Cedric 1 313 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 No pewnie dlatego robią ich aż tyle, bo prawdopodobieństwo że co najmniej połowa z nich się szybko wyłoży jest dość spore. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Ciekawe czy takie np. GT7 zaliczają też do gier live service? Sport był rozwijany przez ponad 4 lata i chyba źle na tym nie wyszli. Oby tylko nie pakowali na siłę trybów multi do wszystkiego tak jak to było w połowie generacji PS360. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Też nie lubię gier usług, ale nie ma co brać działań firmy personalnie. Firma musi być nastawiona na zarobienie pieniędzy, bo są odpowiedzialni przed inwestorami/akcjonariuszami i odpowiedzialni za ogromną ilość pracowników. Sony raczej nie ma wyjścia nie wejść w GaaS i nie jest to tylko ich kaprys. Myślę, że ciśnienie i presja na tych ludziach jest teraz gigantyczna. Pewnie po nocach nie śpią wymyślając strategię na rozwój firmy i walkę z konkurencją. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Było na poprzedniej stronie Co do działań Sony, to osobiście nie widzę w tym nie złego. Model biznesowy jak każdy inny, wydawcy w niego inwestują bo łatwiej i taniej jest dzisiaj sprzedać grę raz i namówić graczy do kupienia dodatku, czy jakiś kosmetycznych bzdur niż wyprodukować sequel i sprzedać grę ponownie za 3 lub 4 lata. Wiadomo tez że gry usługi mają na forumku raczej złą prasę ale jest też dużo pozytywnych przykładów gierek, które są fajnie rozwijane i stają się coraz lepsze. Cytuj
balon 5 343 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Godzinę temu, Figuś napisał: mogą trwać nawet i całą generację, przez duże zapotrzebowanie na półprzewodniki przez producentów aut. Automotive jest dopiero 3-4 odbiorcą półprzewodników na świecie. Nie jest priorytetowym klientem. Na nowe auta zamiast miesiąc czekasz np 8-12 miesięcy, a ceny to ok +20% w rok… Cytuj
mario10 530 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Niech działają na różnych polach w końcu to progres, rozwój. Jak będą dostarczać takie gry single player jak do tej pory to ja jestem zadowolony, a kto będzie chciał pograć w gry usługi na pewno to zrobi. Niech każdy ma wybór. Cytuj
Square 8 609 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 13 minut temu, ASX napisał: Wiadomo tez że gry usługi mają na forumku raczej złą prasę ale jest też dużo pozytywnych przykładów gierek, które są fajnie rozwijane i stają się coraz lepsze. Jak tylko taki tytuł będzie na premierę grywalny i posiadał zawartość to i przyjęcie na forumku będzie dobre. Jak na coś konkretnego każą czekać rok czy więcej no to nie ma się co dziwić. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Sony zapłaciło za Bungie prawie tyle samo, co Disney dał osobno za Marvela i Star Wars. Bungie - developera jednej gierki. Jednocześnie największy tytuł single player od Sony: The Last of US 2 pomimo sprzedanych kilku milionów kopii mógł nawet nie zwrócić kosztów produkcji i reklamy. https://www.reddit.com/r/TheLastOfUs2/comments/j1o44g/why_the_last_of_us_part_2_still_hasnt_made_a/ (Plotka, bo nie dostaniemy nigdy prawdziwych danych.) Czasy się zmieniają. Gry single player stoją blisko ściany opłacalności. Rosnące wymagania i koszty przy nowych konsolach nie poprawiają sytuacji. No i brak konsol Sony nie ma specjalnie wyjścia i musi szybko się przystosować do nowych realiów. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Niektórzy hejtują te gry nawet po tym roku od premiery, nieważne jak dobra by nie była, bo jak to mówią: "niesmak pozostał" xd Cytuj
Cedric 1 313 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 5 minut temu, C1REX napisał: Sony zapłaciło za Bungie prawie tyle samo, co Disney dał osobno za Marvela i Star Wars. Bungie - developera jednej gierki. Jednocześnie największy tytuł single player The Last of US 2 pomimo sprzedanych kilku milionów kopii mógł nawet nie zwrócić kosztów produkcji i reklamy. https://www.reddit.com/r/TheLastOfUs2/comments/j1o44g/why_the_last_of_us_part_2_still_hasnt_made_a/ (Plotka, bo nie dostaniemy nigdy prawdziwych danych.) Czasy się zmieniają. Gry single player stoją blisko ściany opłacalności. Rosnące wymagania i koszty przy nowych konsolach nie poprawiają sytuacji. Sony nie ma specjalnie wyjścia i musi szybko się przystosować do nowych realiów. No tak, ale kiedy to było? Wartość pieniądza wtedy, a teraz to dwie różne sprawy. Już nie wspominając o rozwoju całej branży gierkowej. Zresztą chyba Grubb wspominał, że galupująca inflacja to też jeden z powodów agresywnych działań dużych graczy. Cytuj
