Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawe czy takie np. GT7 zaliczają też do gier live service? Sport był rozwijany przez ponad 4 lata i chyba źle na tym nie wyszli. Oby tylko nie pakowali na siłę trybów multi do wszystkiego tak jak to było w połowie generacji PS360.

Opublikowano

Też nie lubię gier usług, ale nie ma co brać działań firmy personalnie. 

 

Firma musi być nastawiona na zarobienie pieniędzy, bo są odpowiedzialni przed inwestorami/akcjonariuszami i odpowiedzialni za ogromną ilość pracowników.  

Sony raczej nie ma wyjścia nie wejść w GaaS i nie jest to tylko ich kaprys. Myślę, że ciśnienie i presja na tych ludziach jest teraz gigantyczna. Pewnie po nocach nie śpią wymyślając strategię na rozwój firmy i walkę z konkurencją. 

Opublikowano

Było na poprzedniej stronie :lapka:

 

Co do działań Sony, to osobiście nie widzę w tym nie złego. Model biznesowy jak każdy inny, wydawcy w niego inwestują bo łatwiej i taniej jest dzisiaj sprzedać grę raz i namówić graczy do kupienia dodatku, czy jakiś kosmetycznych bzdur niż wyprodukować sequel i sprzedać grę ponownie za 3 lub 4 lata. 

Wiadomo tez że gry usługi mają na forumku raczej złą prasę ale jest też dużo pozytywnych przykładów gierek, które są fajnie rozwijane i stają się coraz lepsze.

Opublikowano
Godzinę temu, Figuś napisał:

mogą trwać nawet i całą generację, przez duże zapotrzebowanie na półprzewodniki przez producentów aut.

Automotive jest dopiero 3-4 odbiorcą półprzewodników na świecie. Nie jest priorytetowym klientem. 
Na nowe auta zamiast miesiąc czekasz np 8-12 miesięcy, a ceny to ok +20% w rok…

 

Opublikowano

Niech działają na różnych polach w końcu to progres, rozwój. Jak będą dostarczać takie gry single player jak do tej pory to ja jestem zadowolony, a kto będzie chciał pograć w gry usługi na pewno to zrobi. Niech każdy ma wybór.

Opublikowano
13 minut temu, ASX napisał:

Wiadomo tez że gry usługi mają na forumku raczej złą prasę ale jest też dużo pozytywnych przykładów gierek, które są fajnie rozwijane i stają się coraz lepsze.

Jak tylko taki tytuł będzie na premierę grywalny i posiadał zawartość to i przyjęcie na forumku będzie dobre. Jak na coś konkretnego każą czekać rok czy więcej no to nie ma się co dziwić.

Opublikowano

Sony zapłaciło za Bungie prawie tyle samo, co Disney dał osobno za Marvela i Star Wars. Bungie - developera jednej gierki. 

Jednocześnie największy tytuł single player od Sony: The Last of US 2 pomimo sprzedanych kilku milionów kopii mógł nawet nie zwrócić kosztów produkcji i reklamy.

https://www.reddit.com/r/TheLastOfUs2/comments/j1o44g/why_the_last_of_us_part_2_still_hasnt_made_a/

(Plotka, bo nie dostaniemy nigdy prawdziwych danych.)

 

Czasy się zmieniają. Gry single player stoją blisko ściany opłacalności. Rosnące wymagania i koszty przy nowych konsolach nie poprawiają sytuacji. No i brak konsol :reggie:

 

Sony nie ma specjalnie wyjścia i musi szybko się przystosować do nowych realiów. 

Opublikowano

Niektórzy hejtują te gry nawet po tym roku od premiery, nieważne jak dobra by nie była,  bo jak to mówią: "niesmak pozostał" xd

Opublikowano
5 minut temu, C1REX napisał:

Sony zapłaciło za Bungie prawie tyle samo, co Disney dał osobno za Marvela i Star Wars. Bungie - developera jednej gierki. 

Jednocześnie największy tytuł single player The Last of US 2 pomimo sprzedanych kilku milionów kopii mógł nawet nie zwrócić kosztów produkcji i reklamy.

https://www.reddit.com/r/TheLastOfUs2/comments/j1o44g/why_the_last_of_us_part_2_still_hasnt_made_a/

(Plotka, bo nie dostaniemy nigdy prawdziwych danych.)

 

Czasy się zmieniają. Gry single player stoją blisko ściany opłacalności. Rosnące wymagania i koszty przy nowych konsolach nie poprawiają sytuacji. 

