Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poza tym z lekka się odkuli przez ostatnie 8 lat i może dalej są biedniejsi od od całego MS ale biedni nie są.

Nie dalej jak w maju poszło info że przez następne 3 lata chcą wydać 18 miliardów$ na m.in przejęcia i inwestycję w dział growy.

10 minut temu, Il Brutto napisał:

no jak na azure bedzie smigac to nie spodziewajmy sie szybko jakichs powaznych uslug :kaz:

Coś w tym jest bo ostatnio z ziomkiem musieliśmy uskutecznić party na PS5 grając na Xboxie bo na live czat co chwilę cięło i się nie rozumieliśmy XD

Opublikowano

Zastanawiam się czy faktycznie Sony chce rozwijać Ps Now na kolejne kraje bo na razie nie ma co ukrywać do GP nie ma startu, ale żeby faktycznie było konkurencją muszę to u nas wprowadzić :) . Może być też tak, że ta obecna generacja potrwa nieco dłużej bo faktycznie pandemia branżę gier wbiła w zadyszkę.

Opublikowano (edytowane)

No chyba że będzie jakaś droższa wersja abonamentu z grami day1. Ale znając Sony to dojebia taka cena że się nie będzie opłacać. No chyba że by wypuszczali co miesiąc jakąś grę aaa

 

A tak odchodząc od abonamentu to rok temu myślałem że w te święta wejdę sobie do marketu i kupię konsole z półki albo zamówię bez jakiś zjebanych bundli :-D

 

 

Edytowane przez Ma_niek
Opublikowano

Robienie przenośniaka w Sony to teraz raczej teraz niemożliwe. Większość czeka jak steam deck się zachowa. Może się okazać tym co da "przenośność" praktycznie każdej grupie odbiorców. Do tego pewnie będzie można na decku odpalać GP i spartacusa (jeśli będzie)

 

Zakładam że, jeśli to wypali to będzie jedyną słuszną konsolą przenośną na rynku. Sony nie specjalnie potrafi dbać o swoje mniejsze konsole, MS też ma teraz inne priorytety więc uważam że tylko SD uratuje ten segment konsol. 

Opublikowano

Steam Deck nie będzie jedyną słuszną przenośną konsolą, bo nie będzie konsolą. Tylko przenośnym pecetem ze steamem.

 

Sprzęt Valve nie będzie też sprzedażowym hitem, jeśli wszystko dobrze pójdzie to może sprzeda się tego ułamek tego co sprzedał Switch. A Sony i Microsoft nigdy już nie stworzą przenośnej konsoli bo na rynku nie ma dla niej miejsca i obie firmy wolą inwestować w granie w chmurze, które pozwoli uruchomić wszystkie gry z Xboxa i Playstation na dowolnym przenośnym urządzeniu z dostępem do internetu, bez konieczności produkowania kolejnego hardware i przygotowywaniu osobnych portów.

 

  • Plusik 2
Opublikowano

Jakby na to nie patrzeć będzie przenośnym sprzętem do grania który odpali gry z PC, Xboxa (bo te mają premiere w tym samym czasie) i gry z PS bo te już normalnie wychodza na PC. 

Opublikowano

Nie pogodzę się z myślą, że PSP było szczęściem nowicjusza (na rynku przenośnym). Patrząc na Nintendo które w ciągu trzech generacji DSa, 3DS i Switch sprzedało się w ponad 300mln egzemplarzy widać, że jest ogromny popyt na granie przenośne i to nie tylko w Japonii. Sama Vita sprzedała się przecież słabo nie dlatego, że była słabym sprzętem, a ponieważ dla Sony nie był to najlepszy czas i potrzebowali generacji z PS4 aby się odkuć po PS3.

 

Jakie są przesłanki za tym aby Sony NIE miało robić przenośniaka skoro tam leży mnóstwo pieniędzy?

Opublikowano

Bo żeby zawojować rynek potrzebują stałego dopływu dobrych gier. PSP miało taki dopływ bo gry były tańsze w produkcji a wydajnościowo było w miarę blisko PS2. Żeby to się udało to każde studio od Sony musiało by mieć dodatkową dywizję żeby robić gry specjalnie pod przenośniaka a zamiast tego Sony raczej woli przeznaczać zasoby na: kolejne projekty na PS5/bardziej dopracowane gry/VR.

  • Plusik 1
Opublikowano

Tu wracamy do punktu wyjścia - skoro model biznesowy PS5 jest już trudny do utrzymania to może pora dywersyfikować? Tak jak SEGA nie radziła sobie z walką konsolową, więc poszli w wydawnictwo, MS nie mógł konkurować bezpośrednio ze sprzedażą więc poszedł w otwartość GamePassa i tak Sony mogłoby skupić się bardziej na graniu przenośnym - tańsze gry, możliwość utrzymania przy życiu marek o których cicho. Z resztą, idą w potężną niszę jaką jest VR, a ludzie zastanawiają się czy poradzą sobie na ogromnym rynku mobilnego grania. xdd

Opublikowano (edytowane)

Vr im pewnie dużo już czasu i środków zabiera, więc wątpię aby weszli na rynek konsol przenośnych po ostatniej porażce. Do tego switch jako hybryda przyjął się niesamowicie dobrze, więc już zwykły przenośniak nie wystarczy.

