ogon.


W sensie dobrze że PS5 nie obsłuży gier przez DS4, bo wyjdą ze 3 gry które wykorzystają ficzery DualSensa?

Edytowane przez Paolo de Vesir
Opublikowano (edytowane)

Sony raczej słynie z tego że zabiera, wiec ten osad graniczy z pewnością bo umierają każde technologie „upiękniające” wrażenia z gry a nie mające żadnego namacalnego przełożenia na gameplay.

Edytowane przez Paolo de Vesir
Opublikowano

Ja tam wolę dać szansę, niż przekreślać od razu, zwłaszcza jeśli nie korzystałem. Serio, nowe konsole są raz na 7 lat, czy naprawdę chcemy żeby wszystko było po staremu w PS5?

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, aph napisał:

Serio, nowe konsole są raz na 7 lat, czy naprawdę chcemy żeby wszystko było po staremu w PS5?


Autom możemy zawsze dodać po 2 dodatkowe koła żeby nie było tak samo, a konsolom kartridże zamiast płyt.

 

 Te bzdety jak wibracje haptyczne czy żyroskop to jest marnowanie środków i baterii.

Edytowane przez Paolo de Vesir
  • Plusik 1
Opublikowano

Obiektywnie patrząc, to Sony pewnie dobrze zrobiło, że tylko DS5 będzie działał z nowymi grami. Nowy pad i tak jest dodawany do każdej konsoli.

Ludzie czasem sami nie wiedzą, czego chcą. Chcieli 120fps i crossplatform, a teraz płaczą, jak M$ im to dał. 

1 minutę temu, Paolo de Vesir napisał:

Te bzdety jak wibracje haptyczne czy żyroskop to jest marnowanie środków i baterii.

 

Brak padów z kablem to dla mnie zagadka. Sam mam na stałe kabel zamontowany, bo mi wibracje tak mocniej działają.

Opublikowano
4 minuty temu, Paolo de Vesir napisał:

Te bzdety jak wibracje haptyczne czy żyroskop to jest marnowanie środków i baterii.

No ja jestem ciekaw czy to taki deal breaker czy po prostu marketing.

Opublikowano

Poza tym nowe triggery mają realny wpływ na gameplay :V Dosłownie można dodać nowe inputy zależne od nacisku na trigger i zaprogramować konkretne, wyczuwalne i powtarzalne naprężenie zależne od danego inputu.

Opublikowano
11 minut temu, Hendrix napisał:

Poza tym nowe triggery mają realny wpływ na gameplay


Już nie mogę się doczekać jak w dynamicznych shooterach ludzie i tak będą dociskali je do końca mając w (pipi)u trzy stopnie wciśnięcia. :obama:
 

@Square w Switchu korzysta z tego chyba tylko 1-2-Switch.

 

generalnie ewolucja >> rewolucja jeśli chodzi o pady co dobitnie pokazała szybko przemijająca moda na kontrolery ruchowe, plastikowe instrumenty i kamerki.
 

Cechy idealnego pada:

>długo działa na baterii

>jest wytrzymały

>ma niski input lag

  • Plusik 2
Opublikowano
11 minut temu, Paolo de Vesir napisał:


Autom możemy zawsze dodać po 2 dodatkowe koła żeby nie było tak samo, a konsolom kartridże zamiast płyt.

 

 Te bzdety jak wibracje haptyczne czy żyroskop to jest marnowanie środków i baterii.

Wydaje mi się że dupsko cię tak piecze po ostatnich pokazach knura, że wchodzisz tu tylko dla zasady się przy.(pipi)ać i tryhardować.

 

 

Nie pamiętam takiego płaczu jak pad od 360 miał nie być wspierany przy bonerze, bo wibracje w triggerach

  • Plusik 3
  • Lubię! 2
Opublikowano

Wczoraj w sieci pojawiła się wiadomość, że konsole Sony dostaną eklsuzywną postać w postaci Spider-Mana do gry Avangers. Oczywiście jedni zadowolony, drudzy nie bardzo. Na całe to zamieszanie odpowiedział Imran Khan, były redaktor Gameinformer. 

https://www.resetera.com/threads/confirmed-spider-man-is-exclusive-to-playstation-editions-of-avengers.261042/post-41531244

 

https://www.resetera.com/threads/confirmed-spider-man-is-exclusive-to-playstation-editions-of-avengers.261042/post-41532249

 

Chyba w tamtym roku ktoś wysoko postanowiony w Sony mówił, że w nadchodzacej generacji będą stawiać jescze bardziej na ekskluzywne gry, dodatki. 

 

No i jeszcze to. 

https://gamingbolt.com/ps5-has-more-major-third-party-exclusives-to-announce-rumour

Opublikowano

swietnie sie zapowiada start nowej generacji na PS5 DLC Spidera oraz postac spidera jako ex do Avengersow xD a na Xboxie Halo oraz patche do gier juz wydanych xD

 

fajnie jakby czyms zaskoczyli podczas najblizszego State of Play, oni to robia co miesiac? bo jezeli tak to pewnie dopiero we wrzesniu dowiemy sie kiedy premiera no i jaka bedzie cena konsol 

  • Plusik 1
Opublikowano

SoP nie ma jakiegoś stałego terminu, w którym się pojawia. Prawdopodobnie w sierpniu pojawi się jeszcze jakieś ważne ogłoszenie, stawiam na podanie ceny i start preorderow. 

 

Co do jakiś większych prezentacji gier pokroju Future of Gaming, należy spodziewać się przynajmniej jeszcze jednego eventu przed premierą. Sony miało w planach zrobić to z publicznością, ale szanse obecnie są na to minimalne. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...