Rtooj 1 634 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 Sony nie jest głupie, gra która już nawet z czerwonym napisem na okładce nie sprzedaje się za 39,99 w sklepach bo wszyscy dawno mają albo ograli zostaje puszczona na PC, gdzie koszt konwersji zwróci się pewnie po 2 dniach a w kolejnych dniach będzie znowu przynosiła zyski. Rewolucja by była gdyby w miarę świeża gra była wydana na PC, TLOU2 albo GOT. Nie zdziwię się jak God of War zaraz zapowiedzą na PC, przecież tego nawet dodawanego za 10,99 do Pani Domu nikt by nie kupił w wersji PS bo wszyscy mają. Cytuj
YETI 11 004 Opublikowano 27 maja 2021 Autor Opublikowano 27 maja 2021 2 godziny temu, Bzduras napisał: Jakbym był złośliwy to bym napisał, że assety w natywnym 1080p ważą mniej niż te w 4K, ale nie jestem i nie napiszę. Nie wiem o czym pisze. Gry w natywnym 4k, min. Valhalla, Immortals, Watch Dogs, Crash, Control, NBA, Dirt, B3. Cytuj
Paolo de Vesir 9 141 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 Control jest w 1440p, Valhalla ma dynamiczną, to samo Legion. Cytuj
YETI 11 004 Opublikowano 27 maja 2021 Autor Opublikowano 27 maja 2021 Dynamiczne, ale na obu konsolach, jeżeli dobrze pamiętam. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 O czym wy piszecie? Rozdzielczość obrazu nie ma nic do rzeczy z wielkością gry na dysku. Co innego rozdzielczość tekstur/materiałów czy skomplikowanie obiektów (z ilu polygonów się składa) ale tutaj jest identycznie na obu nextgenach więc ta kompresja jednak musi działać. 2 Cytuj
Paolo de Vesir 9 141 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 1 minutę temu, YETI napisał: Dynamiczne, ale na obu konsolach. Wiem, wiem. Chodziło mi tylko, że gry które wymieniłeś nie mają natywnego 4K. Cytuj
Rtooj 1 634 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 12 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Control jest w 1440p, Valhalla ma dynamiczną, to samo Legion. To jak dynamiczne to znaczy że gra ma dokładnie przewidziane które tekstury ściągnąć w 1080 a które w 2160 i to powoduje mniejszą wagę? Bo to chyba bez sensu. Konsola ma chyba dostęp do każdej wersji, dynamicznie. Cytuj
YETI 11 004 Opublikowano 27 maja 2021 Autor Opublikowano 27 maja 2021 Podsumowanie tych ostatnich danych. - Returnal is a successful new IP - Sony wants to target 50% market share for PS5 vs 45% of PS4 (revenue) - One slide hints at GoW: Ragnarok being PS5 only - Uncharted 4 coming to PC - PS5 disc version starts breaking even next month - 41% of PS4/5 owners are female (PS1: 18%) - PS1 gamers have stuck with Playstation through PS4/5 - Sony cares more about critical reception than sales at the start of a generation - Only 40% of PS Plus owners subscribe for online (30% for free games) - PC focus primarily seems to be aimed at specific geographic locations Największe zaskoczenie, to ilość kobiet grających. Oczywiście nasz wybór przy zakładaniu konta może nie mieć nic wspólnego z rzeczywistością, ale ostatnio czytałem, że właśnie kobiety ukrywają swoją płeć w sieci. Cytuj
Paolo de Vesir 9 141 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 Nie jestem w stanie tego powiedzieć. Odnosiłem się jedynie do rozdzielczości obrazu. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 9 minut temu, Rtooj napisał: To jak dynamiczne to znaczy że gra ma dokładnie przewidziane które tekstury ściągnąć w 1080 a które w 2160 i to powoduje mniejszą wagę? Bo to chyba bez sensu. Konsola ma chyba dostęp do każdej wersji, dynamicznie. Jeszcze raz - rozdzielczość obrazu (1440p, dynamiczne 4k, 720p...) nie ma nic do rzeczy z rozdzielczością tekstur. Jeśli przedmiot jest mały to używa się mniejszych tekstur (np. 128*128) bo zagęszczenie pikseli na powierzchni będzie nadal ok, jeśli duży, ważny i często widoczny z bliska (np. postać) to używa się większej tekstury/materiału lub ich grupy. A dynamiczna zmiana rozdzielczości tekstur (mipmapping) jest najczęściej zależna od tego ile miejsca na ekranie zajmuje dany asset (tak samo jak LOD) a nie w jakiej rozdzielczości jest obraz. 2 Cytuj
Rtooj 1 634 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 6 minut temu, łom napisał: Jeszcze raz - rozdzielczość obrazu (1440p, dynamiczne 4k, 720p...) nie ma nic do rzeczy z rozdzielczością tekstur. Jeśli przedmiot jest mały to używa się mniejszych tekstur (np. 128*128) bo zagęszczenie pikseli na powierzchni będzie nadal ok, jeśli duży, ważny i często widoczny z bliska (np. postać) to używa się większej tekstury/materiału lub ich grupy. A dynamiczna zmiana rozdzielczości tekstur (mipmapping) jest najczęściej zależna od tego ile miejsca na ekranie zajmuje dany asset (tak samo jak LOD) a nie w jakiej rozdzielczości jest obraz. Zgadza się, więc zdziwiło mnie ze ktoś w dyskusji o wadze gry nagle wspomina temat dynamiki wyświetlania. Cytuj
Square 8 619 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 22 minuty temu, YETI napisał: - Only 40% of PS Plus owners subscribe for online (30% for free games) A pozostałe 30% to tylko dla sejwów w chmurze i dodatkowych promocji ma Plusa? Cytuj