 

Sony nie ma specjalnie wyjścia i musi szybko się przystosować do nowych realiów. 

 

No tak, ale kiedy to było? Wartość pieniądza wtedy, a teraz to dwie różne sprawy. Już nie wspominając o rozwoju całej branży gierkowej.

 

Zresztą chyba Grubb wspominał, że galupująca inflacja to też jeden z powodów agresywnych działań dużych graczy.

Opublikowano
1 minutę temu, Cedric napisał:

Zresztą chyba Grubb wspominał, że galupująca inflacja to też jeden z powodów agresywnych działań dużych graczy.

tak, gotówka na koncie traci na wartości i trzeba inwestować.

 

Hehe nowy rok fiskalny od 1 kwietnia zapowiada się ciekawie :kaz::xboss:

on nawet nie wie jak mnie w serduszku zabolało po tym jego żarciku

Opublikowano

Tych dziesięciu gier live-service to bym się tak nie obawiał, bo to nie znaczy od razu, że sony wyda 10 gier w stylu sot czy tam avengersów. Takie Ghost of tsushima można spokojnie uznać za lsg, gdzie najpierw była podstawka, potem doszedł tryb multi i ostatnio dlc. 

 

W ogóle o wielu tytułach z tej dziesiątki już wiemy i sporo osób na nie czeka (nawet na forumku):

- GT7

- multi od ND

- nowa odsłona Twisted Metal

- seria MLB (no dobra, to raczej mało kogo interesuje)

- i teraz chyba można też doliczyć Destiny 2 (plus te wszystkie plany na kolejne dodatki), a pewnie do 2026 wydadzą jakieś nowe IP 

Opublikowano

Dzisiaj GAAS to gra, która jest stale wspierana więcej niż 1 czy 2 płatnymi DLC. Nie ma w tym nic złego i jest to generalnie prokonsumenckie działanie, np. do Gears of War 2-3 wszystkie DLC z mapami do Hordy musiałem kupić i ostatecznie community było podzielone bo DLC kupuje dużo mniejszy odsetek graczy, a w przypadku Gears 4 i 5 wszystko jest w cenie gry i każdy ma identyczną zawartość na premierę jak i 2 lata później.

 

Inną zupełnie kwestią jest sposób monetyzacji takiego modelu i wychodzi to różnie w przypadku różnych deweloperów. 

Opublikowano
13 minut temu, MBeniek napisał:

Tych dziesięciu gier live-service to bym się tak nie obawiał, bo to nie znaczy od razu, że sony wyda 10 gier w stylu sot

Myśle że Sony akurat chciałoby mieć taką grę w swoim katalogu jak sot,

Opublikowano
9 minut temu, ASX napisał:

Myśle że Sony akurat chciałoby mieć taką grę w swoim katalogu jak sot,

Tak myślałem, że wywołam wilka z lasu, ale spokojnie, chodziło mi o skojarzenia z sot w jego premierowej fazie, gdzie była bardzo skromna zawartość czy avengersów, które wyglądają jakby ktoś 10h singlową gierkę na siłę i na szybko przerobił w gaas'a.

  • Plusik 1
Opublikowano
15 minut temu, C1REX napisał:

Ciekawe, że nowa fabryka mająca rozwiązać światowy problem kosztuje mniej, niż Bethesda :obama:

Światowego problemu na pewno nie rozwiąże bo zapotrzebowanie jest pewnie ogromne i będzie rosło. Rozwiąże natomiast problem dla raptem kilku podiomtów.

Opublikowano
11 minut temu, PanKamil napisał:

Światowego problemu na pewno nie rozwiąże bo zapotrzebowanie jest pewnie ogromne i będzie rosło. Rozwiąże natomiast problem dla raptem kilku podiomtów.

Masz pewnie racę. Nie wiemy jednak jak duża by to miała być fabryka. Jednocześnie takich fabryk nie ma dużo i każda jedna to spory procent światowej produkcji. 

 

Jeśli dobrze pamiętam co podawał internet, to te wszystkie problemy wzięły się przy zaledwie 20% wzroście zapotrzebowania na procesory. 

Sprostanie zapotrzebowaniom samej Japonii, jako jednego z liderów w produkcji elektroniki i samochodów by sporo mogło pomóc. 

Opublikowano

Dolina krzemowa też ma plany co do otwierania swoich fabryk. Ale tak jak pisałem, od planów do finalizacji miną lata, więc w tej generacji trzeba pogodzić się z małą dostępnością.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...