Edytowane przez Moldar
Opublikowano

Tylko że tworząc grę pod VR mają już do dyspozycji ogarnięty i wydajny sprzęt. Mogą mieć porty z PC, PS4 i dostosowane gry z PS5. Wydając konsolę przenośną robienie gier zaczynają od zera. Koszt takiej produkcji na pewno był by niższy niż na PS5 ale jeżeli celowali by w wysoką jakość to nadal to by były duże kwoty. Zakładając brak problemów z półprzewodnikami i stabilny rozwój komponentów za 2 lata może dali by wydać konsolę przenośną (w mniejszej obudowie niż Steam Deck) na poziomie PS4, ale nadal to było by za mało żeby na luzie robić porty tak jak za czasów PSP. I mniejsze, zapomniane marki nie sprzedadzą konsol, to zadanie należy do gier AAA których trailery robią wrażenie nawet na osobach nieogarniętych w gierkach.

Opublikowano
13 minut temu, łom napisał:

to zadanie należy do gier AAA których trailery robią wrażenie nawet na osobach nieogarniętych w gierkach.

 

To co sprzedaje Nintendo w takim razie? Bo serio, tam leci wszystko taśmowo, a konwersje gier z poprzednich generacji to już w ogóle. ib4 - nie kupuję tłumaczenia "bo to Nintendo", bo równie dobrze mogę powiedzieć, że Sony sprzeda przenośniaka na pniu "bo to PlayStation". :oh_you:

Opublikowano
17 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

To co sprzedaje Nintendo w takim razie? Bo serio, tam leci wszystko taśmowo, a konwersje gier z poprzednich generacji to już w ogóle. ib4 - nie kupuję tłumaczenia "bo to Nintendo", bo równie dobrze mogę powiedzieć, że Sony sprzeda przenośniaka na pniu "bo to PlayStation". :oh_you:

Ale takie jest tłumaczenie, Nintendo wyrobiło sobie marki przez lata, każdy kojarzy Mario, Zeldę czy Pokemony i kupując te tytuły wie że będzie dobrze się bawił. Gdyby nie Zelda BotW to na 100% nie było by takiego sukcesu sprzedażowego, a posiadacze konsol w większości nie kupują hurtem gier (na Switchu to jest chyba średnio 7 gier na konsolę) tylko grają w 1-2 tytuły i raz na pół roku kupią coś głośnego albo znanego, na Switchu oznacza to najczęściej grę od Nintendo.

Sony też dąży do tego żeby ich marki były rozpoznawalne wszędzie i rozchodziły się w milionach (dla tego tyle czasu dają na produkcje) tylko że celują w trochę inny target niż Nintendo. U N chodzi bardziej o zabawę i family friendle games a u Sony o 'dorosłe' produkcje powodujące opad szczęki (GoW 2018 i 20 mln sprzedanych gier to jest kosmiczny wynik). Sony bardzo chce żeby każda gra z logiem PS Studios była kojarzona z jakością.

Opublikowano

Żeby robić gry na vr, playstation I mobilniaka to musieliby mieć z min 30 studiów I robic dobre gry które odbija się echem na każdej platformie. Juz na samą myśl, że beda "marnowac" część swoich studiów na vr kosztem ps5 jest mi niedobrze. 

Opublikowano

Jakos nie widze tego ze sony robi mobilna konsole wspierajac tytulami podobnymi do tych dzieki ktorym PSP odnioslo sukcjes, mowie tu glownie o takich grach jak Peace Walker, Shattered Memories czy GoWy. Gry tak dobre ze przenoszono je na stacjonarne konsole gdzie nadal sie cieszyly popularnoscia. Musieliby robic spinoffy najlepszych swoich tytulow dedykowanych na przenosna konsole typu Uncharted albo jakis TLOU. No jakos ciezko mi uwierzyc zeby to bylo na chwile obecna dla nich oplacalne. Jedyna droga do robienia pieniedzy to bylyby dziecinne platformery i jakies smieszne gierki jakie klepie Nintendo ale konkurowanie z nimi na wolnym rynku w tym segmencie to samobojstwo.

Opublikowano (edytowane)

Z Vitą zrobili to samo, co z PSP, czyli duże gry przenieśli na kieszonsolkę, ale widocznie w tamtym momencie produkcja była zbyt droga i nie spinało się budżetowo, więc tego wsparcia starczyło ledwie na sam początek. To już raczej zamknięty rozdział, poszli w VR, gdzie nie mają konkurencji na konsolach, a z różowymi nie mogą się bić na przenośniaki, z bardzo wielu względów.

Edytowane przez SlimShady
Opublikowano

Sony mogło wypracować jakiś swój standard na telefonach, mieli próby ale nieudane. Linia telefonów sony z przyciskami fizycznymi i grami na kartach:ohboy: No ale jak to w dużych firmach działy się średnio lubią to współpraca wygląda jak wygląda. Pamiętam o Ngage ale ten telefon był piekielnie drogi, kiepski na tle konkurencji, do tego miał dziwne wady projektowe. 

 

Jedyne co może powstać to jakiś twór do grania w chmurze który mało kto kupi. Sony na razie jedzie jak przecinak na rynku konsol, i tak dobrze ,że się nie boją eksperymentów i idą w coś nowego jak VR. 

Opublikowano

Robienie przenośnej konsoli do chmury jest bez sensu. Chmura sama w sobie ma dawać możliwość porzucenia sprzętu a nie uwiązanie się do niego. Niech dają apkę na androida, ios. Do tego nieobowiązkowy dedykowany kontroler i jesteśmy w domu. Cały zestaw do grania w cloudzie powinno wyglądać mniej więcej tak

 

 

 

Ciekawe czy w tym ich cloudzie będzie obsługa gier z ps5 bo samymi grami na 4 to się ośmieszą.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...