Rtooj 1 634 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 1 minutę temu, Square napisał: A pozostałe 30% to tylko dla sejwów w chmurze i dodatkowych promocji ma Plusa? Pewnie tak, zdecydowanie bardziej doceniam 'żółte zniżki" niż darmowe gry często po terminie ważności. Chociaż to akurat się poprawiło ostatnio. 1 Cytuj
ASX 14 670 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 2 minuty temu, Square napisał: A pozostałe 30% to tylko dla sejwów w chmurze i dodatkowych promocji ma Plusa? 18% dla promocji i 12% dla sejvów w chmurze (xD) 1 1 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 Piękna jest ta dyskusja o wadze gier, łom widzę stara się wytłumaczyć chociaż - swoją drogą na razie to po prostu głównie I/O robi robotę, z samego Krakena jeszcze mało teamów korzysta (ale będzie co raz częściej wykorzystany, bo no, sprawdza się i tym razem jest łatwy dostęp do licencji :v ). Cytuj
YETI 11 004 Opublikowano 27 maja 2021 Autor Opublikowano 27 maja 2021 Jeszcze jedna, dość istotna grafika. Cytuj
Ukukuki 7 036 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 Ten cały kraken to tylko soft? Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 @Hendrix Ktoś rzuci jakieś durne hasło bez zastanowienia (jak ze specjalnym pogorszeniem RE8 na Xie) i już jest dyskusja na pół strony. Co do tej wagi gierek, PS5 musi mieć jakoś lepiej to rozwiązane bo jednak jest różnica na korzyść w stosunku do Xa. Czy to tylko I/O, czy system jakoś lepiej to ogarnia czy różnica softowa to tego nie wiem. A jeśli Kraken nie jest jeszcze w użyciu to dobra wiadomość bo może być tylko lepiej jeśli chodzi o wielkość gierek na SSD. @Ukukuki Kraken to system/soft do kompresji plików (a dokładniej obrazów). Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 @Ukukuki No, a czym ma być algorytm do kompresji? Oodle Kraken/Oodle Texture może działać (i działa, naturalnie) również na innych konsolach (PS4, X1). Różnica jest taka, że PS5 ma całe I/O, włącznie z dekompresorem, zaprojektowane w ten sposób, aby jak najwięcej na tym zyskać. Z gier z listy Yetiego (xDD) - Control na 100% korzysta z Krakena @łom No dekompresor i całe I/O pomaga też naturalnie i przy zwykłych zlib, więc stąd generalnie gierki ważą mniej, nie trzeba też duplikować assetów, żeby robić dokoła seek time'ów HDD, oczywiście te tytuły, które robią to na poprzedniej generacji muszą zostać zmodyfikowane aby różnica była widoczna, nie każdemu się chce (albo jest to za ciężkie jak Warzone, hehe) Cytuj
YETI 11 004 Opublikowano 27 maja 2021 Autor Opublikowano 27 maja 2021 Po Control widać właśnie największą różnice, fajnie że w przyszłości więcej gier będzie ważyć jeszcze mniej niż obecnie. Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 (edytowane) Mi się podoba współpraca działu growego z filmowym. Sony poprzez krecenie filmów na podstawie growych ip może uderzyć ładnie w popkulturę. Niesamowicie wzmocni to wszystkie zekranizowane marki i zaszczepi istnienie tych ip w głowach przeciętnych kowalskich którzy moze zastanawia się nad konsola lub juz ja maja i cisną tylko w jakieś fifki. Może jeszcze znowu zekranizować ratcheta i dać szanse sacboyowi aby najmłodsze pokolenie juz oswajalo się z markami sony. Tu jest wielki potencjał. Edytowane 27 maja 2021 przez PanKamil 2 Cytuj
messer88 6 507 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 3 godziny temu, Square napisał: A pozostałe 30% to tylko dla sejwów w chmurze i dodatkowych promocji ma Plusa? tak w sumie to jak nie grałem w nic multi, gry z plusa mnie nie interesowały to jedyne z czego korzystałem to zniżki na indory z ps+ Cytuj
Szymek 1 048 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 3 minuty temu, PanKamil napisał: Mi się podoba współpraca działu growego a filmowym. Narazie to nic z tej wspolpracy nie wyszlo a marketingowe gadki to zawsze ladnie brzmia. Ratcheta filmowego przemilcze. Przypomina mi sie obrazek przy bodajze prezentacji ps4 ze bedziemy grali na wszystkim w gierki Sony. Osobiscie to te wszystkie zapowiedzi mnie mecza ostatnio. Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 Teraz, Szymek napisał: Narazie to nic z tej wspolpracy nie wyszlo a marketingowe gadki to zawsze ladnie brzmia. Ratcheta filmowego przemilcze. Przypomina mi sie obrazek przy bodajze prezentacji ps4 ze bedziemy grali na wszystkim w gierki Sony. Osobiscie to te wszystkie zapowiedzi mnie mecza ostatnio. Przeciez ta współpraca dopiero się rozkręca a wcześniej to były ewentualnie jakieś kolaboracje bez większej integracji. Z pewnością uderzenie z rozmachem w popkulturę ładnie napompuje popularność wielu ip. Cytuj
Szymek 1 048 Opublikowano 27 maja 2021 Opublikowano 27 maja 2021 16 minut temu, PanKamil napisał: Z pewnością uderzenie z rozmachem w popkulturę ładnie napompuje popularność wielu ip. chyba ze filmy beda slabe. Ogolnie kumam zamysl ale dla mnie najlepiej jakby skupili sie na tym co robia najlepiej czyli grach Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.