Figuś 21 174 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 1 minutę temu, Cedric napisał: Zresztą chyba Grubb wspominał, że galupująca inflacja to też jeden z powodów agresywnych działań dużych graczy. tak, gotówka na koncie traci na wartości i trzeba inwestować. Hehe nowy rok fiskalny od 1 kwietnia zapowiada się ciekawie on nawet nie wie jak mnie w serduszku zabolało po tym jego żarciku Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Tych dziesięciu gier live-service to bym się tak nie obawiał, bo to nie znaczy od razu, że sony wyda 10 gier w stylu sot czy tam avengersów. Takie Ghost of tsushima można spokojnie uznać za lsg, gdzie najpierw była podstawka, potem doszedł tryb multi i ostatnio dlc. W ogóle o wielu tytułach z tej dziesiątki już wiemy i sporo osób na nie czeka (nawet na forumku): - GT7 - multi od ND - nowa odsłona Twisted Metal - seria MLB (no dobra, to raczej mało kogo interesuje) - i teraz chyba można też doliczyć Destiny 2 (plus te wszystkie plany na kolejne dodatki), a pewnie do 2026 wydadzą jakieś nowe IP Cytuj
SnoD 2 320 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Dzisiaj GAAS to gra, która jest stale wspierana więcej niż 1 czy 2 płatnymi DLC. Nie ma w tym nic złego i jest to generalnie prokonsumenckie działanie, np. do Gears of War 2-3 wszystkie DLC z mapami do Hordy musiałem kupić i ostatecznie community było podzielone bo DLC kupuje dużo mniejszy odsetek graczy, a w przypadku Gears 4 i 5 wszystko jest w cenie gry i każdy ma identyczną zawartość na premierę jak i 2 lata później. Inną zupełnie kwestią jest sposób monetyzacji takiego modelu i wychodzi to różnie w przypadku różnych deweloperów. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 13 minut temu, MBeniek napisał: Tych dziesięciu gier live-service to bym się tak nie obawiał, bo to nie znaczy od razu, że sony wyda 10 gier w stylu sot Myśle że Sony akurat chciałoby mieć taką grę w swoim katalogu jak sot, Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 9 minut temu, ASX napisał: Myśle że Sony akurat chciałoby mieć taką grę w swoim katalogu jak sot, Tak myślałem, że wywołam wilka z lasu, ale spokojnie, chodziło mi o skojarzenia z sot w jego premierowej fazie, gdzie była bardzo skromna zawartość czy avengersów, które wyglądają jakby ktoś 10h singlową gierkę na siłę i na szybko przerobił w gaas'a. 1 Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Co do półprzwodników warto przypomnieć, że sony bierze sprawy w swoje ręce https://www.benchmark.pl/aktualnosci/wspolna-fabryka-sony-i-tsmc-bedzie-produkowac-polprzewodniki.html Cytuj
Figuś 21 174 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Dlatego w raporcie wspominają że będą mogli to sobie szybko odrobić Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Co do gier usług niech wskrzeszą killzona z solidnym wsparciem multi. Strasznie mi brakuje tego uniwersum. Cytuj
SnoD 2 320 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 To są dopiero ewentualne plany, do budowy i uruchomienia fabryki daleka droga, zapewne kilku lat. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 19 minut temu, PanKamil napisał: Co do półprzwodników warto przypomnieć, że sony bierze sprawy w swoje ręce https://www.benchmark.pl/aktualnosci/wspolna-fabryka-sony-i-tsmc-bedzie-produkowac-polprzewodniki.html Ciekawe, że nowa fabryka mająca rozwiązać światowy problem kosztuje mniej, niż Bethesda Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 15 minut temu, C1REX napisał: Ciekawe, że nowa fabryka mająca rozwiązać światowy problem kosztuje mniej, niż Bethesda Światowego problemu na pewno nie rozwiąże bo zapotrzebowanie jest pewnie ogromne i będzie rosło. Rozwiąże natomiast problem dla raptem kilku podiomtów. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 11 minut temu, PanKamil napisał: Światowego problemu na pewno nie rozwiąże bo zapotrzebowanie jest pewnie ogromne i będzie rosło. Rozwiąże natomiast problem dla raptem kilku podiomtów. Masz pewnie racę. Nie wiemy jednak jak duża by to miała być fabryka. Jednocześnie takich fabryk nie ma dużo i każda jedna to spory procent światowej produkcji. Jeśli dobrze pamiętam co podawał internet, to te wszystkie problemy wzięły się przy zaledwie 20% wzroście zapotrzebowania na procesory. Sprostanie zapotrzebowaniom samej Japonii, jako jednego z liderów w produkcji elektroniki i samochodów by sporo mogło pomóc. Cytuj
SnoD 2 320 Opublikowano 2 lutego 2022 Opublikowano 2 lutego 2022 Dolina krzemowa też ma plany co do otwierania swoich fabryk. Ale tak jak pisałem, od planów do finalizacji miną lata, więc w tej generacji trzeba pogodzić się z małą dostępnością. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 3 lutego 2022 Opublikowano 3 lutego 2022 pamiętacie jeszcze studio w Malezji? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.